"Το εσωτερικό παιχνίδι του τένις " του Τίμοθι Γκάλουεϊ -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
30 Δεκεμβρίου 2019 22:02:00

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί ένα σημαντικό εγχειρίδιο όχι απλών οδηγιών για καλύτερο τένις αλλά ενός βιβλίου που προτείνει μια φιλοσοφία ζωής. Ο Τίμοθι  Γκάλουεϊ θεωρεί ότι ο αθλητισμός δεν είναι πόλεμος...

Δεν έχει τόση σημασία αν θα κερδίσουμε ή αν θα χάσουμε ένα ματς , όσο το "αν χρησιμοποιήσαμε" όλες μας τις δυνάμεις σε κάθε πόντο. Ένα σημαντικό μάθημα που θα μπορούσε να αποτελέσει "οδηγό" για τη ζωή μας. Στον πρόλογο του ο καθηγητής Τζέφρι Μπίτι από το Πανεπιστήμιο Edge Hill αναφέρει ότι μπορεί να διαβάσετε το βιβλίο μέσα σε μια μέρα ,οι ιδέες του όμως θα σας συνοδεύουν για καιρό.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

«Το εσωτερικό παιχνίδι του τένις είναι το παιχνίδι που παίζεται μέσα στο μυαλό του παίκτη ο οποίος προσπαθεί να ξεπεράσει εμπόδια όπως τα κενά προσοχής, η νευρικότητα, η αβεβαιότητα και η αυτό-καταδίκη. Με δυο λόγια, το εσωτερικό παιχνίδι παίζεται για να ξεπεράσουμε τις συνήθειες του μυαλού που εμποδίζουν την άριστη επίδοση. Ο παίκτης του εσωτερικού παιχνιδιού εκτιμά την τέχνη της χαλαρής συγκέντρωσης περισσότερο απ’ όλες τις άλλες, ανακαλύπτει την αληθινή βάση της αυτοπεποίθησης και μαθαίνει ότι το μυστικό της νίκης δε βρίσκεται στην υπέρμετρη προσπάθεια.

Ο παίκτης αυτός στοχεύει στην επίδοση που έρχεται αυτόματα μόλις ο νους ηρεμήσει και γίνει ένα με το σώμα, το οποίο βρίσκει με τη σειρά του τους δικούς του, εκπληκτικούς τρόπους για να ξεπεράσει τα ίδια του τα όρια. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί τις διαισθητικές ικανότητες του μυαλού […] και γι’ αυτό δε χρειάζεται καν να τη μάθουμε — την ξέρουμε ήδη. Αυτό που μας χρειάζεται είναι να ξεμάθουμε τις συνήθειες που παρεμβαίνουν και μας επηρεάζουν, κι έπειτα, απλώς, ν’ αφήσουμε να συμβεί αυτό που επιδιώκουμε.» Η εστίαση της προσοχής στο παρόν —μοναδική στιγμή κατά την οποία ζούμε πραγματικά— είναι το κεντρικό θέμα αυτού του βιβλίου και η απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνουμε καλά οτιδήποτε.

Μετάφραση: ΛΟΥΚΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ

Είπαν για το βιβλίο:

Κάθε επίδοξος παίκτης τένις πρέπει να διαβάσει αυτό το βιβλίο. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα ακόμη εγχειρίδιο εκμάθησης τένις: είναι μια πλήρης φιλοσοφία ζωής.

Psychology today

Ο Γκάλουεϊ απευθύνεται τόσο στον επαγγελματία όσο και στον απλό παίκτη τένις και τον ρωτά: «Γιατί παίζεις; Πώς παίζεις; Τι θέλεις να βελτιώσεις; Τι γνωρίζεις για το εγώ σου, για το χαρακτήρα σου, για την προσωπικότητά σου; Τι σημαίνει για σένα: ‘‘παίζω τένις’’;».

