Το Χωριό Στεπαντσίκοβο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Αυγούστου 2018 16:53:00

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο Το Χωριό Στεπαντσίκοβο, του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη.

Το χωριό Στεπαντσίκοβο έχει τεράστιο ενδιαφέρον στη μελέτη της Ντοστογεφσκικής λογοτεχνικής διαδρομής, λειτουργεί δηλαδή ως δείκτης μιας τεράστιας λογοτεχνικής πορείας που δε σταμάτησε να εξελίσσεται ποτέ. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο φέρνει τον κεντρικό χαρακτήρα αντιμέτωπο με μια απολύτως παράλογη πραγματικότητα, μ’ ένα συνονθύλευμα παράλογων πορτρέτων που σηματοδοτούν το καθένα μια ξεχωριστή οπτική της ζωής. Μια σύγκρουση παθών που φτάνει στα όρια της καταστροφής και που, κατά περίεργο τρόπο, αποκτά κωμικότητα.

Ο Nτοστογιέβσκη, αυτός ο αναλυτής και ανατόμος της ψυχής, που μας την αποκάλυψε ως τις ύστατες λεπτομέρειές της, μας δίνει ταυτόχρονα ένα αίσθημα του κόσμου πιο καθολικό και πιο βαθύ απ’ ό,τι μας δίνουν όλοι οι άλλοι σύγχρονοι δημιουργοί.

Ο Ντοστογιέβσκη είναι ο προφήτης που μας αποκάλυψε τις ύστατες εκείνες αλήθειες, που τις ζούμε σήμερα, βυθομέτρησε με καινούργιο τρόπο τα βάθη του ανθρώπου, εισχώρησε μέσα στο μυστήριο της ψυχής πιο βαθιά απ’ οποιονδήποτε προγενέστερό του· αλλά, πράγμα θαυμαστό, όσο κι αν πλαταίνει τη γνώση του εαυτού μας, ποτέ δε μας επιτρέπει να ξεχνάμε το ευγενικό αίσθημα της ταπεινοφροσύνης, της δαιμονικής αντίληψης της ζωής. Tο ότι γίναμε πιο συνειδητοί χάρη σ’ αυτόν, δε σημαίνει πως λυτρωθήκαμε – γίναμε ίσα ίσα πιο σκλάβοι. Mε το να ξέρει ο σύγχρονος άνθρωπος πως ο κεραυνός είναι ένα ηλεκτρικό φαινόμενο, μια τάση και μια εκκένωση ατμοσφαιρική, δε θα πει πως ο κεραυνός του κάνει λιγότερη εντύπωση από όση έκανε στους πρωτόγονους. Έτσι, και η μεγαλύτερή μας γνώση του μηχανισμού της ανθρώπινης ψυχής δε μειώνει καθόλου το σεβασμό μας για την ανθρωπότητα.

O Nτοστογιέβσκη, αυτός ο αναλυτής και ανατόμος της ψυχής, που μας την αποκάλυψε ως τις ύστατες λεπτομέρειές της, μας δίνει ταυτόχρονα ένα αίσθημα του κόσμου πιο καθολικό και πιο βαθύ απ’ ό,τι μας δίνουν όλοι οι άλλοι σύγχρονοι δημιουργοί. Kανένας ποτέ δεν είχε μια πιο βαθιά γνώση του ανθρώπου· κανένας δεν ένιωσε ποτέ πιο βαθύ σεβασμό για το ασύλληπτο που δημιουργεί, για το θείο, για τον Θεό.

Σημείωμα του εκδότη:

Ο Ντοστογιέβσκη έγραψε για το Χωριό Στεπαντσίκοβο: «Eίμαι σίγουρος ότι υπάρχουν αρκετές αδυναμίες στην ιστορία μου, αλλά στοιχηματίζω επίσης ότι οι αρετές του είναι πολύ μεγάλες. Ειδικά τις υποδειγματικές κωμικές σκηνές του έργου, πιστεύω, θα τις υπέγραφε ευχαρίστως και ο Γκόγκολ». Πράγματι, μέσα από την πολυεπίπεδη και ενδιαφέρουσα σκιαγράφηση των χαρακτήρων του, ο συγγραφέας μάς αποκαλύπτει, για ακόμη μια φορά, τις ύστατες εκείνες αλήθειες που ζούμε μέχρι σήμερα και εισχωρεί βαθιά στο μυστήριο της ψυχής. Kανένας ποτέ δεν είχε μια πιο βαθιά γνώση του ανθρώπου· κανένας δεν ένιωσε ποτέ πιο βαθύ σεβασμό για το ασύλληπτο που δημιουργεί, για το θείο, για τον Θεό. Κι όλα αυτά, δοσμένα με μια γλώσσα απλή και καθημερινή· με διακριτικό, διάχυτο αλλά και καυστικό χιούμορ που περιγράφει τα μεγάλα ανθρώπινα πάθη.

Κωνσταντίνος Ι. Γκοβόστης

https://www.govostis.gr/product/1520/to-xwrio-stepantsikobo.html

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

[…] Ο θείος μου, ο ταγματάρχης Γιεγκόρ Ιλίτς Ροστάνεβ, μόλις υπέβαλε παραίτηση πήγε και εγκαταστάθηκε στο χωριό Στεπαντσίκοβο, που το πήρε από κληρονομιά, και άρχισε να ζει εκεί πέρα, λες και σ’ όλη του τη ζωή ήταν ένας κτηματίας που ρίζωσε και δεν έφυγε ποτέ από τον τόπο του. Υπάρχουν χαρακτήρες που μένουν ικανοποιημένοι από το καθετί και συνηθίζουν σε όλα. Τέτοιος ακριβώς ήταν και ο χαρακτήρας τού απόστρατου ταγματάρχη. Ήταν δύσκολο να φανταστείς έναν πιο ήρεμο άνθρωπο, έναν άνθρωπο που να συμφωνεί έτσι αμέσως στο καθετί. Αν του σκαρφιζόταν κανενός να τον παρακαλέσει κάπως σοβαρά να τον κουβαλήσει στην πλάτη του κάνα δυο βέρστια, αυτός δεν αποκλείεται καθόλου να του έκανε το χατίρι. Είχε τόσο καλή καρδιά, που ώρες ώρες βρισκόταν έτοιμος να τα δώσει όλα σε πρώτη ζήτηση και να μοιραστεί και το τελευταίο του πουκάμισο με τον πρώτο που θα του το γύρευε. Είχε παρουσιαστικό παραμυθένιου γίγαντα. Ψηλός και στητός, κοκκινομάγουλος με άσπρα σαν ελεφαντόδοντο δόντια, με μακρύ σκουρόξανθο μουστάκι, με φωνή βροντερή, καμπανιστή και με ανοιχτόκαρδο, τραβηχτό γέλιο. Μίλαγε γρήγορα και κοφτά. Θα ’ταν τότε καμιά σαρανταριά χρονώ και όλη του τη ζωή, από τα δεκάξι του σχεδόν, την πέρασε στους ουσάρους. Παντρεύτηκε πολύ νέος και αγαπούσε σαν παλαβός τη γυναίκα του. Η γυναίκα του όμως πέθανε, αφήνοντάς του μια άσβηστη και ευγενική ανάμνηση.

