Το Χωριό Στεπαντσίκοβο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Αυγούστου 2018 16:53:00

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο Το Χωριό Στεπαντσίκοβο, του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη.

Το χωριό Στεπαντσίκοβο έχει τεράστιο ενδιαφέρον στη μελέτη της Ντοστογεφσκικής λογοτεχνικής διαδρομής, λειτουργεί δηλαδή ως δείκτης μιας τεράστιας λογοτεχνικής πορείας που δε σταμάτησε να εξελίσσεται ποτέ. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο φέρνει τον κεντρικό χαρακτήρα αντιμέτωπο με μια απολύτως παράλογη πραγματικότητα, μ’ ένα συνονθύλευμα παράλογων πορτρέτων που σηματοδοτούν το καθένα μια ξεχωριστή οπτική της ζωής. Μια σύγκρουση παθών που φτάνει στα όρια της καταστροφής και που, κατά περίεργο τρόπο, αποκτά κωμικότητα.

Ο Nτοστογιέβσκη, αυτός ο αναλυτής και ανατόμος της ψυχής, που μας την αποκάλυψε ως τις ύστατες λεπτομέρειές της, μας δίνει ταυτόχρονα ένα αίσθημα του κόσμου πιο καθολικό και πιο βαθύ απ’ ό,τι μας δίνουν όλοι οι άλλοι σύγχρονοι δημιουργοί.

Ο Ντοστογιέβσκη είναι ο προφήτης που μας αποκάλυψε τις ύστατες εκείνες αλήθειες, που τις ζούμε σήμερα, βυθομέτρησε με καινούργιο τρόπο τα βάθη του ανθρώπου, εισχώρησε μέσα στο μυστήριο της ψυχής πιο βαθιά απ’ οποιονδήποτε προγενέστερό του· αλλά, πράγμα θαυμαστό, όσο κι αν πλαταίνει τη γνώση του εαυτού μας, ποτέ δε μας επιτρέπει να ξεχνάμε το ευγενικό αίσθημα της ταπεινοφροσύνης, της δαιμονικής αντίληψης της ζωής. Tο ότι γίναμε πιο συνειδητοί χάρη σ’ αυτόν, δε σημαίνει πως λυτρωθήκαμε – γίναμε ίσα ίσα πιο σκλάβοι. Mε το να ξέρει ο σύγχρονος άνθρωπος πως ο κεραυνός είναι ένα ηλεκτρικό φαινόμενο, μια τάση και μια εκκένωση ατμοσφαιρική, δε θα πει πως ο κεραυνός του κάνει λιγότερη εντύπωση από όση έκανε στους πρωτόγονους. Έτσι, και η μεγαλύτερή μας γνώση του μηχανισμού της ανθρώπινης ψυχής δε μειώνει καθόλου το σεβασμό μας για την ανθρωπότητα.

O Nτοστογιέβσκη, αυτός ο αναλυτής και ανατόμος της ψυχής, που μας την αποκάλυψε ως τις ύστατες λεπτομέρειές της, μας δίνει ταυτόχρονα ένα αίσθημα του κόσμου πιο καθολικό και πιο βαθύ απ’ ό,τι μας δίνουν όλοι οι άλλοι σύγχρονοι δημιουργοί. Kανένας ποτέ δεν είχε μια πιο βαθιά γνώση του ανθρώπου· κανένας δεν ένιωσε ποτέ πιο βαθύ σεβασμό για το ασύλληπτο που δημιουργεί, για το θείο, για τον Θεό.

Σημείωμα του εκδότη:

Ο Ντοστογιέβσκη έγραψε για το Χωριό Στεπαντσίκοβο: «Eίμαι σίγουρος ότι υπάρχουν αρκετές αδυναμίες στην ιστορία μου, αλλά στοιχηματίζω επίσης ότι οι αρετές του είναι πολύ μεγάλες. Ειδικά τις υποδειγματικές κωμικές σκηνές του έργου, πιστεύω, θα τις υπέγραφε ευχαρίστως και ο Γκόγκολ». Πράγματι, μέσα από την πολυεπίπεδη και ενδιαφέρουσα σκιαγράφηση των χαρακτήρων του, ο συγγραφέας μάς αποκαλύπτει, για ακόμη μια φορά, τις ύστατες εκείνες αλήθειες που ζούμε μέχρι σήμερα και εισχωρεί βαθιά στο μυστήριο της ψυχής. Kανένας ποτέ δεν είχε μια πιο βαθιά γνώση του ανθρώπου· κανένας δεν ένιωσε ποτέ πιο βαθύ σεβασμό για το ασύλληπτο που δημιουργεί, για το θείο, για τον Θεό. Κι όλα αυτά, δοσμένα με μια γλώσσα απλή και καθημερινή· με διακριτικό, διάχυτο αλλά και καυστικό χιούμορ που περιγράφει τα μεγάλα ανθρώπινα πάθη.