Κώστας Χρονόπουλος, προπονητής αντισφαίρισης

https://www.operabooks.gr/book_details/227/

Σκέψεις πάνω στην Πνευματική Πλευρά του Τένις

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που ταλαιπωρούν περισσότερο έναν τενίστα δεν είναι αυτά που σχετίζονται με το χτύπημα της μπάλας στη ρακέτα, καθώς υπάρχουν βιβλία και επαγγελματίες που παρέχουν σε αφθονία αυτού του είδους τις πληροφορίες. Αλλά ούτε οι σωματικοί περιορισμοί απασχολούν υπέρμετρα τους παίκτες. Το πιο κοινό και διαχρονικό παράπονο όσων παίζουν τένις είναι το ακόλουθο: «Ξέρω καλά τι να κάνω, αλλά δεν κάνω καλά αυτά που ξέρω!» Άλλα κοινά παράπονα που ο δάσκαλος του τένις ακούει συνεχώς, είναι: .Παίζω καλύτερα στην προπόνηση παρά στο ματς.Ξέρω ακριβώς τι δεν πάει καλά στο φόρχαντ μου, δεν μπορώ όμως να αλλάξω τη συνήθεια. .Όταν προσπαθώ πολύ να χτυπήσω την μπάλα σύμφωνα με τις οδηγίες, τα κάνω πάντα μαντάρα. Όταν συγκεντρώνομαι σ’ ένα πράγμα που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνω, ξεχνάω κάτι άλλο. .Κάθε φορά που πλησιάζω στον τελευταίο πόντο του ματς με αντίπαλο έναν καλό παίκτη, αγχώνομαι τόσο πολύ που χάνω τη συγκέντρωσή μου. .Είμαι ο χειρότερος εχθρός μου. Χάνω μόνος μου. Σε όλα τα αθλήματα, οι περισσότεροι παίκτες αντιμετωπίζουν συνεχώς τέτοιες ή παρόμοιες δυσκολίες, και ξέρουν καλά πως δεν είναι εύκολο να τις διαχειριστούν στην πράξη. Ο παίκτης ακούει συχνά αυτούς τους πολυχρησιμοποιημένους αφορισμούς όπως: «Το τένις είναι πολύ ψυχολογικό παιχνίδι και πρέπει να αναπτύξεις την κατάλληλη πνευματική στάση» ή «Πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση και να θέλεις να νικήσεις, αλλιώς θα είσαι μονίμως ο χαμένος». Αλλά πώς μπορεί κάποιος να «έχει αυτοπεποίθηση» ή να αναπτύξει την «κατάλληλη πνευματική στάση»; Αυτά τα ερωτήματα συνήθως μένουν αναπάντητα. Φαίνεται λοιπόν πως περισσεύει αρκετός χώρος για σχόλια που αφορούν τη βελτίωση των πνευματικών διεργασιών που θα μετατρέψουν τις τεχνικές πληροφορίες σε αποτελεσματική δράση. Το Εσωτερικό Παιχνίδι του Τένις ασχολείται ακριβώς με αυτό. με την ανάπτυξη των εσωτερικών ικανοτήτων, χωρίς τις οποίες η υψηλή επίδοση είναι αδύνατη.

ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΝΙΣ

Φανταστείτε τι συμβαίνει μέσα στο μυαλό ενός ενθουσιώδους μαθητή που κάνει μάθημα μ’ έναν εξίσου ενθουσιώδη νέο δάσκαλο του τένις. Ας υποθέσουμε ότι ο μαθητής είναι ένας μεσόκοπος επιχειρηματίας αποφασισμένος να βελτιώσει τη θέση του στην κατάταξη του κλαμπ. Ο δάσκαλος στέκεται στο φιλέ μ’ ένα καλάθι γεμάτο μπάλες, και νιώθοντας λίγο αβέβαιος για το αν ο μαθητής του θεωρεί πως τα λεφτά του πιάνουν τόπο, αξιολογεί προσεκτικά κάθε χτύπημα. «Καλό αυτό, αλλά δεν γυρίζετε αρκετά το πρόσωπο της ρακέτας σας στο τελείωμα, κ. Ουέιλ. Ρίξτε το βάρος στο μπροστινό πόδι καθώς πάτε προς την μπάλα… Τώρα, ανοίγετε τη ρακέτα σας πολύ αργά… Όταν φέρνετε πίσω τη ρακέτα, να την κατεβάζετε πιο χαμηλά απ’ ό,τι στο τελευταίο χτύπημα… Έτσι μπράβο, πολύ καλύτερα.» Σε λίγο, στο μυαλό του κ. Ουέιλ στριφογυρίζουν έξι σκέψεις για το πρέπει να κάνει και δεκαέξι για το τι δεν πρέπει να κάνει. Η βελτίωση φαντάζει αμφίβολη και πολύ περίπλοκη υπόθεση, αλλά μαθητής και δάσκαλος έχουν μείνει ικανοποιημένοι από την προσεκτική ανάλυση κάθε χτυπήματος, και η αμοιβή καταβάλλεται ευχαρίστως με την παραλαβή της συμβουλής: «Εξασκηθείτε σ’ αυτά, και κάποια στιγμή θα δείτε μεγάλη βελτίωση». ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΚΙ ΕΓΩ, ως νέος δάσκαλος, έχω υπάρξει υπερβολικός στη διδασκαλία μου, μια μέρα όμως που ήμουν σε χαλαρή διάθεση άρχισα να λέω λιγότερα και να παρατηρώ περισσότερο. Προς μεγάλη μου έκπληξη, λάθη που είχα δει χωρίς να τα αναφέρω διορθώνονταν από μόνα τους χωρίς ο μαθητής να μάθει ποτέ ότι τα είχε κάνει. Μα πώς συνέβαιναν αυτές οι αλλαγές; Αν και το βρήκα ενδιαφέρον, ήταν κάπως σκληρό για τον εγωισμό μου, επειδή δεν έβλεπα πώς θα μπορούσα να εισπράξω το μερτικό μου από την αναγνώριση των βελτιώσεων. Το πλήγμα ήταν ακόμη μεγαλύτερο όταν συνειδητοποίησα ότι, μερικές φορές, οι οδηγίες μου έδειχναν να μειώνουν την πιθανότητα διόρθωσης του λάθους. Όλοι οι επαγγελματίες δάσκαλοι ξέρουν τι εννοώ, γιατί όλοι έχουν μαθητές σαν τη δική μου Ντόροθι.