Τελικά, παίρνοντας κληρονομιά το χωριό Στεπαντσίκοβο, πράγμα που αύξησε την περιουσία του στις εξακόσιες ψυχές, παραιτήθηκε από τον στρατό και όπως το είπαμε παραπάνω, εγκαταστάθηκε στο χωριό μαζί με τα παιδιά του, τον Ηλιούσα που ήταν οκτώ χρονών (πάνω στη γέννα του Ηλιούσα ήταν που πέθανε η γυναίκα του) και τη μεγαλύτερη κόρη του, τη Σάσενκα, ένα κοριτσάκι κάπου δεκαπέντε χρονών, που, από τότε που ’χε πεθάνει η μάνα του, ζούσε σε μια πανσιόν στη Μόσχα. Σε λίγο, όμως, το σπίτι του θείου μου έμοιαζε με κιβωτό του Νώε. Να πώς έγινε: Την εποχή που πήρε την κληρονομιά και υπέβαλε την παραίτησή του, χήρεψε η μητερούλα του, η στρατηγίνα Κραχότκινα, που είχε παντρευτεί για δεύτερη φορά με τον στρατηγό εδώ και δεκάξι περίπου χρόνια, όταν ο θείος μου ήταν ακόμα σαλπιγκτής. Και εδώ που τα λέμε, άρχιζε να σκέφτεται και ο ίδιος να παντρευτεί. Η μητερούλα του όλο τρενάριζε και δεν του ’δινε την ευχή της για τον γάμο, έχυνε πικρά δάκρυα, τον κατηγορούσε για εγωισμό και αγνωμοσύνη, και έλεγε πως δεν της έχει σεβασμό. Πάσχιζε να του αποδείξει πως το κτήμα του, με τις διακόσιες πενήντα τότε ψυχές, ίσα ίσα έφτανε για να συντηρήσει την οικογένειά του, να συντηρήσει, δηλαδή, τη μαμάκα του με όλο το επιτελείο της των διαφόρων γυναικών, που εκείνη φιλοξενούσε, των σκυλιών πεκινουά, των υπηρετών και των σιαμέζικων γατιών της, και τον καιρό ακριβώς που έκανε όλα αυτά τα παραπάνω, που τα ’βαζε μαζί του και τσίριζε, ξαφνικά, εντελώς αναπάντεχα, παντρεύτηκε η ίδια πριν από τον γάμο του γιου της και είχε κλείσει κιόλας τότε τα σαράντα δυο. Εδώ που τα λέμε, και σε αυτήν ακόμα την περίπτωση, βρήκε αφορμή να κατηγορήσει τον φτωχό μου θείο, βεβαιώνοντας πως παντρεύεται μόνο και μόνο για να ’χει μια γωνιά να μείνει στα γεράματά της, πράγμα που της το αρνιέται ο ανάξιος εγωιστής, ο γιος της, που έβαλε στον νου του μια ασυγχώρητη αποκοτιά, να φτιάξει δικό του σπιτικό. […]

[…] Τελειώνοντας το Πανεπιστήμιο έζησα ένα διάστημα στην Πετρούπολη, μην έχοντας προς το παρόν καμιά ασχολία και, όπως συμβαίνει συχνά με τους νεαρούς, ήμουνα σίγουρος πως πολύ σύντομα θα κάνω ένα σωρό αξιοπρόσεκτα, αν όχι μεγάλα, πράγματα. Δεν είχα και πολύ διάθεση να φύγω από την Πετρούπολη. Με τον θείο μου αλληλογραφούσα αρκετά αραιά και αυτό πάλι μόνον όταν είχα ανάγκη από χρήματα, που δεν μου τ’ αρνήθηκε ποτέ. Στο μεταξύ, είχα ακούσει κιόλας από έναν υποταχτικό του θείου μου, που είχε έρθει στην Πετρούπολη για κάτι υποθέσεις, πως εκεί, στο χωριό τους, στο Στεπαντσίκοβο, συμβαίνουν πράγματα καταπληκτικά. Αυτές οι πρώτες φήμες μού κίνησαν το ενδιαφέρον και με κάνανε ν’ απορήσω. Άρχισα να γράφω συχνότερα στον θείο μου. Αυτός μου απαντούσε πάντα κάπως δυσνόητα και παράξενα, και στο κάθε του γράμμα προσπαθούσε να μου κάνει λόγο για τις επιστήμες, περιμένοντας από εμένα πάρα πολλά στο επιστημονικό πεδίο και περηφανευότανε για τις μελλοντικές μου επιτυχίες. Ξάφνου, ύστερα από μια αρκετά μεγάλη σιωπή, πήρα από τον θείο μου ένα καταπληκτικό γράμμα, που δεν έμοιαζε καθόλου με τα προηγούμενα γράμματά του. Ήταν γεμάτο με τόσο παράξενους υπαινιγμούς, με έναν τέτοιο εσμό αντιφάσεων, που στην αρχή δεν κατάλαβα σχεδόν τίποτα. Το μόνο φανερό ήταν, πως ο άνθρωπος που το ’γραψε βρισκόταν σε μια ασυνήθιστη ταραχή. Ένα πράγμα φαινόταν καθαρά από αυτό το γράμμα: ο θείος μου μού πρότεινε σοβαρά, πιεστικά, σχεδόν ικετευτικά, να παντρευτώ, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, μια πρώην αναθρεφτή του, κόρη ενός πάμφτωχου υπαλλήλου της επαρχίας, Γιεζεβίκιν το επίθετο, η οποία κόρη είχε κάνει λαμπρές σπουδές σ’ ένα μορφωτικό ίδρυμα της Μόσχας, μ’ έξοδα του θείου μου, και ήταν τώρα γκουβερνάντα των παιδιών του. Μου έγραφε πως είναι δυστυχισμένη, πως εγώ μπορώ να της χαρίσω την ευτυχία, πως θα κάνω μάλιστα μια μεγαλόψυχη πράξη, έκανε έκκληση στην ευγένεια της καρδιάς μου και υποσχόταν να της δώσει προίκα. Να λέω την αλήθεια, για την προίκα μιλούσε μ’ έναν τρόπο όλο μυστήριο, φοβισμένα, και τελειώνοντας το γράμμα, με ικέτευε να τα κρατήσω όλα αυτά απολύτως μυστικά. Τόσο μεγάλη ήταν η έκπληξή μου όταν διάβασα εκείνο το γράμμα, που τελικά, ένιωσα το κεφάλι μου να γυρίζει.

