«Ένας περίεργος ξένος» του Κύρο Πόντε κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
22 Ιανουαρίου 2020 10:45:00

Από τις Eκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί στη σειρά Ελληνική Πεζογραφία το νέο βιβλίο του Κύρο Πόντε.

Από την παρουσίαση του βιβλίου:

Ουσιαστικά δεν ήξερε σχεδόν τίποτα για την ιστορία των γονιών του. Πώς λοιπόν να προέκυπτε θύμηση από κάτι που δεν είχε ζήσει και δεν γνώριζε; Η μητέρα του απέφευγε να μιλήσει για το παρελθόν. Τις ελλιπείς γνώσεις, τις είχε συλλέξει από αποσπασματικές διηγήσεις της μεγαλύτερης αδελφής του. Για να αυτοπαρηγορηθεί, προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ελλιπείς γνώσεις για το παρελθόν των γονιών τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι κατείχαν όμως πολύ περισσότερα από αυτόν, που ούτε καν το όνομα τού πατέρα του δεν γνώριζε. Δυστυχώς, δεν είχε την υπερφυσική ικανότητα ενός Όσκαρ Μάτσερατ να θυμάται περιστατικά που συνέβησαν πριν γεννηθεί. Αρκετά νωρίς κατάλαβε ότι η οικογένειά του δεν ήταν πλήρης, της έλειπε ένα μέλος. Τον ακριβή λόγο δεν τον έμαθε ποτέ. Ήταν ένας χωρισμός, μια ανεκπλήρωτη αγάπη; Όφειλε, άραγε, τη ζωή του στην τύχη, σε μια σύντομη ερωτική περιπέτεια; Αργότερα δεν τον ενδιέφερε καθόλου η ιστορία του πατέρα του. Είχε συμβιβαστεί με την απουσία του. Δεν μπορούσε σε όλη του τη ζωή να τρέχει ξοπίσω του, πίσω από ένα φάντασμα. Τώρα, όμως, η αναζήτησή του γινόταν αναγκαία, αφού ήλπιζε έτσι να αντισταθμίσει την απουσία της μητέρας του και να μάθει επιτέλους τον λόγο της σιωπής και του θανάτου της.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

2. Ο παραγωγός

ΕΙΧΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να σπάσει τη σιωπή του. Θα μιλούσε με τον Άλμπερτ για τα πραγματικά αίτια της μακροχρόνιας αποχής του. Δεν πήγαινε άλλο. Θα του εξηγούσε πως μετά τον αιφνίδιο θάνατο της μητέρας του και τον χωρισμό του από τη Γιούλια ήταν αναγκαίο να μείνει μόνος και ότι δεν έβρισκε δύναμη να δουλέψει. Η ταινία που παρέμενε ημιτελής ονομαζόταν Τα φτερά της μελαγχολίας. Τα τρία τελευταία χρόνια είχε επεξεργαστεί λεπτομερώς το σενάριό της, αλλά του έλειπε το κουράγιο και ο ενθουσιασμός για να το ολοκληρώσει, για να βάλει εκείνες τις τελευταίες καθοριστικές πινελιές που κάνουν κάθε έργο τέχνης ξεχωριστό. «Τώρα βαίνουν όλα προς το καλύτερο», θα τον διαβεβαίωνε. Θα ζητούσε λίγο χρόνο παράτασης για να κάνει τις τροποποιήσεις που απαιτούνταν. Κατά βάθος γνώριζε πως σε αυτήν την κατάσταση δεν μπορούσε ακόμα να κάνει πολλά, πόσο μάλλον να αρχίσει με τα γυρίσματα. Όταν κατά το μεσημέρι τηλεφώνησε τον παραγωγό, του ζήτησε να γίνει η συνάντηση κατά τις οκτώμισι. Δεν ήθελε να συναντήσει κανέναν από τους συναδέλφους του, να τους δίνει εξηγήσεις για πράγματα που μέσα του δεν είχαν ακόμα ξεκαθαρίσει. Ο Άλμπερτ ξαφνιάστηκε λίγο από το τηλεφώνημα. Δεν είπε πολλά, μόνο πως σήμερα θα τον περίμενε κατ’ εξαίρεση στο γραφείο. Ο Ομέρ γνώριζε καλά τι σήμαινε “κατ’ εξαίρεση”, μια και το αφεντικό του έφευγε καθημερινά τελευταίο από την εταιρία κατά τις οχτώ…

