«Ένας περίεργος ξένος» του Κύρο Πόντε κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
22 Ιανουαρίου 2020 10:45:00

Από τις Eκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί στη σειρά Ελληνική Πεζογραφία το νέο βιβλίο του Κύρο Πόντε.

Από την παρουσίαση του βιβλίου:

Ουσιαστικά δεν ήξερε σχεδόν τίποτα για την ιστορία των γονιών του. Πώς λοιπόν να προέκυπτε θύμηση από κάτι που δεν είχε ζήσει και δεν γνώριζε; Η μητέρα του απέφευγε να μιλήσει για το παρελθόν. Τις ελλιπείς γνώσεις, τις είχε συλλέξει από αποσπασματικές διηγήσεις της μεγαλύτερης αδελφής του. Για να αυτοπαρηγορηθεί, προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ελλιπείς γνώσεις για το παρελθόν των γονιών τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι κατείχαν όμως πολύ περισσότερα από αυτόν, που ούτε καν το όνομα τού πατέρα του δεν γνώριζε. Δυστυχώς, δεν είχε την υπερφυσική ικανότητα ενός Όσκαρ Μάτσερατ να θυμάται περιστατικά που συνέβησαν πριν γεννηθεί. Αρκετά νωρίς κατάλαβε ότι η οικογένειά του δεν ήταν πλήρης, της έλειπε ένα μέλος. Τον ακριβή λόγο δεν τον έμαθε ποτέ. Ήταν ένας χωρισμός, μια ανεκπλήρωτη αγάπη; Όφειλε, άραγε, τη ζωή του στην τύχη, σε μια σύντομη ερωτική περιπέτεια; Αργότερα δεν τον ενδιέφερε καθόλου η ιστορία του πατέρα του. Είχε συμβιβαστεί με την απουσία του. Δεν μπορούσε σε όλη του τη ζωή να τρέχει ξοπίσω του, πίσω από ένα φάντασμα. Τώρα, όμως, η αναζήτησή του γινόταν αναγκαία, αφού ήλπιζε έτσι να αντισταθμίσει την απουσία της μητέρας του και να μάθει επιτέλους τον λόγο της σιωπής και του θανάτου της.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

2. Ο παραγωγός

ΕΙΧΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να σπάσει τη σιωπή του. Θα μιλούσε με τον Άλμπερτ για τα πραγματικά αίτια της μακροχρόνιας αποχής του. Δεν πήγαινε άλλο. Θα του εξηγούσε πως μετά τον αιφνίδιο θάνατο της μητέρας του και τον χωρισμό του από τη Γιούλια ήταν αναγκαίο να μείνει μόνος και ότι δεν έβρισκε δύναμη να δουλέψει. Η ταινία που παρέμενε ημιτελής ονομαζόταν Τα φτερά της μελαγχολίας. Τα τρία τελευταία χρόνια είχε επεξεργαστεί λεπτομερώς το σενάριό της, αλλά του έλειπε το κουράγιο και ο ενθουσιασμός για να το ολοκληρώσει, για να βάλει εκείνες τις τελευταίες καθοριστικές πινελιές που κάνουν κάθε έργο τέχνης ξεχωριστό. «Τώρα βαίνουν όλα προς το καλύτερο», θα τον διαβεβαίωνε. Θα ζητούσε λίγο χρόνο παράτασης για να κάνει τις τροποποιήσεις που απαιτούνταν. Κατά βάθος γνώριζε πως σε αυτήν την κατάσταση δεν μπορούσε ακόμα να κάνει πολλά, πόσο μάλλον να αρχίσει με τα γυρίσματα. Όταν κατά το μεσημέρι τηλεφώνησε τον παραγωγό, του ζήτησε να γίνει η συνάντηση κατά τις οκτώμισι. Δεν ήθελε να συναντήσει κανέναν από τους συναδέλφους του, να τους δίνει εξηγήσεις για πράγματα που μέσα του δεν είχαν ακόμα ξεκαθαρίσει. Ο Άλμπερτ ξαφνιάστηκε λίγο από το τηλεφώνημα. Δεν είπε πολλά, μόνο πως σήμερα θα τον περίμενε κατ’ εξαίρεση στο γραφείο. Ο Ομέρ γνώριζε καλά τι σήμαινε “κατ’ εξαίρεση”, μια και το αφεντικό του έφευγε καθημερινά τελευταίο από την εταιρία κατά τις οχτώ…