Μα και ποιον νέο που, όπως εγώ, μόλις είχε βγει από τ’ αυγό του, δεν θα εντυπωσίαζε μια τέτοια πρόταση, έστω και από τη ρομαντική της πλευρά λόγου χάρη; Εγώ, επιπλέον, είχα ακούσει πως αυτή η νεαρή γκουβερνάντα ήταν πολύ όμορφη. Δεν ήξερα ωστόσο τι ν’ αποφασίσω, με όλο που έγραψα αμέσως στον θείο μου πως αναχωρώ χωρίς χρονοτριβή για το Στεπαντσίκοβο. Ο θείος μού ’χε στείλει με το ίδιο εκείνο γράμμα και λεφτά για το ταξίδι. Παρ’ όλα αυτά, καθυστέρησα στην Πετρούπολη τρεις βδομάδες, μέσα σ’ αμφιβολίες, ακόμη και ταραχή. Ξάφνου, συναντάω τυχαία έναν πρώην συνάδελφο του θείου μου που, γυρίζοντας από τον Καύκασο στην Πετρούπολη, είχε περάσει από το Στεπαντσίκοβο. Ήταν ένας ηλικιωμένος και λογικός άνθρωπος, φανατικός εργένης. Μου μίλησε με αγανάκτηση για τον Φομά Φόμιτς και μου ’κανε γνωστό ένα περιστατικό, για το οποίο, ως τα τότε, δεν είχα ιδέα και, συγκεκριμένα, πως ο Φομά Φόμιτς και η στρατηγίνα σκέφτηκαν και αποφάσισαν να παντρέψουνε τον θείο μου με μια πολύ παράξενη κοπέλα, υπερώριμη και σχεδόν μισοπάλαβη, με μια ασυνήθιστη βιογραφία και σχεδόν μισό εκατομμύριο προίκα. Πως η στρατηγίνα είχε προφτάσει κιόλας να πείσει αυτήν την κοπέλα πως είναι συγγενείς και να τη φέρει σπίτι της. Πως φυσικά ο θείος μου είναι απελπισμένος, φαίνεται όμως, πως τελικά θα παντρευτεί το δίχως άλλο το μισό εκατομμύριο την προίκα.

