Το οπτικό νεύρο – Μαρία Γκάινσα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Αυγούστου 2018 17:21:00

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων της Μαρία Γκάινσα, με τίτλο «Το οπτικό νεύρο».

Το οπτικό νεύρο είναι ένα βιβλίο γραμμένο με «ματιές», τις ματιές μιας γυναίκας που εστιάζει σε πίνακες ζωγραφικής, στους καλλιτέχνες που τους ζωγράφισαν, στον ιστορικό τους χρόνο και στην προσωπική ιστορία κάθε ζωγράφου μέσα στο περιβάλλον του. Δεν πρόκειται, όμως, για ένα δοκίμιο ιστορίας της τέχνης, ούτε για κάποια εικαστική προσέγγιση έναντι μιας άλλης. Καθένα από τα έντεκα κεφάλαια του βιβλίου μπορεί να διαβαστεί ως μέρος ενός μυθιστορήματος που αφηγείται μια προσωπική και οικογενειακή ιστορία, ή ως μια διαφορετική ιστορία που εισδύει στη ζωγραφική για να ανιχνεύσει τους μυστηριώδεις δεσμούς ανάμεσα στο έργο τέχνης και τον παρατηρητή του.

Η τεχνοκριτικός Μαρία Γκάινσα λέει ότι, για εκείνη, «ανέκαθεν οι πίνακες βρίσκονταν μέσα στα βιβλία. Αυτός είναι ο φυσικός χώρος της ζωγραφικής για όσους ζουν σε χώρες που βρίσκονται πολύ μακριά από το ‘‘πολιτισμικό κέντρο’’». Γράφοντας το Οπτικό νεύρο —μυθιστόρημα με έντεκα κεφάλαια; τόμος με έντεκα διηγήματα; και τα δύο μαζί;— το όνομά της καταχωρήθηκε αμέσως στη λίστα των εξαιρετικών συγγραφέων λογοτεχνίας, και το βιβλίο έγινε αντικείμενο ενθουσιωδών εγκωμίων.

Ο Oλλανδός συγγραφέας Σέις Νόοτεμποομ, υποψήφιος για Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, αναρωτιόταν προσφάτως σε ένα ολλανδικό περιοδικό:

«Ποια είν’ αυτή η εκπληκτική απατεώνισσα που είναι ικανή να πλέκει τις ζωές ζωγράφων όπως ο υπερφίαλος Φουχίτα ή ο αφελής Ανρί (Ντουανιέ) Ρουσό, με τις ιδιωτικές στιγμές μιας ξεπεσμένης μεγαλοαστικής οικογένειας της Αργεντινής; Ποια είν’ αυτή η πρώην ανταποκρίτρια της New York Times στο Μπουένος Άιρες, που ξέρει να αναμειγνύει υπερβατικούς στοχασμούς για το θάνατο με ανάλαφρες αναφορές στην καθημερινότητα χωρίς να ολισθαίνει στον στείρο σνομπισμό ή στην κοινοτοπία; Ποια είν’ αυτή η αφηγήτρια που μπορεί να συνδέει με εκπληκτική φυσικότητα την Ιστορία της Τέχνης με τους οικογενειακούς αστικούς μύθους;».

Περίληψη:

Το σπίτι της γιαγιάς μου ήταν ένα κάστρο αρ-ντεκό, με μια στριφογυριστή μαρμάρινη σκάλα που η κουπαστή της έκανε καμπύλη. Είχε κι έναν κήπο που έπιανε μισό τετράγωνο με μια πισίνα είκοσι μέτρων, που σκεπάστηκε για να γίνει γήπεδο σκουός. Στο βάθος του κήπου υπήρχε μια πόρτα κρυμμένη από ένα αναρριχητικό φυτό, προορισμένη για τη στρατιά υπηρετών του σπιτιού. Εμένα μου απαγορευόταν να τη χρησιμοποιώ γιατί, σύμφωνα με τη μαμά μου, αν οι γείτονες με έβλεπαν να μπαινοβγαίνω από κει, θα σκέφτονταν ότι είμαι η κόρη κάποιας υπηρέτριας. Τις λίγες φορές που παράκουσα τον κανόνα, ήταν για να συνοδέψω τον μπαμπά μου στου Αμουτσάστεγι. Βγαίναμε από την «πόρτα υπηρεσίας» γιατί έτσι αποφεύγαμε να κάνουμε τον κύκλο του τετραγώνου. Ο Αμουτσάστεγι ήταν ένας ζωγράφος ζώων που κατοικούσε σ’ ένα ετοιμόρροπο βικτοριανό σπίτι, και τον οποίο ο μπαμπάς μου επισκεπτόταν όχι τόσο για ν’ αγοράσει έργα τέχνης, όσο για να κάνει μια θεραπευτική έξοδο. Καθόταν σε μια ξεχαρβαλωμένη καρέκλα που δεν έμοιαζε ν’ ανήκει σε καμία συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, έπινε τσάι από ένα βαζάκι για μαρμελάδα και χάζευε εικόνες έργων τέχνης πιτσιλισμένες με μούχλα.»

