H μυθιστορηματική ζωή του Πτέραρχου Ιωάννη Αναγνωστόπουλου

TIME-DOC
23 Ιανουαρίου 2018 19:01:00

Φόρος τιμής στον πτέραρχο Ιωάννη Αναγνωστόπουλο ο οποίος επέδειξε μεγαλείο ψυχής και δύναμης αφού βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή του απείλησε τους Τούρκους με άμεση κατάρριψη εάν δεν σταματούσαν τις παραβιάσεις στα Δωδεκάνησα το 1963.

 

Ωστόσο, η θαρραλέα προειδοποίησή του προς τους Τούρκους δεν είναι το μοναδικό γεγονός που πρέπει να θυμόμαστε από την αεροπορική πορεία του. Η ζωή του ήταν πάντα γεμάτη προκλήσεις και συνυφασμένη με τον κίνδυνο αφού πήρε μέρος σε πάρα πολλές αποστολές για την υπεράσπιση της Ελλάδος, με κορυφαία στιγμή την πρώτη ελληνική κατάρριψη γερμανικού καταδιωκτικού το 1942 στο Ελ Αλαμέιν!

 

Ο Ιωάννης Αναγνωστόπουλος

 

Γεννήθηκε το 1917 στην Αθήνα με καταγωγή από τη Ναύπακτο και το Πήλιο που έζησε ήταν συναρπαστική και επικίνδυνη. Στην Μέση Ανατολή άφησε εποχή. Από μικρός ήθελε να γίνει αεροπόρος όπου τελικά μπήκε στη Σχολή Αεροπορίας και αποφοίτησε το 1940 με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού.

 

Με την κήρυξη του Ελληνοιταλικού πολέμου στις 28 Οκτωβρίου τοποθετείται στην 1η Μοίρα Παρατηρήσεως, ως χειριστής αεροκαφών τύπου «Μπρεγκέ». Τον Δεκέμβριο του 1940 παίρνει μετάθεση για τη Λάρισα και εντάσσεται στην 31η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού και Αναγνωρίσεως, με αεροσκάφη τύπου Ποτέζ 63. Εκεί, «οργώνει» σε καθημερινή βάση τους αιθέρες για να εντοπίσει ιταλικά αεροσκάφη.

 

Θυμάται χαρακτηριστικά πως τον Μάρτιο του 1941 είχε αναλάβει την αεροφωτογράφηση του Ελληνοαλβανικού μετώπου. «Ήταν ανεκτίμητης αξίας οι πληροφορίες που συνέλλεξα από τις αεροφωτογραφίσεις. Φαινόντουσαν τα πάντα και αυτό βοήθησε σημαντικά στον σχεδιασμό και την εκτέλεση της επιτυχούς αποτροπής της εαρινής επίθεσης του Μουσολίνι.»

 

Η καθοριστική δράση του στη Μέση Ανατολή

 

Τον Μαϊο του 1941 καταφέρνει να διαφύγει, μέσω Κρήτης, στη Μέση Ανατολή, όπου τοποθετήθηκε στη 335 Μοίρα Διώξεως, με αεροσκάφη τύπου Χαρικέιην. Λαμβάνει μέρος σε όλες τις επιχειρήσεις της ερήμου, υπό τη Βρεττανική διοίκηση της RAF.

 

Τον Οκτώβριο του 1942 έμελλε να γράψει την πιο λαμπρή σελίδα στο βιβλίο της αεροπορικής του ιστορίας. Την πρώτη ελληνική κατάρριψη στη Μέση Ανατολή.

 

Συγκεκριμένα στις 29 Οκτωβρίου στις 11:00 το πρωί, ως αρχηγός ζεύγους, με το Χαρικέϊην με αριθμό ΒΡ 279, κατα τη διάρκεια μιας επιθετικής περιπολίας, βρέθηκε στον αέρα αντιμέτωπος με τετράδα γερμανικών αεροσκαφών τύπου Μέσσερμιθ 109.