Κωνσταντίνος Ι. Γκοβόστης

https://www.govostis.gr/product/1520/to-xwrio-stepantsikobo.html

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

[…] Ο θείος μου, ο ταγματάρχης Γιεγκόρ Ιλίτς Ροστάνεβ, μόλις υπέβαλε παραίτηση πήγε και εγκαταστάθηκε στο χωριό Στεπαντσίκοβο, που το πήρε από κληρονομιά, και άρχισε να ζει εκεί πέρα, λες και σ’ όλη του τη ζωή ήταν ένας κτηματίας που ρίζωσε και δεν έφυγε ποτέ από τον τόπο του. Υπάρχουν χαρακτήρες που μένουν ικανοποιημένοι από το καθετί και συνηθίζουν σε όλα. Τέτοιος ακριβώς ήταν και ο χαρακτήρας τού απόστρατου ταγματάρχη. Ήταν δύσκολο να φανταστείς έναν πιο ήρεμο άνθρωπο, έναν άνθρωπο που να συμφωνεί έτσι αμέσως στο καθετί. Αν του σκαρφιζόταν κανενός να τον παρακαλέσει κάπως σοβαρά να τον κουβαλήσει στην πλάτη του κάνα δυο βέρστια, αυτός δεν αποκλείεται καθόλου να του έκανε το χατίρι. Είχε τόσο καλή καρδιά, που ώρες ώρες βρισκόταν έτοιμος να τα δώσει όλα σε πρώτη ζήτηση και να μοιραστεί και το τελευταίο του πουκάμισο με τον πρώτο που θα του το γύρευε. Είχε παρουσιαστικό παραμυθένιου γίγαντα. Ψηλός και στητός, κοκκινομάγουλος με άσπρα σαν ελεφαντόδοντο δόντια, με μακρύ σκουρόξανθο μουστάκι, με φωνή βροντερή, καμπανιστή και με ανοιχτόκαρδο, τραβηχτό γέλιο. Μίλαγε γρήγορα και κοφτά. Θα ’ταν τότε καμιά σαρανταριά χρονώ και όλη του τη ζωή, από τα δεκάξι του σχεδόν, την πέρασε στους ουσάρους. Παντρεύτηκε πολύ νέος και αγαπούσε σαν παλαβός τη γυναίκα του. Η γυναίκα του όμως πέθανε, αφήνοντάς του μια άσβηστη και ευγενική ανάμνηση.