Έπρεπε, λοιπόν, να κλείσει το ραντεβού τουλάχιστον μία ώρα νωρίτερα. Μετά το τηλεφώνημα περιστρέφονταν οι σκέψεις του γύρω από τη συνάντηση. Πώς θα αντιδρούσε άραγε ο Άλμπερτ; Θα τον επέπληττε; Θα τον πετούσε έξω από το γραφείο; Δεν μπορούσε να προβλέψει τις αντιδράσεις του. Όταν ξεκίνησε είχε αρκετή κίνηση στον δρόμο. Η σκέψη και μόνο ότι θα έμπαινε πάλι στην εταιρία “Imagine” του έλυνε τα γόνατα. Η εταιρία είχε μεταφερθεί πριν από δύο χρόνια περίπου σε ένα μοντέρνο κτίριο στο Μπάμπελσμπερκ, λίγα μέτρα μόνο από την παλιά του έδρα. Η διεύθυνση και διαχείριση παραγωγής ήταν στα χέρια του Άλμπερτ Σαξ και της συζύγου του, της Ρεγκίνε. Ο Άλμπερτ, ένας παλιός οπαδός του συγκροτήματος Πάγκοβ, ήταν η καρδιά της επιχείρησης. Πίσω από τα υπερμεγέθη γυαλιά της δεκαετίας του ’80 κρυβόταν μια πληθωρική προσωπικότητα. Ήταν εναργής άνθρωπος. Όταν του απηύθυνες ένα αίτημα ήταν σε θέση να το κατανοήσει γρήγορα σε όλες του τις πτυχές και να πραγματοποιήσει όλα σου τα σχέδια με μεγάλη ακρίβεια και διορατικότητα. Είχε ευχέρεια λόγου και μπορούσε να πείσει με εύστοχα επιχειρήματα τους συνομιλητές του.

Για αυτό όλοι οι συνεργάτες του αισθάνονταν ισχυροί, όταν τον είχαν με το μέρος τους. Αλλά αν κάτι δεν ανταποκρινόταν στις επιθυμίες του, ο ίδιος αυτός ευαίσθητος άνθρωπος μετατρεπόταν σε τέρας. Τότε οι ρυτίδες στο μέτωπο και γύρω από το στόμα του έσκαβαν βαθιά το πρόσωπό του και τα ελαφρώς σουφρωμένα χείλη μαζί με το σωματικό πάχος τον έκαναν να φαίνεται τρομακτικός. Σε λίγο θα τον συναντούσε. Άνοιξε τη βαριά πόρτα της εταιρίας και κατευθύνθηκε στο γραφείο του Άλμπερτ. Ο εκτυπωτής στη γραμματεία δούλευε ακόμα. Η κυρία Πίγκεπαγκ, η γραμματέας, δεν θα αργούσε να βγει από το γραφείο. «Ω, ποιον βλέπουν τα μάτια μου, τι μεγάλη τιμή που μας κάνετε», είπε με διαπεραστική τσιριχτή φωνή η Πίγκεπαγκ, ενώ κρατούσε στο δεξί της χέρι ένα χαρτί και στο αριστερό μια μπάρα σοκολάτας. «Καταφέρατε επιτέλους να βρείτε πάλι το δρόμο προς τα εδώ, ε;» «Έτσι φαίνεται», της απάντησε και χαμογέλασε από ανάγκη. Σε λίγο φάνηκε στον διάδρομο και ο Πέτερ, ο κάμεραμαν της εταιρίας. Τον ρώτησε τι κάνει, αλλά δεν πρόφτασε να απαντήσει μια και παρενέβη η Πίγκεπαγκ:

«Τι ερώτηση κι αυτή; Δεν τον βλέπεις παιδάκι μου; Ο άνθρωπος είναι στα κακά του τα χάλια», συμπέρανε. Στη συνέχεια άφησε η γραμματέας το χαρτί στο γραφείο υποδοχής, έσπασε τη σοκολάτα σε μικρά κομμάτια και την καταβρόχθισε. Προσπάθησε να μην πολυδώσει σημασία στα σχόλια της Πίγκεπαγκ. Δεν ήθελε να μπαίνει σε συζητήσεις. Έτσι το μόνο που σχεδόν αδιάφορα παρατήρησε ήταν πως πριν από μια εβδομάδα πέρασε μια βαριά γρίπη. «Γρίπη;» αναφώνησε έκπληκτη η γυναίκα και φάνηκαν οι δυο βολβοί των ματιών της πίσω από τον κόκκινο σκελετό των γυαλιών της. «Γρίπη στη μέση του καλοκαιριού; Ελπίζω ότι δεν θα μας κολλήσεις», είπε κοιτάζοντας νευρικά το ρολόι της. Έπειτα εξαφανίστηκε στο γραφείο της για να κλείσει τον εκτυπωτή και να πάρει την τσάντα της. Όταν ξαναγύρισε από το σκοτεινό δωμάτιο ήταν όλο ανυπομονησία: «Ω, άργησα, πρέπει να φύγω, πρέπει να φύγω», επαναλάμβανε η παχουλή γυναίκα βαριανασαίνοντας. «Αχ ναι, αυτό ήθελα ακόμα να σου πω. Αρχίζω να ξεχνάω, αρχίζω να ξεχνάω βρε παιδί μου; Ήρθε η βεβαίωση κράτησης από το ξενοδοχείο, ορίστε», είπε και έδωσε στον Πέτερ το τυπωμένο φύλλο που είχε αφήσει στο τραπέζι. Έπειτα άνοιξε ένα απολυμαντικό μαντηλάκι, σκούπισε τα χέρια της καθώς προχωρούσε στον διάδρομο και έκλεισε βιαστικά πίσω της τη βαριά γυάλινη πόρτα. Οι άνδρες κοιτάχτηκαν για λίγο και γέλασαν. Έπειτα έριξε ο Πέτερ μια ματιά στη βεβαίωση: «Πετάμε για γυρίσματα με τον Κρίστιαν στη Λισαβόνα», είπε. «Κάθε χρόνο και μια νέα ταινία, ε;» πρόσθεσε ο Ομέρ με ένα ίχνος ζήλειας που δεν μπορούσε κανείς να παραβλέψει.

«Εφόσον έχουμε κάτι καινούργιο να πούμε και μας χορηγούνται χρήματα, γιατί όχι;» «Μια νέα ταινία πάση θυσία», επανέλαβε με υπόκωφη φωνή. «Δε σε καταλαβαίνω, τι εννοείς; Ξέρεις πώς λειτουργούν εδώ τα πράγματα». Γνώριζε πολύ καλά τη νοοτροπία που επικρατούσε στην εταιρία. Ο Άλμπερτ επένδυε στην ποιότητα θέλοντας να γράψει κινηματογραφική ιστορία και να κερδίσει λίγο περισσότερα χρήματα από αυτά που επένδυε. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Ήξερε ότι αυτός και ο Κρίστιαν Βολφ ήταν οι κύριοι πυλώνες αυτής της μικρής εταιρίας και ότι με τη συμπεριφορά του ανάγκαζε τώρα το σκάφος να πετά μονάχα με έναν κινητήρα. Τον κατέκλυσαν ενοχές «Μια και το ’φέρε η συζήτηση», είπε ο Πέτερ, «ο Κρίστιαν έχει γράψει για την τελευταία σου ταινία μια κριτική στο περιοδικό JDF. Το γνωρίζεις;» O Ομέρ κούνησε καταφατικά το κεφάλι. Δεν ήξερε τίποτα γι’ αυτό. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Τους τελευταίους μήνες τού ήταν δύσκολο να συγκεντρωθεί και δεν ήταν σε θέση ούτε καν ένα άρθρο εφημερίδας να διαβάσει. « …μια πραγματικά εκθειαστική κριτική», πρόσθεσε ο Πέτερ. Ο Ομέρ δεν έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό. «Χαίρομαι», του είπε μοναχά. Εκτιμούσε πολύ την κρίση του συναδέλφου του, ταυτόχρονα όμως γνώριζε ότι μια αρνητική κριτική θα ήτανε σαν να πριόνιζε ο Κρίστιαν τον κορμό από τον οποίο και ο ίδιος είχε γίνει μεγάλος. Ο Πέτερ όπως και ο Κρίστιαν ήταν λίγο μεγαλύτεροί του. Ο πρώτος ανήκε στη γενιά των ηδονιστών, που στηριζόμενοι οικονομικά στις πλάτες των γονιών τους, τους έμενε χρόνος να ασχοληθούν, πέρα από το κύριο αντικείμενο σπουδών τους, με λογοτεχνία και φιλοσοφία. Ο Πέτερ αποφοίτησε μετά από οκτώ χρόνια από την ακαδημία κινηματογράφου και έναν χρόνο αργότερα άρχισε να δουλεύει ως κάμεραμαν. Του Κρίστιαν από την άλλη δεν του άρεζε η κλειστή, υπερπροστατευτική ατμόσφαιρα της ακαδημίας. Δεν αποτελούσαν για αυτόν πραγματική επιλογή οι σπουδές ως τα γεράματα.

