Τα νομοθετικά βήματα της Ελλάδας για την καθιέρωση της ισότητας των δύο φύλων και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας

ΑΠΟΨΕΙΣ
13 Μαρτίου 2020 20:23:00

Η έμφυλη βία είναι ένα καθημερινό, παγκόσμιο φαινόμενο, χρησιμοποιείται ως μέσο άσκησης κοινωνικού ελέγχου, τιμωρίας και «σωφρονισμού» και περιλαμβάνει οποιαδήποτε επιβλαβή πράξη κατά της αξιοπρέπειας και της ακεραιότητας των ατόμων που την υφίστανται. Θύματά της είναι κυρίως γυναίκες και κορίτσια, ανεξαρτήτως ηλικίας, μόρφωσης, επαγγέλματος ή εθνικότητας. Έχει βέβαια παρατηρηθεί ότι οι άνεργες, οικονομικά αδύναμες, χαμηλού μορφωτικού επιπέδου γυναίκες, οι πρόσφυγες, οι μετανάστριες είναι πιο ευάλωτες σ’ αυτήν, ενώ είναι και αυτές που φοβούνται ακόμη περισσότερο να μιλήσουν και να αναζητήσουν βοήθεια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα έμφυλης βίας είναι η συντροφική/συζυγική/ενδοοικογενειακή βία, ο βιασμός, η σεξουαλική παρενόχληση, το trafficking, η παρενοχλητική παρακολούθηση (stalking) κ.ά.

 

Αν κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν, θα αντιληφθούμε ότι όχι και τόσο μακριά, μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας ‘80, «ο ανήρ είναι η κεφαλή της οικογένειας και αποφασίζει περί παντός ό,τι αφορά τον συζυγικόν βίον», όπως ρητά όριζε το άρθρο 1387 ΑΚ. Η παραβίαση της αρχής της ισότητας των δύο φύλων και η κατωτερότητα της γυναίκας εντός της οικογένειας είχαν έρεισμα στον ίδιο τον Αστικό Κώδικα, με αποτέλεσμα να αποτελεί επιτακτική ανάγκη και βασική στόχευση του φεμινιστικού κινήματος της εποχής, η αλλαγή του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου. Έτσι, ο Ν. 1329/1983, με τον οποίο κατοχυρώθηκε η αρχή της ισότητας των δύο φύλων, καθιερώθηκε ο πολιτικός γάμος, αποποινικοποιήθηκε η μοιχεία, καταργήθηκε η μεταβολή του επωνύμου της συζύγου, και ο άκρως αναχρονιστικός θεσμός της προίκας - κατάλοιπο της πατριαρχικής οικογένειας, έκανε πράξη την ανάγκη για αλλαγή, προκαλώντας μία «επιβεβλημένη» επανάσταση στο οικογενειακό δίκαιο εν μέσω πολλών αντιδράσεων μιας βαθιά συντηρητικής κοινωνίας.

 

Ακολούθησε ο Ν. 1419/84, με τον οποίο ο βιασμός μετατράπηκε σε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας από έγκλημα κατά των ηθών, δηλαδή από πράξη που απλώς προσέβαλλε την ηθική και τη δημόσια αιδώ, ενώ σπουδαία επίσης μεταρρύθμισηεισήχθη με το Ν. 1609/86 με τον οποίο νομιμοποιήθηκαν οι αμβλώσεις, μία κατάκτηση του φεμινιστικού κινήματος, που επιτεύχθηκε έπειτα από δεκαετίες απαγορεύσεων και αγώνων.