Τελικά, παίρνοντας κληρονομιά το χωριό Στεπαντσίκοβο, πράγμα που αύξησε την περιουσία του στις εξακόσιες ψυχές, παραιτήθηκε από τον στρατό και όπως το είπαμε παραπάνω, εγκαταστάθηκε στο χωριό μαζί με τα παιδιά του, τον Ηλιούσα που ήταν οκτώ χρονών (πάνω στη γέννα του Ηλιούσα ήταν που πέθανε η γυναίκα του) και τη μεγαλύτερη κόρη του, τη Σάσενκα, ένα κοριτσάκι κάπου δεκαπέντε χρονών, που, από τότε που ’χε πεθάνει η μάνα του, ζούσε σε μια πανσιόν στη Μόσχα. Σε λίγο, όμως, το σπίτι του θείου μου έμοιαζε με κιβωτό του Νώε. Να πώς έγινε: Την εποχή που πήρε την κληρονομιά και υπέβαλε την παραίτησή του, χήρεψε η μητερούλα του, η στρατηγίνα Κραχότκινα, που είχε παντρευτεί για δεύτερη φορά με τον στρατηγό εδώ και δεκάξι περίπου χρόνια, όταν ο θείος μου ήταν ακόμα σαλπιγκτής. Και εδώ που τα λέμε, άρχιζε να σκέφτεται και ο ίδιος να παντρευτεί. Η μητερούλα του όλο τρενάριζε και δεν του ’δινε την ευχή της για τον γάμο, έχυνε πικρά δάκρυα, τον κατηγορούσε για εγωισμό και αγνωμοσύνη, και έλεγε πως δεν της έχει σεβασμό. Πάσχιζε να του αποδείξει πως το κτήμα του, με τις διακόσιες πενήντα τότε ψυχές, ίσα ίσα έφτανε για να συντηρήσει την οικογένειά του, να συντηρήσει, δηλαδή, τη μαμάκα του με όλο το επιτελείο της των διαφόρων γυναικών, που εκείνη φιλοξενούσε, των σκυλιών πεκινουά, των υπηρετών και των σιαμέζικων γατιών της, και τον καιρό ακριβώς που έκανε όλα αυτά τα παραπάνω, που τα ’βαζε μαζί του και τσίριζε, ξαφνικά, εντελώς αναπάντεχα, παντρεύτηκε η ίδια πριν από τον γάμο του γιου της και είχε κλείσει κιόλας τότε τα σαράντα δυο. Εδώ που τα λέμε, και σε αυτήν ακόμα την περίπτωση, βρήκε αφορμή να κατηγορήσει τον φτωχό μου θείο, βεβαιώνοντας πως παντρεύεται μόνο και μόνο για να ’χει μια γωνιά να μείνει στα γεράματά της, πράγμα που της το αρνιέται ο ανάξιος εγωιστής, ο γιος της, που έβαλε στον νου του μια ασυγχώρητη αποκοτιά, να φτιάξει δικό του σπιτικό. […]

[…] Τελειώνοντας το Πανεπιστήμιο έζησα ένα διάστημα στην Πετρούπολη, μην έχοντας προς το παρόν καμιά ασχολία και, όπως συμβαίνει συχνά με τους νεαρούς, ήμουνα σίγουρος πως πολύ σύντομα θα κάνω ένα σωρό αξιοπρόσεκτα, αν όχι μεγάλα, πράγματα. Δεν είχα και πολύ διάθεση να φύγω από την Πετρούπολη. Με τον θείο μου αλληλογραφούσα αρκετά αραιά και αυτό πάλι μόνον όταν είχα ανάγκη από χρήματα, που δεν μου τ’ αρνήθηκε ποτέ. Στο μεταξύ, είχα ακούσει κιόλας από έναν υποταχτικό του θείου μου, που είχε έρθει στην Πετρούπολη για κάτι υποθέσεις, πως εκεί, στο χωριό τους, στο Στεπαντσίκοβο, συμβαίνουν πράγματα καταπληκτικά. Αυτές οι πρώτες φήμες μού κίνησαν το ενδιαφέρον και με κάνανε ν’ απορήσω. Άρχισα να γράφω συχνότερα στον θείο μου. Αυτός μου απαντούσε πάντα κάπως δυσνόητα και παράξενα, και στο κάθε του γράμμα προσπαθούσε να μου κάνει λόγο για τις επιστήμες, περιμένοντας από εμένα πάρα πολλά στο επιστημονικό πεδίο και περηφανευότανε για τις μελλοντικές μου επιτυχίες. Ξάφνου, ύστερα από μια αρκετά μεγάλη σιωπή, πήρα από τον θείο μου ένα καταπληκτικό γράμμα, που δεν έμοιαζε καθόλου με τα προηγούμενα γράμματά του. Ήταν γεμάτο με τόσο παράξενους υπαινιγμούς, με έναν τέτοιο εσμό αντιφάσεων, που στην αρχή δεν κατάλαβα σχεδόν τίποτα. Το μόνο φανερό ήταν, πως ο άνθρωπος που το ’γραψε βρισκόταν σε μια ασυνήθιστη ταραχή. Ένα πράγμα φαινόταν καθαρά από αυτό το γράμμα: ο θείος μου μού πρότεινε σοβαρά, πιεστικά, σχεδόν ικετευτικά, να παντρευτώ, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, μια πρώην αναθρεφτή του, κόρη ενός πάμφτωχου υπαλλήλου της επαρχίας, Γιεζεβίκιν το επίθετο, η οποία κόρη είχε κάνει λαμπρές σπουδές σ’ ένα μορφωτικό ίδρυμα της Μόσχας, μ’ έξοδα του θείου μου, και ήταν τώρα γκουβερνάντα των παιδιών του. Μου έγραφε πως είναι δυστυχισμένη, πως εγώ μπορώ να της χαρίσω την ευτυχία, πως θα κάνω μάλιστα μια μεγαλόψυχη πράξη, έκανε έκκληση στην ευγένεια της καρδιάς μου και υποσχόταν να της δώσει προίκα. Να λέω την αλήθεια, για την προίκα μιλούσε μ’ έναν τρόπο όλο μυστήριο, φοβισμένα, και τελειώνοντας το γράμμα, με ικέτευε να τα κρατήσω όλα αυτά απολύτως μυστικά. Τόσο μεγάλη ήταν η έκπληξή μου όταν διάβασα εκείνο το γράμμα, που τελικά, ένιωσα το κεφάλι μου να γυρίζει.