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΤΟ ΕΛΆΦΙ ΤΟΥ ΝΤΡΕ

ΤΟΝ ΝΤΡΕ ΤΟΝ ΓΝΏΡΙΣΑ ένα φθινοπωρινό μεσημέρι. το ελάφι του, ακριβώς πέντε χρόνια αργότερα. Εκείνο το πρώτο μεσημέρι είχα βγει από το σπίτι μ’ ένα λαμπρό ήλιο και ξαφνικά, εντελώς αναπάντεχα, άρχισε να βρέχει. Έριχνε κατακλυσμό, και μέσα σε λίγα λεπτά οι στενοί δρόμοι της γειτονιάς του Μπελγκράνο μετατράπηκαν σε ύπουλα ποτάμια. οι γυναίκες στριμώχνονταν στις γωνίες υπολογίζοντας το πιο ρηχό σημείο για να περάσουν απέναντι. μια γριά χτυπούσε με την ομπρέλα της τη μια μεριά ενός λεωφορείου που δεν ήθελε να της ανοίξει, και στις πόρτες των καταστημάτων οι υπάλληλοι κοιτούσαν πώς το νερό έγλειφε το πεζοδρό¬μιο και έσπευδαν να τοποθετήσουν τις σιδερένιες πρόσθετες πόρτες που είχαν αγοράσει μετά την τελευταία πλημμύρα. Εγώ έπρεπε να συνοδεύσω μια ομάδα ξένων σε μια ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης. Αυτή ήταν η απασχόλησή μου και δεν ήταν άσχημη δουλειά, αλλά ενώ περίμενα τους πελάτες μου κρυμμένη κάτω από το υπόστεγο ενός μπαρ, ένα ταξί πέρασε υπερβολικά κοντά στο πεζοδρόμιο και μου έκα¬νε μούσκεμα το κίτρινο φορεματάκι μου. Τρία αυτοκίνητα αργότερα η βροχή κόπασε τόσο ξαφνικά όσο είχε αρχίσει, και ανάμεσα στις τελευταίες σταγόνες που κρέμονταν απ’ τον ουρανό σαν κουρτίνα με χάντρες, έφτασε το ταξί με τους πελάτες μου. Ήταν βορειοαμερικανοί —ένα ζευγάρι μεσηλίκων, αυτή στα λευκά κι αυτός στα μαύρα— κι έφταναν άψο¬γοι και άβρεχτοι, λες και ο οδηγός τούς είχε μόλις παραλάβει από το στεγνοκαθαριστήριο. Μπήκαμε σ’ ένα σπίτι που είχε παλιά λειτουργήσει ως «Petit Hôtel», μ’ έναν φαρδύ κήπο γύρω γύρω, και που τώρα βρισκόταν στριμωγμένο ανάμεσα σ’ ένα κτίριο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής κι ένα πολυτελές καλιφορνέζικο σαλέ. Ένας μπάτλερ μάς οδήγησε μέχρι το σαλόνι, γλιστρώντας σαν το χέλι ανάμεσα στα έπιπλα. Δεκαπέντε λεπτά αργότερα άνοιξαν κάτι συρόμενες πόρτες, αόρατες ώς εκείνη τη στιγμή, και εμφανίστηκε η συλλέκτρια. Με κοίταξε. Την κοίταξα. Το δίχως άλλο, ήταν καλύτερη από μένα στο παιχνιδάκι του ποιος θα κρατήσει πιο σταθερό το βλέμμα.

