See if you can fit it on the paper, στην U.F.A.P. Gallery, 24 Οκτωβρίου έως 5 Δεκεμβρίου

VISUAL ARTS
5 Οκτωβρίου 2017 00:03:00

Η U.F.A.P. Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση “See if you can fit it on the paper” σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ματίνας Χαραλάμπη, την Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017, στις 20:00. Οι Κατερίνα Χρηστίδη, Βασίλης Γεροδήμος, Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη, Χρήστος Γιαννόπουλος, Μαρία Ευσταθίου, Κορνήλιος Γραμμένος, Δημήτρης Τάταρης, Αντώνης Καπνίσης, Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Στρατής Ταυλαρίδης και Κώστας Χριστόπουλος συμμετέχουν στην έκθεση που εγκαινιάζει έναν καινούργιο χώρο τέχνης στο κέντρο της Αθήνας, την U.F.A.P. Gallery, η οποία στεγάζεται στον ισόγειο χώρο του Unique Fine Arts Papers, καταστήματος που ειδικεύεται στο εμπόριο καλλιτεχνικού χαρτιού (συγκεκριμένα της εταιρίας Fabriano), και αποτελεί αναπόσταστο κομμάτι του. Η U.F.A.P. Gallery έχει σκοπό την ανάδειξη καλλιτεχνών που δουλεύουν σε χαρτί και πρόκειται να οργανώσει μια σειρά εκθέσεων αφιερωμένων στο συγκεκριμένο εικαστικό μέσο.

Η ομαδική έκθεση “See if you can fit it on the paper” αφορμάται από την πολλαπλότητα των χρήσεων και των ιδιοτήτων του χαρτιού για να παρουσιάσει έργα καλλιτεχνών που είτε δείχνουν για πρώτη φορά δουλειά εκτελεσμένη σε χαρτί (Ε. Μπαχλιτζανάκη, Χ. Γιαννόπουλος, Κ. Χρηστίδη), είτε το χρησιμοποιούν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στη μέχρι τώρα καλλιτεχνική τους πορεία (Μ. Ευσταθίου, Σ. Ταυλαρίδης, Α. Καπνίσης), είτε πάλι το εντάσσουν σε ένα ευρύτερο corpus επιλογών (Κ. Γραμμένος, Δ. Τάταρης, Κ. Χριστόπουλος, Λ. Γιαννακόπουλος, Β. Γεροδήμος). «Το χαρτί, στην εν λόγω έκθεση, λειτουργεί σαν ενεργό στοιχείο του έργου στις περιπτώσεις των χάρτινων «εργόχειρων» του Σ. Ταυλαρίδη, των εύθραυστων «ρωγμών» (“Crack”) της Μ. Ευσταθίου, της σύνθεσης από περιτυλίγματα καραμέλας της Ε. Μπαχλιτζανάκη, των δισδιάστατων υλικοτεχνικών πλεγμάτων του Β. Γεροδήμου ή των αλλόκοτων κολάζ της Κ. Χρηστίδη. Άλλες φορές εκτελεί το ρόλο μιας ουδέτερης επιφάνειας, η οποία αναδεικνύει τη δυναμική της εικαστικής γραφής, όπως στα ασπρόμαυρα πεδία του Κ. Γραμμένου, τα ομιχλώδη τοπία από λαδοπαστέλ του Χ. Γιαννόπολου, τις γεωμετρικές χωρικές κατασκευές του Α. Καπνίση και τα λεπτεπίλεπτα σχέδια με ραπιτογράφο του Λ. Γιαννακόπολου. Τέλος, στις σελίδες των καλλιτεχνικών ημερολογίων (τις λεγόμενες «Ιστορίες Υστερίες του Λευκού Χαρτιού») του Δ. Τάταρη και τα ντεκολάζ του Κ. Χριστόπουλου η προέλευση του χαρτιού (το φύλλο τετραδίου και εφημερίδας αντίστοιχα) είναι καθοριστική για την πρόσληψη του έργου, δημιουργώντας ποικίλες διασυνδέσεις και υπαινιγμούς».

