"No sugar added": Ομαδική εικαστική έκθεση στην Dépôt Αrt gallery

ARTS
4 Φεβρουαρίου 2018 12:03:00

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 8 μ.μ. έως 11:30 μ.μ. την ομαδική έκθεση με το θέμα: «NO SUGAR ADDED» , σε επιμέλεια των ιστορικών τέχνης Ευαγγελίας Καϊράκη και Μαρίας Μόσχα Καρατζόγλου στην οποία συμμετέχουν 24 σύγχρονοι καλλιτέχνες.

Η έκθεση διαρκεί από 6 έως 17 Φεβρουαρίου 2018.

Στο κείμενο της έκθεσης οι ιστορικοί τέχνης Ευαγγελία Καϊράκη και Μαρία Μόσχα Καρατζόγλου σημειώνουν:

«Το 1967, τη χρονιά που οι Η.Π.Α. αυξάνανε δραματικά τις δυνάμεις τους στο Βιετνάμ, η Nancy Sinatra τραγουδούσε το τραγούδι του Lee Hazlewood «Sugar Town», από τον δίσκο με τον τίτλο -τι άλλο- «Sugar». Πίσω από την ποπ μουσική και τους φαινομενικά εύκολους στίχους, η ζάχαρη γίνεται μια μεταφορά για τα ναρκωτικά και για τα υποκατάστατα εν γένει. Για μία από τις προστατευόμενες καλλιτέχνιδές του, με το εύγλωττο όνομα Candy Darling, ο Lou Reed θα γράψει στο τραγούδι των The Velvet Underground, «Candy says»: Candy says I've come to hate my body and all that it requires in this world, καταδεικνύοντας την αντίθεση ανάμεσα στο γλυκό όνομα και την πικρή αλήθεια.

Η ίδια η ύπαρξη, άλλωστε εμφορείται από τις ίδιες αντιφάσεις. Μια πάλη ατέρμονη ανάμεσα στην «ηδίστη» οδό της κακίας και τη «χαλεπή» της αρετής, μία διαρκής σύγκρουση απέναντι σε δυνάμεις έσω και έξω υπέρτερες, στο ορθολογικό και το ανορθολογικό, την αίσθηση και τη συναίσθηση, τον ρεαλισμό, που συστηματοποιεί τον υπαρκτό κόσμο και την ουτοπία, που οροθετεί εκείνον των ονείρων. Και φτάνουμε στο σήμερα, την εποχή που αναπαράγονται, με τη βοήθεια και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τρομαχτική ταχύτητα και σε ακόμα πιο τρομαχτική ποσότητα, εικόνες ανθρώπων, ζώων, τόπων, ρούχων, φαγητών, που μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους, μια πραγματικότητα κυριολεκτικά φιλτραρισμένη, ενώ το αναμάσημα ευφυολογημάτων έχει υποκαταστήσει τον στοχασμό, ακόμα και την σιωπή όπου χρειάζεται. Κι όλα αυτά ενώ η οικονομική κρίση και η συνακόλουθη εν γένει κρίση μαστίζει όχι μόνο την χώρα μας, αλλά και τον παγκόσμιο χάρτη, με τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες να αυξάνονται διαρκώς. Και η τέχνη;