 

Η Ελλάδα ήταν ένα από τα τελευταία ευρωπαϊκά κράτη που με μεγάλη καθυστέρηση, μόλις το 2006, υιοθέτησε ένα εξειδικευμένο πλαίσιο για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, βασικής μορφής της έμφυλης βίας, θεσπίζοντας το Ν.3500/2006, που αποτελεί έως και σήμερα το βασικό νομικό εργαλείο για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Τομές που επέφερε ο νόμος αυτός ήταν η διεύρυνση του θεσμού της οικογένειας ώστε να καλύπτει έναν ευρύτερο κύκλο προσώπων (π.χ. ηλικιωμένοι), η αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβίωσης ετερόφυλων ζευγαριών, η καθιέρωση της ποινικής διαμεσολάβησης για πλημμεληματικού χαρακτήρα πράξεις, ηποινικοποίηση του βιασμού εντός γάμου, η συμπερίληψη της ενδοοικογενειακής βίας στα τεκμήρια κλονισμού του γάμου, ο αυτεεπάγγελτος χαρακτήρας της ποινικής δίωξης, η απαγόρευση της σωματικής τιμωρίας ανηλίκων για σωφρονισμό, η καθιέρωση της υποχρέωσης των εκπαιδευτικών να αναφέρουν τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας για τα οποία λαμβάνουν γνώση, η πλήρης υποστήριξη των θυμάτων από τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς.

 

Ακολούθησε η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, που υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2011 και η οποία αποτελεί το πρώτο νομικά δεσμευτικό διεθνές κείμενο που θέτει κριτήρια για την πρόληψη της έμφυλης βίας. Η Ελλάδα αν και ήταν μία από τις πρώτες χώρες που υπέγραψαν τη Σύμβαση αυτή, την ενσωμάτωσε στην ελληνική έννομη τάξη με αισθητή καθυστέρηση μόλις το 2018 με τον Ν. 4531/2018. Ο νόμος αυτός επέφερε σημαντικές αλλαγές, όπως την ποινικοποίηση του ακρωτηριασμού γυναικείων γεννητικών οργάνων και της παρενοχλητικής παρακολούθησης, την κατάργηση της μη άσκησης ποινικής δίωξης εάν μεταξύ του υπαιτίου αποπλάνησης ανηλίκου και του θύματος τελέστηκε γάμος, την αναστολή της παραγραφής εγκλημάτων ενδοοικογενειακής βίας κατά ανηλίκων για εύλογο χρόνο μετά την ενηλικίωση του θύματος, την ένταξη στην έννοια της οικογένειας και των προσώπων που συνδέονται με σύμφωνο συμβίωσης, την ένταξη στον κύκλο των δραστών/θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας προσώπων που έχουν σχέση χωρίς να απαιτείται η συνοίκηση θύματος και δράστη, την καθιέρωση της δυνατότητας του εισαγγελέα να επιβάλει κατά την κρίση του περιοριστικούς όρους στον δράστη,την ευχερέστερη πρόσβαση των θυμάτων στην αποζημίωση, τη μη χορήγηση αδειών οπλοχρησίας σε όσους διώκονται ποινικά ή έχουν καταδικασθεί για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας.

 

Η ποινικοποίηση της παρενοχλητικής παρακολούθησης, (άρθρο 333 ΠΚ) είναι σημαντική και δημιουργεί αναμφίβολα ένα πλέγμα προστασίας του θύματος, το οποίο έλλειπε από την ελληνική έννομη τάξη, καθώς μέχρι πρότινος το θύμα δεν μπορούσε εύκολα να αξιώσει την ποινική τιμωρία του δράστη και επιχειρούσε να προστατευτεί με την προσφυγή στα αστικά δικαστήρια για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων, χωρίς όμως αυτή η προστασία να είναι άμεση και αποτελεσματική. Πλέον ποινικοποιούνται οι ανεπιθύμητες, επαναλαμβανόμενες, επίμονες έως εμμονικές, ελεγκτικές και παρενοχλητικές συμπεριφορές (όπως τηλεφωνήματα, μηνύματα, απροειδοποίητες επισκέψεις, εισβολή του δράστη στο σπίτι ή την εργασία της γυναίκας, προσέγγιση των οικείων της, απειλές, ψευδείς κατηγορίες, εκδικητική πορνογραφία), με τις οποίες ο θύτης προσπαθεί να διατηρήσει τον έλεγχο στη ζωή του θύματος και να επιδείξει την εξουσία του, προκαλώντας φόβο, τρόμο ή ανησυχία στο παρενοχλούμενο άτομο.