Πως τελικά, οι δύο αχαλιναγώγητες κεφαλές, ο Φομά Φόμιτς και η στρατηγίνα, βάλθηκαν να μην αφήσουν σε χλωρό κλαρί τη φτωχή και απροστάτευτη γκουβερνάντα των παιδιών του θείου μου, βάζοντας τα δυνατά τους να τη διώξουν από το σπίτι, επειδή φοβούνται, καθώς φαίνεται, μην τύχει και την ερωτευτεί ο ταγματάρχης ή, ίσως, επειδή έχει προφτάσει κιόλας να την ερωτευτεί. Αυτά τα τελευταία λόγια με άφησαν σύξυλο. Εδώ που τα λέμε, όσο κι αν ρώταγα μήπως είναι πραγματικά ερωτευμένος ο θείος μου, ο αφηγητής μου δεν μπορούσε, ή δεν ήθελε να μου δώσει μια συγκεκριμένη απάντηση, μα γενικά μου τα είπε όλα, λες και τσιγκουνευότανε τα λόγια του, ανόρεχτα, και ήταν φανερό πως απέφευγε τις λεπτομερειακές εξηγήσεις. Εγώ βυθίστηκα σε σκέψεις. Τα νέα που έμαθα ερχόντουσαν σε πλήρη αντίφαση με το γράμμα του θείου μου και την πρότασή του!… Όμως, δεν υπήρχε λόγος να καθυστερώ. Αποφάσισα να πάω στο Στεπαντσίκοβο, θέλοντας όχι μόνο να λογικέψω τον θείο μου και να τον παρηγορήσω, μα να τον σώσω κιόλας όσο ήταν δυνατό, να διώξω δηλαδή τον Φομά, να χαλάσω το μισητό γάμο με την υπερώριμη κοπέλα και, τελικά, μια και είχα καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο έρωτας του θείου μου δεν ήταν παρά μια κακόβουλη φαντασία του Φομά Φόμιτς, να χαρίσω την ευτυχία στη δυστυχισμένη, μα, αυτό εννοείται, χαριτωμένη κοπέλα, προτείνοντάς της το χέρι μου, κ.λπ., κ.λπ.

Λίγο λίγο ενθουσίασα και κούρντισα τόσο πολύ τον εαυτό μου που, λόγω του νεαρού της ηλικίας μου και επειδή δεν είχα τι άλλο να κάνω, πέρασα από τις αμφιβολίες στο εντελώς αντίθετο άκρο. Άρχισα να φλέγομαι από την επιθυμία να κάνω, όσο το δυνατό γρηγορότερα, κάθε λογής θαύματα και κατορθώματα. Μου φαινόταν μάλιστα πως δείχνω μια ασυνήθιστη μεγαλοψυχία, θυσιάζοντας ευγενικά τον εαυτό μου, για να χαρίσω την ευτυχία σ’ ένα αθώο και υπέροχο πλάσμα – με δυο λόγια, θυμάμαι πως σε όλο το ταξίδι ήμουνα πολύ ευχαριστημένος από τον εαυτό μου. Ήταν Ιούλιος, ο ήλιος έλαμπε γύρω μου. Ως εκεί που έβλεπε το μάτι σου, απλώνονταν τα χωράφια με τα σχεδόν κίτρινα στάχυα… και εγώ είχα μείνει τόσον καιρό εγκλωβισμένος στην Πετρούπολη, που μου φαινόταν πως μόλις τώρα είδα επιτέλους τον κόσμο του Θεού! […]

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέβσκη γεννήθηκε στη Μόσχα στις 30 Οκτωβρίου 1821. Ο πατέρας του, ιδιαίτερα μορφωμένος και ευλαβής χριστιανός, άσκησε σημαντική επιρροή στο συγγραφέα και κατ’ επέκταση στο έργο του. Αφού ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του, έδωσε εξετάσεις και πέρασε στη Στρατιωτική Σχολή Μηχανικού, που όπως αργότερα αποδείχθηκε δεν τον ενδιέφερε ιδιαίτερα. Πάθος του ήταν η λογοτεχνία. Η συγγραφική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1844 με το έργο του Οι φτωχοί. Η σχέση του με τους σοσιαλιστικούς κύκλους των φουριεριστών οδήγησε στη σύλληψή του από την αστυνομία το 1849 και στη φυλάκισή του. Καταδικάστηκε σε θάνατο, αλλά τελικά, μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα του δόθηκε χάρη. Εξέτισε τετραετή ποινή σε καταναγκαστικά έργα στη Σιβηρία. Καταβεβλημένος σωματικά και ψυχικά επέστρεψε στη Ρωσία, όπου και επιδόθηκε στο συγγραφικό του έργο. Χρέη τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει για άλλη μια φορά την αγαπημένη του πατρίδα και να καταφύγει στην Ευρώπη μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του Άννα Σνίτκιν. Η νοσταλγία όμως τον οδήγησε ξανά στην Πετρούπολη, όπου και πέθανε το 1881.