Έπρεπε, λοιπόν, να κλείσει το ραντεβού τουλάχιστον μία ώρα νωρίτερα. Μετά το τηλεφώνημα περιστρέφονταν οι σκέψεις του γύρω από τη συνάντηση. Πώς θα αντιδρούσε άραγε ο Άλμπερτ; Θα τον επέπληττε; Θα τον πετούσε έξω από το γραφείο; Δεν μπορούσε να προβλέψει τις αντιδράσεις του. Όταν ξεκίνησε είχε αρκετή κίνηση στον δρόμο. Η σκέψη και μόνο ότι θα έμπαινε πάλι στην εταιρία “Imagine” του έλυνε τα γόνατα. Η εταιρία είχε μεταφερθεί πριν από δύο χρόνια περίπου σε ένα μοντέρνο κτίριο στο Μπάμπελσμπερκ, λίγα μέτρα μόνο από την παλιά του έδρα. Η διεύθυνση και διαχείριση παραγωγής ήταν στα χέρια του Άλμπερτ Σαξ και της συζύγου του, της Ρεγκίνε. Ο Άλμπερτ, ένας παλιός οπαδός του συγκροτήματος Πάγκοβ, ήταν η καρδιά της επιχείρησης. Πίσω από τα υπερμεγέθη γυαλιά της δεκαετίας του ’80 κρυβόταν μια πληθωρική προσωπικότητα. Ήταν εναργής άνθρωπος. Όταν του απηύθυνες ένα αίτημα ήταν σε θέση να το κατανοήσει γρήγορα σε όλες του τις πτυχές και να πραγματοποιήσει όλα σου τα σχέδια με μεγάλη ακρίβεια και διορατικότητα. Είχε ευχέρεια λόγου και μπορούσε να πείσει με εύστοχα επιχειρήματα τους συνομιλητές του.

Για αυτό όλοι οι συνεργάτες του αισθάνονταν ισχυροί, όταν τον είχαν με το μέρος τους. Αλλά αν κάτι δεν ανταποκρινόταν στις επιθυμίες του, ο ίδιος αυτός ευαίσθητος άνθρωπος μετατρεπόταν σε τέρας. Τότε οι ρυτίδες στο μέτωπο και γύρω από το στόμα του έσκαβαν βαθιά το πρόσωπό του και τα ελαφρώς σουφρωμένα χείλη μαζί με το σωματικό πάχος τον έκαναν να φαίνεται τρομακτικός. Σε λίγο θα τον συναντούσε. Άνοιξε τη βαριά πόρτα της εταιρίας και κατευθύνθηκε στο γραφείο του Άλμπερτ. Ο εκτυπωτής στη γραμματεία δούλευε ακόμα. Η κυρία Πίγκεπαγκ, η γραμματέας, δεν θα αργούσε να βγει από το γραφείο. «Ω, ποιον βλέπουν τα μάτια μου, τι μεγάλη τιμή που μας κάνετε», είπε με διαπεραστική τσιριχτή φωνή η Πίγκεπαγκ, ενώ κρατούσε στο δεξί της χέρι ένα χαρτί και στο αριστερό μια μπάρα σοκολάτας. «Καταφέρατε επιτέλους να βρείτε πάλι το δρόμο προς τα εδώ, ε;» «Έτσι φαίνεται», της απάντησε και χαμογέλασε από ανάγκη. Σε λίγο φάνηκε στον διάδρομο και ο Πέτερ, ο κάμεραμαν της εταιρίας. Τον ρώτησε τι κάνει, αλλά δεν πρόφτασε να απαντήσει μια και παρενέβη η Πίγκεπαγκ:

«Τι ερώτηση κι αυτή; Δεν τον βλέπεις παιδάκι μου; Ο άνθρωπος είναι στα κακά του τα χάλια», συμπέρανε. Στη συνέχεια άφησε η γραμματέας το χαρτί στο γραφείο υποδοχής, έσπασε τη σοκολάτα σε μικρά κομμάτια και την καταβρόχθισε. Προσπάθησε να μην πολυδώσει σημασία στα σχόλια της Πίγκεπαγκ. Δεν ήθελε να μπαίνει σε συζητήσεις. Έτσι το μόνο που σχεδόν αδιάφορα παρατήρησε ήταν πως πριν από μια εβδομάδα πέρασε μια βαριά γρίπη. «Γρίπη;» αναφώνησε έκπληκτη η γυναίκα και φάνηκαν οι δυο βολβοί των ματιών της πίσω από τον κόκκινο σκελετό των γυαλιών της. «Γρίπη στη μέση του καλοκαιριού; Ελπίζω ότι δεν θα μας κολλήσεις», είπε κοιτάζοντας νευρικά το ρολόι της. Έπειτα εξαφανίστηκε στο γραφείο της για να κλείσει τον εκτυπωτή και να πάρει την τσάντα της. Όταν ξαναγύρισε από το σκοτεινό δωμάτιο ήταν όλο ανυπομονησία: «Ω, άργησα, πρέπει να φύγω, πρέπει να φύγω», επαναλάμβανε η παχουλή γυναίκα βαριανασαίνοντας. «Αχ ναι, αυτό ήθελα ακόμα να σου πω. Αρχίζω να ξεχνάω, αρχίζω να ξεχνάω βρε παιδί μου; Ήρθε η βεβαίωση κράτησης από το ξενοδοχείο, ορίστε», είπε και έδωσε στον Πέτερ το τυπωμένο φύλλο που είχε αφήσει στο τραπέζι. Έπειτα άνοιξε ένα απολυμαντικό μαντηλάκι, σκούπισε τα χέρια της καθώς προχωρούσε στον διάδρομο και έκλεισε βιαστικά πίσω της τη βαριά γυάλινη πόρτα. Οι άνδρες κοιτάχτηκαν για λίγο και γέλασαν. Έπειτα έριξε ο Πέτερ μια ματιά στη βεβαίωση: «Πετάμε για γυρίσματα με τον Κρίστιαν στη Λισαβόνα», είπε. «Κάθε χρόνο και μια νέα ταινία, ε;» πρόσθεσε ο Ομέρ με ένα ίχνος ζήλειας που δεν μπορούσε κανείς να παραβλέψει.