Ήταν γεμάτος δίψα για ζωή, ζούσε έντονα και ήθελε να παράγει έργο. Την πρώτη του ταινία τη γύρισε μόλις στα εικοσιτέσσερα. Ο Ομέρ ένιωθε απελπισία σκεπτόμενος το πόσο καιρό είχε χρειαστεί ο ίδιος μέχρι να βρει τον δρόμο του. Σπούδασε αρχικά μαθηματικά αλλά σύντομα ανακάλυψε ότι ο κινηματογράφος ήτανε η μεγάλη του αγάπη. Και μετά ήρθαν τα παραγωγικά χρόνια: ταξίδια, συνομιλίες, διακρίσεις. Σχεδόν κάθε χρόνο είχε γυρίσματα, αφού σινεφίλ και κριτικοί περίμεναν ανυπόμονα την επόμενη ταινία του. Οι κριτικοί κατέτασσαν τους δύο νεαρούς σκηνοθέτες στην ίδια σχολή μια και έβλεπαν μια σειρά από ομοιότητες. Δεν ήταν μόνο πως είχαν τον ίδιο παραγωγό και κάμεραμαν. Χρησιμοποιούσαν επίσης παρόμοια στιλιστικά μέσα. Ο Ομέρ στις τελευταίες του ταινίες ασχολούνταν θεματικά με τη συντριβή του συναισθήματος και της διαίσθησης σε ένα παρόν που επιδιώκει να εξορθολογήσει τα πάντα, ενώ ο Κρίστιαν κατέγραφε τα ανορθολογικά στοιχεία της γερμανικής κοινωνίας, που περνάνε μέσα της σαν ένα είδος λογικής.

 https://www.govostis.gr/product/2533/enas-periergos-xenos.html

 

Περιεχόμενα:

Μέρος Πρώτο

1. Σπίτι

2. Ο παραγωγός

3. Το χρονικό της νοσου

4. Οι αυταπατες

5. Τα πρώτα του βήματα

6. Ενα ταξίδι στο παρελθόν

7. Επίσκεψη στην Αντιιέ

8. Τα δύσκολα χρονια

9. Το δωρο

Μέρος Δεύτερο

1.Ο ψυχοθεραπευτής

2. Δεύτερη συνεδρία

3. Σκηνή Τ 25

4. Εκδρομή στο Σβετ

5. Η είδηση του θανάτου

6. Αποχαιρετιστήρια γιορτή

7. Τα γράμματα

8. Στο αεροδρόμιο

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Γλωσσολόγος και διδάκτορας Νευροεπιστημών ο Κύρο Πόντε (φιλολογικό ψευδώνυμο του Κυριάκου Σιδηρόπουλου) γεννήθηκε το 1972 στο Έσλινγκεν της Δ. Γερμανίας. Μεγάλωσε όμως στη Θεσσαλονίκη, την οποία έμελλε πάλι να εγκαταλείψει για σπουδές πρώτα στο Φράιμπουργκ και έπειτα στη Τυμβίγη. Ο Κύρο Πόντε είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων Γερμανίας. Είναι παντρεμένος, έχει έναν γιο και ζει και εργάζεται μεταξύ Στουτγάρδης και Τυμβίγης. Εκτός από τα επιστημονικά του συγγράμματα έχουν εκδοθεί η ποιητική του συλλογή "Τα της μνήμης και του έρωτα" (BoD, 2018, ελληνικά) καθώς και η σειρά διηγήσεων „Το μήλο έπεσε από το αριστερό χέρι της Αφροδίτης“ (Groβenwahnverlag, 2015, γερμανικά). Στις μεταφραστικές του δουλειές ανήκουν μεταξύ άλλων "Το τελευταίο αντίο" (γερμ. "Das letzte Adieu") του Βασίλη Βασιλικού (edition buntehunde, 2009). Το 2007 ίδρυσε τη διαδικτυακή πύλη λογοτεχνίας Inlitera από την οποία προέκυψε η ανθολογία "Netzwerke", καθώς επίσης και μια σειρά συνεντεύξεων με λογοτέχνες. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.kyro-ponte.de.

Εκδόσεις Γκοβόστη

Επιμέλεια παρουσίασης:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Αιτωλία και Ακαρνανία-Του Πάνου Χατζόπουλου

Δρόμε πού πας στ’ Άπόκουρο, στρατί, πού στ’ "Αγραφα σκαλώνεις. Σάρες, λαγκάδια άδιάβατα, βράχια, γκρεμνά, στεφάνια. Τρανές κι άπάτητες κορφές γεμάτες περηφάνεια. Ψηλά βουνά λεβέντικα της λευτεριάς μπαϊράκια. Βελούχι, Άραποκέφαλα, Βαρδούσια, Κυρά—Βγένα, Τρίκαρδε, Μπούμπστε, Περγαντή κι Άϊτοφωλιές τοΰ Βάλτου, Του Κατσαντώνη πήδημα, τοΰ Καραϊσκάκη κούλιες. Κράβαρα κακοτράχαλα, Ζυγέ μ’ χαριτωμένε. Λίμνη αρμυρή τ’ Άντιλικοΰ, γιβάρια ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν η κλασική κιθάρα συναντά την ποίηση...

Παναγιώτης Μάργαρης - Κλέλια Χαρίση :Μια πολύ ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική συνάντηση, όπου οι νότες του εξαιρετικού βιρτουόζου κιθαρίστα Παναγιώτη Μάργαρη αγκαλιάζουν τα ποιήματα της Κλέλιας Χαρίση- μία απο τις σπουδαίες Ελληνίδες ποιήτριες της νέας γενιάς . Η «Ποίηση της Μουσικής » του Παναγιώτη Μάργαρη συναντά τη "Μουσική ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο ελέφαντας στη σκιά» της Ναντίν Ρομπέρ κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Διάπλαση

Οι εκδόσεις Διάπλαση μας παρουσιάζουν μια διαφορετική - τρυφερή ιστορία για έναν ελέφαντα που ήταν κατσούφης. ’Ολοι άλλωστε στη ζωή μας κάποια στιγμή έχουμε νιώσει μοναξιά και σε αυτή την περίπτωση δεν χρειαζόμαστε πάντα  κάποιον για να μας διασκεδάσει. Θέλουμε ,κάποιες φορές, κάποιον να είναι εκεί ...