Ένα παράδειγμα σύγχρονης τέχνης που μέσα από στοιχεία της καθημερινότητας μιλάει με ποιητικό τρόπο για προσωπικές πληγές και κοινωνικά προβλήματα (και που σχετίζεται κατά κάποιο τρόπο με την έκθεσή μας!) είναι η σειρά placebo του πρόωρα χαμένου Felix Gonzalez-Torres, όπου οι θεατές μπορούσαν να ανοίξουν συσκευασίες από καραμέλες που ήταν στοιβαγμένες και να τις φάνε (σα να κατανάλωναν την ίδια την τέχνη, αλλά και το σώμα του συντρόφου του καλλιτέχνη που πέθανε από AIDS). Ο Nicolas Bourriaud στο δοκίμιό του Σχεσιακή αισθητική (Esthetique relationelle, 1998), μιλάει για την κατεύθυνση της σύγχρονης τέχνης που, μακριά από τον διδακτισμό, τις καινοτομίες και την πίστη σε ουτοπίες του παρελθόντος, μέσα από τα δεδομένα της κουλτούρας του σήμερα, προσπαθεί να διαχειριστεί τις σύγχρονες συνθήκες ζωής (le temps vécu, ο βιωμένος χρόνος) και γι’ αυτό είναι παράλογο να πιστεύει κανείς ότι δεν είναι πολιτική ή κοινωνική. Μέσα λοιπόν από ατομικές προσπάθειες ή την τέχνη του δρόμου ή καλλιτεχνικές κολεκτίβες, οι εικαστικοί δημιουργούν την τέχνη του σήμερα, με αφορμή πολύ συχνά εικόνες από αυτό, με άλλοτε πιο καταγγελτικό και άλλοτε πιο χαμηλόφωνο ύφος. Υπό την ευρύτερη έννοια, πρόκειται για ένα είδος ποπ αρτ (χωρίς να γίνεται σύγχυση με την επιτηδευμένα κιτς αισθητική του νέο-ποπ αρτ κινήματος). Η παρούσα έκθεση θέλαμε να είναι ενδεικτική αυτής της τάσης της τέχνης.

Σε εννοιολογικό επίπεδο, τα έργα της έκθεσης πειραματίζονται με το δίπολο οικείου-ανοίκειου, ένα υπαρξιακό αντιστάθμισμα που εμφιλοχωρεί στην εικαστική δημιουργία. (π.χ., υπάρχει πάντοτε κάτι ενοχλητικό στους στυλιζαρισμένους πίνακες του Balthus ή τα συμμετρικά πλάνα του Wes Anderson). Όπως είπε και ο Φρόιντ μιλώντας για το αλλόκοτο (Das Unheimlich, 1919), με άξονα τις αντανακλάσεις της φανταστικής λογοτεχνίας στο θυμικό, το αλλόκοτο ενυπάρχει στην αντικατάσταση και την απώθηση του κάποτε οικείου. Ενός βιώματος της νεογνικής ακόμα ή και νηπιακής ηλικίας στις πύλες του υποσυνείδητου, βίωμα που εγκαλείται ανύποπτα ή και συστηματικά σαν κάτι ξένο, φοβιστικό και παράδοξο προϊούσης της ζωής.

Ο διαρκής λοιπόν αγώνας να αντιπαλέψει το άτομο τους δράκους του, και τελικά να τους εξοντώσει, τις υπέρτερες και δαιμονικές δυνάμεις, που ορθώνονται μπροστά του, να επιβιώσει έκπτωτος από τον παράδεισο της νηπιακής ηλικίας στον ορυμαγδό της ενήλικης ζωής, αναπολώντας σαν παρηγοριά {παραμυθία: παρηγοριά (λογ.)} τα παραμύθια που άκουγε μικρός στη θαλπωρή μιας αγκαλιάς, τα βαζάκια με γλυκό του κουταλιού που ξεσήκωνε σκανταλιάρικα από τα ράφια της γιαγιάς. Κιβωτός μνήμης λοιπόν και όχι ένα ηθικοπλαστικό αφήγημα, κατά τον Γιουνγκ τα παραμύθια, όπου η ψυχή διηγείται την ιστορία της και το άτομο μοιραία αφηρωϊζεται μέσα από την προσωπική του ανάβαση. Οι δράκοι ηττώνται, τελικά, σε μια ακανθώδη, όσο και αποκαλυπτική διαδρομή από το πάθος στην κάθαρση.