 

Ο βετεράνος αεροπόρος του Β΄ΠΠ σε παλιότερη συνέντευξή του αναπολεί με υπερηφάνεια αυτή την αερομαχία της ζωής του και εξιστορεί: «Ξαφνικά βλέπω μια τετράδα γερμανικών αεροσκαφών να έρχεται κατά πάνω μου. Πετούσαν περίπου 1.000 πόδια ψηλότερα από εμένα. Έγινε μια πολύ άγρια αερομαχία. Εγώ με Χαρικέϊην και οι Γερμανοί με Μέσσερμιθ 109, τα οποία ήταν πιο δυνατά αεροσκάφη διώξεως από τα δικά μας. Παρόλαυτα κατόρθωσα και πήγα πίσω από το γερμανικό, του πήρα όπως λένε στην αεροπορική γλώσσα την ουρά και άρχισα να το πολυβολώ. Λίγο αργότερα το είδα να φλέγεται και να πέφτει στην έρημο!»

 

Ήταν η πρώτη φορά που γινόταν κάτι τέτοιο και για καιρό στο Ελ Αλαμέιν όλοι μιλούσαν γι΄αυτόν. Ο νεαρός, τότε, ανθυποσμηναγός, Ιωάννης Αναγνωστόλουλος, είχε καταφέρει κάτι που κανείς άλλος Έλληνας δεν είχε καταφέρει έως τότε στο βορειοαφρικανικό μέτωπο. Να καταρρίψει γερμανικό αεροσκάφος.

 

Η αιχμαλωσία στην Ιταλία και η απόδραση

 

Η πολεμική του δράση όμως δεν είχε μόνο ηρωϊκες αλλά και μαρτυρικές στιγμές. Στις 3 Νοεμβρίου του 1942, εκτελώντας σε χαμηλό ύψος πολυβολισμούς εναντίον φάλαγγας εχθρικών οχημάτων, το αεροσκάφος του χτυπήθηκε από ελαφρό αντιαεροπορικό, πήρε φωτιά και αναγκάσθηκε να το προσθαλασσώσει πολύ κοντά στην ακτή, πίσω από τις γερμανικές γραμμές.

 

Έτσι, συνελήφθη και κρατήθηκε αιχμάλωτος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. «Πέρασα τα Πάθη του Χριστού! Με έδεσαν, με ξεγύμνωσαν και με βασάνισαν με απίστευτη αγριότητα. Έφαγα τόσο ξύλο που έτρεχαν αίματα από όλο μου το σώμα. Αυτή ήταν η κτηνώδης συμπεριφορά των Ιταλών» θυμάται αργότερα.

 

Μέσω Βεγγάζης και Τρίπολης της Λιβύης μεταφέρθηκε σε άλλο στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Ιταλία, στην πόλη Σουλμόνα, που βρίσκεται ανατολικά της Ρώμης και κοντά στη Νάπολη, όπου παρέμεινε εκεί επί δέκα μήνες.

 

«Εκεί επειδή γνώριζα ιταλικά έγινα μεταφραστής των ανακοινωθέντων! Στις 9 Σεπτεβρίου του 1943 κατάφερα και δραπέτευσα από το στρατόπεδο και μετά από πενήντα ημέρες συγκεκριμένα στις 26 Οκτωβρίου πέρασα τις γραμμές του μετώπου, στον ποταμό Σάκρο και παραδόθηκα στις συμμαχικές δυνάμεις».

 

Λίγο αργότερα, τον Νοέμβριο του 1943, επιστρέφει στην Αίγυπτο και εντάσσεται στην 336 Μοίρα και αυτή τη φορά πετάει με αεροσκάφη Σπιτφάϊρ. Συμμετέχει σε όλες τις αεροπορικές συμμαχικές επιχειρήσεις στη Βόρεια Αφρική, την Ιταλία και τη Βαλκανική και φυσικά κατά των γερμανοκρατούμενων νησιών του Αιγαίου, της Δωδεκανήσου και της Κρήτης.

 

Τον Νοέμβριο του 1944 επιστρέφει στην Ελλάδα. Ένα χρόνο αργότερα, τον Δεκέμβριο του 1945, ξαναπηγαίνει στη Μέση Ανατολή για μετεκπαίδευση στη Σχολή Εναερίου Βολής της RAF και γίνεται ο πρώτος Έλληνας χειριστής, ο οποίος εκπαιδεύτηκε στη χρησιμοποίηση πυραύλων «Ρόκετς» εναντίον επίγειων στόχων.

 

Ο εμφύλιος πόλεμος

 

Μετά τη Μέση Ανατολή ακολουθεί το δράμα του εμφυλίου σπαραγμού. Ο Σμηναγός πλέον Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, με αεροσκάφος τύπου «Σπιτφάϊρ» απογειώνεται από όλες τις αεροπορικές βάσεις της χώρας και κυνηγάει από αέρος τους αντάρτες στα βουνά και τις πόλεις.