Εκδόσεις Γκοβόστη

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com 

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Το υπέροχο κλασικό βιβλίο «Τα ασημένια πατίνια» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Οι εκδόσεις Μίνωας μας παρουσιάζουν,στην εκπληκτική σειρά «Γαλάζια Βιβλιοθήκη» ένα ακόμη κλασικό έργο,που δε θα πρέπει να λείπει από καμία βιβλιοθήκη. "Το βιβλίο αυτό θα το πρότεινα σε μικρούς και μεγάλουν γιατί είναι ένα μυθιστόρημα γεμάτο συγκίνηση και ενδιαφέρον". "Ζωντανεύει τον ιδιόρρυθμο τρόπο ζωής των Ολλανδών. Επίσης, εάν ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το πιο τρελό τριήμερο» της Κέλλυς Σταμουλάκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

 Ένα συναρπαστικό ταξίδι με μοναδικό όριο την ανθρώπινη φαντασία και τελικό προορισμό την αγάπη για τη ζωή. Η καταξιωμένη συγγραφέας και σκηνοθέτης, Κέλλυ Σταμουλάκη, επιστρέφει με το νέο της βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση και μας υπόσχεται "Το πιο τρελό τριήμερο". Σε έναν κόσμο που ...

Διαβάστε περισσότερα

"Βάρκα στο γιαλό":Τα άγνωστα παιδικά χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μίνωας

Η Μάρω Θεοδωράκη, συγγραφέας των βιβλίων «Η Σερενάτα για το κανταδοχώρι», «Γιαγιά σ’ α γαπώ», «Να ζεις δυνατά» υπογράφει το βιβλίο "Βάρκα στον γιαλό" που απευθύνεται σε παιδιά 8-12 ετών. Το βιβλίο περιγράφει τα παιδικά και νεανικά χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη.Φωτίζει τις πτυχές της ζωής του ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα τρία πέπλα

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μικρό χωριό πολύ μακριά από εδώ, σε μια εποχή αλλοτινή, διαφορετική από τη σημερινή, υπήρχε το έθιμο οι κοπέλες να ράβουν και να κεντούν μόνες τους το πέπλο του γάμου τους. Αν το πέπλο δεν ήταν έτοιμο, ο ...

Διαβάστε περισσότερα

Η ποίηση on the road

Νέοι ποιητές διαβάζουν και συζητούν την εποχή τουςαπό 1η Οκτωβρίου οι δράσεις στο ΔΘΠ με ελεύθερη είσοδο Ποιητές, νέοι και παλιότεροι, συνυπάρχουν,συνομιλούν και μάς ταξιδεύουν σε γνωστά καιάγνωστα μονοπάτια της ποιητικής γραφής.Πρόκειται για μια σύμπραξη του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά καιτης «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Φιλική Εταιρεία Πνεύματος» του Δημήτρη Καρύδα

Από τις εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί το βιβλίο του Δημήτρη Καρύδα.Πρόκειται για ένα βιβλιοφιλικό θρίλερ με νουάρ ατμόσφαιρα και κεντρικό θέμα τη λογοκλοπή, μια τοιχογραφία που αναφέρεται στον λογοτεχνικό κόσμο αλλά και στις ανθρώπινες συμπεριφορές. Με μια μη γραμμική αφήγηση και συχνά φλας-μπακ, ο συγγραφέας «παίζει» ...

Διαβάστε περισσότερα

Κάτω από το Φως του Φάρου-Δημήτρης Μενεδιάτης

Το βιβλίο του Δημήτρη Μενεδιάτη μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "Άλλωστε".Πρόκειται για μια ιστορία αγάπης, λεβεντιάς, και περηφάνιας, ένα βιβλίο ανθρωπιάς, με αντιρατσιστικό μήνυμα και αγάπη για την Ελλάδα, ένα βιβλίο για τον έρωτα, την ανθρωπιά, την οικογένεια, αλλά και την ίδια τη θάλασσα. Λίγα λόγια ...