Της έδινα μια χαλαρή οδηγία:

«Γιατί δε δοκιμάζεις να ολοκληρώνεις την κίνηση πιο πάνω από τη μέση σου, με το τελείωμα στο ύψος του ώμου; Το τόπσπιν θα κρατήσει την μπάλα μέσα στο γήπεδο» και η Ντόροθι προσπαθούσε ευσυνείδητα να εφαρμόσει τις οδηγίες μου. Οι μύες γύρω απ’ το στόμα της συσπώνταν, τα φρύδια της υψώνονταν σ’ ένα μέτωπο όλο αποφασιστικότητα, η ένταση των μυών του πήχη τής προξενούσε ακαμψία, αλλά παρ’ όλα αυτά, το τελείωμα ανέβαινε μόνο ελάχιστα εκατοστά. Σε αυτό το σημείο, η κλασική αντίδραση του υπομονετικού δασκάλου είναι: «Καλύτερα, Ντόροθι, χαλάρωσε όμως. Μην προσπαθείς τόσο πολύ!» Η συμβουλή είναι καλή ώς ένα βαθμό, αλλά η Ντόροθι δεν καταλαβαίνει πώς είναι δυνατόν να «χαλαρώσει» την ίδια στιγμή που πασχίζει να χτυπήσει την μπάλα σωστά. Γιατί άραγε η Ντόροθι —ή εσείς κι εγώ— να βρισκόμαστε σε τέτοια κατάσταση έντασης τη στιγμή που εκτελούμε μια επιθυμητή πράξη η οποία δεν έχει μεγάλες σωματικές απαιτήσεις; Τι συμβαίνει μέσα στο μυαλό μας από τη στιγμή που μας δίνουν την οδηγία μέχρι να ολοκληρωθεί η κίνηση; Η πρώτη αμυδρή απάντηση σ’ αυτό το κρίσιμο ερώτημα μου δόθηκε σε μια στιγμή σπάνιας ενόρασης μετά από ένα μάθημα με την Ντόροθι:

«Ό,τι κι αν συμβαίνει στο μυαλό της, είναι υπερβολικό! Προσπαθεί τόσο πολύ να χειριστεί τη ρακέτα όπως της είπα, που δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην μπάλα». Εκείνην ακριβώς τη στιγμή υποσχέθηκα στον εαυτό μου να περιορίσω την ποσότητα των λεκτικών οδηγιών. Το επόμενο μάθημα την ίδια μέρα ήταν μ’ έναν αρχάριο ονόματι Πολ που δεν είχε πιάσει ποτέ του ρακέτα. Αποφάσισα να του δείξω πώς να παίζει χρησιμοποιώντας ελάχιστες οδηγίες και προσπαθώντας να κρατήσω το μυαλό του απερίσπαστο, για να δω αν αυτό θα έκανε τη διαφορά.

Άρχισα λοιπόν λέγοντας στον Πολ ότι δοκίμαζα κάτι καινούργιο:

θα παρέλειπα εντελώς τις συνηθισμένες εξηγήσεις μου στους αρχάριους για τη σωστή λαβή, το χτύπημα και την κίνηση των ποδιών στο βασικό φόρχαντ.

Αντί γι’ αυτό, θα χτυπούσα ο ίδιος δέκα φόρχαντ κι εκείνος θα κοίταζε προσεκτικά χωρίς να σκέφτεται τι έκανα. Απλώς θα προσπαθούσε να συγκρατήσει μια οπτική εικόνα του φόρχαντ. Έπειτα θα έπρεπε να ξαναφέρει την εικόνα στο μυαλό του, ξανά και ξανά, και στη συνέχεια ν’ αφήσει το σώμα του να τη μιμηθεί. Αφού με είδε να χτυπάω δέκα φόρχαντ, ο Πολ φαντάστηκε τον εαυτό του να κάνει το ίδιο. Ύστερα, καθώς έβαζα τη ρακέτα στο χέρι του στη σωστή θέση, μου είπε:

«Πρόσεξα ότι το πρώτο πράγμα που κάνατε ήταν να κινήσετε τα πόδια σας». Απάντησα μ’ ένα επιφυλακτικό γρύλισμα και του ζήτησα ν’ αφήσει το σώμα του να μιμηθεί το φόρχαντ όσο καλύτερα μπορούσε. Έριξε την μπάλα, έκανε ένα τέλειο άνοιγμα, συνέχισε την κίνηση μπροστά κρατώντας τη ρακέτα στο σωστό ύψος, και με φυσική ρευστότητα τελείωσε την κίνηση στο ύψος του ώμου — θαυμάσια για πρώτη απόπειρα! Αλλά τα πόδια του δεν κινήθηκαν ούτε εκατοστό από την τέλεια θέση ετοιμότητας που είχε σκεφτεί πριν από το άνοιγμα της ρακέτας. έμειναν καρφωμένα στο γήπεδο. Του τα έδειξα, κι αυτός είπε: «Α, ναι, τα ξέχασα!» Το μοναδικό στοιχείο που ο Πολ είχε προσπαθήσει να θυμηθεί, ήταν και το μοναδικό πράγμα που δεν έκανε! Όλα τ’ άλλα τα είχε αφομοιώσει και επαναλάβει χωρίς να πω λέξη ή να δώσω την παραμικρή οδηγία! Άρχιζα να μαθαίνω αυτό που όλοι οι καλοί δάσκαλοι και μαθητές του τένις πρέπει να μάθουν: ότι οι εικόνες είναι καλύτερες από τα λόγια, είναι προτιμότερο να δείχνεις παρά να μιλάς, η πολλή καθοδήγηση είναι χειρότερη από τη μη καθοδήγηση και ότι η προσπάθεια συχνά παράγει αρνητικά αποτελέσματα. Ένα ερώτημα με προβλημάτισε: τι κακό έχει η προσπάθεια; Τι σημαίνει προσπαθώ υπερβολικά;

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΕΞΩ ΑΠ’ ΤΟ ΜΥΑΛΟ

Ας αναλογιστούμε την πνευματική κατάσταση ενός παίκτη για τον οποίον λέμε ότι «πετάει» ή ότι «έχει μπει μέσα στο παιχνίδι». Σκέφτεται άραγε πώς πρέπει να χτυπάει την μπάλα; Σκέφτεται έστω και λίγο; Μερικές φορές, για να περιγράψουμε έναν παίκτη στο απόγειο του παιχνιδιού του χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως: «Είναι σε έκσταση», «Έχει μπει μέσα στο παιχνίδι», «Είναι σε νιρβάνα», «Δεν ακούει τίποτ’ άλλο». Ο κοινός τόπος μεταξύ αυτών των περιγραφών ­είναι ότι κάποιο μέρος του μυαλού δεν είναι απολύτως ενεργό. Αθλητές στα περισσότερα σπορ χρησιμοποιούν παρόμοιες εκφράσεις, και οι καλύτεροι γνωρίζουν ότι η στιγμή της κορυφαίας τους επίδοσης δεν ήταν προϊόν σκέψης. Βεβαίως, παίζω χωρίς σκέψη, δε σημαίνει ότι παίζω χωρίς συνείδηση — αυτό θα ήταν κάπως δύσκολο!

Στην πραγματικότητα, κάποιος που παίζει «χωρίς να σκέφτεται» έχει μεγαλύτερη αίσθηση της μπάλας και του γηπέδου, και όταν χρειάζεται, του αντιπάλου του. Αλλά δεν δίνει στον εαυτό του πολλές οδηγίες, δεν σκέφτεται πώς να χτυπήσει την μπάλα, πώς να διορθώσει παλιά λάθη ή πώς να επαναλάβει κάτι καλό. Αντιλαμβάνεται, αλλά ούτε σκέφτεται ούτε υπερ-προσπαθεί. Ο παίκτης σ’ αυτήν την κατάσταση ξέρει πού να στείλει την μπάλα, και δεν χρειάζεται να κοπιάσει γι’ αυτό. Είναι σαν να συμβαίνει από μόνο του — και συχνά με μεγαλύτερη επιτυχία απ’ όσο μπορεί να ήλπιζε. Δείχνει να βυθίζεται στη ροή μιας δράσης που παίρνει την ενέργειά του και τη μετατρέπει σε δύναμη και ακρίβεια. Η «μεγάλη ρέντα» συνήθως συνεχίζεται ώσπου ν’ αρχίσει να τη σκέφτεται και να προσπαθεί να τη διατηρήσει. Και τότε ακριβώς, με το που επιχειρεί να την ελέγξει, τη χάνει. Είναι εύκολο να επαληθεύσετε αυτή τη θεωρία, αν δεν σας πειράζει να χρησιμοποιήσετε λίγο δόλια μέσα. Την επόμενη φορά που ο αντίπαλός σας θα έχει μεγάλη ρέντα, απλώς ρωτήστε τον τη στιγμή που αλλάζετε γήπεδα:

«Δε μου λες, Τζορτζ, τι άλλαξες σήμερα κι έχεις τόσο καλό φόρχαντ;». Αν «τσιμπήσει» —και κατά 95% θα «τσιμπήσει»— κι αρχίσει να σκέφτεται την κίνησή του και να σας εξηγεί πώς χτυπάει την μπάλα μπροστά και μακριά απ’ το σώμα, πώς κρατάει σταθερό τον καρπό και πώς τελειώνει καλύτερα την κίνηση, η ρέντα του, κατά κανόνα, θα λήξει. Μόλις προσπαθήσει να επαναλάβει όσα είπε ότι κάνει τόσο καλά, ο συγχρονισμός και η ρευστότητα της κίνησής του θα πάνε περίπατο.

Είναι όμως δυνατόν κάποιος «να μπαίνει στο παιχνίδι» κατά βούληση; Και με ποιον τρόπο μπορούμε να πετύχουμε μια «αβίαστη συγκέντρωση»;

Ακούγεται αντιφατικό, κι όμως, είναι εφικτό. Ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψουμε αυτήν την κατάσταση είναι λέγοντας ότι το μυαλό είναι τόσο συγκεντρωμένο, τόσο εστιασμένο, που είναι ήρεμο. Το μυαλό έχει γίνει ένα με το σώμα που εκτελεί την πράξη, και οι μη συνειδητές —αυτόματες— λειτουργίες επιτελούνται χωρίς την παρεμβολή σκέψεων. Το απολύτως συγκεντρωμένο μυαλό δεν έχει κενό χώρο για να σκεφτεί πόσο καλά τα καταφέρνει το σώμα, κι ακόμα λιγότερο πώς τα καταφέρνει. Όταν ο παίκτης βρίσκεται σε αυτή τη φάση, τίποτα δεν μπορεί να τον εμποδίσει να αποδώσει, να μάθει και να πάρει την απόλαυση που ψάχνει. Εκεί στοχεύει το Εσωτερικό Παιχνίδι: στην ικανότητά μας να προσεγγίζουμε μια παρόμοια κατάσταση.

Απαιτείται η ανάπτυξη εσωτερικών δεξιοτήτων, αλλά είναι ενδιαφέρον να επισημάνουμε ότι αν αρχίσουμε να μαθαίνουμε πώς να εστιάζουμε την προσοχή μας και πώς να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, θα έχουμε μάθει κάτι πολύ πιο σημαντικό από το πώς να χτυπάμε ένα δυνατό μπάκχαντ. Το μπάκχαντ μπορεί να χρησιμοποιηθεί επωφελώς μόνο μέσα σ’ ένα γήπεδο τένις, ενώ η δεξιότητα στην τέχνη της αβίαστης συγκέντρωσης είναι ανεκτίμητη σε οτιδήποτε κι αν κάνουμε.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Τίμοθι Γκάλουεϊ (Timothy Gallwey) γεννήθηκε το 1938 στο Σαν Φρανσίσκο. Ως έφηβος κατέκτησε μια υψηλή σειρά κατάταξης στο πρωτάθλημα τένις των ΗΠΑ, και στη συνέχεια σπούδασε τένις στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου ανέλαβε και τη θέση του προπονητή της πανεπιστημιακής ομάδας. Τη δεκαετία του ’70, το ενδιαφέρον του στράφηκε στην αθλητική ψυχολογία και στη μελέτη της βελτίωσης των επιδόσεων των παικτών του τένις μέσω της συγκέντρωσης και της εστίασης της προσοχής. Παράλληλα με την καριέρα του ως προπονητή, ξεκίνησε την καταγραφή σημειώσεων που έμελλε να αποτελέσουν το υλικό του πρώτου του βιβλίου, Το εσωτερικό παιχνίδι του τένις, ένα είδος Βίβλου για τους τενίστες (2.500.000 αντίτυπα μόνο στις ΗΠΑ). Σύντομα, μετά την πρώτη κυκλοφορία του βιβλίου, εταιρείες όπως η Apple, η ΑΤ&Τ, η Coca Cola και η Rolls Royce ζήτησαν τη συνδρομή του Γκάλουεϊ προκειμένου να βελτιώσουν την απόδοση των στελεχών τους στον τομέα της διοίκησης προσωπικού, της οργάνωσης ομάδων εργασίας, των πωλήσεων και της επιχειρηματικότητας.

Άλλα έργα του:

Το εσωτερικό παιχνίδι της εργασίας, Το εσωτερικό παιχνίδι της μουσικής.