24 σύγχρονοι καλλιτέχνες, άνθρωποι που ζουν και εργάζονται στο σήμερα, με κίνητρο την εικαστική πράξη καταδύονται σε πτυχές της ανθρώπινης ψυχής, σε μιαν απόπειρα να αναμοχλεύσουν κάτι καλά κρυμμένο, μυχό και ανείπωτο και απροκάλυπτα να το φέρουν στο φως. Δεν απορρίπτουν την ζάχαρη, μεγάλωσαν, μεγαλώσαμε με αυτήν, αλλά ανιχνεύουν τη ζωή κάτω από την επικάλυψή της. Μιλούν για τα όνειρα, τους φόβους, τις προσδοκίες, τις αγωνίες, τα άγχη, τις διαψεύσεις, τα διλήμματα και τα καταφύγιά τους, τα δικά τους και της γενιάς τους ή των συμπολιτών και συνανθρώπων τους. Δεν αρνούνται την παραστατικότητα ή τη σύνδεση με υλικά και αντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ επιστρέφουν αρκετά στην παιδική τους ηλικία και γι αυτό συχνά χρησιμοποιούν μοτίβα και χρώματα που παραπέμπουν σε αυτήν. Ταυτόχρονα όμως, ανοίγουν συνειδητά μια χαραμάδα στο αίνιγμα και στα κενά που έχουν από αυτήν και διαχειρίζονται τα τραύματά τους, συλλογικά και ατομικά, με τρόπο δημιουργικό. Αυτός ο διάλογος μεταξύ του «οικείου» απτού -πραγματικού και του «ανοίκειου» ονειρικού -φαντασιακού μορφοποιείται μέσα από τη χειρονομία- τη φόρμα, τη γραμμή και το χρώμα- ο κόσμος αποδομείται και ανασυστήνεται, τα είδωλα στρεβλώνονται μέσα στους καθρεφτισμούς τους, τα μοτίβα αποκτούν τη δική τους σημειολογία. Η εμπειρία της θέασης αφυπνίζει τη μνήμη που αυτή με τη σειρά της συνειρμικά-συνειδησιακά ή και αθέλητα-ασυνείδητα εισχωρεί στα εσώτερα της ψυχής και έρχεται αντιμέτωπη με τις καθηλώσεις της. Ένας δονούμενος εικαστικός μικρόκοσμος, δηκτικός όσο και γλαφυρός, σκηνογραφημένος σε έναν ουτοπικό χωροχρόνο που ωθεί αυθόρμητα τον επισκέπτη να γίνει μέτοχος και κοινωνός του. Ποιός είπε, άλλωστε, ότι τα παραμύθια είναι αθώα;»

Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί:

Αγγελίδου Έφη // Ασπρογεννίδου Θεοδώρα // Βαρδάκα Κέλλυ // Γεράκη Εύα // Γκουσγκούνης Σωτήρης // Θωμάς Γεράσιμος // Ζαχαράκης Γιάννης // Καράλη Αγγέλα // Κεχαγιά Ελισάβετ // Κοκκίνη

Γεωργία // Μαντζούκα Αντωνία // Μαυρογένη Άννα // Μπόμπορη Αγγελική // Νασιοπούλου Ντιάνα // Οικονόμου Μαρία // Παπαδημητρίου Γιώργος // Παπαδουλή Αφροδίτη // Σιαλακάς Νίκος // Στεφανοπούλου Πάμελα // Ταπεινού Μάγια – Γαλάτεια // Τζομάκας Γιάννης // Τσαλδίρη Ελένη // Φερεντίνου Αμαλία // Χατζή Κατερίνα

Κείμενο έκθεσης: Ευαγγελία Καϊράκη – Μαρία Μόσχα Καρατζόγλου Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου – email: repdla@hotmail.com

Facebook link: https://www.facebook.com/events/1968340800097730/

 

Πληροφορίες

Που: Dépôt Art galleryΝεοφύτου Βάμβα 5106 74 Κολωνάκι ΑθήναΤηλ επικοινωνίας: 210 3648174e-mail:info@depotgallery.grFacebook:depotgallery.grWeb site:www.depotgallery.gr

 

Πότε: Εγκαίνια: Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 20:00 – 23:30 Διάρκεια έκθεσης: 6 – 17 Φεβρουαρίου 2018.  Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 14:00 – 20:00Σάββατο 11:00 –15:00Κυριακή κλειστά Δευτέρα κατόπιν ραντεβού

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Στα δικαστήρια για την κούκλα με τη μορφή της Φρίντα Κάλο

Δικαστική διαμάχη προκάλεσαν οι κούκλες με τη μορφή της Φρίντα Κάλο (Frida Kahlo), που κατασκευάζονται από εταιρεία που συνεργάζεται με την αμερικανική βιομηχανία παιχνιδιών Mattel. Μέλη της οικογένειάς της προσέφυγαν στη δικαιοσύνη κατά της κυκλοφορίας του προϊόντος στο Μεξικό και δικαιώθηκαν σε πρώτο βαθμό. Η παιχνιδοβιομηχανία ...