Διαβάστε περισσότερα

Βόλιος Εμβόλιος: Ένα αληθινό παραμύθι για τα εμβόλια με την υπογραφή του παιδιάτρου Δρ. Σπύρου Μαζάνη

 Ο Βόλιος Εμβόλιος που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Σοκόλη είναι το πρώτο παραμύθι, το οποίο μιλά για τη σημαντικότητα των εμβολίων, προσπαθώντας παράλληλα να καταπολεμήσει τις φοβίες των παιδιών αλλά και να καλλιεργήσει τόσο σε αυτά όσο και στους γονείς τη νοοτροπία ότι η ...

Διαβάστε περισσότερα

Χάραμα στο Αιβαλί σε περιγραφή του μεγάλου Ίωνα ποιητή Ομήρου

Το θέαμα της ανατολής του ηλίου από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης στο Αιβαλί της Τουρκίας , θυμίζει την περιγραφή του Ομήρου , που χαρακτήριζε την αυγή νυχτοθρεμμένη και ροδοδάκτυλη, προσωποποιώντας την σαν κόρη που με τα ροδαλά δάχτυλά της απλώνει το χρώμα γύρω της στον καταπληκτικό ...

Διαβάστε περισσότερα

Το οπτικό νεύρο – Μαρία Γκάινσα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων της Μαρία Γκάινσα, με τίτλο «Το οπτικό νεύρο». Το οπτικό νεύρο είναι ένα βιβλίο γραμμένο με «ματιές», τις ματιές μιας γυναίκας που εστιάζει σε πίνακες ζωγραφικής, στους καλλιτέχνες που τους ζωγράφισαν, στον ιστορικό τους χρόνο και στην προσωπική ...

Διαβάστε περισσότερα

Το Χωριό Στεπαντσίκοβο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο Το Χωριό Στεπαντσίκοβο, του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη. Το χωριό Στεπαντσίκοβο έχει τεράστιο ενδιαφέρον στη μελέτη της Ντοστογεφσκικής λογοτεχνικής διαδρομής, λειτουργεί δηλαδή ως δείκτης μιας τεράστιας λογοτεχνικής πορείας που δε σταμάτησε να εξελίσσεται ποτέ. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο φέρνει τον κεντρικό ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο παράδεισος των ζώων» του Ντέιβιντ Τζέιμς Ποϊσάντ-Ένα βιβλίο που ξεχωρίζει στην κατηγορία Αμερικανική πεζογραφία - Διήγημα !

Σε κάθε μία από τις ιστορίες του αξιόλογου βιβλίου «Ο παράδεισος των ζώων» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera, ο βραβευμένος συγγραφέας David James Poissant διερευνά τους αδύναμους δεσμούς των οικογενειών ,όπως δοκιμάζονται από τη δύναμη της αγάπης. Οι εντυπωσιακά αληθινοί χαρακτήρες του βιβλίου ,έχουν φτάσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Προτάσεις βιβλίων για το καλοκαίρι...

Η νέα σειρά των Εκδόσεων Διάπλαση, «Ελληνική Λογοτεχνία» μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κατόρθωσε να αφήσει τη δική της λογοτεχνική σφραγίδα. Ένα εκδοτικό εγχείρημα που κυκλοφόρησε σε λιγότερο από ένα χρόνο τους παρακάτω τίτλους: * «Φιλική Εταιρεία Πνεύματος», Δημήτρης Καρύδας * «Μαγικός αέρας», Βασίλης Κυριλλίδης * ...

Διαβάστε περισσότερα

Τρία παιδικά βιβλία για τις καλοκαιρινές διακοπές από τις εκδόσεις Πορφύρα

Τα σχολεία σταμάτησαν και τώρα είναι ίσως η καλύτερη εποχή του χρόνου για διάβασμα. Όχι για μαθήματα και υποχρεωτικές εργασίες αλλά για ευχάριστα αναγνώσματα που θα διεγείρουν τη φαντασία και θα ενισχύσουν τις γνώσεις των παιδιών με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Οι εκδόσεις Πορφύρα προτείνουν ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Tο σπουδαίο έργο του Μολιέρου, «Ο Μισάνθρωπος» κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική ,σε μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδη.Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 20 Απριλίου 2018 στο Σύγχρονο Θέατρο στην Αθήνα σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη και διασκευή της ίδιας με τον Άρη Ασπρούλη. Λίγα λόγια για το ...