Εκδόσεις Opera

Eπιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Το βιβλίο που Tρανταζο-Φυσο-Κουνιέται» των Κρίκελ-Κράκελς- Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Διάπλαση

Μετά το απολαυστικό Βιβλίο που κουνιέται, η ομάδα των Κρίκελ-Κράκελς ξαναχτυπά μ’ ένα καινούργιο διαδραστικό βιβλίο γεμάτο εκπλήξεις και αστείες ιδέες που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση. Η όμορφη ιστορία ξεκινάει με τον Έγκον, ένα γλυκύτατο γουρουνάκι που χρειάζεται τη βοήθεια των μικρών αναγνωστών.Αρχικά πρέπει να ...

Διαβάστε περισσότερα

Αιτωλία και Ακαρνανία-Του Πάνου Χατζόπουλου

Δρόμε πού πας στ’ Άπόκουρο, στρατί, πού στ’ "Αγραφα σκαλώνεις. Σάρες, λαγκάδια άδιάβατα, βράχια, γκρεμνά, στεφάνια. Τρανές κι άπάτητες κορφές γεμάτες περηφάνεια. Ψηλά βουνά λεβέντικα της λευτεριάς μπαϊράκια. Βελούχι, Άραποκέφαλα, Βαρδούσια, Κυρά—Βγένα, Τρίκαρδε, Μπούμπστε, Περγαντή κι Άϊτοφωλιές τοΰ Βάλτου, Του Κατσαντώνη πήδημα, τοΰ Καραϊσκάκη κούλιες. Κράβαρα κακοτράχαλα, Ζυγέ μ’ χαριτωμένε. Λίμνη αρμυρή τ’ Άντιλικοΰ, γιβάρια ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν η κλασική κιθάρα συναντά την ποίηση...

Παναγιώτης Μάργαρης - Κλέλια Χαρίση :Μια πολύ ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική συνάντηση, όπου οι νότες του εξαιρετικού βιρτουόζου κιθαρίστα Παναγιώτη Μάργαρη αγκαλιάζουν τα ποιήματα της Κλέλιας Χαρίση- μία απο τις σπουδαίες Ελληνίδες ποιήτριες της νέας γενιάς . Η «Ποίηση της Μουσικής » του Παναγιώτη Μάργαρη συναντά τη "Μουσική ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο ελέφαντας στη σκιά» της Ναντίν Ρομπέρ κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Διάπλαση

Οι εκδόσεις Διάπλαση μας παρουσιάζουν μια διαφορετική - τρυφερή ιστορία για έναν ελέφαντα που ήταν κατσούφης. ’Ολοι άλλωστε στη ζωή μας κάποια στιγμή έχουμε νιώσει μοναξιά και σε αυτή την περίπτωση δεν χρειαζόμαστε πάντα  κάποιον για να μας διασκεδάσει. Θέλουμε ,κάποιες φορές, κάποιον να είναι εκεί ...

Διαβάστε περισσότερα

" Μάρτυς μου ο Θεός" του Μάκη Τσίτα

Κυκλοφόρησε από το Μεταίχμιο η νέα έκδοση του μυθιστορήματος «Μάρτυς μου ο Θεός» του Μάκη Τσίτα, που έλαβε το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014. Το βιβλίο κυκλοφορεί σε 12 γλώσσες, μεταφέρθηκε στο θέατρο και παίχτηκε για 5 χρόνια σε όλη την Ελλάδα. Τον λένε Χρυσοβαλάντη ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αγρίνιο 1948»-Tου Θανάση Παπαθανασόπουλου

Απόψε ονειρεύτηκα πως έπιασα το Θεό απ’ το σακάκι και τον ακολουθούσα στον περίπατό Του μες στο σύμπαν. Κ’ ήταν το σύμπαν, λέει, επίπεδο σαν δίσκος Που θύμιζε πλατεία της Περίστας, μόνο που τούλειπε στο κέντρο το πλατάνι. Πατούσαμε προσεχτικά στους γαλαξίες αποφεύγοντας τα κενά, που θα μπορούσα να τα αντιστοιχήσω με τα ...

Διαβάστε περισσότερα

« Η Δύναμη του ΟΧΙ» της Άμπι Χίντον κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Στη σειρά Ψυχολογία - Αυτοβελτίωση - Ευ Ζην των εκδόσεων Ψυχογιός κυκλοφορεί ένα βιβλίο που θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τα προβλήματα της ζωής μας. Διαβάζοντας το θα καταφέρουμε να βρούμε το δρόμο μας…. https://www.psichogios.gr/books/h-dynamh-toy-oxi.html Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο σημαντική είναι η λέξη «Όχι»; Τα τρία ...