 

Γιατί όμως, παρά την πρόοδο που έχει γίνει, η έμφυλη βία εξακολουθεί να συνιστά μία καθημερινή μάστιγα για πολλές γυναίκες, με αποκορύφωμα την αύξηση ακόμη και των γυναικοκτονιών;

 

Οι γυναικοκτονίες (=ανθρωποκτονίες γυναικών από πρόθεση, επειδή είναι γυναίκες) στηρίζονται στις βαθιά εμπεδωμένες κοινωνικές αντιλήψεις, σύμφωνα με τις οποίες  οι γυναίκες πρέπει να είναι υποτελείς στην ανδρική εξουσία και δεν έρχονται ως κεραυνός εν αιθρία, αλλά κατά κανόνα αποτελούν την κορύφωση μιας εξακολουθητικής βίαιης συμπεριφοράς σε βάρος της γυναίκας από τον δράστη.

 

Το στυγνό αυτό έγκλημα, όμως, τιπερισσότερες φορές, αντιμετωπίζεται από τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη ως «έγκλημα πάθους», που έγινε από «υπερβολική / παθιασμένη αγάπη» ή από «κατάφωρη ζήλεια», την οποία όμως προκάλεσε το θύμα με τη συμπεριφορά του, με αποτέλεσμα η ποινική τιμωρία του δράστη να «χαλαρώνει» και από τη Δικαιοσύνη, και αυτός να «πέφτει στα μαλακά», καθώς αναγνωρίζονται στο πρόσωπό του ως ελαφρυντικές οι κατεξοχήν επιβαρυντικές για αυτόν περιστάσεις, δηλαδή η βαθιά ριζωμένη αντίληψή του ότι η γυναίκα του ανήκει και έχει κάθε δικαίωμα πάνω της μέχρι και να αφαιρέσει τη ζωή της όταν η συμπεριφορά της είναι άλλη από αυτή που θα ήθελε ο ίδιος.

 

Μιας τέτοιας μορφής αντιμετώπιση είναι απολύτως αντίθετη προς το σκοπό καταστολής της βίας κατά των γυναικών, καταδεικνύει το διάχυτο σεξισμό -δυστυχώς και θεσμικό που αγγίζει ενίοτε ακόμη και τις τάξεις της δικαιοσύνης,την κοινωνική ανοχή στην έμφυλη βία, τη διαδεδομένη κουλτούρα του βιασμού και της γυναικοκτονίας, φαινόμενα που η κοινωνία μας αντιμετωπίζει υπό την αντίληψη ότι φταίει μάλλον περισσότερο το θύμα από τον θύτη.

 

Η στάση αυτή αποκαλύπτει -νομίζω- ότι τα έμφυλα στερεότυπα και η πατριαρχία, δηλαδή το σύστημα εκείνο που ιστορικά οργανώνει και αναπαράγει σε κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο τις έμφυλες σχέσεις εξουσίας, τις άνισες και κυριαρχικές σχέσεις μεταξύ των κοινωνικών φύλων, της επικράτησης μιας ανδροκρατικής αντίληψης εις βάρος των γυναικών και όσων δεν ταυτίζονται με αυτή κυριαρχούν ακόμη στην ελληνική κοινωνία και αποτελούν τροχοπέδη στην προσπάθεια αντιμετώπισης και καταστολής της έμφυλης βίας. Οι πεποιθήσεις  ότι οι άνδρες είναι καταλληλότεροι από τις γυναίκες σε ανάληψη ρόλων ευθύνης, ηγεσίας, μυϊκής δύναμης και σωματικής αντοχής, ενώ οι γυναίκες θα πρέπει να περιορίζονται σε βοηθητικούς ρόλους, δεν έχουν ακόμη υποχωρήσει και φαίνεται να είναι μακρύς και δύσκολος ο αγώνας για την εξάλειψή τους.

