Η Χλόη Βερίτη μιλάει στο Timelink για τις «Νομικές Περιπέτειες» του Τζον Π. Γουίν που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Δωδώνη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
29 Ιουλίου 2019 11:41:00

Από τις εκδόσεις Δωδώνη, στη σειρά Ραδιοφωνικό θέατρο, κυκλοφορεί το βιβλίο του Τζον Π. Γουίν «Νομικές Περιπέτειες» σε μετάφραση Αλέξανδρου Παΐκου και στη γλωσσική επιμέλεια η Χλόη Βερίτη.

Λίγα λόγια για τις Νομικές Περιπέτειες:

Οι ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ περιέχουν δεκατέσσερα ραδιοφωνικά θεατρικά, δεκατέσσερις διαφορετικές δραματοποιημένες φανταστικές νομικές υποθέσεις, γραμμένες από τον Τζον Π. Γουίν με αρχικό τίτλο « Η ετυμηγορία σας». Κοινή αρχή που προκύπτει από κάθε μία από αυτές τις ιστορίες είναι ότι η δικαιοσύνη βασίζεται στα γεγονότα και μόνον αυτά. Καθώς μάλιστα η κοινή αντίληψη περί δικαίου αναπόφευκτα επηρεάζεται από συναισθήματα, διερευνάται και το ερώτημα «Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;».

Η μετάφραση των υποθέσεων έγινε από τον Αλέξανδρο Παΐκο, έγκριτο δικηγόρο, και τα επεισόδια μεταδόθηκαν από το ραδιόφωνο του ΡΙΚ το 1976 με τον τίτλο «Αστυνομικές Περιπέτειες».

Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη Χλόη Βερίτη και σας την παρουσιάζει:

-Πώς θα χαρακτηρίζατε τις ιστορίες στις Νομικές Περιπέτειες;

Ενδιαφέρουσες. Οι περισσότερες από τις ιστορίες θα μπορούσαν να συμβούν στον καθένα μας. Αφορούν κάποια νομικά θέματα που εμφανίζονται συχνά πυκνά στη ζωή μας, όπως για παράδειγμα κληρονομικά θέματα ή θέματα που σχετίζονται με την ασφαλιστική μας κάλυψη, με εταιρείες ή με τράπεζες. Συμβαίνουν καθημερινά τέτοιες περιπέτειες. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε να χειριστούμε κάποιο περιστατικό, πιθανόν να μας εμπλέξει σε νομικούς μπελάδες. Σίγουρα πρόκειται για μικρά θεατρικά έργα που θα μας οδηγήσουν σε προβληματισμό.

-Γιατί αποφασίσατε τώρα να επιμεληθείτε και να εκδώσετε τη μετάφραση αυτών των θεατρικών κειμένων από τον πατέρα σας;

Θεώρησα ότι πρόκειται μια αξιόλογη δουλειά που δεν έπρεπε να χαθεί. Από την άλλη τα κείμενα αυτά συνδυάζουν δυο από τις μεγαλύτερές μου αγάπες: το θέατρο και τη νομική. Η απόφαση είναι παλιά. Απλώς η διαδικασία προς έκδοση του βιβλίου υπήρξε από μόνη της μια δαιδαλώδης και χρονοβόρα νομική περιπέτεια, καθώς είχα να αντιμετωπίσω θέματα δικαιωμάτων που περιλάμβαναν τις συμβάσεις μεταξύ του βρετανικού κολοσσού του BBC και του κρατικού καναλιού της Κύπρου, του ΡΙΚ. Όφειλα λοιπόν να διανύσω μια δύσκολη νομική διαδρομή, αν ήθελα να εκδοθεί το βιβλίο αυτό εις μνήμην του αείμνηστου πατέρα μου, του Αλέξανδρου Παΐκου, δικηγόρου, barrister-at-law της νομικής σχολής Middle Temple Inn Λονδίνου. Άλλωστε αν ήταν μαζί μας είμαι σίγουρη ότι αυτό θα ήθελε να κάνω: να οπλιστώ με την επιμονή που ανάμεσα σε άλλα μου κληροδότησε, για να πετύχω τον στόχο μου, αγνοώντας τις απογοητεύσεις της πορείας. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και πάλι τη νομική υπηρεσία του BBC και την αντίστοιχη του ΡΙΚ που αντιλήφθηκαν τη σημασία της δουλειάς αυτής και με διευκόλυναν. Εγκάρδιες ευχαριστίες απευθύνω επίσης και στον Εκδοτικό Οίκο Δωδώνη για την τόσο φροντισμένη έκδοση.