Διαβάστε περισσότερα

«Μια εξομολόγηση» του Λέοντος Τολστόι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Printa

Ένα εκπληκτικό ντοκουμέντο… William James Από τις εκδόσεις PRiNTA, στη σειρά «Στις Πηγές της Γνώσης», επανακυκλοφορεί, σε Β΄ έκδοση, το βιβλίο του Λέοντος Τολστόι με τίτλο Μια εξομολόγηση, σε μετάφραση του Ματθαίου Βελούδου και της Μαρίας Ζ. Παπαδοπούλου. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο ενός σπουδαίου ανθρώπου. Με ειλικρίνεια ...

Διαβάστε περισσότερα

Kάπα Εκδοτική: Παρουσίαση του πρώτου βιβλίου του Γ.Καπουτζίδη- «Όποιος θέλει να χωρίσει...να σηκώσει το χέρι του»

Το βιβλίο φέρει το όνομα της πρώτης θεατρικής παράστασης που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Καπουτζίδης, με τίτλο "Όποιος θέλει να χωρίσει..." και όπως ήταν αναμενόμενο στην παρουσίασή του βρέθηκαν αγαπημένοι του φίλοι. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο BOOKSPLUS, από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ, με μεγάλη επιτυχία.Πρόκειται για το πρώτο ...

Διαβάστε περισσότερα

Pablo Neruda : «Είκοσι Ερωτικά Ποιήματα κι ένα τραγούδι χωρίς ελπίδα»

O Πάμπλο Νερούδα υπήρξε «ο σπουδαιότερος ποιητής του 20ου αιώνα». Τα έργα του είναι τα πιο πολυδιαβασμένα έργα ισπανόφωνου δημιουργού.Στη δημοφιλέστερη ποιητική συλλογή όλων των εποχών προεξαγγέλει με εκπληκτικό νεανικό σφρίγος ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της βαθύτατα ανθρώπινης ποίησής του: τον έρωτα που μεταλαμβάνει ...

Διαβάστε περισσότερα

«Amour-Ερωτική Ανθολογία» από τις Εκδόσεις Αιώρα

Η γιορτή των ερωτευμένων μετράει ήδη μερικές μέρες και οι Εκδόσεις Αιώρα το γιορτάζουν, με ένα εξαιρετικό βιβλίο. Ένα «διαχρονικά συναρπαστικό» θέμα, ο έρωτας, γίνεται η αφορμή για μια ερωτική ανθολογία με κείμενα Γάλλων συγγραφέων του 18ου και 19ου αιώνα. Κείμενα των Ντε Σαντ, Καζανόβα, Μπαλζάκ, ...

Διαβάστε περισσότερα

Σήμερα: Παρουσίαση βιβλίου "Πανούκλα στο Μπέργκαμο" του Γ.Π. Γιάκομπσεν στο βιβλιοπωλείο "Επί Λέξει"

Οι εκδόσεις Ροές παρουσιάζουν σήμερα στις 19:30 στο βιβλιοπωλείο "Επί Λέξει" (Ακαδημίας 32, 10672 Αθήνα) το βιβλίο του Jens Peter Jacobsen Πανούκλα στο Μπέργκαμο. Για το βιβλίο και το συγγραφέα θα μιλήσει ο μεταφραστής Ήρκος Ρ. Αποστολίδης.   Λίγα λόγια για το σπουδαίο αυτό έργο: Το αριστούργημα "Πανούκλα στο ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα λόγια (γίνεται): Μεταφράζοντας ιαπωνική ποίηση – με τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και οι μηνιαίες ποιητικές συναντήσεις «Με τα λόγια (γίνεται)», στην 4η εκδήλωση της 9ης περιόδου τους, παρουσιάζουν αφιέρωμα στην ιαπωνική ποίηση, με «ξεναγό» τον μεταφραστή της Παναγιώτη Ευαγγελίδη. Η εκδήλωση πραγματοποιείται την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 στις 19:30, στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η τέχνη του γνώθι σαυτόν» του Άρθουρ Σοπεγχάουερ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ κυκλοφόρησε το 90ό τομίδιο της επιτυχημένης σειράς microMEGA. Μια αγαπημένη σειρά με μικρά αριστουργήματα που θα διαβάσετε ξανά και ξανά. Πρόκειται για το έργο του Άρθουρ Σοπεγχάουερ με τίτλο «Η τέχνη του γνώθι σαυτόν», σε μετάφραση και με εισαγωγή του Παύλου Κλιματσάκη και ...

Διαβάστε περισσότερα

"Το χάος που δημιουργήσαμε" της Lord Michelle κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγκυρα

Οι εκδόσεις Άγκυρα παρουσιάζουν ένα ξεχωριστό βιβλίο για τους μικρούς αναγνώστες.Το νέο βιβλίο της Michell Lord με τίτλο " Το χάος που δημιουργήσαμε " καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση του παιδιού και του διδάσκει πώς οι ενέργειες όλων μπορούν να  αποτελέσουν μία αφορμή προκειμένου να αλλάξουμε νοοτροπία και ...