Ήταν ντυμένη στα γκρίζα. Γύρω απ’ το στόμα είχε τις πικρές ρυτίδες των γυναικών που έχουν περάσει τα σαράντα, η γαμψή της μύτη ήταν όπλο κοφτερό, και πάνω στο κασμιρένιο πουλόβερ της φορούσε μια χρυσή καρφίτσα με κάποιο ζωάκι που, εξαιτίας της απόστασης που διατήρησε από μένα σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, δεν κατάφερα να αναγνωρίσω. Η γυναίκα με εξέτασε προσεκτικά με την ίδια κατάπληξη με την οποία το προηγούμενο βράδυ μου είχε πει από το τηλέφωνο ότι δεν καταλάβαινε την επιμονή μου να έρθω κι εγώ, εφόσον μπορούσε μια χαρά να δείξει τους πίνακες και μόνη της. Εγώ είχα προσπαθήσει να της εξηγήσω ότι στην εταιρεία μου ήμουν διευθύντρια, γραμματέας, βοηθός και ξεναγός μαζί —αν και όχι μ’ αυτά τα λόγια—, κι ότι έτσι λειτουργούσαν αυτές οι ιδιωτικές ξεναγήσεις χάρη στις οποίες τα έφερνα βόλτα.

«Εντάξει, βλέπω ότι είστε φιλόδοξη, σας περιμένω στις δώδεκα» είπε εκείνη πριν κλείσει. Και την επόμενη μέρα ήμουν εκεί κι έσταζα βρόμικο νερό πάνω στο κερωμένο παρ¬κέ της. Η γυναίκα έστειλε να φέρουν παπούτσια για ν’ αλλάξω. Λεπτά αργότερα, εκτελούσα χρέη ξεναγού με κάτι τριχωτές άσπρες παντόφλες για κάποιους ανθρώπους που εί¬χαν χάσει πια πάσα ιδέα για μένα. Τα μόνα που μου απόμεναν ήταν κάποιο εφευρετικό σχόλιο και το κοφτερό μου βλέμμα, κι ενώ ήμουν πάνω-κάτω στο σωστό δρόμο, σκόνταψα πάνω σε ένα γκριπιτσιλωτό άλογο που κάλπαζε προς το μέρος μου κάτω από έναν μολυβένιο ουρανό. Κοίταξα την οικοδέσποινά μου μια στιγμή —ούτε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου—, αλλά τα μάτια μου ήταν καταδικασμένα να μην μπορούν να ξεγελάσουν κανέναν. Εκείνη χαμογέλασε ικανοποιημένη: «Αlfred de Dreux. Δεν τον διδάσκεστε στη σχολή; Στον δέκατο ένατο αιώνα;» είπε ενώ άναβε ένα τσιγάρο με φιλ¬ντισένιο φίλτρο μέσα στα μακριά της δάχτυλα, για τα οποία ήταν προφανές πως ένιωθε περήφανη. «Φυσικά. Είναι ένας καταπληκτικός πίνακας» είπα.

Έγραψαν:

«Με τη Μαρία Γκάινσα κάνει την εμφάνισή του ένα νέο είδος γραφής, το οποίο συνταιριάζει θαυμαστά τη λογοτεχνία με την ιστορία της τέχνης, υπό τη μορφή του ευκολοδιάβαστου δοκιμίου. Η ηρωίδα της διαθέτει μια αφηγηματική φωνή ικανή για οποιοδήποτε στιλιστικό επίτευγμα.»

– La Nación

Το βιβλίο της Μαρίας Γκάινσα έχει κυριολεκτικά «απογειωθεί». Μεταφρασμένο σε περισσότερες από 15 γλώσσες, έχει δει να ανοίγονται μπροστά του οι πόρτες των καλύτερων εκδοτικών οίκων, όπως ο γαλλικός Gallimard.

– El País

Το αποτέλεσμα θυμίζει σπάνιο πετράδι: μια φωνή που ξαφνιάζει τον αναγνώστη σε κάθε παράγραφο, μια αγκαλιά φρέσκες ιδέες, ένα πρωτότυπο και πολύ πετυχημένο μείγμα από (φαινομενικά ετερόκλητα) υλικά, ένα πασίδηλο αφηγηματικό ταλέντο. Με δυο λόγια, ένα βιβλίο διαφορετικό, που καλά θα κάνετε να το διαβάσετε.