«Εφόσον έχουμε κάτι καινούργιο να πούμε και μας χορηγούνται χρήματα, γιατί όχι;» «Μια νέα ταινία πάση θυσία», επανέλαβε με υπόκωφη φωνή. «Δε σε καταλαβαίνω, τι εννοείς; Ξέρεις πώς λειτουργούν εδώ τα πράγματα». Γνώριζε πολύ καλά τη νοοτροπία που επικρατούσε στην εταιρία. Ο Άλμπερτ επένδυε στην ποιότητα θέλοντας να γράψει κινηματογραφική ιστορία και να κερδίσει λίγο περισσότερα χρήματα από αυτά που επένδυε. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Ήξερε ότι αυτός και ο Κρίστιαν Βολφ ήταν οι κύριοι πυλώνες αυτής της μικρής εταιρίας και ότι με τη συμπεριφορά του ανάγκαζε τώρα το σκάφος να πετά μονάχα με έναν κινητήρα. Τον κατέκλυσαν ενοχές «Μια και το ’φέρε η συζήτηση», είπε ο Πέτερ, «ο Κρίστιαν έχει γράψει για την τελευταία σου ταινία μια κριτική στο περιοδικό JDF. Το γνωρίζεις;» O Ομέρ κούνησε καταφατικά το κεφάλι. Δεν ήξερε τίποτα γι’ αυτό. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Τους τελευταίους μήνες τού ήταν δύσκολο να συγκεντρωθεί και δεν ήταν σε θέση ούτε καν ένα άρθρο εφημερίδας να διαβάσει. « …μια πραγματικά εκθειαστική κριτική», πρόσθεσε ο Πέτερ. Ο Ομέρ δεν έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό. «Χαίρομαι», του είπε μοναχά. Εκτιμούσε πολύ την κρίση του συναδέλφου του, ταυτόχρονα όμως γνώριζε ότι μια αρνητική κριτική θα ήτανε σαν να πριόνιζε ο Κρίστιαν τον κορμό από τον οποίο και ο ίδιος είχε γίνει μεγάλος. Ο Πέτερ όπως και ο Κρίστιαν ήταν λίγο μεγαλύτεροί του. Ο πρώτος ανήκε στη γενιά των ηδονιστών, που στηριζόμενοι οικονομικά στις πλάτες των γονιών τους, τους έμενε χρόνος να ασχοληθούν, πέρα από το κύριο αντικείμενο σπουδών τους, με λογοτεχνία και φιλοσοφία. Ο Πέτερ αποφοίτησε μετά από οκτώ χρόνια από την ακαδημία κινηματογράφου και έναν χρόνο αργότερα άρχισε να δουλεύει ως κάμεραμαν. Του Κρίστιαν από την άλλη δεν του άρεζε η κλειστή, υπερπροστατευτική ατμόσφαιρα της ακαδημίας. Δεν αποτελούσαν για αυτόν πραγματική επιλογή οι σπουδές ως τα γεράματα.

Ήταν γεμάτος δίψα για ζωή, ζούσε έντονα και ήθελε να παράγει έργο. Την πρώτη του ταινία τη γύρισε μόλις στα εικοσιτέσσερα. Ο Ομέρ ένιωθε απελπισία σκεπτόμενος το πόσο καιρό είχε χρειαστεί ο ίδιος μέχρι να βρει τον δρόμο του. Σπούδασε αρχικά μαθηματικά αλλά σύντομα ανακάλυψε ότι ο κινηματογράφος ήτανε η μεγάλη του αγάπη. Και μετά ήρθαν τα παραγωγικά χρόνια: ταξίδια, συνομιλίες, διακρίσεις. Σχεδόν κάθε χρόνο είχε γυρίσματα, αφού σινεφίλ και κριτικοί περίμεναν ανυπόμονα την επόμενη ταινία του. Οι κριτικοί κατέτασσαν τους δύο νεαρούς σκηνοθέτες στην ίδια σχολή μια και έβλεπαν μια σειρά από ομοιότητες. Δεν ήταν μόνο πως είχαν τον ίδιο παραγωγό και κάμεραμαν. Χρησιμοποιούσαν επίσης παρόμοια στιλιστικά μέσα. Ο Ομέρ στις τελευταίες του ταινίες ασχολούνταν θεματικά με τη συντριβή του συναισθήματος και της διαίσθησης σε ένα παρόν που επιδιώκει να εξορθολογήσει τα πάντα, ενώ ο Κρίστιαν κατέγραφε τα ανορθολογικά στοιχεία της γερμανικής κοινωνίας, που περνάνε μέσα της σαν ένα είδος λογικής.

 https://www.govostis.gr/product/2533/enas-periergos-xenos.html

 

Περιεχόμενα:

Μέρος Πρώτο

1. Σπίτι

2. Ο παραγωγός

3. Το χρονικό της νοσου

4. Οι αυταπατες

5. Τα πρώτα του βήματα

6. Ενα ταξίδι στο παρελθόν

7. Επίσκεψη στην Αντιιέ

8. Τα δύσκολα χρονια

9. Το δωρο

Μέρος Δεύτερο

1.Ο ψυχοθεραπευτής

2. Δεύτερη συνεδρία

3. Σκηνή Τ 25

4. Εκδρομή στο Σβετ

5. Η είδηση του θανάτου

6. Αποχαιρετιστήρια γιορτή

7. Τα γράμματα

8. Στο αεροδρόμιο

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Γλωσσολόγος και διδάκτορας Νευροεπιστημών ο Κύρο Πόντε (φιλολογικό ψευδώνυμο του Κυριάκου Σιδηρόπουλου) γεννήθηκε το 1972 στο Έσλινγκεν της Δ. Γερμανίας. Μεγάλωσε όμως στη Θεσσαλονίκη, την οποία έμελλε πάλι να εγκαταλείψει για σπουδές πρώτα στο Φράιμπουργκ και έπειτα στη Τυμβίγη. Ο Κύρο Πόντε είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων Γερμανίας. Είναι παντρεμένος, έχει έναν γιο και ζει και εργάζεται μεταξύ Στουτγάρδης και Τυμβίγης. Εκτός από τα επιστημονικά του συγγράμματα έχουν εκδοθεί η ποιητική του συλλογή "Τα της μνήμης και του έρωτα" (BoD, 2018, ελληνικά) καθώς και η σειρά διηγήσεων „Το μήλο έπεσε από το αριστερό χέρι της Αφροδίτης“ (Groβenwahnverlag, 2015, γερμανικά). Στις μεταφραστικές του δουλειές ανήκουν μεταξύ άλλων "Το τελευταίο αντίο" (γερμ. "Das letzte Adieu") του Βασίλη Βασιλικού (edition buntehunde, 2009). Το 2007 ίδρυσε τη διαδικτυακή πύλη λογοτεχνίας Inlitera από την οποία προέκυψε η ανθολογία "Netzwerke", καθώς επίσης και μια σειρά συνεντεύξεων με λογοτέχνες. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.kyro-ponte.de.

Εκδόσεις Γκοβόστη

Επιμέλεια παρουσίασης:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

Σχετικά άρθρα

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Ταξίδι με το σύννεφο» του Μάρκο Σκαλτσόνε Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διάπλαση

Από τις Εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Μάρκο Σκαλτσόνε με τίτλο «Ταξίδι με το σύννεφο». To βιβλίο,μέσα από μια υπέροχη εικονογράφηση, μας φανερώνει ότι με τη σωστή καθοδήγηση , φτάνεις σε σημεία που δεν πίστευες ότι μπορείς. Στο όμορφο αυτό παραμύθι τo σύννεφο βρέχει ...

Διαβάστε περισσότερα

Φρανκ Σνόουντεν για κορονοϊό: «Είμαστε ακόμη στην αρχή αυτής της πανδημίας (…) Είναι περισσότερα όσα δε γνωρίζουμε»

O επίτιμος καθηγητής Iστορίας και Iστορίας της Iατρικής στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ, Φρανκ Σνόουντεν και συγγραφέας του βιβλίου «Epidemics and Society» (Επιδημίες και Κοινωνία) που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες από τις εκδόσεις του Γέιλ περιγράφει ενδελεχώς σε έναν τόμο 600 σελίδων την επίδραση που ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι Εκδόσεις Διάπλαση μας παρουσιάζουν το νέο απίθανο βιβλίο του Κανισάλες με τίτλο «Παράξενος»

Μετά τη «Μεγάλη» ο Κανισάλες επιστρέφει με ένα υπέροχο βιβλίο για τη διαφορετικότητα.Eίναι ένα πολύ σημαντικό βιβλίο που μαθαίνει τα παιδιά να εκτιμούν την πραγματική τους ταυτότητα και τους ενήλικες να ξανασκεφτoύν τι θεωρούν φυσιολογικό και τι παράξενο. Έχετε αναρωτηθεί πόσο βαρετή θα ήταν η ζωή ...