Διαβάστε περισσότερα

Tο νέο παιδικό βιβλίο του Μάκη Τσίτα

Το νέο παραμύθι του βραβευμένου (Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης) Μάκη Τσίτα μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας. Μετά το «Όνομά μου είναι Δώρα», η έξυπνη και αστεία ηρωίδα του Μάκη Τσίτα αποκτά ένα γατάκι, δώρο των γονιών της από το Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων. Ο ...

Διαβάστε περισσότερα

To βιβλίο «Σε πρώτο πρόσωπο» του Ρίτσαρντ Φλάναγκαν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο βραβευμένος με Man Booker συγγραφέαs Ρίτσαρντ Φλάναγκαν μας παρουσιάζει το νέο του βιβλίο «Σε πρώτο πρόσωπο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογίος. Πηγή έμπνευσης του βιβλίου μια συνάντηση με έναν απατεώνα  μέσα πάντα απο τη διεισδυτική ματιά του Φλάναγκαν. https://www.psichogios.gr/books/se-prwto-proswpo.html Από την παρουσίαση του βιβλίου: Ο Κιφ Κέλμαν, ένας ...

Διαβάστε περισσότερα

Από την Κάπα Εκδοτική κυκλοφορεί το βιβλίο «Hotel Éternité» του Γιάννη Καλαβριανού

Το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Καλαβριανού κυκλοφορεί απο την Κάπα Εκδοτική και παρουσιάζεται στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» ύστερα από ανάθεση του Εθνικού Θεάτρου. Διαδραματίζεται σε έναν τόπο όπου ο θάνατος δεν θα υπάρχει και αποτελεί ένα από σκηνής ευφυές σχόλιο για τον χρόνο, την ύπαρξη, ...

Διαβάστε περισσότερα

"Νανά" του Εμίλ Ζολά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το σπουδαίο έργο του Εμίλ Ζολά με τίτλο "Νανά". Η «Νανά» δημοσιεύτηκε το 1880.Το βιβλίο έχει ως θεματολογία την γυναικεία πορνεία, ακόμη και στις υψηλότερες κοινωνικές τάξεις.Με την αφήγηση της ζωής της Νανάς, ο συγγραφέας περιγράφει όλη την αθλιότητα και ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Ποιητικά – Τεύχος 36" Μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφόρησαν τα Ποιητικά- Τεύχος 36.Mην το χάσετε!  Πάντα ήτανε λίγοι οι ποιητές. Οι άλλοι κάτι φιόγκοι, που λέει κι ο Χάκκας, «που γράφουνε ανούσια ποιήματα, χάνονται μέσα στις λέξεις, γιατί δε δώσανε γι’ αυτή την υπόθεση σταγόνα αίμα». Πάει καιρός που βρισκόμαστε ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Γκοβόστη: "Ημερολόγιο ποίησης 2020"- Η γενιά του '20

Οι Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη μας παρουσιάζουν μια ακόμη χρονιά το "Ημερολόγιο ποίησης 2020" συνδυασμένο με τη δεκαετία της ίδρυσης τους. Το ημερολόγιο είναι αφιερωμένο στην ποιητική γενιά του ’20 .Με μελέτες των Δημαρά, Στεργιόπουλο, Πολίτη, Vitti, Αργυρίου, Παπαγεωργίου και Χατζηβασιλείου. Σημείωμα του Εκδότη Κωνσταντίνου Ι. Γκοβόστη: ΕΚΑΤΟ ...

Διαβάστε περισσότερα

Σειρά Ανατολή: Οι πρώτες εκδόσεις της κλασικής σειράς ήδη κυκλοφόρησαν σε ακριβή ανατύπωση από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Οι Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη μας ξανασυστήνουν τη σειρά Ανατολή που θα περιλαμβάνει την Ξένη Λογοτεχνία και τη Σύγχρονη Σκέψη. Μη τη χάσετε είναι εκπληκτική! Πρόκειται για διαμάντια με τεράστια λογοτεχνική ή φιλοσοφική και κοινωνιολογική αξία, πολλά από τα οποία έχουν εξαντληθεί ακόμα και από τους συλλέκτες των ...

Διαβάστε περισσότερα

Πέθανε η «Βασίλισσα του Σασπένς», Μαίρη Χίγκινς Κλάρκ

Η Μαίρη Χίγκινς Κλαρκ, συγγραφέας αστυνομικών θρίλερ που πρωταγωνιστούν στις λίστες των ευπώλητων εκδόσεων εδώ και δεκαετίες, πέθανε σε ηλικία 93 ετών. Γνωστή μεταξύ των φανατικών αναγνωστών της ως «η Βασίλισσα του Σασπένς», η Κλαρκ, μόνο στις ΗΠΑ, είχε πουλήσει πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα των ...

Διαβάστε περισσότερα