Ο τίτλος της έκθεσης (“See if you can fit it on the paper” ) προέρχεται από το κομμάτι «Paper» των Talking Heads (album: «Fear of Music», 1979) και «συνιστά μια μεταφορά της εσωτερικής πάλης του καλλιτέχνη κατά τη δημιουργική διαδικασία, με τους στίχους να συνθέτουν έναν «στρόβιλο» από σελίδες ποικίλων ειδών (από αρχεία γραφειοκρατικού τύπου, τηλεφωνικούς καταλόγους, καλλιτεχνικά σημειωματάρια, προσχέδια) με κοινό παρονομαστή τη διαπερατότητα του χαρτιού στο φως (“some rays pass through”) και την αναγκαιότητά του σε όλες τις εκφάνσεις της σύγχρονης ζωής (“hold on to that paper”)». Όπως αναφέρει η επιμελήτρια στο κείμενο της έκθεσης: «Η ιστορία του χαρτιού χαράσσει μια παράλληλη τροχιά «συμβίωσης» με τα ηλεκτρονικά και εν συνεχεία τα ψηφιακά μέσα. Μια τροχιά που αφήνει το στίγμα της σε όλες τις εκδηλώσεις της καλλιτεχνικής δραστηριότητας, έτσι όπως η γραφή δημιουργεί ένα μονοπάτι από μελάνι επάνω στο φύλλο. Γι’ αυτό και ο Jacques Derrida δεν μιλά για το τέλος του χαρτιού στη σύγχρονη εποχή, αλλά για την «απόσυρσή» (retraite) του. Από τον «απρόθυμο» γραφιά (Bartleby) του Melville, στο ομώνυμο μυθιστόρημά του (1853), μέχρι τον «ατυχή» επεξεργαστή κειμένων (Paul Hackett) στην ταινία “Μετά τα Μεσάνυχτα” του Scorsese (1985) και από τους ψυχογεωγραφικούς χάρτες των Καταστασιακών (1957 - 1958) μέχρι τις στοίβες από σελίδες του Felix Gonzalez – Torres (1990 – 1995), το χαρτί είναι παρόν. Άλλοτε ως σιωπηλός δράστης, άλλοτε πάλι ως απλό υλικό συστατικό συμβάλλει ως επιφάνεια γραφής στην οργάνωση του ατόμου και της κοινωνίας, ανατρέποντας για αρκετούς αιώνες την εντροπική φύση των πραγμάτων».

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Κατερίνα Χρηστίδη, Βασίλης Γεροδήμος, Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη, Χρήστος Γιαννόπουλος, Μαρία Ευσταθίου, Κορνήλιος Γραμμένος, Δημήτρης Τάταρης, Αντώνης Καπνίσης, Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Στρατής Ταυλαρίδης, Κώστας Χριστόπουλος.

Πληροφορίες 

Που: U.F.A.P Gallery, Ζαν Μωρεάς 40, Αθήνα, τηλ.: 210 9018415

Πότε: Εγκαίνια Έκθεσης : Τρίτη, 24 Oκτωβρίου 2017, 20:00 - Διάρκεια Έκθεσης : 24 Oκτωβρίου – 5 Δεκεμβρίου 2017   - Ωράριο Λειτουργίας : Δευτέρα και Τετάρτη: 10:00 - 15:00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00-20:00, Σάββατο: 11:00-15:00

Είσοδος: ελεύθερη

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Εικαστικά στη Στέγη: Οι γειτονιές της Αθήνας γίνονται virtual reality!

Πώς ένας ηχητικός περίπατος στις γειτονιές της Αθήνας προσομοιώνεται μέσα από VR stations; Ετοιμαστείτε να εισχωρήσετε σε ένα σκηνοθετημένο περιβάλλον ηχητικής πραγματικότητας που θα ζωντανέψει δρόμους, διασταυρώσεις και εμπειρίες από τους δρόμους της Αθήνας στη Στέγη. Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει από τον Ιούνιο του ...