Διαβάστε περισσότερα

“The Shape of Life” με καλλιτέχνες από το Ιράν,τη Συρία και το Αφγανιστάν

Πέντε πρόσφυγες και μετανάστες ενώνουν τις καλλιτεχνικές τους δυνάμεις και παρουσιάζουν τα έργα τους στο πλαίσιο της Έκθεσης Ζωγραφικής “The Shape of Life”, που διοργανώνει ο ΔΟΜ, η Υπηρεσία του ΟΗΕ για τη Μετανάστευση. Την Παρασκευή 1 Ιουνίου στις 18:00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της Έκθεσης ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τον χρωστήρα της Αγγελικής Αλεξανδρίδου

«Στην αρχή είναι η ανάγκη να δώσεις μορφή. Στο λόγο, στο σχήμα, στο χρώμα, στην ύλη. Πιστεύω πως συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους. Απλά κάποιοι το πνίγουν. Άλλοι ξεθαρρεύουν κάποια στιγμή και επιχειρούν, διστακτικά ίσως στην αρχή, να δοκιμάσουν. Αγάπησα τη ζωγραφική επειδή είναι σιωπηλή, ...

Διαβάστε περισσότερα

Εικαστική έκθεση στο Τρένο στο Ρουφ σε επιμέλεια Γιάννη Ψυχοπαίδη

Η ανατρεπτική ομάδα νέων καλλιτεχνών «13o φ» με πρωτοβουλία του Γιάννη Ψυχοπαίδη, εισβάλλει και διαμορφώνει εκ νέου τον ιδιότυπο χώρο του New Wagon της Αμαξοστοιχίας –Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ. Για λίγες μόνο μέρες, από 14 έως 30 Ιουνίου, οι καλλιτέχνες του «13ου φ» επεμβαίνουν ...

Διαβάστε περισσότερα

Tου...γιατρού!

Ο Δημήτρης Γεωργοπάλης γεννήθηκε στην Κέρκυρα (1973), σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Βυζαντινή Αγιογραφία.Είναι παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού. Σκίτσα, γελοιογραφίες και εικονογραφήσεις του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά ΝΕΜΕΣΙΣ, Connecting, Coffee net, Επιλογή , στην εφημερίδα ΑΜΑΡΥΣΙΑ (2000-2005),ενώ συνεργάζεται με το Αντί και το Μότο Τρίτη. Εργάστηκε ως ...

Διαβάστε περισσότερα

Βασίλης Κοντογεώργος: Ατομική έκθεση ζωγραφικής στις Εικαστικές Αναζητήσεις

Στις Εικαστικές Αναζητήσεις, έναν χώρο που δημιούργησε ο Μελέτης Φικιώρης και προσφέρεται αφιλοκερδώς στους, νέους κυρίως, εικαστικούς για να παρουσιάζουν την δουλειά τους, εγκαινιάζεται την Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, ώρα 7:00μ.μ. η έκθεση ζωγραφικής του Βασίλη Κοντογεώργου. Για το έργο του, ο ζωγράφος εξομολογείται: «Ίσως ζωγραφίζω…μορφές ...

Διαβάστε περισσότερα

Κάθε Μοντιλιάνι μια αμύθητη περιουσία!

Το απίστευτο ποσό των 157,2 εκατομμυρίων δολαρίων "χτύπησε" σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη το "Ξαπλωμένο Γυμνό" του Αμεντέο Μοντιλιάνι! Και μπορεί να μην είναι η υψηλότερη τιμή που έπιασε ποτέ έργο του φημισμένου Ιταλού ζωγράφου -πριν από τρία χρόνια ένα άλλο γυμνό του δημοπρατήθηκε στα 170 ...