 

Όπως αποκαλύπτει στον δημοσιογράφο Γιάννη Σωτηρόπουλο είναι ο αεροπόρος, ο οποίος τον Ιούλιο του 1947 πρωτοτάστησε στη «διάσωση» των Ιωαννίνων, των Γρεβενών και της Κόνιτσας.

 

Αναπολεί ακόμη την επιχείρηση των Ιωαννίνων, στην οποία δύο αεροσκάφη, όπως αποκαλύπτει, εξόντωσαν 11 τάγματα ανταρτών: «Την 13η Ιουλίου και μέχρι τις πρωινές ώρες της 14ης, παίρναμε στην αεροπορική βάση Λάρισας απεγνωσμένες αιτήσεις από την Δ/ση της VIII Μεραρχίας για την αεροπορική προσβολή εχθρικών τμημάτων, που είχαν περάσει τα αλβανικά σύνορα και εκινούντο, επί της οδού Κονίτσης -Ιωαννίνων, εναντίον της απροστάτευτης από στρατεύματα πρωτεύουσας της Ηπείρου. Όλες οι προσπάθειες για την ικανοποίηση των αιτήσεων είχαν αποτύχει, λόγω της σφοδράς κακοκαιρίας. Τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν να πετάξουν προς την Ήπειρο, λόγω γενικής και χαμηλής νεφώσεως που έκλεινε και τον αυχένα της Κατάρας. Η πτήση εντός νεφών, ή η κάθοδος μέσω αυτών, ήταν αδύνατη για τα αεροσκάφη της εποχής εκείνης. Παρά ταύτα, μόλις ελήφθη πληροφορία ότι υπήρχε κάποιο μικρό άνοιγμα των νεφών, πάνω από τη λίμνη των Ιωαννίνων, αμέσως απεφασίσθη η αποστολή ζεύγους αεροσκαφών Spitfire με την ελπίδα να προλάβει το άνοιγμα. Στο ένα αεροσκάφος επέβανα εγώ και στο άλλο ο ανθυποσμηναγός Ιωάννης Δημητριάδης, ο οποίος αργότερα εφονεύθη στις επιχειρήσεις Μακεδονίας. Τα αεροσκάφη μας κέρδισαν το ύψος τους πάνω από το Αιγαίο, που ο καιρός ήταν καλός και εν συνεχεία, στα 7.000 μέτρα περίπου, πάνω πια από τα νέφη, και με κίνδυνο, λόγω ελλείψεως οξυγόνου, πήραν πορεία προς Ιωάννινα. Εκεί ευτυχώς βρήκαν το άνοιγμα και με σπειροειδή βύθιση κατέβηκαν κάτω των νεφών σε χαμηλό ύψος και υπό βροχή. Στην πόλη έβλεπε κανείς καπνούς από τα καιόμενα αρχεία. Οι δρόμοι, νοτίως της πόλεως, ήταν γεμάτοι από τους εγκαταλείποντες την πόλη κατοίκους. Τα δύο αεροσκάφη, υπό συνεχή βροχή, πήραν το δρόμο προς Κόνιτσα και εκεί, αμέσως μετά το Καλπάκι, συνάντησαν επί της οδού τη μεγάλη φάλαγγα των ανταρτικών δυνάμεων.Το θέαμα ήταν εκπληκτικό, ποτέ δεν είχαμε δει τέτοιο μεγάλο και ακάλυπτο στόχο μέχρι τότε. Ο αιφνιδιασμός ήταν απόλυτος, γιατί ποτέ δεν περίμεναν αεροπλάνα με τέτοια κακοκαιρία. Αντάρτες έτρεχαν και διεσκορπίζοντο προς τα ευρισκόμενα ανατολικά της οδού υψώματα. Προσβάλαμε τη φάλαγγα με πυροβόλα, πολυβόλα και ρουκέτες· οι ελιγμοί των αεροσκαφών μεταξύ των υψωμάτων υπό βροχή και χαμηλή νέφωση ήταν πολύ επικίνδυνοι, σε μερικές περιπτώσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου αποφύγαμε τη συντριβή επί των υψωμάτων. Οι απώλειες των ανταρτών ήσαν μεγάλες, μεγαλύτερη όμως ήταν η επίδραση επί του ηθικού. Ο φόβος ότι θα ακολουθούσαν και άλλα αεροπλάνα, τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν την κίνηση επί της οδού και να κινηθούν ασφαλέστερα δια των δύσβατων υψωμάτων».