Διαβάστε περισσότερα

Tο νέο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

«Πολυεπίπεδο, καλειδοσκοπικό, εναλλακτικό, εξωστρεφές, πρόγραμμα που δοκιμάζει τα όρια του εφικτού που δεν ξεχνά να κινείται στη σφαίρα του ιδεώδους» χαρακτηρίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής και βασικός σχεδιαστής του, Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης, το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2018. Συμφωνικές ορχήστρες, μουσικές τζάζ, ...

Διαβάστε περισσότερα

Είναι η «Θεία Επίσκεψη» στο Τολέδο ακόμη ένα έργο του Ελ Γκρέκο;

Λίγοι τυχεροί δημοσιογράφοι ήσαν εκείνοι που είχαν την τύχη να δουν την περασμένη Τρίτη για πρώτη φορά τη «(Θεία) Επίσκεψη», έναν πίνακα που φέρεται να έχει φιλοτεχνήσει ο Ελ Γκρέκο για το παρεκκλήσι σε μία εκκλησία του Τολέδο, που είχε παραγγείλει η γνωστή μαικήνας Ισάβελ ...

Διαβάστε περισσότερα

Την άνοιξη θα έχει ολοκληρωθεί ο μεγαλύτερος πίνακας Τάνγκα

Ένας πίνακας ζωγραφικής ύψους 1.260 μέτρων φιλοτεχνημένος με την παραδοσιακή τεχνική τάνγκα -ζωγραφική πάνω σε βαμβακερό ή μεταξωτό ύφασμα με κυρίαρχο θέμα μια βουδιστική θεότητα-αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη στην επαρχία Κινχάι της βορειοδυτικής Κίνας, και να γίνει ο μεγαλύτερος στον κόσμο. Ο πίνακας έχει ύψος ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ενθυμήματα, Αντικείμενα και Ιστορίες" από τις φυλακές Αιγίνης

Την έκθεση «Ενθυμήματα, Αντικείμενα και Ιστορίες» με αντικείμενα κρατουμένων των Φυλακών Αιγίνης φιλοξενεί το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας από τις 13 ως τις 21 Ιανουαρίου, υπό την αιγίδα της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αίγινας (ΚΕΔΑ). Τα περισότερα από τα αντικείμενα που παρουσιάζονται διαφύλαξαν κάτοικοι του ...

Διαβάστε περισσότερα

Το Λούβρο υποδέχθηκε 8,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2017

Το Μουσείο του Λούβρου υποδέχθηκε 8,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2017, καταγράφοντας αύξηση της επισκεψιμότητας 10,1% μετά τη μείωση του αριθμού των ξένων τουριστών στο Παρίσι το 2016, ανακοίνωσε σήμερα η διεύθυνση του μουσείου. Το δημοφιλές μουσείο που επλήγη ιδιαίτερα από τη μείωση των τουριστών στη γαλλική ...

Διαβάστε περισσότερα

'Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου': Eγκαίνια 20 Δεκεμβρίου στον Δήμο της Αγίας Παρασκευής

«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή «Το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» Project Κοινωνικής Τέχνης της εικαστικού και θεωρητικού τέχνης δρ. Ελένης Πολυχρονάτου, για την δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου συγκέντρωσης και ανταλλαγής ρούχων, αγαθών ή τροφίμων Παρουσιάζουν οι καλλιτέχνες: Τάκης Κοζόκος, Βάλλυ Νομίδου, Νίκος Κωνσταντόπουλος, Ελλη Βέλλιου, Παναγιώτης ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα εσωτερικά μας ταξίδια" στη Dépôt Art Gallery

Στο πλαίσιο της έκθεσης ζωγραφικής με έργα της Ευδοξίας Παπασάββα και τίτλο : " The Beginning / Όλα από την Αρχή, η δική μου ιστορία…… ", καλλιτέχνις που ακολουθεί μόνον την εσωτερική της παρόρμηση και υλοποιεί εκείνο που πηγάζει από μέσα της καταλήγοντας σε ένα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αγγελοφάνεια» του Αλέκου Κυραρίνη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Συνεχίζοντας τις εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, το Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου εγκαινιάζει στις 11/12 την έκθεση «Αγγελοφάνεια» του Αλέκου Κυραρίνη. Με το βλέμμα στραμμένο στον Άγγελο, ο τηνιακός εικαστικός αξιοποιεί και μετασχηματίζει πρότυπα φτερωτών μορφών από την αρχαία ως την πρωτοχριστιανική τέχνη, για να αποδώσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής : «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Πλήθος κόσμου, φιλότεχνοι, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών, κατέκλυσαν τους χώρους της BLANK WALL GALLERY (Φωκίωνος Νέγρη 55, Κυψέλη), το βράδυ της 1ης Δεκεμβρίου, στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν…» στην οποία συμμετέχουν 43 σύγχρονοι Έλληνες εικαστικοί. Ήταν μια βραδιά ...