Διαβάστε περισσότερα

" Μάρτυς μου ο Θεός" του Μάκη Τσίτα

Κυκλοφόρησε από το Μεταίχμιο η νέα έκδοση του μυθιστορήματος «Μάρτυς μου ο Θεός» του Μάκη Τσίτα, που έλαβε το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014. Το βιβλίο κυκλοφορεί σε 12 γλώσσες, μεταφέρθηκε στο θέατρο και παίχτηκε για 5 χρόνια σε όλη την Ελλάδα. Τον λένε Χρυσοβαλάντη ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αγρίνιο 1948»-Tου Θανάση Παπαθανασόπουλου

Απόψε ονειρεύτηκα πως έπιασα το Θεό απ’ το σακάκι και τον ακολουθούσα στον περίπατό Του μες στο σύμπαν. Κ’ ήταν το σύμπαν, λέει, επίπεδο σαν δίσκος Που θύμιζε πλατεία της Περίστας, μόνο που τούλειπε στο κέντρο το πλατάνι. Πατούσαμε προσεχτικά στους γαλαξίες αποφεύγοντας τα κενά, που θα μπορούσα να τα αντιστοιχήσω με τα ...

Διαβάστε περισσότερα

« Η Δύναμη του ΟΧΙ» της Άμπι Χίντον κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Στη σειρά Ψυχολογία - Αυτοβελτίωση - Ευ Ζην των εκδόσεων Ψυχογιός κυκλοφορεί ένα βιβλίο που θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τα προβλήματα της ζωής μας. Διαβάζοντας το θα καταφέρουμε να βρούμε το δρόμο μας…. https://www.psichogios.gr/books/h-dynamh-toy-oxi.html Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο σημαντική είναι η λέξη «Όχι»; Τα τρία ...

Διαβάστε περισσότερα

«Μια εξομολόγηση» του Λέοντος Τολστόι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Printa

Ένα εκπληκτικό ντοκουμέντο… William James Από τις εκδόσεις PRiNTA, στη σειρά «Στις Πηγές της Γνώσης», επανακυκλοφορεί, σε Β΄ έκδοση, το βιβλίο του Λέοντος Τολστόι με τίτλο Μια εξομολόγηση, σε μετάφραση του Ματθαίου Βελούδου και της Μαρίας Ζ. Παπαδοπούλου. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο ενός σπουδαίου ανθρώπου. Με ειλικρίνεια ...

Διαβάστε περισσότερα

Kάπα Εκδοτική: Παρουσίαση του πρώτου βιβλίου του Γ.Καπουτζίδη- «Όποιος θέλει να χωρίσει...να σηκώσει το χέρι του»

Το βιβλίο φέρει το όνομα της πρώτης θεατρικής παράστασης που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Καπουτζίδης, με τίτλο "Όποιος θέλει να χωρίσει..." και όπως ήταν αναμενόμενο στην παρουσίασή του βρέθηκαν αγαπημένοι του φίλοι. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο BOOKSPLUS, από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ, με μεγάλη επιτυχία.Πρόκειται για το πρώτο ...

Διαβάστε περισσότερα

Pablo Neruda : «Είκοσι Ερωτικά Ποιήματα κι ένα τραγούδι χωρίς ελπίδα»

O Πάμπλο Νερούδα υπήρξε «ο σπουδαιότερος ποιητής του 20ου αιώνα». Τα έργα του είναι τα πιο πολυδιαβασμένα έργα ισπανόφωνου δημιουργού.Στη δημοφιλέστερη ποιητική συλλογή όλων των εποχών προεξαγγέλει με εκπληκτικό νεανικό σφρίγος ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της βαθύτατα ανθρώπινης ποίησής του: τον έρωτα που μεταλαμβάνει ...

Διαβάστε περισσότερα

«Amour-Ερωτική Ανθολογία» από τις Εκδόσεις Αιώρα

Η γιορτή των ερωτευμένων μετράει ήδη μερικές μέρες και οι Εκδόσεις Αιώρα το γιορτάζουν, με ένα εξαιρετικό βιβλίο. Ένα «διαχρονικά συναρπαστικό» θέμα, ο έρωτας, γίνεται η αφορμή για μια ερωτική ανθολογία με κείμενα Γάλλων συγγραφέων του 18ου και 19ου αιώνα. Κείμενα των Ντε Σαντ, Καζανόβα, Μπαλζάκ, ...