 

Η αεροπορική ζωή μετά τον εμφύλιο

 

Μόλις ο αδελφοκτόνος πόλεμος τελείωσε εστάλη μαζί με άλλους τέσσερις αξιωματικούς στις ΗΠΑ και πενήντα μαθητές χειριστές για να εκπαιδευτούν στα πρώτα αεριωθούμενα.

 

Τον Νοέμβριο του 1949 επέστρεψε στην Ελλάδα και με δική του πρωτοβουλία ιδρύθηκε στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας η πρώτη Σχολή Εκπαιδευτών Πτήσεων με όργανα με αεροσκάφη C-47, ενώ από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 1951 βρέθηκε στην Κορέα και έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του θρυλικού 13ου Σμήνους.

 

Μόλις ολοκληρώθηκε ο κύκλος των πολεμικών επιχειρήσεων σε διάφορα μέτωπα ο «μπαρουτοκαπνισμένος» και ιδιαίτερα θαρραλέος Ιωάννης Αναγνωστόπουλος ανέλαβε σημαντικές θέσεις στην αεροπορική ιεραρχία.

 

Έφτασε μάλιστα έως την τιμητική θέση του Αρχηγού της Τακτικής Αεροπορίας και όπως υποστηρίζει, ήταν ένας από αυτούς που με την ανυποχώρητη στάση του συνέβαλε στον ντε φάκτο καθορισμό των επιχειρησιακών συνόρων Ελλάδας-Τουρκίας και την αποτροπή της διχοτόμησης του εναερίου χώρου του Αιγαίου στον 25ο Μεσημβρινό, όπως επιθυμούσαν από τη δεκαετία του ΄50 Άγκυρα και ΝΑΤΟ.

 

Το ηρωικό «ΟΧΙ» στις τουρκικές παραβιάσεις

 

Με υπερηφάνεια μοιράζεται στην εκπομπή της ΕΡΤ «Αρετή και Τόλμη» τα γεγονότα που τον οδήγησαν στο μεγάλο «ΟΧΙ» κατά των Τούρκων: «Στις 8 Νοεμβρίου του 1967, το πρωί, με ενημέρωσαν πως πολλά τουρκικά αεροσκάφη είχαν εισβάλλει για πρώτη φορά χωρίς έλεγχο στον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Ήμουν τότε Αρχηγός του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα. Αμέσως τηλεφώνησα για να διαμαρτυρηθώ στον διοικητή του νατοϊκου στρατηγείου της Σμύρνης, έναν Αμερικανό, ονόματι Τίπτον, ο οποίος έκανε τον αδιάφορο και δεν ήθελε να μου βγεί καν στο τηλέφωνο. Εγώ όμως δεν έμεινα με σταυρωμένα τα χέρια. Αμέσως μετά πήρα τηλέφωνο τον Αρχηγό των Αεροπορικών Δυνάμεων Νοτίου Ευρώπης του ΝΑΤΟ στη Νάπολι της Ιταλίας, τον πτέραρχο Σουόφορντ και του είπα ορθά-κοφτά: «Εάν δεν σταματήσει αυτό, παύω να υπακούω σε εσάς και καταρρίπτω όποιο τουρκικό αεροσκάφος παραβιάσει ξανά τον εναέριο χώρο της Πατρίδας μου! Σας δίνω διορία 12 ώρες.» Ο ίδιος με παρακαλούσε λέγοντάς μου: «Όχι, προς Θεού, μην το κάνεις αυτό» Το τελεσίγραφο έληγε στις 6:00 το πρωί της επόμενης ημέρας. Στις 5:30 το πρωί ήρθε αεροπορικώς από τη Σμύρνη στη Λάρισα ο ίδιος ο Τίπτον και σαν βρεγμένη γάτα μου είπε πως αυτό δεν θα ξανασυμβεί».