Μα και ποιον νέο που, όπως εγώ, μόλις είχε βγει από τ’ αυγό του, δεν θα εντυπωσίαζε μια τέτοια πρόταση, έστω και από τη ρομαντική της πλευρά λόγου χάρη; Εγώ, επιπλέον, είχα ακούσει πως αυτή η νεαρή γκουβερνάντα ήταν πολύ όμορφη. Δεν ήξερα ωστόσο τι ν’ αποφασίσω, με όλο που έγραψα αμέσως στον θείο μου πως αναχωρώ χωρίς χρονοτριβή για το Στεπαντσίκοβο. Ο θείος μού ’χε στείλει με το ίδιο εκείνο γράμμα και λεφτά για το ταξίδι. Παρ’ όλα αυτά, καθυστέρησα στην Πετρούπολη τρεις βδομάδες, μέσα σ’ αμφιβολίες, ακόμη και ταραχή. Ξάφνου, συναντάω τυχαία έναν πρώην συνάδελφο του θείου μου που, γυρίζοντας από τον Καύκασο στην Πετρούπολη, είχε περάσει από το Στεπαντσίκοβο. Ήταν ένας ηλικιωμένος και λογικός άνθρωπος, φανατικός εργένης. Μου μίλησε με αγανάκτηση για τον Φομά Φόμιτς και μου ’κανε γνωστό ένα περιστατικό, για το οποίο, ως τα τότε, δεν είχα ιδέα και, συγκεκριμένα, πως ο Φομά Φόμιτς και η στρατηγίνα σκέφτηκαν και αποφάσισαν να παντρέψουνε τον θείο μου με μια πολύ παράξενη κοπέλα, υπερώριμη και σχεδόν μισοπάλαβη, με μια ασυνήθιστη βιογραφία και σχεδόν μισό εκατομμύριο προίκα. Πως η στρατηγίνα είχε προφτάσει κιόλας να πείσει αυτήν την κοπέλα πως είναι συγγενείς και να τη φέρει σπίτι της. Πως φυσικά ο θείος μου είναι απελπισμένος, φαίνεται όμως, πως τελικά θα παντρευτεί το δίχως άλλο το μισό εκατομμύριο την προίκα.