Διαβάστε περισσότερα

Έργα του Κλοντ Μονέ στο National Gallery του Λονδίνου

Ο Κλοντ Μονέ είναι πασίγνωστος για τις απεικονίσεις του φυσικού κόσμου. Ιδίως για τους πίνακες της σειράς «Νούφαρα». Μια λιγότερο γνωστή πλευρά του έργου του μας καλεί να γνωρίσουμε η National Gallery, στο Λονδίνο: τις εξερευνήσεις του στον κόσμο της αρχιτεκτονικής. Η έκθεση «The Credit Suisse ...

Διαβάστε περισσότερα

"Λιμάνι" το City Link!

Θαλασσινός αέρας στη στοά του CITY LINK μέσα από φωτογραφίες με σκαριά και πλοία. Τα εμβληματικά «Σκαριά» του Γιώργου Στεφανίδη, καρπός αφοσιωμένης, εμμονικής σχεδόν σπουδής και οξυδερκούς ενδελέχειας των τελευταίων ετών, άλλοτε αποκοιμισμένα, νωχελικά εμπορικά πλοία κι άλλοτε ξύλινα παραδοσιακά κελύφη με άυλα και διαχρονικά ευγενή ...

Διαβάστε περισσότερα

Επενδυτές!

Ο John Antόno (Γιάννης Δ. Αντωνόπουλος) γεννήθηκε το 1985. Είναι πτυχιούχος του τμήματος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ και απόφοιτος της σχολής εφαρμοσμένων τεχνών του Σπύρου Ορνεράκη. Επίσης έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου ...

Διαβάστε περισσότερα

Ραβασάκια...

Το "προφίλ"του Κώστα Βλάχου Γεννημένος στην Αθήνα το 1940, έδειξε από πολύ μικρός την αγάπη του στη ζωγραφική και την σκιτσογραφία. Από τα μαθητικά του χρόνια άρχισε να δημοσιεύει γελοιογραφίες σε μαθητικά και προσκοπικά περιοδικά , ώσπου το 1958 προσελήφθη ως σκιτσογράφος στην εφημερίδα «ΑΘΗΝΑΪΚΗ» . Παράλληλα ...

Διαβάστε περισσότερα

Netta-νιάχου!

Μετά τη νίκη της Νέτα Μπαρζιλάι τα social media πήραν φωτιά. Ένα από τα πιο πετυχημένα και εμπνευσμένα tweets που είδαμε ήταν αυτό του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπένζαμιν Νετανιάχου. 

Διαβάστε περισσότερα

«Πόλεμος Α.Ε.-War S.A.»-Έκθεση γελοιογραφίας στο Μετρό Συντάγματος

Η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων πραγματοποιεί, για τρίτη συνεχή χρονιά, έκθεση γελοιογραφίας στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος, με τίτλο «Πόλεμος Α.Ε. - War S.A.». Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 15 Μαΐου, στις 10.30 το πρωί, από τον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση. Έπειτα από ...

Διαβάστε περισσότερα

Eρώτημα...

Με λένε Βασίλη Παπαγεωργίου. Γεννήθηκα τον Ιανουάριο του 1968 στην Αθήνα. Ασχολήθηκα με τη γελοιογραφία, δημοσιεύοντας σκίτσα σε περιοδικά της Νομικής Σχολής Αθηνών, από την οποία αποφοίτησα. Είμαι επίσης πτυχιούχος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Από το 1990 έως το 1992 συνεργάστηκα με την εφημερίδα ΠΡΙΝ. Συνέχισα ...

Διαβάστε περισσότερα

Αιμοβόρα...

Ο Στάθης (Στάθης Δ. Σταυρόπουλος) γεννήθηκε το 1955 στον Πύργο Ηλείας. Σπούδασε Οικονομικά και Σκηνοθεσία Κινηματογράφου. Σκιτσογραφεί από το 1981 (Ριζοσπάστης, ΝΕΑ, Ελευθεροτυπία) και σήμερα στη Realnews. Επίσης,αρθρογραφεί και σκιτσάρει καθημερινώς,στο enikos.gr. Eχει συνεργαστεί με πλήθος περιοδικών (ΑΝΤΙ, Μετρό, 4 Τροχοί, ΕΠΙΚΑΙΡΑ κ.ά.). Έχει εκδώσει 30 ...