-Ποιες είναι οι μνήμες που σας γεννιούνται από το έργο του πατέρα σας;

Πολλές και νοσταλγικές. Μνήμες και εικόνες από μια άλλη εποχή όπου οι ρόλοι στην οικογένεια ήταν ξεκάθαροι αλλά ίσοι, και πυξίδα μας ήταν αρχές και αξίες. Η αγάπη για τη γνώση, ο σεβασμός για τον εαυτό μας και για τους άλλους, η ελευθερία λόγου ήταν μερικά μόνο από τα μαθήματα ζωής που πρόσφεραν απλόχερα οι γονείς μου σε μένα και στον αδελφό μου με ποικίλους τρόπους. Θυμάμαι τα απογεύματα του καλοκαιριού μια έφηβη να συζητά με τον πατέρα της κάτω από το γιασεμί του ανθισμένου κήπου. Τον χειμώνα κουβεντιάζαμε κοντά στο τζάκι. Είναι το ίδιο που πυροδοτεί μέχρι σήμερα συζητήσεις και προβληματισμούς στον Θεατρικό μας Πολυχώρο «Εστία» στη Λευκωσία. Μελετούσαμε μαζί αγγλική λογοτεχνία, θεατρικά κείμενα περισσότερο.Παλεύαμε με τα νοήματα, με τους χαρακτήρες, με την αγγλική και την ελληνική γλώσσα. Παρέα μας ο Ντίκενς, ο Μπέρναρντ Σω, ο Έντγκαρ Άλαν Πόε, ο Σάλιντζερ… Κάπως έτσι γνώρισα τον Βασιλιά Ληρ, την Τιτάνια, τον Σάιλοκ… Αγαπούσε πολύ το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, την ιστορία, τις γλώσσες, την ετυμολογία των λέξεων. Τα αγαπούσε με το ίδιο πάθος που τα αγαπούσε και η μητέρα μου, Μαρούλα Τζούβα-Παΐκου, εκπαιδευτικός και συγγραφέας. Έτσι το πατρικό μας, η σημερινή «Εστία» δηλαδή, συχνά φιλοξενούσε ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών αλλά και της πολιτικής σκηνής. Θυμάμαι κάποια μέρα που κατάφερα να τον πείσω να με πάρει μαζί του στο δικαστήριο. Ήθελα πολύ να τον ακούσω να αγορεύει. Μαγεύτηκα… Στα νεανικά μου μάτια φάνταζε πολύ επιβλητικός, πολύ σπουδαίος. Και ήταν… είναι. Θυμάμαι την επιμονή του να φοιτήσω στη Νομική. Πράγματι έδωσα εξετάσεις και πέρασα με επιτυχία. Ήταν πολύ χαρούμενος. Με κέρδισε όμως η φιλολογία. Πιστεύω ότι τόσο εκείνος, όσο και η μητέρα μου, έβαλαν το λιθαράκι τους, ο καθένας με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο, έτσι ώστε να αγαπήσω τις τέχνες και τα γράμματα περισσότερο από τη μαχόμενη δικηγορία.

Γενικώς… μάχομαι πάντα.

Έγινα μάχιμη εκπαιδευτικός τελικά. Μέχρι σήμερα διερωτώμαι αν ήταν η καλύτερη προσωπική μου επιλογή.

-Όλες οι νομικές περιπέτειες έχουν κάτι να μας διδάξουν. Εσείς ποια ξεχωρίζετε;

Όλες οι νομικές περιπέτειες είναι αξιόλογες και πρωτότυπες. Δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια από αυτές. Αν υπάρχει κάποιο κοινό διδακτικό στοιχείο στο βιβλίο αυτό μάλλον είναι πως, όταν μιλάμε για νομικές παραμέτρους, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι στα μάτια του νόμου είμαστε ασυγχώρητοι αν δεν έχουμε, έστω στοιχειώδεις, νομικές γνώσεις. Κι αυτό γιατί μια βασική νομική αρχή είναι πως «η άγνοια του νόμου δεν επιτρέπεται». Με άλλα λόγια σε κανένα δικαστήριο δεν μπορείς να επικαλεστείς ότι δεν γνώριζες τον νόμο. Η άγνοια του νόμου είναι αδικαιολόγητη και δεν απαλλάσσει κανέναν από την προβλεπόμενη ποινή. Με αυτή την έννοια λοιπόν τα νομικά ερωτήματα που τίθενται διαθέτουν προστιθέμενη αξία. Είναι διαχρονικά αλλά και χρήσιμα. Ο καθένας μας θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για τη νομοθεσία.

-Πόσο σύγχρονες θεωρείτε ότι είναι οι νομικές περιπέτειες;

Υπάρχει ένα στοιχείο ρετρό, θα έλεγα, ναι. Κάποιες ιστορίες είναι «παλαιάς κοπής», αν και όχι όλες. Αυτό ακριβώς όμως είναι που τους προσδίδει τη μαγεία τους. Είναι σπιρτόζικα θεατρικά, με φαντασία και γρήγορη πλοκή, ωραία στημένα και έτσι βοηθούν να μπεις στο νόημα άμεσα. Αυτό αποτελεί ένα σύγχρονο στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα στους ρυθμούς της εποχής μας ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Ας μη ξεχνάμε την τριπλή τους ιδιότητα. Απευθύνονται σε αναγνώστες, σε ακροατές αλλά και σε θεατές που ενδιαφέρονται για τον νόμο χωρίς να είναι απαραίτητα νομικοί.