Διαβάστε περισσότερα

Σήμερα: Παρουσίαση βιβλίου "Πανούκλα στο Μπέργκαμο" του Γ.Π. Γιάκομπσεν στο βιβλιοπωλείο "Επί Λέξει"

Οι εκδόσεις Ροές παρουσιάζουν σήμερα στις 19:30 στο βιβλιοπωλείο "Επί Λέξει" (Ακαδημίας 32, 10672 Αθήνα) το βιβλίο του Jens Peter Jacobsen Πανούκλα στο Μπέργκαμο. Για το βιβλίο και το συγγραφέα θα μιλήσει ο μεταφραστής Ήρκος Ρ. Αποστολίδης.   Λίγα λόγια για το σπουδαίο αυτό έργο: Το αριστούργημα "Πανούκλα στο ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα λόγια (γίνεται): Μεταφράζοντας ιαπωνική ποίηση – με τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και οι μηνιαίες ποιητικές συναντήσεις «Με τα λόγια (γίνεται)», στην 4η εκδήλωση της 9ης περιόδου τους, παρουσιάζουν αφιέρωμα στην ιαπωνική ποίηση, με «ξεναγό» τον μεταφραστή της Παναγιώτη Ευαγγελίδη. Η εκδήλωση πραγματοποιείται την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 στις 19:30, στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η τέχνη του γνώθι σαυτόν» του Άρθουρ Σοπεγχάουερ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ κυκλοφόρησε το 90ό τομίδιο της επιτυχημένης σειράς microMEGA. Μια αγαπημένη σειρά με μικρά αριστουργήματα που θα διαβάσετε ξανά και ξανά. Πρόκειται για το έργο του Άρθουρ Σοπεγχάουερ με τίτλο «Η τέχνη του γνώθι σαυτόν», σε μετάφραση και με εισαγωγή του Παύλου Κλιματσάκη και ...

Διαβάστε περισσότερα

"Το χάος που δημιουργήσαμε" της Lord Michelle κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγκυρα

Οι εκδόσεις Άγκυρα παρουσιάζουν ένα ξεχωριστό βιβλίο για τους μικρούς αναγνώστες.Το νέο βιβλίο της Michell Lord με τίτλο " Το χάος που δημιουργήσαμε " καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση του παιδιού και του διδάσκει πώς οι ενέργειες όλων μπορούν να  αποτελέσουν μία αφορμή προκειμένου να αλλάξουμε νοοτροπία και ...

Διαβάστε περισσότερα

Tο νέο παιδικό βιβλίο του Μάκη Τσίτα

Το νέο παραμύθι του βραβευμένου (Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης) Μάκη Τσίτα μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας. Μετά το «Όνομά μου είναι Δώρα», η έξυπνη και αστεία ηρωίδα του Μάκη Τσίτα αποκτά ένα γατάκι, δώρο των γονιών της από το Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων. Ο ...

Διαβάστε περισσότερα

To βιβλίο «Σε πρώτο πρόσωπο» του Ρίτσαρντ Φλάναγκαν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο βραβευμένος με Man Booker συγγραφέαs Ρίτσαρντ Φλάναγκαν μας παρουσιάζει το νέο του βιβλίο «Σε πρώτο πρόσωπο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογίος. Πηγή έμπνευσης του βιβλίου μια συνάντηση με έναν απατεώνα  μέσα πάντα απο τη διεισδυτική ματιά του Φλάναγκαν. https://www.psichogios.gr/books/se-prwto-proswpo.html Από την παρουσίαση του βιβλίου: Ο Κιφ Κέλμαν, ένας ...

Διαβάστε περισσότερα

Από την Κάπα Εκδοτική κυκλοφορεί το βιβλίο «Hotel Éternité» του Γιάννη Καλαβριανού

Το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Καλαβριανού κυκλοφορεί απο την Κάπα Εκδοτική και παρουσιάζεται στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» ύστερα από ανάθεση του Εθνικού Θεάτρου. Διαδραματίζεται σε έναν τόπο όπου ο θάνατος δεν θα υπάρχει και αποτελεί ένα από σκηνής ευφυές σχόλιο για τον χρόνο, την ύπαρξη, ...