Διαβάστε περισσότερα

Αγαπάτε τη Λυρική; Να ο τόμος για τα 80 χρόνια της ιστορίας του μελοδράματος στην Ελλάδα

Πρόκειται για έναν τόμο 664 σελίδων και 1.000 και πλέον φωτογραφιών που συνιστούν την επετειακή έκδοση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 80 της χρόνια (1940-2020).   Για  τους λάτρεις της Λυρικής, το βιβλίο αυτό είναι η συμπύκνωση μιας ιστορίας, που επί της ουσίας αρχίζει πολύ πριν ...

Διαβάστε περισσότερα

To πρώτο εικονογραφημένο βιβλίο για παιδιά από τον Dan Brown έρχεται από τις εκδόσεις Ψυχογιός- Σκανάρεις στη σελίδα και ακούς μουσική!

Οι Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ σε λίγους μήνες θα μας παρουσιάσουν το πρώτο εικονογραφημένο βιβλίο για παιδιά με την υπογραφή του Dan Brown και τίτλο "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ". Η κυκλοφορία του βιβλίου θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου του 2020 από την Αμερική και θα συνοδεύεται με κλασική ...

Διαβάστε περισσότερα

Παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής της Σοφίας Τσίπα με τίτλο "ΑΒΑΡΙΕΣ"

Σε μια ιδιαιτέρως ζεστή ατμόσφαιρα πλήθος κόσμου από τον καλλιτεχνικό , δημοσιογραφικό και επιστημονικό χώρο έδωσε το παρόν στην παρουσίαση της τρίτης ποιητικής συλλογής της Σοφίας Τσίπα «Αβαρίες» στην αίθουσα του Ιδρύματος Θεοχαράκη. Ομιλητές της βραδιάς ήταν η δημοσιογράφος Έλλη Στάη, η συγγραφέας και καθηγήτρια Ψυχολογίας ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ζάχαρη Άχνη» της Μαίρης Γκαζιάνη -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορεί το νέο μυθιστόρημα της Μαίρης Γκαζιάνη.Ένα συγκινητικό ,τραγικό μυθιστόρημα που ανατέμνει τις ανθρώπινες σχέσεις με συμπόνια και ψυχολογικό βάθος. Είναι ένα καλογραμμένο βιβλίο ,η γραφή είναι ρεαλιστική και κρατάει το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο μέχρι την τελευταία σελίδα.Αξίζει να πούμε ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ευμενίδες και Ερινύες" της Λορήν Γκροφ- Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Λορήν Γκροφ. Πρόκειται για ένα συγκινητικό βιβλίο που μιλάει για τον έρωτα,τον γάμο αλλά και τις σχέσεις που προκύπτουν από τη συμβίωση αυτή. Αναφέρεται με ρεαλιστικό τρόπο στις υποχωρήσεις που χρειάζεται να κάνουν και οι δυο για ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το άλλο μισό» της Ελένης Κεκροπούλου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Η συγγραφέας, μεταφράστρια, επιμελήτρια βιβλίων και εκδότρια του «Ενάλιου» και του «Ωκεανού» Ελένη Κεκροπούλου μας παρουσιάζει ένα υπέροχο μυθιστόρημα, βασισμένο σε αληθινές ιστορίες για τον γάμο και την απιστία, για τα λάθη που κάνουμε που συνήθως πλήττουν τον γάμο και την οικογένεια. «Το άλλο μισό» αναφέρεται ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το Tέλος» του Σάμουελ Μπέκετ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια

«Το Τέλος», ένα από τα ωραιότερα και πιο δυνατά κείμενα του Σάμουελ Μπεκέτ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο του κορυφαίου δραματουργού που προσφέρεται για πολλαπλή ανάγνωση. Όπως αναφέρει στην εισαγωγή του βιβλίου η μεταφράστρια Θάλεια Μελή-Χωλλ : « Η ελληνική μετάφραση από ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το βιβλίο της ανησυχίας» του Φερνάντο Πεσσόα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Το διασημότερο βιβλίο του μεγάλου Πορτογάλου συγγραφέα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για ένα βιβλίο που μαγνητίζει. Ο αναγνώστης διαβάζει σκέψεις, όνειρα, αποφθέγματα, ιστορίες και αισθάνεται από την πρώτη σελίδα πόσο ανήσυχος ήταν ο σπουδαίος αυτός συγγραφέας. Ο Φερνάντο Πεσσόα έγραφε "Το βιβλίο της Ανησυχίας" από ...

Διαβάστε περισσότερα

"Στραντ... ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα " της Νίκης Κάντζου και της Φυλλιώς Νικολούδη

Οι εκδόσεις Διάπλαση εγκαινιάζουν τη νέα σειρά παιδικών βιβλίων "Παιδί & Τέχνη". Πρόκειται για μια εξαιρετική ιδέα που ενθαρρύνει τα παιδιά να αγαπήσουν τη ζωγραφική και τη μουσική. Οι μικροί αναγνώστες στο δεύτερο βιβλίο της σειράς με τίτλο "Στραντ... ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα " ...

Διαβάστε περισσότερα

Ποιήματα της Μαρίας Σκαμπαρδώνη

Η Μαρία Σκαμπαρδώνη έστειλε στο timelink.gr  ποίηματά της για δημοσιευση και την ευχαριστούμε!   Ακόμα και αν σιωπώ, αυτό δε σημαίνει πως δε γνωρίζω. Το αυτί μου τόσα χρόνια πολλά έχει ακούσει –και τι δεν έχει ακούσει! Και ακόμα αν δεν απαντώ αμέσως, αυτό δε δηλώνει δειλία ή φόβο. ...

Διαβάστε περισσότερα

Εις Σάμον-Του Ανδρέα Κάλβου

‘Οσοι το χάλκεον χέριβαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι~θέλει αρετήν και τόλμηνη ελευθερία. Αυτή (και ο μύθος κρύπτεινουν αληθείας) επτέρωσετον ‘Ικαρον~ και αν έπεσεο πτερωθείς κ’ επνίγηθαλασσωμένος~αφ’ υψηλά όμως έπεσε,και απέθανεν ελεύθερος. Αν γένης σφάγιον άτιμονενός τυράννου, νόμιζεφρικτόν τον τάφον.

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Ωκεανός: Υπέροχα ημερολόγια με θέμα 366 ημέρες ευτυχίας

Οι εκδόσεις Ωκεανός μας προσφέρουν και για μια ακόμη χρονιά ξεχωριστά ημερολόγια με θέμα την ευτυχία. Πρόκειται για μικρά κοσμήματα που κυκλοφορούν σε επτά διαφορετικά εξώφυλλα για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει και σας εμπνέει περισσότερο. Στο χρηστικό αυτό ημερολόγιο, θα βρείτε ρήσεις και σκέψεις ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο Λαβύρινθος του Πάνα" του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο έγινε βιβλίο και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός σε μετάφραση της Άννας Κοντολέων

ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΧΑΘΕΙΣ. ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΣΥΜΒΕΙ. ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ. Συνήθως τα επιτυχημένα βιβλία γίνονται ταινίες. Στην περίπτωση όμως του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο συμβαίνει το αντίθετο. Πρώτα "Ο Λαβύρινθος του Πάνα " έγινε ταινία , μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Δυο νέα βιβλία από τις εκδόσεις Ψυχογιός για τα συναισθήματα και την οικογένεια

Στη σειρά Ψυχογιός Παιδί δυο νέοι τίτλοι έρχονται να προστεθούν και να μας δείξουν πόσο μοναδικοί είμαστε εμείς και η οικογένεια μας.Το πρώτο βιβλίο έχει τίτλο "Τα πάντα για την οικογένεια".Διδάσκει στα παιδιά τη μοναδικότητα της οικογένειας ,το πόσο ξεχωριστή είναι επειδή είναι διαφορετική.Το βιβλίο ...