-Κατά τη διάρκεια της επιμέλειας προέκυψε ότι η σύγχρονη νομική ματιά διαφέρει κατά πολύ από παλαιότερες προσεγγίσεις;

Σε γενικές γραμμές δεν έχουν αλλάξει πολλά, τουλάχιστον σε σχέση με τις ιστορίες που συμπεριλαμβάνονται εδώ, καθώς υπάρχουν και πολλές άλλες καταγραμμένες ιστορίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα έκδοση. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως στην ιστορία «Ένας απρόσκλητος επισκέπτης» όπου ο δικαστής εντοπίζει κενό στη νομοθεσία περί οικογενειακού ασύλου, το οποίο όμως έχει καλυφθεί σήμερα, ισχύει ό,τι και παλαιότερα.

-Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;

Στο βιβλίο αναφέρεται η υπόθεση της Έντιθ Τόμσον, μια πολύκροτη υπόθεση κακοδικίας της αρχής του 20ου αιώνα. Τα άδικα ουκ ευλογούνται, αλλά είναι αλήθεια πως ο νόμος μπορεί να γίνει άδικος. Αν και όλοι έχουμε το δικαίωμα μιας δίκαιας δίκης, κάποιες φορές εκδίδονται λανθασμένες ή άδικες αποφάσεις. Δυστυχώς η δικαιοσύνη δεν αποδίδεται πάντα σε όλες τις περιπτώσεις με αποτέλεσμα να παραβιάζονται θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Στις μέρες μας παρατηρείται έντονη αμφισβήτηση της ανεξαρτησίας του θεσμού της δικαιοσύνης. Δεν υπάρχει όμως άλλη επιλογή παρεκτός από την ενεργό υπεράσπιση των πανανθρώπινων αξιών και της δικαιοσύνης. Αλλιώς κινδυνεύουμε να κρίνουμε δια βοής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αθωώνουμε ενόχους ή να καταδικάζουμε αθώους από τον καναπέ μας, διαμορφώνοντας ένα παραμορφωμένο περί δικαίου αίσθημα που μόνη του βάση είναι ποιος «ακολουθεί» ποιον. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά η υπεράσπιση όχι του γράμματος αλλά του πνεύματος του νόμου. Αν πραγματικά θέλουμε να δούμε έναν καλύτερο κόσμο, είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη και τους εκπροσώπους της.

Μετάφραση: Παΐκος Αλέξανδρος

Επιμέλεια: Βερίτη Χλόη

Επιμέλεια σειράς: Μαγκλάρα Κλεονίκη

Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Μιχαηλάρη Αριάδνη

https://www.dodonipublications.gr/product/12699/nomikes-peripeteies.html

Διαβάστε την πρώτη ιστορία με τίτλο (Παραλία. Ακούγονται χαρούμενες παιδικές φωνές.)

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Και να σου λένε μερικοί ότι δεν έχουμε καλό κλίμα, Λάινο, αγάπη μου. Ορίστε! Η Μαίρη γράφει πως οι βροχές στην Ισπανία ήταν καταρρακτώδεις! Ενώ εμείς εδώ στην Αγγλία έχουμε θερμοκρασία πάνω από εικοσιεπτά βαθμούς. Μα είναι απίστευτο!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάντως, δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στον αιώνα των πάγων, καθώς λέει. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Διάβαζα σήμερα ένα άρθρο κάποιου καθηγητή πανεπιστημίου για τον καιρό…

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Γεια σας, κύριε Πάρι.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω! Καλημέρα σας, γιατρέ!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ω! Χαίρετε, γιατρέ! Πώς και είστε μόνος;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Η σύζυγος ακόμα δεν αποφάσισε ποιες καρτ ποστάλ θ’ αγοράσει. Αυτό συμβαίνει πάντα.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ελάτε, γιατρέ. Καθίστε μαζί μας.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ευχαριστώ. Μα, πού είναι ο γιος σας;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ο Ντέιβιντ; Α! Ο καζανόβας μας είναι και πάλι ερωτευμένος!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Χα χα χα! Ε, όχι δα κι ερωτευμένος από τα τέσσερά του χρόνια!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και ποιο είναι το τυχερό κορίτσι;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ένα συνομήλικό του κοριτσάκι. Πάντως, η αλήθεια είναι πως ο γιος μου παρουσιάζει όλα τα συμπτώματα μεγάλου έρωτα. Πρώτα της έδωσε το παγωτό του και τώρα της χτίζει κάστρο στην άμμο.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Αν θέλεις να πετύχεις στη ζωή, πρέπει ν’ αρχίσεις από νεαρή ηλικία. Α! Να κι η γυναίκα μου! Καλώς την Τζέιν! Αγόρασες τις καρτ ποστάλ που ήθελες;