Διαβάστε περισσότερα

Γιατί ο Οδυσσέας Ελύτης συνιστά διακοπές στο νησί του, τη Λέσβο

« Πουθενά σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου, ο Ήλιος και η Σελήνη δεν συμβασιλεύουν τόσο αρμονικά, δεν μοιράζονται τόσο ακριβοδίκαια την ισχύ τους, όσο επάνω σε αυτό το κομμάτι γης που κάποτε, ποιος ξέρει σε τι καιρούς απίθανους, ποιος θεός, για να κάνει το ...

Διαβάστε περισσότερα

Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ της Έλενας Πέγκα

 "Πορνοστάρ" - Το νέο θεατρικό έργο της Έλενας Πέγκα μόλις  κυκλοφόρησε σε βιβλίο από την Κάπα Εκδοτική. Με μια πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα ...

Διαβάστε περισσότερα

Kυκλοφορεί το εμβληματικό "1984" του Τζώρτζ Όργουελ σε νέα διασκευή!

Το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μεγάλου Αδελφού, παρακολουθώντας συνεχώς τους πάντες και τα πάντα μέσα από αμέτρητες διαδραστικές τηλεοθόνες, κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Πρόκειται για ένα προφητικό μυθιστόρημα-σταθμός για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα, το πλέον γνωστό έργο του Τζωρτζ Όργουελ που κυκλοφορεί σε νέα ...

Διαβάστε περισσότερα

Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Το βιβλίο «Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική με αφορμή την ομώνυμη παράσταση του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία του Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα. Η παράσταση του κλασικού αντιπολεμικού αριστουργήματος του Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Η μάνα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Παιδιά ενός κατώτερου Θεού" το έργο του Μάρκ Μέντοφ κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Το γνωστό έργο «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού », γραμμένο το 1979 από τον αμερικανό θεατρικό συγγραφέα Μαρκ Μέντοφ, επανακυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Η κλασικότητα του έργου έγκειται στο γεγονός ότι εξακολουθεί να προβληματίζει και να συγκινεί τον αναγνώστη με το πάντα επίκαιρο ζήτημα της ύπαρξης ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ο Φάουστ του Γκαίτε" σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Ο Φάουστ του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική σε μετάφραση του σκηνοθέτη και πανεπιστημιακού Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, με προλογικό σημείωμα του ίδιου. Η έκδοση περιλαμβάνει επίμετρο ,επιμελημένο από τον Πλάτωνα Μαυρομούστακο και αποσπάσματα από δημοσιεύσεις Ελλήνων και ξένων μελετητών του Γκαίτε, καθώς ...

Διαβάστε περισσότερα

"Η Όπερα της Πεντάρας" του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα από την Κάπα Εκδοτική

Από την Κάπα εκδοστική κυκλοφορεί «Η Όπερα της Πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σε επίμετρο Γιάννη Χουβαρδά. Έργο εμβληματικό της παγκόσμιας δραματουργίας και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του θεάτρου, ήδη από την πρεμιέρα στις 31 Αυγούστου του 1928, η ...

Διαβάστε περισσότερα

Τέσσερις μοναδικές παιδικές προτάσεις για το καλοκαίρι από τις εκδόσεις Ζαχαρόπουλος

Οι εκδόσεις Ζαχαρόπουλος μας προτείνουν τέσσερα μοναδικά βιβλία για μικρούς αναγνώστες! Η Μαργαρίτα και η μάγισσα-Ίνγκριντ και Ντίτερ Σούμπερτ Η μικρή Μαργαρίτα δε βούρτσιζε τα δόντια της, γιατί φοβόταν τη μικροσκοπική μάγισσα, την Ποδαρού. Όταν όμως διαπίστωσε πως η μικροσκοπική μαγισσούλα είναι συμπαθητική κι ας έχει ...

Διαβάστε περισσότερα