Διαβάστε περισσότερα

Παράταση έκθεσης: See if you can fit it on the paper στην U.F.A.P. Gallery

Η U.F.A.P. Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση “See if you can fit it on the paper” σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ματίνας Χαραλάμπη, την Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017, στις 20:00. Οι Κατερίνα Χρηστίδη, Βασίλης Γεροδήμος, Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη, Χρήστος Γιαννόπουλος, Μαρία Ευσταθίου, Κορνήλιος Γραμμένος, Δημήτρης Τάταρης, ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα γυαλιά του Μονέ δημοπρατήθηκαν για 50.000 δολάρια

Mια συλλογή από προσωπικά αντικείμενα του Γάλλου ζωγράφου Κλοντ Μονέ, μεταξύ των οποίων και ένα ζευγάρι στρογγυλά γυαλιά οράσεως, συγκέντρωσε σχεδόν 11 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία στο Χονγκ Κονγκ, ανακοίνωσε ο οίκος Κρίστις. Τα γυαλιά αυτά με τον λεπτό, χρυσό σκελετό, πουλήθηκαν χθες σε Ασιάτη αγοραστή, ...

Διαβάστε περισσότερα

"Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν": Έκθεση ζωγραφικής στην Blank Wall Gallery

Για πρώτη φορά η BLANK WALL GALLERY (Φωκίωνος Νέγρη 55, Κυψέλη), γνωστή για τις εξαιρετικές εκθέσεις φωτογραφίας που παρουσιάζει, θα φιλοξενήσει στον χώρο της από 1 έως 23 Δεκεμβρίου, την ομαδική έκθεση ζωγραφικής με θέμα «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν…» στην οποία συμμετέχουν 43 σύγχρονοι ...

Διαβάστε περισσότερα

«Μύθοι δημιουργίας της Κίνας»

«Μύθοι δημιουργίας της Κίνας» με τον χρωστήρα σύγχρονων Κινέζων εικαστικών, είναι η θεματική έκθεση που φιλοξενείται από τις 23 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη. Διοργανώνεται στο πλαίσιο των διεθνών σχέσεων του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της συνεργασίας του με την Ένωση Καλλιτεχνών Σαγκάης. Στην έκθεση συμμετέχουν επιφανείς ...

Διαβάστε περισσότερα

450,3 εκατομμύρια δολάρια για πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Ένας πίνακας του ιταλού ζωγράφου Λεονάρντο ντα Βίντσι πωλήθηκε 450,3 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του οίκου Christie's χθες στη Νέα Υόρκη, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του πιο ακριβού πίνακα παγκοσμίως. Στο τέλος μιας αγοραπωλησίας διάρκειας 19 λεπτών ο "Salvador Mundi" ("Ο Σωτήρας του Κόσμου"), ο τελευταίος πίνακας ...

Διαβάστε περισσότερα

“Θλίψη” τον Νοέμβριο στον Πολυχώρο Vault

Θλίψη (λύπη, ακεφιά, κατήφεια, μελαγχολία, αυτολύπηση, μοναξιά, καημός, απελπισία και σε παθολογικό βαθμό σοβαρή κατάθλιψη) Με τη “Θλίψη” συνεχίζεται τo Φωτογραφικό Project FEELINGS που διοργανώνει αυτή τη σεζόν ο Πολυχώρος VAULT, μετά το περσινό SEVEN (που βασιζότανε στα 7 θανάσιμα αμαρτήματα). Η έκθεση θα έχει διάρκεια ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι "Συνδέσεις" της πολυβραβευμένης εικαστικού και ιστορικού τέχνης Είρήνης Γρηγοριάδου στη Dépôt Art gallery

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη 7 Νοεμβρίου και ώρα 8μ.μ. έως 11:30μ.μ. την πρώτη ατομική έκθεση της βραβευμένης ζωγράφου και ιστορικού τέχνης Ειρήνης Γρηγοριάδου με θέμα «Συνδέσεις» σε κείμενο του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη, Ομότιμου Καθηγητή ιστορίας τέχνης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ...