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν μου άρεσαν. Θα ψάξω και στο άλλο κατάστημα που είναι στην προκυμαία.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Καλημέρα, Τζέιν! Έλα, κάθισε να σου πω τα νεότερα για τον Ντέιβιντ. Είναι ερωτευμένος βλέπεις.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ερωτευμένος; Κιόλας;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και μάλιστα δουλεύει πολύ σκληρά για να κερδίσει την αγάπη της.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν νομίζω τα πράγματα να είναι όπως τα λες. Μόλις τον είδα. Αυτός καθόταν σαν πασάς σ’ ένα στρώμα θαλάσσης κι εκείνη τον έσπρωχνε.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Μα του είπα χίλιες φορές να μην μπαίνει στη θάλασσα μόνος!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Πάντως φαινόντουσαν τρισευτυχισμένοι οι δυο τους. Σαν βασιλιάς έμοιαζε ο Ντέιβιντ.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Τον βλέπεις πουθενά;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Όχι! Όχι! Δεν τον βλέπω πουθενά. Εσύ; Τον βλέπεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου! Να! Να τος! Τον βλέπω! Είναι εκεί κάτω στους βράχους. Εκεί που είναι ο κυματοθραύστης.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Λάινο! Λάινο! Κοίτα! Τον παρασύρουν τα κύματα!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Τι πας να κάνεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάω να σώσω το παιδί μου! Φωνάξτε γρήγορα τον ναυαγοσώστη!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Περίμενε! Έρχομαι κι εγώ!

ΜΟΥΣΙΚΗ Ας ακούσουμε τώρα την έγκυρη νομική γνώμη του Δικαστού Λέον.

ΔΙΚΑΣΤΗΣ: Ο Μέγας Δικηγόρος και Φιλόσοφος Σερ Φράνσις Μπέικον έγραψε ότι η ανάγκη μπορεί να αποτελέσει υπεράσπιση σε περίπτωση κατηγορίας για φόνο. Έφερε ως παράδειγμα μια υπόθεση όπου δύο άντρες βρίσκονταν πάνω σε μία σχεδία η οποία χωρούσε μόνο ένα πρόσωπο. Υποστήριξε με έμφαση ότι, αν, για να σώσει τη ζωή του, ο ένας έσπρωχνε τον άλλον στη θάλασσα, δεν θα ήταν ένοχος δολοφονίας. Αυτή, όμως, η ερμηνεία του νόμου δεν επιδοκιμάστηκε σε μεταγενέστερη υπόθεση το 1884. Πάντως, προσωπικά, δεν νομίζω ότι οι ένορκοι ή ο Δικαστής θα αποφαίνονταν ότι ο Πάρι ήταν ένοχος είτε δολοφονίας είτε ανθρωποκτονίας. Ήταν υποχρεωμένος να πάρει μια απόφαση στη στιγμή και πιστεύω ότι έντιμα θεώρησε ότι, αν ο δρ Κόουλμαν εξακολουθούσε να στηρίζεται στην άκρη του στρώματος θαλάσσης, ο γιος του Ντέιβιντ θα πνιγόταν. Αν και, κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει διάκριση στα μάτια του νόμου μεταξύ της δολοφονίας ενός άλλου ανθρώπου με σκοπό να σώσεις τον εαυτό σου και της δολοφονίας κάποιου με σκοπό να σώσεις τη ζωή ενός στενού συγγενούς, στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα θεωρηθεί ότι ο Πάρι φέρει ποινική ευθύνη για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν.

Ασφαλώς, ουδέποτε είχε πρόθεση να τον σκοτώσει κι έτσι η κατηγορία για φόνο δεν ευσταθεί. Για να μπορέσει η κατηγορούσα αρχή να τον καταδικάσει για ανθρωποκτονία, θα είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι αγνόησε επικινδύνως τη ζωή του δρα Κόουλμαν. Τα γεγονότα, όμως, τα έχετε ακούσει. Ο Πάρι ήταν υποχρεωμένος να κάνει μια αιφνίδια επιλογή κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Δεν νομίζω ότι επέδειξε επικίνδυνη ενέργεια με κανένα τρόπο, έστω κι αν έσπρωξε το χέρι του γιατρού απ’ το στρώμα θαλάσσης. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο δρ Κόουλμαν θα πνιγόταν. Για να μπορέσει να πετύχει την καταδίκη του Πάρι, η κυρία Κόουλμαν είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι ενήργησε με αμέλεια, με άλλα λόγια ότι έκανε μία πράξη που ο μέσος λογικός άνθρωπος δεν θα έκανε. Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να πείσει είτε τους ενόρκους είτε το Δικαστήριο ότι πράγματι ο Πάρι ενήργησε αμελώς.