 

Μήπως λοιπόν ήρθε η στιγμή που η κοινωνία των πολιτών πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει από τη γενική παραδοχή της αναγκαιότητας καταπολέμησης της έμφυλης βίας στην έμπρακτη υιοθέτηση των απόψεων αυτών στην καθημερινότητα;

 

Ας μη γελιόμαστε, ο δρόμος δεν είναι εύκολος, καθώς ζούμε σε μία κοινωνία που έχει ακόμη βαθιές ρίζες συντηρητισμού. Δεν είναι καθόλου τυχαία η καταψήφιση στη Βουλή μόλις τον προηγούμενο χρόνο (2019) της αναθεώρησης του άρθρου 5 παρ. 2 του Συντάγματος για την απαγόρευση των διακρίσεων. Η τροποποίηση προέβλεπε εκτός από τις ισχύουσες απαγορεύσεις διακρίσεων βάσει εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων, τη ρητή προσθήκη απαγόρευσης διακρίσεων βάσει φύλου, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, αναπηρίας, ηλικίας και συμμετοχής σε εθνική μειονότητα και τελικώς καταψηφίστηκε. Η καταψήφιση της αναθεώρησης χαρακτηρίστηκε ως μια ημέρα ήττας για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα, προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων από οργανώσεις, ακτιβιστές ακόμη και από τη Διεθνή Αμνηστία, η οποία εξέφρασε την βαθιά της απογοήτευση για την αποτυχία αυτή του ελληνικού κοινοβουλίου.

 

Η προσπάθεια εξάλειψης των έμφυλων στερεοτύπων και καταπολέμησης της έμφυλης βίας γίνεται ακόμη πιο δύσκολη σε μία κοινωνία στην οποία υπάρχει διάχυτη, άλλοτε ορατή και άλλοτε συγκαλυμμένη, η κουλτούρα του καθημερινού σεξιστικού αστεϊσμού, ενός φαινομένου που λόγω της ευρείας χρήσης του Διαδικτύου, της tv, των social media έχει πάρει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται στην κοινωνία μια άκρως σεξιστική και κόντρα στο διαφορετικό συνείδηση.

 

Τα σεξιστικά, ομοφοβικά, τρανσφοβικά αστεία, δεν είναι αθώα και δεν συνιστούν χιούμορ. Αντίθετα μαζί με την αντίληψη περί «παραδοσιακών ρόλων» των δύο φύλων και τα άκαμπτα έμφυλα στερεότυπα αποτελούν τη βάση της πυραμίδας της έμφυλης βίας, που προοδευτικά οδηγούν στην παρενόχληση, τις απειλές και τη λεκτική κακοποίηση, εν συνεχεία, στη φυσική, σωματική, συναισθηματική και οικονομική κακοποίηση, τη σεξουαλική επίθεση και το βιασμό, για να καταλήξουν αναπόφευκτα στη γυναικοκτονία.

 

Απαιτούνται ουσιαστικές πρωτοβουλίες και δράσεις από κράτος, φορείς και συλλογικότητες για την ευαισθητοποίηση όλων απέναντι στις εκφάνσεις της έμφυλης βίας. Πρέπει να στηριχτούν οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, έτσι ώστε η έμφυλη βία να προλαμβάνεται ή έστω να εντοπίζεται και να καταστέλλεται.