Διαβάστε περισσότερα

Στα βουνά...

Tου Στάθη στο cartoonists.gr   Ο Στάθης (Στάθης Δ. Σταυρόπουλος) γεννήθηκε το 1955 στον Πύργο Ηλείας. Σπούδασε Οικονομικά και Σκηνοθεσία Κινηματογράφου. Σκιτσογραφεί από το 1981 (Ριζοσπάστης, ΝΕΑ, Ελευθεροτυπία) και σήμερα στη Realnews. Επίσης,αρθρογραφεί και σκιτσάρει καθημερινώς,στο enikos.gr. Eχει συνεργαστεί με πλήθος περιοδικών (ΑΝΤΙ, Μετρό, 4 Τροχοί, ΕΠΙΚΑΙΡΑ κ.ά.). Έχει ...

Διαβάστε περισσότερα

Οκτάπους...Ερντογάν

Του Σωτήρη Τασιόπουλου από το cartoonists.gr   Soter, κατά κόσμον Σωτήρης Τασιόπουλος.Γεννήθηκα το 1967,σπούδασα διοίκηση επιχειρήσεων.Σκίτσα μου δημοσιεύτηκαν από  "Ελευθεροτυπία", "Παρασκευή & 13", "Πρώτη Περιστερίου" ,"Κυριακάτικη εφημερίδα" και άλλες εφημερίδες, όπως και εικονογραφήσεις για εκδοτικούς οίκους.Συμμετάσχω σε ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις γελοιογραφίας.

Διαβάστε περισσότερα

Πρόποση!

Tου Ηλία Μακρή στην Καθημερινή

Διαβάστε περισσότερα

Εγκαινιάστηκε η έκθεση «Τέχνη και Ειρήνη», με έργα Κινέζων καλλιτεχνών

Τα εγκαίνια της έκθεσης «Τέχνη και Ειρήνη», με έργα σύγχρονης τέχνης από την Κίνα, πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, παρουσία Ελλήνων και Κινέζων καλλιτεχνών και εκπροσώπων δύο χωρών, από το χώρο του πολιτισμού και της τέχνης, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, εντός της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Σε ...

Διαβάστε περισσότερα

Νεοκλασικό του Τσίλερ εντυπωσίασε τον Κάρολο

Φωτογραφίες από τον περίπατο του πρίγκιπα Καρόλου και της δούκισσας της Κορνουάλης, Καμίλα, δημοσίευσε στο Twitter ο λογαριασμός του πριγκιπικού ζεύγους, Clarence House. Ανάμεσα στις φωτογραφίες, στις οποίες απεικονίζεται το πριγκηπικό ζεύγος να πίνει καφέ στην πλατεία Αγίας Ειρήνης και να χαιρετά πολίτες στον δρόμο, είναι ...

Διαβάστε περισσότερα

Μια τελείως διαφορετική γκαλερί

Ο Σόλομον Ρ. Γκούγκενχαϊμ, πλούσιος Αμερικανός επιχειρηματίας, ήταν ο άνθρωπος πίσω από το φημισμένο ελικοειδές κτίριο του Φρανκ Λόιντ Ράιτ στη Νέα Υόρκη. Η Πέγκι Γκούγκενχαϊμ ήταν η θρυλική έμπορος τέχνης. Τώρα, ο δισέγγονος της Πέγκι, ο Σαντιάγκο Ράμνεϊ Γκούγκενχαϊμ, κάτοικος της Τουλούμ στο Μεξικό, ...

Διαβάστε περισσότερα

Το «κορίτσι» του Πικάσο πωλήθηκε 115 εκ. δολ.

Ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο "La Fillette a la corbeille fleurie" που παρουσιάζει ένα γυμνό κορίτσι να κρατά ένα πανέρι με λουλούδια κατακυρώθηκε αντί 115 εκατομμυρίων δολαρίων στην πρώτη μεγάλη δημοπρασία που οργάνωσε ο οίκος Christie's στη Νέα Υόρκη με έργα της τεράστιας συλλογής Ροκφέλερ. Χθες ...

Διαβάστε περισσότερα