Όσον αφορά τον ναυαγοσώστη, αυτός επέδειξε αμέλεια. Προσλήφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο για να προσέχει τους λουόμενους. Δεν έχει καμιά απολύτως σημασία το γεγονός ότι υπάρχει Συνταγματική Διάταξη η οποία επιβάλλει ή δεν επιβάλλει το συγκεκριμένο καθήκον στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το Συμβούλιο τον προσέλαβε, για να προσέχει τους λουόμενους στην παραλία κι εκείνος δεν εκτέλεσε κανονικά το καθήκον αυτό. Αν ήθελε να πάει στον οδοντίατρο για εξέταση, τότε το Συμβούλιο ήταν υποχρεωμένο να βεβαιωθεί ότι πραγματικά υπήρχε αρμόδιος ναυαγοσώστης στη θέση του για να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Είναι φανερό ότι είναι ένοχος αμέλειας. Συμπερασματικά, δεν νομίζω ότι η κυρία Κόουλμαν θα δυσκολευτεί να πετύχει σημαντικές αποζημιώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εντιμότατε κύριε Σέσιλ, σας ευχαριστώ. Κυρίες και κύριοι, ακούσατε το έργο «Η Διάσωση».

ΝΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ:

Αρχίζοντας από την πρώτη ερώτηση του Προέδρου, δηλαδή κατά πόσον ο κ. Πάρι είναι υπεύθυνος για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν, υπάρχει οπωσδήποτε ευθύνη για ανθρωποκτονία. Δεν πιστεύω ότι τίθεται ζήτημα για ανθρωποκτονία εκ προμελέτης, καθώς οι σχέσεις του θανόντος με τον θύτη ήταν καλές. Εξάλλου υπάρχει και το εξής μεγάλο ζήτημα: εάν ο κ. Πάρι επέτρεπε στον δρα Κόουλμαν να στηριχτεί στο στρώμα θαλάσσης τότε, το πιο πιθανόν θα ήταν να πνιγούν όλοι τους. Οπότε, σύμφωνα με τον παραπάνω συλλογισμό, θεωρώ ότι ο κ. Πάρι θα κατηγορηθεί για ανθρωποκτονία με βάση το Άρθρο 205 του Περί Ποινικού Κώδικα Νόμου.Το γεγονός ότι η πράξη του κ. Πάρι έγινε για να προστατεύσει τον ίδιο, αλλά κυρίως το ανήλικο τέκνο του, είναι μία πολύ σοβαρή παράμετρος η οποία θα εξεταστεί. Το δικαστήριο θα εξετάσει αν και κατά πόσον θα καταδικαστεί ο κ. Πάρι ή αν θα αθωωθεί λόγω έκτακτης ανάγκης που προέκυψε τη δεδομένη στιγμή. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι προστάτευσε το ανήλικο τέκνο του και τον εαυτό του, αποτελεί μια πολύ καλή βάση υπεράσπισης κι έναν πολύ καλό μετριαστικό παράγοντα της ποινής.

Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα του Προέδρου, δεν θεωρώ ότι μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει οποιεσδήποτε αποζημιώσεις εναντίον του κ. Πάρι καθότι, ναι μεν ο κ. Κόουλμαν επιτέθηκε (Αρ. 26 Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος) εναντίον του κ. Πάρι και ως εκ τούτου θα μπορούσε να ζητήσει αποζημιώσεις, αλλά τίθεται και το ζήτημα της ειδικής υπεράσπισης (Αρ. 27, (α) Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος). Εάν ο εναγόμενος δρα για προστασία άλλου, αυτό αποτελεί ειδική υπεράσπιση.

Σε σχέση με το τρίτο ερώτημα του Προέδρου, οπωσδήποτε μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει αποζημιώσεις εναντίον του ναυαγοσώστη και κυρίως εναντίον του Δημοτικού Συμβουλίου (εκ προστήσεως ευθύνης) λόγω παράβασης της υποχρέωσης του Συμβουλίου να παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια στους λουόμενους.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Για τον συγγραφέα, Τζον Π. Γουίν, πολύ λίγα είναι γνωστά. Το πραγματικό του όνομα ήταν Hans Wolfgang Priwin και ήταν Γερμανο-Εβραίος. Στη Γερμανία εργάστηκε ως δημοσιογράφος τόσο στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων όσο και σε γερμανικές εφημερίδες. Προφανώς η εβραϊκή του καταγωγή δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την καριέρα του στη Γερμανία και έτσι άλλαξε το όνομά του και πήγε στο Λονδίνο όπου προσλήφθηκε στο BBC ως ραδιοφωνικός παραγωγός. Από το 1937 μέχρι το 1940 έγραφε για το Βρετανικό Ραδιοφωνικό Ίδρυμα την πολύ πετυχημένη και δημοφιλέστατη ραδιοφωνική αστυνομική σειρά «Ντετέκτιβ Χόρνλι». Το 1947 πήρε την αγγλική υπηκοότητα και το 1953 παντρεύτηκε τη συνάδελφό του, Τζόαν Κλαρκ με την οποία απόκτησαν μια κόρη. Ακολούθησαν και άλλες πολλές επιτυχίες στα ραδιοφωνικά κουίζ γενικών γνώσεων τα οποία έγραφε ο ίδιος.Η σειρά «Η Ετυμηγορία σας» ήταν η τελευταία του δουλειά. Ο Τζον Π. Γουίν πέθανε το 1978 στην Ιρλανδία.