 

Στην περιοχή μας, μια περιοχή πολυπολιτισμική, όπου τα κρούσματα έμφυλης και ιδίως ενδοοικογενειακής βίας είναι πολλά, τόσο στους κόλπους της πλειονότητας όσο και της μειονότητας, και έντονος ο φόβος των θυμάτων να αναζητήσουν βοήθεια, πρέπει να ενδυναμωθεί ο ρόλος της γυναίκας σε όλα τα επίπεδα, ώστε να κάνουμε ουσιαστική πρόοδο προς την κατάκτηση της ισότητας. Με την ιδιότητα της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής θα επισημάνω -με λύπη μου- ότι σε σύνολο 41 δημοτικών συμβούλων, οι γυναίκες είμαστε μόλις 6, μεταξύ των οποίων καμία εκπρόσωπος της μειονότητας.

 

Απαιτούνται λοιπόν μεταρρυθμίσεις που προσκρούουν σε παρωχημένες πλην όμως υπαρκτές κοινωνικές αντιλήψεις και σε αγκυλώσεις που δεν επιτρέπουν την πρόοδο. Παράλληλα, ας αναλάβει ο καθένας μας την ευθύνη του, ας μη μένουμε άπραγοι όταν διαπιστώνουμε περιστατικά βίας, γιατί μπορεί από εμάς να εξαρτάται ακόμη και η διάσωση μίας ανθρώπινης ζωής.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να θυμίσω όσα είπε ο Kofi Annan, ότι δηλαδή: «Η βία κατά των γυναικών είναι η πιο ντροπιαστική παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ίσως η πλέον διαβρωτική. Δε γνωρίζει όρια γεωγραφικά, πολιτισμικά ή σχετικά με τον πλούτο. Για όσο συνεχίζεται δεν μπορούμε να μιλάμε για αληθινή πρόοδο προς την ισότητα, την ανάπτυξη και την ειρήνη».

 

*Η Κλεοπάτρα Στογιαννίδου είναι δικηγόρος παρ Αρείω Παγω - Διδάκτωρ Νομικής και πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής

 

Πηγή: xronos.gr

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Peter Sloterijk: «Η επιστροφή στην ανεμελιά δεν θα είναι εύκολη…»

Ο κόσμος, στη σύλληψή του ως μιας γιγαντιαίας καταναλωτικής σφαίρας, βασίζεται στη συλλογική παραγωγή μιας ανέμελης ατμόσφαιρας. Χωρίς ανεμελιά δεν υπάρχει κοινό ούτε πληθυσμός που να θέλει να καταναλώσει. Αυτός ο δεσμός ανάμεσα στην ανέμελη ατμόσφαιρα και στον καταναλωτισμό έχει διαρραγεί. Όλοι περιμένουν τώρα την ...

Διαβάστε περισσότερα

Εμμ. Δερμιτζάκης: Πρωταγωνιστικός ρόλος της Ελλάδας στη διεθνή έρευνα για τον SARS-CoV-2

Πρωτοπόρα ελληνική μελέτη που καθιστά τη χώρα μας σημαντικό παίκτη στην παγκόσμια επιστημονική σκακιέρα, πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει σε 3.500 ασθενείς και σε δέκα εργαστήρια, με στόχο την καλύτερη γενετική κατανόηση, αλλά και αντιμετώπιση του SARS-CoV-2, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας ...

Διαβάστε περισσότερα

Όθ. Ηλιόπουλος: «Όσοι έχουν αντισώματα, να μπορούν να επιστρέψουν στις δουλειές τους, ώστε να βγούμε άμεσα από το "γύψο"…»

 «Όταν λέω σε φίλους και συναδέλφους ότι νόσησα, από COVID19, νιώθω πως τρομάζουν. Μερικοί με συγχαίρουν που το ομολογώ, αλλά κανείς δεν διανοείται να με συναντήσει, ακόμα και αν έχει νοσήσει ο ίδιος. Υπάρχει ένας κοινωνικός αυτοματισμός που μας έχει μείνει από την εποχή της ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Ενές Καντέρ των Μπόστον Σέλτικς ασκεί κριτική, για πολλοστή φορά, στον Ερντογάν

Ο Ενές Καντέρ παραχώρησε συνέντευξη στο αμερικανικό "Fox News" εκφράζοντας την πεποίθηση πως «η πολιτική ηγεσία της Τουρκίας θα χρησιμοποιήσει αυτήν την πανδημία για να εδραιώσει περαιτέρω την εξουσία της και να παρουσιαστεί ως σωτήρας».   Ο 27χρονος σέντερ των Μπόστον Σέλτικς άσκησε κριτική -για πολλοστή φορά- ...