Πως τελικά, οι δύο αχαλιναγώγητες κεφαλές, ο Φομά Φόμιτς και η στρατηγίνα, βάλθηκαν να μην αφήσουν σε χλωρό κλαρί τη φτωχή και απροστάτευτη γκουβερνάντα των παιδιών του θείου μου, βάζοντας τα δυνατά τους να τη διώξουν από το σπίτι, επειδή φοβούνται, καθώς φαίνεται, μην τύχει και την ερωτευτεί ο ταγματάρχης ή, ίσως, επειδή έχει προφτάσει κιόλας να την ερωτευτεί. Αυτά τα τελευταία λόγια με άφησαν σύξυλο. Εδώ που τα λέμε, όσο κι αν ρώταγα μήπως είναι πραγματικά ερωτευμένος ο θείος μου, ο αφηγητής μου δεν μπορούσε, ή δεν ήθελε να μου δώσει μια συγκεκριμένη απάντηση, μα γενικά μου τα είπε όλα, λες και τσιγκουνευότανε τα λόγια του, ανόρεχτα, και ήταν φανερό πως απέφευγε τις λεπτομερειακές εξηγήσεις. Εγώ βυθίστηκα σε σκέψεις. Τα νέα που έμαθα ερχόντουσαν σε πλήρη αντίφαση με το γράμμα του θείου μου και την πρότασή του!… Όμως, δεν υπήρχε λόγος να καθυστερώ. Αποφάσισα να πάω στο Στεπαντσίκοβο, θέλοντας όχι μόνο να λογικέψω τον θείο μου και να τον παρηγορήσω, μα να τον σώσω κιόλας όσο ήταν δυνατό, να διώξω δηλαδή τον Φομά, να χαλάσω το μισητό γάμο με την υπερώριμη κοπέλα και, τελικά, μια και είχα καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο έρωτας του θείου μου δεν ήταν παρά μια κακόβουλη φαντασία του Φομά Φόμιτς, να χαρίσω την ευτυχία στη δυστυχισμένη, μα, αυτό εννοείται, χαριτωμένη κοπέλα, προτείνοντάς της το χέρι μου, κ.λπ., κ.λπ.

Λίγο λίγο ενθουσίασα και κούρντισα τόσο πολύ τον εαυτό μου που, λόγω του νεαρού της ηλικίας μου και επειδή δεν είχα τι άλλο να κάνω, πέρασα από τις αμφιβολίες στο εντελώς αντίθετο άκρο. Άρχισα να φλέγομαι από την επιθυμία να κάνω, όσο το δυνατό γρηγορότερα, κάθε λογής θαύματα και κατορθώματα. Μου φαινόταν μάλιστα πως δείχνω μια ασυνήθιστη μεγαλοψυχία, θυσιάζοντας ευγενικά τον εαυτό μου, για να χαρίσω την ευτυχία σ’ ένα αθώο και υπέροχο πλάσμα – με δυο λόγια, θυμάμαι πως σε όλο το ταξίδι ήμουνα πολύ ευχαριστημένος από τον εαυτό μου. Ήταν Ιούλιος, ο ήλιος έλαμπε γύρω μου. Ως εκεί που έβλεπε το μάτι σου, απλώνονταν τα χωράφια με τα σχεδόν κίτρινα στάχυα… και εγώ είχα μείνει τόσον καιρό εγκλωβισμένος στην Πετρούπολη, που μου φαινόταν πως μόλις τώρα είδα επιτέλους τον κόσμο του Θεού! […]

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέβσκη γεννήθηκε στη Μόσχα στις 30 Οκτωβρίου 1821. Ο πατέρας του, ιδιαίτερα μορφωμένος και ευλαβής χριστιανός, άσκησε σημαντική επιρροή στο συγγραφέα και κατ’ επέκταση στο έργο του. Αφού ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του, έδωσε εξετάσεις και πέρασε στη Στρατιωτική Σχολή Μηχανικού, που όπως αργότερα αποδείχθηκε δεν τον ενδιέφερε ιδιαίτερα. Πάθος του ήταν η λογοτεχνία. Η συγγραφική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1844 με το έργο του Οι φτωχοί. Η σχέση του με τους σοσιαλιστικούς κύκλους των φουριεριστών οδήγησε στη σύλληψή του από την αστυνομία το 1849 και στη φυλάκισή του. Καταδικάστηκε σε θάνατο, αλλά τελικά, μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα του δόθηκε χάρη. Εξέτισε τετραετή ποινή σε καταναγκαστικά έργα στη Σιβηρία. Καταβεβλημένος σωματικά και ψυχικά επέστρεψε στη Ρωσία, όπου και επιδόθηκε στο συγγραφικό του έργο. Χρέη τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει για άλλη μια φορά την αγαπημένη του πατρίδα και να καταφύγει στην Ευρώπη μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του Άννα Σνίτκιν. Η νοσταλγία όμως τον οδήγησε ξανά στην Πετρούπολη, όπου και πέθανε το 1881.