 

Η κρίση του 1967

 

Στο βιβλίο «Παρακαταθήκη Αετών» ο πτέραρχος ε.α. Παναγιώτης Μπαλές παραθέτει μια προσωπική του εμπειρία από τον ήρωα Ιωάννη Αναγνωστόπουλο και τη διαχείρισή του της κρίσης του 1967. Ακολουθεί το απόσπασμα από το βιβλίο:

 

«Προσπάθησα, λέει ο άξιος, ο υπερενενηκοντούτης, Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, να έλθω σε τηλεφωνική επαφή με τον αμερικανό πτέραρχο Διοικητή του 6ου ATAF, για να του επιστήσω την προσοχή για τα συμβαίνοντα στο Αιγαίο, δηλ. στην ελληνική περιοχή αεραμύνης, με τις παραβιάσεις της τουρκικής αεροπορίας και ποιες θα είναι οι αντιδράσεις μου, σε περίπτωση που η τουρκική αεροπορία συνεχίσει αυτές τις παραβάσεις.

Ο Αμερικανός απέφευγε να βγει στο τηλέφωνο, παρά τις επανειλημμένες κλήσεις μου. Οπότε πήρα αμέσως στο τηλέφωνο τον ανώτερό του, Διοικητή τού υπερκείμενου νατοϊκού Στρατηγείου, στη Νεάπολη της Ιταλίας, φυσικό προϊστάμενο του, τον οποίο έτυχε να γνωρίζω από προηγούμενη θητεία μου στο AIRSOUTH και του είπα:

«Αντιμετωπίζω αλλεπάλληλες διεισδύσεις και παραβιάσεις τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο, δηλαδή στην ελληνική περιοχή αεραμύνης, χωρίς την υποβολή εκ μέρους των όπως προβλέπεται Flight Plan. Παίρνω στο τηλέφωνο τον COMSIXATAF για να του μιλήσω, και δεν βγαίνει, με αποφεύγει. Επί του θέματος αυτού, οι κανόνες εμπλοκής του ΝΑΤΟ προβλέπουν εκτέλεση αναγνώρισης και εντολή προσγειώσεως, με συνοδεία των αεροσκαφών αναχαιτίσεως, στο πλησιέστερο ελληνικό αεροδρόμιο. Εάν κάποιο τουρκικό αεροσκάφος δεν υπακούσει, θα δώσω εντολή, με βάση τους κανόνες εμπλοκής του ΝΑΤΟ, να καταρριφθεί».

Ο COMAIRSOUTH αφού με άκουσε προσεκτικά με καθησύχασε λέγοντας: «…. Θα δώσω αμέσως εντολή στον COMSIXATAF να έλθει εκεί (στην Λάρισα) το ταχύτερο για να λύσετε το πρόβλημα». Έτσι κι έγινε τελικά. Ο προϊστάμενός μου, στην αλυσίδα Διοίκησης του ΝΑΤΟ, COMSIXATAF ήλθε αμέσως, νύκτα και υπό βροχή μάλιστα, στον υφιστάμενό του, στην Διοίκηση του ΝΑΤΟ, Αρχηγό του ΑΤΑ στη Λάρισα, όπου το ανακύψαν θέμα διευθετήθηκε, και η γραμμή FIR καθιερώθηκε έκτοτε ως το προς ανατολάς όριο, προς την Τουρκία, της ελληνικής περιοχής Αεραμύνης».

Σημείωση του Π. Μπαλέ: Κατ΄αρχάς, τα όσα μας εξιστορεί ο Πτέραρχος Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, είναι ένα καλό «μάθημα» σε όσες αναποτελεσματικές Ηγεσίες περιγράφουν «δονκιχωτικές» μονομαχίες σε ανούσια κείμενα.

 

Η τελευταία «πτήση» του αείμνηστου Ιωάννη Αναγνωστόπουλου έγινε στις 7 Ιουλίου 2016 όπου έφυγε περήφανος από τη ζωή αφήνοντας μια βαριά παρακαταθήκη στη χώρα και στην ελληνική αεροπορία.

 

Με στοιχεία από την εκπομπή «Αρετή και Τόλμη» και τη συνέντευξη του Ιωάννη Αναγνωστόπουλου στον δημοσιογράφο Γιάννη Σωτηρόπουλο.

 

πηγή:iaitoloakarnania.gr

 

 

*Follow Timelink...

https://www.youtube.com/channel/UCx56Yeyhngo5DMLSEWoUXOQ

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Η δικτατορία με τα μάτια των ΗΠΑ- Μία αποκαλυπτική συνέντευξη...