Eκδόσεις Δωδώνη

Συνέντευξη:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

Σχετικά άρθρα

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Η Μωβ ομπρέλα» της Άλκης Ζέη στο Θέατρο Άνεσις – Μην το χάσετε!

«Η μωβ ομπρέλα» της Άλκης Ζέη ανεβαίνει φέτος στο θέατρο «Άνεσις». Πρόκειται για μια προσεγμένη παράσταση με φαντασία και ιδιαίτερα νοήματα που αξίζει να τη δουν μικροί και μεγάλοι. Η παράσταση παρουσιάστηκε πέρυσι για πρώτη φορά στο Καμπέρειο Θέατρο στα Γιάννενα, σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα ωραιότερα αστυνομικά έργα της Αγκάθα Κρίστι από τις εκδόσεις Ψυχογιός - Νέα έκδοση : Ν ή Μ;

Τα αστυνομικά έργα της Άγκάθα Κρίστι - εξήντα έξι μυθιστορήματα και δεκατέσσερις συλλογές διηγημάτων– είναι απαράμιλλης πλοκής, ενώ οι πωλήσεις των έργων της εκτιμάται πως έχουν ξεπεράσει τα 1 δισεκατομμύριο αντίτυπα στα αγγλικά, και ένα ακόμη δισεκατομμύριο σε 103 άλλες γλώσσες….Οι εκδόσεις Ψυχογιός μας τα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο κόσμος των ονείρων» της Άλις Ρομπ κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αιώρα

Κάθε βράδυ αφήνουμε τον κόσμο της καθημερινότητας και χανόμαστε μέσα σ’ έναν διαφορετικό κόσμο ….έναν παράξενο αλλά και συνάμα μαγικό κόσμο που όλα είναι πιθανά…. Το βιβλίο της Άλις Ρομπ μας βοηθάει να ξεκλειδώσουμε τα σημάδια του υποσυνείδητου μας, μέσα από την ερμηνεία των ονείρων ...

Διαβάστε περισσότερα

"Το μυστήριο των εφτά ρολογιών" της AGATHA CHRISTIE κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Από τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορεί ένα ακόμη αγαπημένο βιβλίο μυστυρίου της 'Αγκαθα Κρίστι με τίτλο "Το μυστήριο των εφτά ρολογιών". Λίγα λόγια για την υπόθεση: Η μυθοπλασία βασίζεται στην αλήθεια. Θέλω να πω, αν τα πράγματα δε συνέβαιναν, οι άνθρωποι δε θα μπορούσαν να τα σκεφτούν. Λίγο ...

Διαβάστε περισσότερα

Αγαπημένο κλασικό βιβλίο Χριστουγέννων: «Τα Χριστούγεννα του Ηρακλή Πουαρό» -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

"Τα Χριστούγεννα του Ηρακλή Πουαρό"  είναι από τα πιο αγαπημένα κλασικά βιβλία Χριστουγέννων της Άγκαθα Κρίστι. Ένα μυθιστόρημα από τη βασίλισσα της βρετανικής αστυνομικής παράδοσης, όπου ο Βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό θα κληθεί τα Χριστούγεννα να ανακαλύψει τι ακριβώς κρύβεται πίσω από το σατανικό παιχνίδι το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Το αριστουργηματικό έργου του Γκαρσία Γκαμπριέλ Μάρκες κυκλοφορεί σε μια πολυτελή έκδοση από τις εκδόσεις Ψυχογιός.Εκδόθηκε το 1985 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία σε όλον τον κόσμο… Ο καρτερικός έρωτας που πάντα συγκινεί… Ένας άντρας περιμένει 51 χρόνια, 9 μήνες και 4 μέρες… Μια συγκινητική ιστορία ανάμεσα σε ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Παπίτσα και το Βατραχάκι» του Ευγένιου Τριβιζά μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Διάπλαση

Από τις εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά με τίτλο « Η Παπίτσα και το Βατραχάκι».Ολα τα βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά είναι ιδιαίτερα αγαπητά από τα παιδιά χρόνια τώρα... Πρόκειται για μια υπέροχη ιστορία αγάπης που θα συγκινήσει τους μικρούς αναγνώστες. Θα τους ...