Εκδόσεις Γκοβόστη

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com 

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το μυθιστόρημα αυτό ανήκει στα μεγάλα έργα του συγγραφέα και παρουσιάζει με απλή και ρεαλιστική γραφή τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα της εποχής του.Κοινωνικές αντιφάσεις, διαφθορά και σύγκρουση συμφερόντων. Μέσα στο μυθιστόρημα "Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι" αντικρίζουμε τη φτώχεια, την αδικία αλλά και τον ξεπεσμό των ταπεινών και καταφρονεμένων! Λίγα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο λαγός και το λιοντάρι

Μια φορά κι έναν καιρό, στα βάθη της απέραντης ζούγκλας, υπήρχε μια πανέμορφη σαβάνα. Εκεί περνούσαν τις ώρες τους ευχάριστα ελέφαντες, αντιλόπες, φίδια, ζέμπρες… όλων των ειδών τα ζώα, μικρά και μεγάλα. Την ημέρα τέντωναν απολαυστικά τα κορμάκια τους στον ήλιο και το βράδυ μαζεύονταν ...

Διαβάστε περισσότερα

Το συγκλονιστικό «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Mετά το εξαιρετικό βιβλίο του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες «Εκατό χρόνια μοναξιάς»οι εκδόσεις Ψυχογιός ετοίμασαν ένα ακόμη  συγκλονιστικό έργο του το «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου». Λίγα λόγια για το βιβλίο: Την ημέρα που θα τον σκότωναν, ο Σαντιάγο Νασάρ σηκώθηκε στις πεντέμισι το πρωί για να περιμένει το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τα υπέροχα Χριστούγεννα του Γατόνου φον Νιάου» της Σοφίας Παράσχου

Μια ακόμη υπέροχη χριστουγεννιάτικη πρόταση από τις εκδόσεις Ψυχογιός που θα διασκεδάσει τους μικρούς αναγνώστες. Ο Γατόνος φον Νιάου δεν αγαπούσε τα Χριστούγεννα και πίστευε πως ήταν μια γιορτή για σπατάλες και βαρετές συγκεντρώσεις γύρω από παραγεμισμένες γαλοπούλες. Γι’ αυτό αρνήθηκε για ακόμη μια φορά ...

Διαβάστε περισσότερα

«Γκριντς, ο κατεργάρης των Χριστουγέννων»-Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο καταπράσινος,κατεργάρης των Χριστουγέννων που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός, είναι ένα υπέροχο Χριστουγεννιάτικο βιβλίο που θα λατρέψουν οι μικροί αναγνώστες. Πρόκειται για την ιστορία του πράσινου, σκανδαλιάρικου αλλά κατά βάθος καλόκαρδου Γκριντς. Εντυπωσιακή ,ασπρόμαυρη εικονογράφηση με κόκκινες λεπτομέρειες. Διαβάζοντας την όμορφη ιστορία του,τα παιδιά θα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ασυνταξίες Λαβυρίνθων" του Τάσου Μιχαηλίδη-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις Εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί η ποιητική συλλογή "Ασυνταξίες λαβυρίνθων" του Τάσου Μιχαηλίδη. Ψηλαφείς τα τοιχία. Γρατζουνάς σημάδια. Υπολογίζεις το κόστος κάθε συγκίνησης. Τεντώνεις την πετονιά. Ελέγχεις, αν σου υφαίνουν έξοδο. Στο χασμουρητό του θηρίου χάνεις τα λογιστικά. Τώρα, αργά. Θα γίνεις ήρωας εραστής δημόσιος κίνδυνος. Αιμορραγείς στον αφαλό. Θ’ άφησες την Αριάδνη εγκαίρως. Στην ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα 13 - Αδέσποτες χιονόμπαλες» έφτασε και αποτελεί ένα από τα ομορφότερα χριστουγεννιάτικα δώρα για παιδιά

Είναι σίγουρα το βιβλίο που περιμένουν με ανυπομονησία όλοι οι μικροί αναγνώστες. Οι νέες περιπέτειες του αγαπημένου τους ήρωα, Γκρεγκ Χέφλι, είναι πλέον γεγονός. Το νέο βιβλίο έχει τίτλο: «Το Ημερολόγιο ενός Σπασίκλα 13: Αδέσποτες Χιονόμπαλες» και αποτελεί τη συνέχεια των περιπετειών του Γκρεγκ από τον ...