Πολλά έχουν ειπωθεί για τις σχέσεις των ΗΠΑ με το καθεστώς των συνταγματαρχών . Ανάμεσα σ’αυτά και το ότι το πραξικόπημα ήταν αμερικανικής εμπνεύσεως με απώτερο στόχο την προώθηση θεμάτων, όπως το Κυπριακό, που οι δημοκρατικές κυβερνήσεις δεν ήθελαν να διευθετήσουν. Πολλοί κατηγορούν ακόμη τις ΗΠΑ ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο τσάρος της Οικονομίας που έμεινε στην ιστορία για μία φράση και ένα σύνθημα

Ο Γεράσιμος Αρσένης έχει μείνει στην ιστορία και στη συνείδηση πολλών για μία φράση και ένα σύνθημα.Κι όμως άξιζε πολύ περισσότερα. Η φράση ήταν ''Γιώργο, χάσαμε... '', και με αυτήν παραδέχθηκε, με θαυμαστή ομολογουμένως, αξιοπρέπεια, την ήττα του στις εκλογές για την ανάδειξη το 1996 ...

Διαβάστε περισσότερα

H απάτη του χουντικού "οικονομικού θαύματος"

Κοντά 40 χρόνια το παραμύθι του “οικονομικού θαύματος” της χούντας που δήθεν παρέδωσε στη Δημοκρατία μια ακμάζουσα οικονομία μεταδίδεται από φιλοχουντικούς σε χρυσαυγίτες. Κι επειδή καλό είναι τα παραμύθια κάποια στιγμή να τελειώνουν αξίζει να ρίξουμε μια ματιά και στην πραγματικότα. Οι χουντικοί όχι μόνο δεν ...

Διαβάστε περισσότερα

Μία λίαν επίκαιρη ιστορία για Παπαφλέσσα, Παττακό και 1821…

Επειδή και τα δύο μεγάλα κόμματα , με τη σιγουριά ότι αυτά θα είναι στο τιμόνι της εξουσίας το 2021 , έχουν εξαγγείλει γιορτές και φιέστες για τη συμπλήρωση 200 ετών από την Επανάσταση κατά των Τούρκων το 1821 ,σπεύδω να δημοσιεύσω μία ιστορία πολύ ...

Διαβάστε περισσότερα

Αμόν Γκετ:O SS που ενέπνευσε τον Σπίλμπεργκ-Του Βενιζέλου Λεβεντογιάννη

«Ως επιζώσα, μπορώ να σας πω ότι είμαστε όλοι τραυματίες. Άλλοι στο κορμί και άλλοι στην ψυχή. Ποτέ δε θα πίστευα ότι κάποιος άνθρωπος θα ήταν ικανός για τέτοια φρίκη, και τέτοιες θηριωδίες. Όταν τον βλέπαμε από απόσταση, κρυβόμασταν να μην μας δει. Άλλοι σε τουαλέτες, άλλοι ...

Διαβάστε περισσότερα

Κ.Καραμανλής-Α.Παπανδρέου:σχεδίαζαν πράγματι να βυθίσουν το Χόρα;

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε μία δική του θεωρία για τη σχέση λέγειν και πράττειν στην πολιτική. Έλεγε πως στην πολιτική γίνονται πολλά που δεν λέγονται και άλλα που λέγονται ,αλλά δεν γίνονται. Και επέμεινε σ’αυτό.Ιδιαίτερα στο κομμάτι γι αυτά που «γίνονται ,αλλά δεν λέγονται». Στην κατηγορία ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αβέρωφ» για να θυμόμαστε τις νίκες, «Αρτεμίσιον» για να θυμούνται τις ήττες

Κάναμε το θρυλικό θωρηκτό Αβέρωφ μουσείο για να θυμόμαστε τις περιφανείς νίκες που μας χάρισε στους Βαλκανικούς πολέμους και όχι μόνο. Οι Ιρανοί ,που ως γνωστόν είναι οι απόγονοι των αρχαίων Περσών και σημερινοί σύμμαχοι των Τούρκων ,ακολούθησαν έναν εντελώς αντίστροφο δρόμο. Έδωσαν σε ένα ...

Διαβάστε περισσότερα

Το πολυτελές νεοκλασικό ,όπου «έδρασε» η σκληρότερη τρόικα

Φτωχοί μεν , άρχοντες δε. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει κανείς περνώντας από τη συμβολή των οδών Βασ. Γεωργίου και Στησιχόρου, όπου και το επιβλητικό νεοκλασικό κτήριο που κτίστηκε στα χρόνια της απόλυτης φτώχειας του ελληνικού κράτους για να στεγάσει τις επιτροπές ελέγχου των οικονομικών του ...