Διαβάστε περισσότερα

Ξέρεις...ποιοι είμαστε εμείς,Βαρουφάκη?-Του Τσαντίλα

Εμείς είμαστε οι επιχειρηματίες που ζήσαμε τα capital controls για το ηλίθιο γινάτι σου!Εμείς είμαστε οι συνταξιούχοι που στηνόμασταν στις ουρές των τραπεζών για να κορδόνεσαι αυτάρεσκα ως επαναστάτης της φακής!Εμείς είμαστε οι δημοσιογράφοι που δεν σε πιέζαμε όσο έπρεπε για να μας πεις που ...

Διαβάστε περισσότερα

Καθηγητής Σιέττος: Με αυτή την πανδημία δεν έχουμε τελειώσει

Ήταν Δεκέμβριος του 2014 όταν ο καθηγητής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κωνσταντίνος Σιέττος προέβλεψε με τη χρήση διάφορων μαθηματικών μοντέλων ότι η εξάπλωση του ιού Έμπολα στη Λιβερία και τη Σιέρα Λεόνε θα σταματούσε τρεις μήνες αργότερα. Η πρόβλεψη δικαιώθηκε τότε από τα γεγονότα.   Σήμερα ο Κωνσταντίνος Σιέττος ...

Διαβάστε περισσότερα

Περί αμβλώσεων...-Των Κ.Αρσλανίδου-Γ.Βούρου

Πολλοί χαρακτηρίζουν τη γέννηση μιας ζωής ως «θαύμα της φύσης». Πράγματι, είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο το ζυγωτό, δηλαδή το πρώτο κύτταρο του ανθρώπινου οργανισμού που προκύπτει ως αποτέλεσμα της συνένωσης ωαρίου και σπερματοζωαρίου, πολλαπλασιάζεται σχηματίζοντας ιστούς, όργανα και τελικώς συστήματα οργάνων, τα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο καπιταλισμός έχει τα όριά του-Της Τζούντιθ Μπάτλερ

Η επιταγή της απομόνωσης συμπίπτει με μια νέα αναγνώριση της παγκόσμιας αλληλεξάρτησής μας κατά τη διάρκεια του νέου χρόνου και χώρου της πανδημίας. Αφενός, μας ζητείται να αποτραβηχτούμε σε οικογενειακές μονάδες, σε κοινούς χώρους κατοίκησης ή ατομικές κατοικίες, στερούμενοι κοινωνικών επαφών και εκτοπισμένοι σε σφαίρες ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Κουτσούμπας,το ΠΑΜΕ και η καραντίνα-Του Δ.Σαρακατσάνου

Συνήθως οι αναλύσεις του ΚΚΕ για τις διεθνείς εξελίξεις είναι εντυπωσιακά ενδιαφέρουσες.Κι αυτό διότι η ¨ανάγνωση" των γεγονότων γίνεται απο την σκοπιά του "Δεν δίνω λογαριασμό,δεν παίρνω λογαριασμό"!Κανείς ποτέ δεν του ζήτησε να κυβερνήσει,κανείς ποτέ δεν του έδωσε τα κλειδιά του ταμείου και φυσικά κανείς ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας και «το τέλος των μύθων και των ψευδαισθήσεων»

Ο  γενικός  γραμματέας  της  ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε άρθρο του στον «Ριζοσπάστη» του Σαββατοκύριακου, υπό τον τίτλο «Το τέλος των μύθων και των ψευδαισθήσεων» και υπότιτλο «Για να αντιμετωπίσουμε το παρόν και να προετοιμάσουμε το αύριο» υπογραμμίζει ότι «το περιεχόμενο της παρέμβασης του ...