Διαβάστε περισσότερα

"Έντισον" Το μυστήριο του χαμένου ποντικοθησαυρού -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Μετά τον υπέροχο "Άρμστρονγκ και το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στο φεγγάρι" ο Τόρμπεν Κούλμαν επιστρέφει με τον " Έντισον και το μυστήριο του χαμένου ποντικοθησαυρού. Με το νέο του αυτό βιβλίο και μέσα από την εκπληκτική εικονογράφηση , ο συγγραφέας δεν μας ανεβάζει στους ...

Διαβάστε περισσότερα

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός η «Καλοσύνη»…Μην το χάσετε!

38 εικονογράφοι πρόσφεραν αφιλοκερδώς τα σκίτσα τους για να δημιουργηθεί το βιβλίο "Καλοσύνη". Η "μαγιά" λοιπόν αυτού του βιβλίου είναι η καλοσύνη και το όραμα για ένα καλύτερο αύριο. Επομένως το βιβλίο δημιουργήθηκε από αγάπη και ουσιαστική καλοσύνη. Μια ξεχωριστή ιστορία που σε κάθε σελίδα θυμίζει ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι Εκδόσεις Ψυχογιός γιόρτασαν τις Απόκριες!

Μικροί και μεγάλοι με κέφι και χαμόγελα πλημμύρισαν το βιβλιοπωλείο των Εκδόσεων ΨΥΧΟΓΙΟΣ στην Εμμανουήλ Μπενάκη 13-15 στην Αθήνα το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου. Μεταμφιεσμένοι στους αγαπημένους ήρωες, που έχουμε αγαπήσει μέσα από τα βιβλία, διασκεδάσαμε με μουσική, παιχνίδια, μαγικά, face painting και πολλά δρώμενα. Ο Χάρι ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέα Σειρά: «Ζωγραφική... Όλα ξεκινούν με μια τελεία» της Νίκης Κάντζου- Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διάπλαση

Οι εκδόσεις Διάπλαση εγκαινιάζουν τη νέα σειρά παιδικών βιβλίων «Παιδί & Τέχνη». Πρόκειται για μια εξαιρετική ιδέα , ένα βιβλίο που αξίζει να διαβάσουν τα παιδιά σας. Τα παιδιά αγαπούν τη ζωγραφική. Ειδικότερα οι μικρότερες ηλικιές έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν την ψυχοσύνθεση τους μέσα από ...

Διαβάστε περισσότερα

Κική Δημουλά: Είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας

Τον περασμένο Ιανουάριο, η Κική Δημουλά είχε προταθεί για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.   Συγκεκριμένα, στις 16 Ιανουαρίου 2020, η Λίνα Μενδώνη απέστειλε επιστολή προς την Επιτροπή Νόμπελ της Σουηδικής Ακαδημίας, προτείνοντας την υποψηφιότητα της κορυφαίας Ελληνίδας ποιήτριας για ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση για την Αγγελάκη Ρουκ με πολλούς καλλιτέχνες

Το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας και οι φίλοι της ποιήτριας Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ ,που έφυγε πρόσφατα, διοργανώνουν ένα ξεχωριστό αφιέρωμα για να την τιμήσουν. H αγαπημένη ποιήτρια, έφυγε στα 81 της χρόνια, αφήνοντας πίσω ένα μεγάλο ποιητικό έργο μεταφρασμένο σε 10 και πλέον γλώσσες, αλλά και πολλές ...

Διαβάστε περισσότερα