Διαβάστε περισσότερα

H Μοντέστ Μινιόν του Honore de Balzac-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Ο Honoré de Balzac στο μυθιστόρημά του Μοντέστ Μινιόν,στήνει ένα ερωτικό παιχνίδι που του δίνει την ευκαιρία να μιλήσει για τις διαχρονικές πρακτικές συγγραφέων και θαυμαστριών τους και την απόσταση ανάμεσα στο έργο τέχνης και τον χαρακτήρα του δημιουργού του. Μια ερωτική περιπέτεια με πολλά αυτοβιογραφικά ...

Διαβάστε περισσότερα

Φόνος στην άμαξα – Φέργκους Χιουμ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Το πρώτο best-seller στην ιστορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. Το πιο δημοφιλές μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, το δημιούργημα ενός άγνωστου, μέχρι τότε, Αυστραλού, που ξεπέρασε σε πωλήσεις τον Σέρλοκ Χολμς και μέχρι σήμερα εξακολουθεί, χάρη στην συναρπαστική πλοκή του, να αποτελεί πρότυπο για τους συγγραφείς του ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ρωμαίος και Ιουλιέττα"του William Shakespeare σε μετάφραση Διονύση Καψάλη

Ο Σαίξπηρ υφαίνοντας την τραγική ιστορία των δύο νέων , περνώντας μέσα από ξέφωτα, γιορτές, ειδύλλια, σε μέρη έρημα και σκοτεινά, νεκροταφεία, μνήματα, εξορίες, πίκρες σαν θάνατος, φτάνει στο απαίσιο τέλος, όπου τα αθώα, τραγικά σφάγια, με «την αγάπη τους γραμμένη του θανάτου», πληρώνουν με ...

Διαβάστε περισσότερα

Tα "Επτανησιακά Ανάλεκτα" του Αντώνη Αργυρού

Το βιβλίο αυτό είναι μια κατάθεση ψυχής ,ο συγγραφέας το θέλει να είναι «ΟΙ ΑΓΑΠΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ» Είναι μια σημαντική αναφορά της Επτανησιακής ιστορίας μέσα από γεγονότα της ιστορίας του χωρίου Σπαρτιά της Κεφαλονιάς από τη ίδρυση του μέχρι σήμερα. Στο εισαγωγικό μέρος γίνεται ...

Διαβάστε περισσότερα

Πέθανε ο Γιώργος Σκούρτης

Ο συγγραφέας Γιώργος Σκούρτης άφησε την τελευταία του πνοή, τα ξημερώματα της Δευτέρας, στο νοσοκομείο Αγία Όλγα, σε ηλικία 78 ετών. Πηγαίος λογοτέχνης είχε γράψει πολλά θεατρικά έργα, διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, σενάρια καθώς και στίχους τραγουδιών. Βιβλία του, όπως το εμβληματικό «Μπάρμπα - Τζωρτζ», έχουν μεταφραστεί ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το βιβλίο του Hygge»-Ο Δανέζικος τρόπος να ζεις καλά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, από τις εκδόσεις Μίνωας ,ο πλέον ευπώλητος τίτλος σε όλο τον κόσμο τους τελευταίους μήνες: Το βιβλίο του Hygge! Ο δανέζικος τρόπος να ζεις καλά του Μάικ Βάικινγκ, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ινστιτούτου Έρευνας της Ευτυχίας στη Δανία, σε μετάφραση της Ελένης Τουλούπη. ...

Διαβάστε περισσότερα

Boρράς και νότος της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Για πρώτη φορά στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα της βικτοριανής λογοτεχνίας, το βιβλίο Βορράς και Νότος της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ σε μετάφραση της Βασιλικής Κοκκίνου. Πάντα επίκαιρο, όπως την εποχή που πρωτοδημοσιεύτηκε το 1854, πραγματεύεται μια συναρπαστική ερωτική ιστορία με ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο κουρέας της Σεβίλλης» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Είναι πραγματικά μια υπέροχη πρόταση από τις εκδόσεις Διάπλαση. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ,μέσα από το βιβλίο «Ο κουρέας της Σεβίλλης», ένα σπουδαίο έργο με το οποίο δύσκολα θα ερχόντουσαν σε επαφή. Ένα κωμικό παραμύθι για τον θρίαμβο της αληθινής αγάπης, βασισμένο στην ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα ματια της καρδιας