Διαβάστε περισσότερα

Τρόι Κάμινγκς :"Μπορώ να γίνω ο σκύλος σου;" - Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Το νέο βιβλίο "Μπορώ να γίνω ο σκύλος σου;" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση είναι μια όμορφη και συγκινητική ιστορία που θα αγαπήσει τόσο το παιδί σας όσο και εσείς. Ήδη στην Αμερική έχει γίνει μπέστ σέλερ. Πρόκειται για έναν υπέροχο σκύλο που σας κοιτάζει όλο ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Μαρία Χατζηεμμανουήλ μιλάει για το " Ηimmelweg" του Χουάν Μαγιόργκα που κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Το σύγχρονο έργο του Ισπανού δραματουργού Χουάν Μαγιόργκα κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Το σπουδαίο αυτό έργο αναφέρεται σε κάθε μορφή φασισμού, κατάχρησης εξουσίας και διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Περιγράφει με έναν ιδιαίτερο τρόπο, την κτηνωδία του Ολοκαυτώματος και διαδίδει επίκαιρα μηνύματα. To "Timelink" σας παρουσιάζει μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Άγκυρα: Μόλις κυκλοφόρησαν τα "Xριστουγεννιάτικα διηγήματα" του Παπαδιαμάντη

Τα "Χριστουγεννιάτικα διηγήματα" του Παπαδιαμάντη είναι από τα πιο γνωστά και αναγνωρίσιμα έργα του χάρη στις επαναλαμβανόμενες εκδόσεις. Οι εκδόσεις Άγκυρα όμως μας παρουσιάζουν μια μοναδική έκδοση με τα πρωτότυπα κείμενα αλλά και τη μεταφορά σε απλούστερη γλώσσα από την Καίτη Χιωτέλλη. Καλογραμμένα  σε ζωντανή γλώσσα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ημερολόγια Αιώρα:«Πάντα να ξαναρχίζεις» -Εσείς ποιο χρώμα θα διαλέξετε;

Οι Εκδόσεις Αιώρα μας προτείνουν,για μια ακόμη χρονιά ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ημερολόγιο για το 2020 σε έξι διαφορετικά χρώματα εξωφύλλου. Πρόκειται για μικρά "κοσμήματα αισθητικής".Θα γίνουν τα αγαπημένα σας...Ιδιαίτερες προτάσεις  όπως άλλωστε είναι και οι εκδόσεις Αιώρα. Εβδομαδιαίο, λειτουργικό, χρηστικό, κομψό, με σύγχρονη, απέριττη αισθητική και κείμενα που ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του κύριου Γουίλομπι» του Robert Barry

Οι εκδόσεις Άγκυρα μας παρουσιάζουν ενα κλασικό εικονογραφημένο βιβλίο που μας μιλάει για όλη τη χαρά που μπορεί να φέρει ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο! «Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του κυρίου Γουίλομπι» μας μιλάει για το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων....την  αγάπη και την προσφορά.Το δέντρο του κυρίου Γουίλομπι θα ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Μίνωας: Η Ανν Γκρίφιν νικήτρια του βραβείου «Newcomer of the Year» των Irish Book Awards

Η Ανν Γκρίφιν τιμήθηκε με το βραβείο "Newcomer of the Year" των Ιρλανδικών Βραβείων Βιβλίου, για το ντεμπούτο της "Όταν όλα έχουν ειπωθεί (πρωτότυπος τίτλος: When all is said). Ένα βιβλίο βαθυστόχαστο και ένας ήρωας, ο Μόρις Χάνιγκαν, που σημάδεψε την καρδιά χιλιάδων αναγνωστών, ζωντάνεψε συναισθήματα, ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα» του Σάκη Σερέφα κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Δικές μου είναι οι σιωπές, ρε, κι ό,τι θέλω τις κάνω! Αχ, καλές μου σιωπές που δεν σας έδινα σημασία τόσα χρόνια, σας θέλω όλες! To νέο έργο του Σάκη Σερέφα με τίτλο "Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα" κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. H ιστορία ξεκινάει όταν ένας ξένος εισβάλλει στο ...