Διαβάστε περισσότερα

220000 ηλίθιοι επισήμως πιστοποιημένοι!

Σύμφωνα με την Opinion:το 2,2% δεν ανησυχεί καθόλου για τον κορονοιό,το 2,2% διαφωνεί με τα μέτρα κατά του κορονοιού,το 3,1% διαφωνεί με την απαγόρευση συνωστισμού στις εκκλησίες,και το 2,7% διαφωνεί με τις...ενημερώσεις Τσιόδρα. Πάντα,είχαμε την απορία για το πλήθος των ηλιθίων στη χώρα.10.000.000 είμαστε... Περίπου 220000 ηλίθιοι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ι.Καποδίστριας:ούτε μισθά ούτε αναδρομικά,μία κότα ανά τετραήμερο!

Mία χώρα ,όπως η Ελλάδα που έχει συνδέσει την τύχη της με την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων και τη συνετή διαχείριση των οικονομικών της ,για να μην πω τη βαριά λέξη «λιτότητα» ,θα έπρεπε να τιμά με ξεχωριστό τρόπο τη μνήμη του πρώτου κυβερνήτη της που ...

Διαβάστε περισσότερα

Είναι ο Κορονοϊός ευκαιρία να δοκιμαστεί το remote work στην Ελλάδα;Tης Αγγέλας Ανθουλάκη

Τους τελευταίους μήνες βιώνουμε τις επιπτώσεις που έχει μία πανδημία όπως είναι αυτή του ιού Covid-19. Μερικά από τα μέτρα πρόληψης που ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι ο περιορισμός επαφών με άλλους ανθρώπους. Πώς όμως θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί στον εργασιακό χώρο όπου ...

Διαβάστε περισσότερα

Η απαγόρευση και η νέα πίστη στο κράτος-Του Μιχάλη Τσιντσίνη

Κανείς δεν εξεπλάγη. Η απόφαση του Πρωθυπουργού για την απαγόρευση της κυκλοφορίας ήταν μια προδιαγεγραμμένη κλιμάκωση –ανάλογη και με το βαθμό συνειδητοποίησης της κοινωνίας. Τα παραδείγματα των χωρών που άργησαν να πάρουν τόσο δραστικά μέτρα ήταν από την αρχή οδηγός για την κυβέρνηση, αλλά και ...

Διαβάστε περισσότερα

Για την Ημέρα της Ποίησης

Διότι φίλες και φίλοι μου τελικά το μόνο που έχει κάθε άνθρωπος για να ελευθερώσει τους άπειρους κόσμους και γαλαξίες που κρύβει μέσα του, για να παλέψει με το τραγικό και το παράλογο και για να δει καθαρά ακόμα και στην βαθύτερη νύχτα είναι η ...

Διαβάστε περισσότερα

Κορωνοϊός...Θεωρία των παιγνίων-Toυ Νίκου Καβούλη

Χωρίς αμφιβολία βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή της παγκόσμιας ιστορίας. Μια στιγμή που πρέπει όλοι μας να αναλάβουμε τις προσωπικές μας ευθύνες και να δείξουμε υπευθυνότητα όχι μόνο για μας αλλά και για τους συνανθρώπους μας, ιδιαίτερα τις ευπαθείς ομάδες όπως είναι οι γονείς ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα νομοθετικά βήματα της Ελλάδας για την καθιέρωση της ισότητας των δύο φύλων και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας

Η έμφυλη βία είναι ένα καθημερινό, παγκόσμιο φαινόμενο, χρησιμοποιείται ως μέσο άσκησης κοινωνικού ελέγχου, τιμωρίας και «σωφρονισμού» και περιλαμβάνει οποιαδήποτε επιβλαβή πράξη κατά της αξιοπρέπειας και της ακεραιότητας των ατόμων που την υφίστανται. Θύματά της είναι κυρίως γυναίκες και κορίτσια, ανεξαρτήτως ηλικίας, μόρφωσης, επαγγέλματος ή ...