Διαβάστε περισσότερα

Έκθεση ζωγραφικής της Γεωργίας Συριοπούλου στη Blue Rose Gallery

Η Γκαλερί Blue Rose (Πλατεία Καρύτση 5), παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής της Γεωργίας Συριοπούλου «ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ», η οποία αποτελείται από έργα μεγάλων και μικρών διαστάσεων, σχέδια, ακουαρέλες και ακρυλικά. Οι ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ είναι εικόνες ανθρώπων και τοπία. Κοινό σημείο και στα δύο η απουσία. Απουσία ασυνεχής, ρηγματώδης. Οι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ice age... στην εποχή των Παγετώνων! Μια φανταστική έκθεση στον Ελληνικό Κόσμο

Στη Γη μαζί με τους πρώτους ανθρώπους κατοικούν μεγαλοπρεπή μαμούθ, προϊστορικές τίγρεις, σμιλόδοντες, γιγαντιαίοι βραδύποδες, γλυπτόδοντες, προϊστορικές αρκούδες και άλλα μεγαλοπρεπή πλάσματα. Είστε έτοιμοι να περπατήσετε στα γιγαντιαία χνάρια τους και να ανακαλύψετε τον κόσμο τους; Ανακαλύψτε τα μοναδικά αυτά ζώα σε πιστές αναπαραστάσεις σε ...

Διαβάστε περισσότερα

Το άγαλμα που κρύωνε σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη στο Μουσείο Μπενάκη

Η PRO4 -σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη- παρουσιάζει επί σκηνής το βραβευμένο μυθιστόρημα του Χρήστου Μπουλώτη «Το άγαλμα που κρύωνε». Το έργο, απόσπασμα του οποίου περιλαμβάνεται στη διδακτέα ύλη της ΣΤ’ Δημοτικού, θέτει στο επίκεντρο τη φιλία, τη νοσταλγία και την προσφυγιά με ό,τι εκείνη ...

Διαβάστε περισσότερα

Έκθεση "#NeapolisAthina: και τώρα και τότε" στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American College (HAEC) σε συνεργασία με το Hellenic American University (Nashua, NH, USA), παρουσιάζουν την έκθεση-αφιέρωμα στην αθηναϊκή συνοικία της Νεάπολης με τίτλο: #NeapolisAthina: και τώρα και τότε, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης, Λουΐζας Καραπιδάκη. Η έκθεση εγκαινιάζεται την ...

Διαβάστε περισσότερα

"Science Fiction: Ταξίδι στο άγνωστο": Έκθεση και παράλληλες δράσεις στη Στέγη

Δύο χρόνια μετά την έκθεση Digital Revolution, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση συνεργάζεται ξανά με το Barbican του Λονδίνου και παρουσιάζει την έκθεση Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο από 9 Οκτωβρίου 2017 έως 14 Ιανουαρίου 2018, με τη στήριξη της COSMOTE. Η επιστημονική φαντασία, που ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο ζωγράφος Γιάννης Αντωνόπουλος με τις''Διορατικές διαδρομές'' στην Dépôt Αrt gallery

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη 17 Οκτωβρίου και ώρα 8μ.μ. έως 11:30μ.μ. την ατομική έκθεση του ζωγράφου Γιάννη Αντωνόπουλου με κείμενο της Βιβής Βασιλοπούλου. Η έκθεση διαρκεί έως τις 4 Νοεμβρίου 2017. Τα έργα του ζωγράφου έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι ...

Διαβάστε περισσότερα