Διαβάστε περισσότερα

"Νανά" του Εμίλ Ζολά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το σπουδαίο έργο του Εμίλ Ζολά με τίτλο "Νανά". Η «Νανά» δημοσιεύτηκε το 1880.Το βιβλίο έχει ως θεματολογία την γυναικεία πορνεία, ακόμη και στις υψηλότερες κοινωνικές τάξεις.Με την αφήγηση της ζωής της Νανάς, ο συγγραφέας περιγράφει όλη την αθλιότητα και ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Ποιητικά – Τεύχος 36" Μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφόρησαν τα Ποιητικά- Τεύχος 36.Mην το χάσετε!  Πάντα ήτανε λίγοι οι ποιητές. Οι άλλοι κάτι φιόγκοι, που λέει κι ο Χάκκας, «που γράφουνε ανούσια ποιήματα, χάνονται μέσα στις λέξεις, γιατί δε δώσανε γι’ αυτή την υπόθεση σταγόνα αίμα». Πάει καιρός που βρισκόμαστε ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Γκοβόστη: "Ημερολόγιο ποίησης 2020"- Η γενιά του '20

Οι Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη μας παρουσιάζουν μια ακόμη χρονιά το "Ημερολόγιο ποίησης 2020" συνδυασμένο με τη δεκαετία της ίδρυσης τους. Το ημερολόγιο είναι αφιερωμένο στην ποιητική γενιά του ’20 .Με μελέτες των Δημαρά, Στεργιόπουλο, Πολίτη, Vitti, Αργυρίου, Παπαγεωργίου και Χατζηβασιλείου. Σημείωμα του Εκδότη Κωνσταντίνου Ι. Γκοβόστη: ΕΚΑΤΟ ...

Διαβάστε περισσότερα

Σειρά Ανατολή: Οι πρώτες εκδόσεις της κλασικής σειράς ήδη κυκλοφόρησαν σε ακριβή ανατύπωση από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Οι Ιστορικές Εκδόσεις Γκοβόστη μας ξανασυστήνουν τη σειρά Ανατολή που θα περιλαμβάνει την Ξένη Λογοτεχνία και τη Σύγχρονη Σκέψη. Μη τη χάσετε είναι εκπληκτική! Πρόκειται για διαμάντια με τεράστια λογοτεχνική ή φιλοσοφική και κοινωνιολογική αξία, πολλά από τα οποία έχουν εξαντληθεί ακόμα και από τους συλλέκτες των ...

Διαβάστε περισσότερα

Πέθανε η «Βασίλισσα του Σασπένς», Μαίρη Χίγκινς Κλάρκ

Η Μαίρη Χίγκινς Κλαρκ, συγγραφέας αστυνομικών θρίλερ που πρωταγωνιστούν στις λίστες των ευπώλητων εκδόσεων εδώ και δεκαετίες, πέθανε σε ηλικία 93 ετών. Γνωστή μεταξύ των φανατικών αναγνωστών της ως «η Βασίλισσα του Σασπένς», η Κλαρκ, μόνο στις ΗΠΑ, είχε πουλήσει πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα των ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο ποιητής Στρατής Πασχάλης μιλάει για τα δύο θεατρικά έργα που έγραψε βασισμένος σε κείμενα του Διονυσίου Σολωμού και του Κώστα Καρυωτάκη

Ο Στρατής Πασχάλης συνθέτει δύο θεατρικά έργα, βασισμένος σε κείμενα των δύο κορυφαίων ποιητών, ποιητικά και πεζά, καθώς επίσης σε αποσπάσματα από αλληλογραφία, επίσημα έγγραφα και δημοσιεύματα, και παραδίδει μια στερεή δραματουργία με την προτροπή «να ξαναρχίσει από την αρχή η ιστορία της σκηνικής μαγείας, ...

Διαβάστε περισσότερα