Διαβάστε περισσότερα

Ποινικό Δίκαιο και Κορωνοϊός

Του Ιωάννη Βούρου*Δεδομένης της επικινδυνότητας της κατάστασης αλλά και των τεράστιων διαστάσεων που έχει λάβει, σε σύντομο χρονικό διάσημα, η εξάπλωση του ιού εντός και εκτός των συνόρων μας, η ΠΟΥ κήρυξε τον κορωνοϊό ως πανδημία. Απόρροια αυτού ήταν η έκδοση σχετικών οδηγιών προς τους ...

Διαβάστε περισσότερα

9+1 Τρόποι για να προστατευτείς από τον κορωνοϊό

Το τελευταίο διάστημα ένα μεγάλο μέρος της επικαιρότητας και των ειδήσεων καταλαμβάνει η παγκόσμια εξάπλωση του κορωνοϊού, συμπτώματα του οποίου εμφανίστηκαν πρόσφατα και στην Ελλάδα, γεγονός που προκάλεσε ιδιαίτερα μεγάλη ανησυχία στον πληθυσμό. Συνέπεια αυτού ήταν η υπερβολική αύξηση της χρήσης χειρουργικών μασκών, η οποία ...

Διαβάστε περισσότερα

Θες να φταίς εσύ?-Toυ Κωνσταντίνου Δημητρίου

Ίσως είναι μιά από τις σπάνιες περιπτώσεις που η Πολιτεία αντέδρασε άμεσα σε έναν επικείμενο κίνδυνο.Ίσως είναι η πρώτη υπόθεση που δεν αφέθηκε η διαχείρηση ενός σοβαρού προβλήματος στα "χέρια" πολιτικών σκοπιμοτήτων και ίσως είναι η μοναδική φορά που το Κράτος λειτούργησε και λειτουργεί με ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Warren Buffett αποκαλύπτει τις 3 «αποφάσεις ζωής» που οδηγούν στην επιτυχία

Ο Warren Buffett, ένας από τους διασημότερους επενδυτές στον κόσμο, μας παραθέτει τις 3 «αποφάσεις ζωής» που μπορούν να μας οδηγήσουν στην επιτυχία, ανεξάρτητα από το πεδίο στο οποίο κινούμαστε.   1) Μη ρισκάρεις να χάσεις αυτό που έχεις, για να αποκτήσεις κάτι που δεν χρειάζεσαι. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

85 Πανεπιστημιακοί: «Σε αυτόν τον πόλεμο ποιος είναι ο εχθρός μας;»  

Για τις εξελίξεις στο προσφυγικό τοποθετήθηκαν 85 ακαδημαϊκοί σε κοινή δήλωσή τους με τίτλο: «Σε αυτόν τον πόλεμο ποιος είναι ο εχθρός μας;», που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στο φύλλο του Σαββατοκύριακου 7-8 Μαρτίου 2020 «Οι πρόσφυγες, όπως και οι μετανάστες, είναι -και αυτοί- θύματα ...

Διαβάστε περισσότερα

Προσοχή σε σχολεία,σχολές και Εκκλησίες τώρα!-Του Κωνσταντίνου Δημητρίου

Καθώς παρακολουθούμε την εκτόξευση του αριθμού των κρουσμάτων του κορονοιου σε παγκόσμιο επίπεδο,αναρωτιέμαι πως θα έχει συνέχεια το επιτυχημένο αρχικό σχέδιο για την αντιμετώπιση του στην Ελλάδα. Επειδή πράγματι πάρθηκαν μέτρα και μάλιστα εγκαίρως,επειδή δημοσιοποιήθηκαν με σοβαρότητα τα προβλήματα που δημιουργεί καθώς και οι τρόποι προφύλαξης,επειδή ...

Διαβάστε περισσότερα