Διαβάστε περισσότερα

Θερμά επεισόδια για ένα μούσι,για μία κουτσουλιά και ένα χαστούκι…-Του Μιχάλη Κανιμά

Έχουν δίκιο όσοι επισημαίνουν τον κίνδυνο θερμού επεισοδίου ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία. Θα έχουν υπόψη τους ότι η παγκόσμια ιστορία είναι γεμάτη από πολέμους που προκλήθηκαν δι ‘ασήμαντον αφορμήν. Άσχετα αν σε μερικές περιπτώσεις τα αίτια ήταν πολύ σοβαρά . Το 1838 η Γαλλία ...

Διαβάστε περισσότερα

Παρέμβαση Θουκυδίδη στη διαμάχη Ελλάδος-Τουρκίας

Ποιος έχει δίκιο στην διένεξη Ελλάδος -Τουρκίας ; Ρωτώ τον μεγάλο αρχαίο ιστορικό Θουκυδίδη. Έχουν δει τόσο πολλά τα μάτια του ,έχει περιγράψει τόσες και τόσες εντάσεις μεταξύ κρατών και τόσους και τόσους πολέμους , έ , όλο και κάτι θα ξέρει, δεν μπορεί..: «Στις ανθρώπινες ...

Διαβάστε περισσότερα

Πως τα ταξί έσωσαν το Παρίσι από τους Γερμανούς-Tου Βενιζέλου Λεβεντογιάννη

6 Σεπτεμβρίου 1914 - Παρίσι Ο Ρισάρ Μαρσέλ ανασηκώθηκε από το κάθισμα του καθώς οδηγούσε και ίσιωσε τον καθρέπτη του αυτοκινήτου του. Κοίταξε μέσα το είδωλο του. Πέρασε την παλάμη του από το αξύριστο του πρόσωπο και χαμογέλασε στον εαυτό του. Ο ήλιος έπεφτε γλυκά και ...

Διαβάστε περισσότερα

Μία 20ετία σαν παραμύθι για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις

Σε ημέρες επικίνδυνης ελληνοτουρκικής αντιπαλότητας σαν κι αυτές που διανύουμε ,το παρακάτω κείμενο θα μπορούσε να περιγράφει το όραμα ενός ρομαντικού πολιτικού για το μέλλον των σχέσεων μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών. Θα μπορούσε επίσης να ήταν αποκύημα της φαντασίας ενός φαντασιόπληκτου ιστορικού -τόσο ασύμβατα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ανδριανούπολη : H πιο πολύφερνη νύφη του πλανήτη

Η Ανδριανούπολη με τις φυλακές υψίστης ασφαλείας ,όπου κρατούνται οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί είναι το πιο διαφιλονικούμενο σημείο του πλανήτη ,σύμφωνα με τον στρατιωτικό ιστορικό Τζον Κίγκαν (1934-2012). Αυτό το οφείλει στη γεωγραφική της θέση . Η Ανδριανούπολη ,υπήρξε το θέατρο τουλάχιστον 16 μεγάλων μαχών ...

Διαβάστε περισσότερα

Αγρίνιο:Η εκτέλεση των 120 τη Μ.Παρασκευή 14 Απριλίου του 1944

Λαός χωρίς μνήμη,είναι λαός χωρίς μέλλον! Υπάρχουν σελίδες στη σύγχρονη ιστορία μας που και να θέλουμε δεν μπορούμε να τις ξεχάσουμε γιατί είναι βαθιά χαραγμένες στου νου και την καρδιά μας. Στις 14 Απριλίου του 1944 ήταν Μεγάλη Παρασκευή ,ίσως η πιο μαύρη Μ. Παρασκευή στην ιστορία ...

Διαβάστε περισσότερα

Τι σχέση έχει ο Ερντογάν με τον...Τρωικό πόλεμο;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τακτική που ακολουθεί ο Ερντογάν σε σχέση με την Ελλάδα είναι ένα είδος ψυχολογικού πολέμου που εφαρμόζει όποιος δεν θέλει να πάει πολεμήσει , αλλά να πάρει όσα νομίζει πως του ανήκουν χωρίς να χυθεί αίμα. Οι κινήσεις του αποσκοπούν στο ...