Το Σάββατο 10 Νοεμβρίου  στις 20:00 στο Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών παρουσιάζει το πρώτο  βιβλίο της Μαρίας  Ζουράρη  «Με τα μάτια της καρδιάς» στα πλαίσια του 7ου Φεστιβάλ αφήγησης της Αθήνας. Η συγγραφέας  μέσα από παραμύθια της παγκόσμιας παράδοσης αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τα Παράθυρα» του Γιώργου Αναγνώστου

Μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γκοβόστη η ποιητική συλλογή Τα Παράθυρα, του Γιώργου Αναγνώστου. «Κλειστά ακόμη τα παράθυρα και ίσως παραμείνουν έτσι για πολύ. Όμως σε κάθε εποχή υπάρχει πάντα η ελπίδα. Κι ένα παράθυρο μπορεί ν’ ανοίξει.» Σοφά τα λόγια του συγγραφέα. «Τα παράθυρα» σε γεμίζουν αισιοδοξία. ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα Ποιητικά - Τεύχος 31-Eκδόσεις Γκοβόστη

Από τον Γιώργο Σεφέρη στον υπερρεαλισμό και τον ρομαντισμό και από τον Ξενόπουλο και τον Αισχύλο στην ποίηση στην εποχή της υπερνεωτερικότητας, το 31ο –αισίως– τεύχος των Ποιητικών υποδέχεται το φθινόπωρο με ζητήματα πολιτικής, αισθητικής και ηθικής της ποίησης που είναι, ή θα έπρεπε να ...

Διαβάστε περισσότερα

Κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ελλάδα 1915-1917 - Μέσα από τα ρωσικά αρχεία» από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Ένα σπάνιo βιβλίο με αποσπάσματα από την έκδοση του γερμανού ιστορικού Χάιντς Ρίχτερ, που περιγράφει την περίοδο έντασης στην Ελλάδα  1915 - 1917 με βάση τα τηλεγραφήματα των ρώσων απεσταλμένων σε Αθήνα, Παρίσι, Ρώμη και Λονδίνο, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Σημείωμα του εκδότη: «Ο καθηγητής Χάιντς ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα φτερά της ελπίδας της Μαριάνθης Πλειώνη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές

Οι εκδόσεις Ροές, στη σειρά Παραμυθολογοτεχνία,δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά,μέσα από μια υπέροχη και προσεγμένη συλλογή ποιημάτων να γνωρίσουν τις "μελωδίες"της ποίησης. Το βιβλίο της Μαριάνθης Πλειώνη ,με τίτλο" Με τα φτερά της ελπίδας"μόλις κυκλοφόρησε. Εκπληκτική εικονογράφηση με την υπογραφή της  Αθηνάς Πετούλη. H ποίηση  είναι πολύ σημαντική ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα «Μονά παπούτσια περιπάτου» της Κατερίνας Αυγέρη μόλις κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί η ποιητική συλλογή «Μονά παπούτσια περιπάτου» της Κατερίνας Αυγέρη. Η συλλογή «Μονά παπούτσια περιπάτου» είναι ιστορίες γυναικών γραμμένες σε δεκαπέντε ποιήματα, είναι σύντομες και αχρείαστες εξομολογήσεις ανθρώπων μόνων που βρήκαν μια σελίδα συντροφιά. Η μητέρα, η γιαγιά, η έγκυος ξαδέλφη, η λεχώνα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Ταξιδιώτης του Ναζίμ Χικμέτ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

Tο βιβλίο του Ναζίμ Χικμέτ με τίτλο" Ταξιδιώτης" κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Δωδωνή στη σειρά Παγκόσμιο Θέατρο. Την επιμέλεια του έργου ανέλαβε η Άννα Χόινα και τη μετάφραση ο Χασάν Μπουγιουκλού. Ο μικρός σταθμός στην Ανατολία –το 1921, κατά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο ή Τουρκικό Πόλεμο της ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η αποπλάνηση των αγγέλων» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

«Η αποπλάνηση των αγγέλων» είναι ένα βιβλίο που αγγίζει ανθρώπινα τον έρωτα και στιγματίζει με τα κείμενά του τη μορφή και το χαρακτήρα της πολυσύνθετης κοινωνίας. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για μία πολύ καλή έκδοση, ενώ η δουλειά του Γιώργου Βελουδή στον πρόλογο και ...

Διαβάστε περισσότερα