Διαβάστε περισσότερα

"Οδύσσεια" του Ανδρέα Φλουράκη κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

"Τα μακρινά ταξίδια μας κάποτε μάς στερεύουν, τα πιο απαίσια φαγητά μια μέρα νοστιμεύουν. Γεύσεις πολλές και μυρωδιές βρίσκεις σε νέους τόπους, πάμε να συναντήσουμε πολιτισμούς και ανθρώπους". Από την Κάπα Εκδοτική κυκλοφορεί το νέο έργο του διεθνή και πολυμεταφρασμένου συγγραφέα Ανδρέα Φλουράκη με τίτλο «Οδύσσεια». Λίγα λόγια για ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ως την άκρη του Ονείρου" της Κέλλυς Σταμουλάκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Η Κέλλυ Σταμουλάκη, γνωστή κι αγαπητή για την δουλειά της σε μικρούς και μεγάλους μας ταξιδεύει «Ως την άκρη του ονείρου», με ένα έργο τρυφερό, πνευματώδες και αισιόδοξο που συνδυάζει αρμονικά την δράση και το όνειρο, το γέλιο και την συγκίνηση. Κυρίως ένα έργο που ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέα κυκλοφορία Κάπα Εκδοτική:«Τάρτα Ροδάκινο» του Μηνά Βιντιάδη

Το νέο έργο του Μηνά Βιντιάδη, κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική και ρίχνει μια αιρετική ματιά στη σχέση αγάπης και μίσους ενός ζευγαριού, που ζει δίπλα μας. Ή μήπως είμαστε εμείς; Λίγα λόγια για την υπόθεση: Ένας γοητευτικός άντρας, μια τρυφερή αλλά δηλητηριώδης γυναίκα και ...

Διαβάστε περισσότερα

Το υπέροχο βιβλίο «Παλμίρ» υποψήφιο για βραβείο Unicef του Zιλ Μπομ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Μερικές φορές χρειάζεται πολύ θάρρος για να φύγεις. Κι ο δρόµος είναι µακρύς και δύσκολος... Οι εκδόσεις Διάπλαση εξασφάλισαν και κυκλοφορούν για τους μικρούς φίλους το καινούργιο βιβλίο του Ζιλ Μπομ «Παλμίρ» που είναι υποψήφιο για το βραβείο UNICEF. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό βιβλίο που δεν θα πρέπει ...

Διαβάστε περισσότερα

Θεατρική Παράσταση: «Ευτυχία είναι ένα καρπούζι πάνω στο κεφάλι σου» βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο των εκδόσεων Άγκυρα

Οι Εκδόσεις Άγκυρα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Παιδαγωγικού Θεάτρου "Θεατρομάθεια", συνεχίζουν το επιτυχημένο πρόγραμμα δραματοποίησης παραμυθιών. Η φετινή παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο με τίτλο: "Ευτυχία είναι ένα καρπούζι πάνω στο κεφάλι σου", της  Dreis Stella. Η μετάφραση-διασκευή είναι της Αναστασίας Δ. Μακρή. Πρόκειται για μία ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Γιώργος Δεπάστας μιλάει για τη «Λούλου» που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα ελληνικά από την Κάπα Εκδοτική

Η Κάπα Εκδοτική προσφέρει στο αναγνωστικό και θεατρόφιλο κοινό ένα εμβληματικό έργο του ευρωπαϊκού θεάτρου, ένα κείμενο που, γραμμένο έναν αιώνα πριν, γνώρισε τη λογοκρισία και τις απαγορεύσεις, αλλά και πλήθος διασκευών και θριαμβευτικών σκηνικών επιτυχιών έως σήμερα.Για πρώτη φορά στα ελληνικά παρουσιάζει , σε ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το κορίτσι που έζησε δύο φορές » του Νταβίντ Λάγκερκραντζ -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Το πολυαναμενώμενο έκτο μέρος της σειράς «MILLENΝIUM» μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Μια σειρά που έχει ξετρελάνει το αναγνωστικό κοινό με τις κινηματογραφικές σκηνές και το μυστήριο που το περικλύει. Δεν είναι τυχαία πρώτο στις προτιμήσεις του.Ένα εκπληκτικό βιβλίο μυστηρίου που δεν θα πρέπει ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ηγεσία για παιδιά» του Δημήτρη Μπουραντά και της Σοφίας Πρωτόπαπα- Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

«Οι νέοι δε γνωρίζουν αρκετά για να έχουν σωστή κρίση, και έτσι τολμούν το αδύνατο και το πετυχαίνουν, η μια γενιά μετά την άλλη». Pearl S. Buck, Συγγραφέας Aπό τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορεί ένα σημαντικό εγχειρίδιο τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Ο ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέο βιβλίο στην αγαπημένη παιδική σειρά των εκδόσεων Μίνωας:4½ φίλοι και το διαμαντένιο περιλαίμιο-(10)

Nέο βιβλίο στην αγαπημένη σειρά των μικρών αναγνωστών 4½ ΦΙΛΟΙ από τις εκδόσεις Μίνωας. Πρόκειται για μια περιπετειώδη σειρά με μια παρέα παιδιών και έναν σκύλο που λύνουν μυστήρια και ξεπερνούν τα εμπόδια που συναντούν στο δρόμο τους.Τα βιβλία της σειράς διαβάζονται από εκατομμύρια αναγνώστες σε ...

Διαβάστε περισσότερα