Διαβάστε περισσότερα

Δια χειρός Θεμιστοκλέους η πρώτη προκήρυξη στην ιστορία

Ο Θεμιστοκλής δεν ήταν μόνο ένας μεγάλος στρατηγός , ήταν και ένας μεγάλος προπαγανδιστής. Στον σπουδαίο αυτόν Αθηναίο ήρωα αποδίδεται η πρώτη αρχέγονη προκήρυξη με την οποίαν επιχείρησε -και πέτυχε τελικά -να σπείρει ηττοπάθεια και άλλα ζιζάνια στο στρατόπεδο των Περσών , λίγο πριν από ...

Διαβάστε περισσότερα

Φρικτή εμπειρία: Αιχμάλωτος των Τούρκων στα Άδανα για 42 ημέρες

Ο Κωστής Ευριπίδης είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, πρόεδρος της φαρμακευτικής εταιρίας GENESIS Pharma .Στα 65 του χρόνια είναι γεμάτος εμπειρίες από το μέτωπα της ζωής και της οικονομίας , αλλά τις πιο ζωηρές αναμνήσεις τις έχει από το πολεμικό μέτωπο του 1974, όπου πολεμώντας τους ...

Διαβάστε περισσότερα

"O Ιησούς έζησε και πέθανε ή πέθανε και...έζησε;"

Ηδη απο το τέλος του 20ου αιώνα πολλοί συγγραφείς αμφισβήτησαν την ύπαρξη του Ιησού Χριστού και υποστήριξαν την άποψη ότι πρόκειται για μιά Ιδέα και όχι για ένα πραγματικό πρόσωπο. Ομως οι ιστορικές πηγές τους διαψεύδουν. Τα ντοκουμέντα δεν επιδέχονται διάψευση. Αλλωστε στους αρχαίους χρόνους δεν ...

Διαβάστε περισσότερα

Δεν ήταν η Κασσιανή η "εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα γυνή"

Η Οσία Κασσιανή ή Κασσία ή Ικασία ή Εικασία, η Υμνογράφος γεννήθηκε μεταξύ του 805 και του 810 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη και έζησε στα χρόνια του βασιλιά Θεοφίλου (829 -842 μ.Χ.). Η Κασσιανή, όταν μεγάλωσε συνδύαζε τη σωματική ομορφιά με την εξυπνάδα της. Τρεις βυζαντινοί ...

Διαβάστε περισσότερα

Ερντογάν:Σουλτάνος όχι, εγγονός Σουλτάνου μετά χαράς-Tου Μιχάλη Κανιμά

Και ναι μεν ο Ταγίπ Ερντογάν , τυπικά τουλάχιστον, δεν είναι σουλτάνος ,του αρέσει πολύ , όμως να αυτοσυστήνεται ως εγγονός του σουλτάνου Αλπαρσάν , του ηγέτη των Σελτζούκων , που με τη νίκη τους επί των Βυζαντινών το 1071 στο Μαντζικέρτ πέτυχαν τη μόνιμη ...

Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή των Βαίων: τι σημαίνει, πως γιορτάζεται

Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή γιορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου, κατά τουςΕυαγγελιστές, οι Ιουδαίοι τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο ...

Διαβάστε περισσότερα

Η έγερση του Λαζάρου και η σημασία της

Λάζαρος. Εξελληνισμένος τύπος του εβραϊκού Ελεάζαρ. Πρόσωπο της Καινής Διαθήκης, φίλος και μαθητής του Χριστού ο οποίος «ηγέρθη εκ νεκρών» προαναγγέλλοντας την Ανάσταση του Κυρίου. Ο Λάζαρος, που επονομάζεται Δίκαιος και Τετραήμερος, είχε δύο αδελφές, τη Μάρθα και τη Μαρία, η οποία άλειψε με μύρο τα ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι τελευταίες ώρες του Ελληνισμού της Αδριανούπολης-Του Παντελή Στεφ. Αθανασιάδη

Οι τελευταίες ώρες που έζησε ο Ελληνισμός της Αδριανούπολης το 1922, ήταν άκρως δραματικές. Η πόλη στην οποία ο Ελληνισμός άνθισε για χιλιάδες χρόνια, η πόλη με τα περίφημα ελληνικά εκπαιδευτήρια, η πόλη με τους μεγάλους εμπόρους, παραδόθηκε στους Τούρκους, που την πήραν χωρίς να ...

Διαβάστε περισσότερα