El Mundo

Από συνέντευξη στην Ana Wajszczuk, στην εφημερίδα Página 12 Ana Wajszczuk:

Το οπτικό νεύρο είναι ένα υβριδικό τεχνούργημα με πολλές εισόδους, ένα συνεχές πηγαινέλα από μια κοπέλα σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής, από τη φαντασία στο δοκίμιο και την τεχνοκριτική…

Μαρία Γκάινσα: Εγώ δεν βλέπω τα πράγματα με όρους «φανταστικού ή μη φανταστικού». Για μένα, κάθε κείμενο —από τις διατροφικές συμβουλές στο κουτί των δημητριακών μέχρι το ημερολόγιο των Αδελφών Γκονκούρ— είναι ένα «τόπι», ένα παραμύθι…

Ana Wajszczuk: Από αυτήν την άποψη, πώς αυτοπροσδιορίζεσαι; Είσαι τεχνοκριτικός ή συγγραφέας;

Μαρία Γκάινσα: Ίσως κάτι άλλο, που δεν ξέρω αν έχει όνομα. Έχω την εντύπωση ότι ζω όλη μου τη ζωή μεταξύ δύο κόσμων. Παλιά υπέφερα γι’ αυτό, το ’παιρνα για ελάττωμα, για έλλειψη εξειδίκευσης. Σήμερα, θεωρώ ότι μπορεί να είναι και προσόν. Κριτικός με την αυστηρή έννοια του όρου δεν είμαι. Αλλά ούτε με παίρνω για συγγραφέα. Ας πούμε καλύτερα ότι είμαι μια γυναίκα που δακτυλογραφεί πολύ γρήγορα με τα μάτια κλειστά.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=211

Η συγγραφέας

Η Μαρία Γκάινσα (María Gainza) γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες. Εργάστηκε ως ανταποκρίτρια της New York Times και της ArtNews στο Μπουένος Άιρες, και για περισσότερα από δέκα χρόνια ως τακτική συνεργάτις της εφημερίδας Página 12, στον τομέα της τεχνοκριτικής. Διοργάνωσε μαθήματα για καλλιτέχνες και σεμινάρια για τεχνοκριτικούς, και συνεργάστηκε στην έκδοση βιβλίων. Το 2011 δημοσίευσε τα Επιλεγμένα κείμενα — μια συλλογή δοκιμίων και σημειώσεων για την τέχνη στην Αργεντινή. Το οπτικό νεύρο —συνδυασμός μυθιστορήματος και συλλογής διηγημάτων— είναι το πρώτο της λογοτεχνικό έργο. Μεταφράστηκε σε οκτώ γλώσσες και κυκλοφορεί σε περισσότερες από δέκα χώρες.

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

 

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Τοξικοί άνθρωποι και πώς να τους αντιμετωπίσετε» -Μπερνάντο Σταματέας

Ένα βιβλίο κλειδί για όσους θέλουν να αναγνωρίσουν τους τοξικούς ανθρώπους γύρω τους και να μάθουν να τους αντιμετωπίζουν χωρίς να δηλητηριάζουν την ψυχή τους. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ενάλιος. Οι τοξικοί άνθρωποι προσδένονται σαν τσιμεντόλιθοι στους αστραγάλους σας και σας προσκαλούν να κολυμπήσετε στο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Σκοτεινά παραμύθια» του Ντύλαν Τόμας

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ κυκλοφόρησε το 36ο τομίδιο της επιτυχημένης σειράς microMEGA / Λογοτεχνία. Μια μοναδική συλλογή διηγημάτων του Ντύλαν Τόμας με τον τίτλο «Σκοτεινά παραμύθια», σε μετάφραση της Έφης Φρυδά, η οποία υπογράφει και το επίμετρο. Ποιητής, αρθρογράφος ο Ντύλαν Tόμας ζούσε μέσα στην ποίηση. ...

Διαβάστε περισσότερα

"Οι πόρνες" του Γκυ Ντε Μωπασάν κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ροές

 Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ και στη σειρά «Ξένη Λογοτεχνία» κυκλοφόρησε το βιβλίο «Οι πόρνες», μία ακόμη συλλογή διηγημάτων του Γκυ ντε Μωπασσάν, σε μετάφραση του Σταυρούλας Αργυροπούλου και επιμέλεια της Μαρίας Σπυριδοπούλου, η οποία υπογράφει και το εκτενές επίμετρο. Ο σπουδαίος Γάλλος εκπρόσωπος του νατουραλισμού, Γκυ ...

Διαβάστε περισσότερα

Μήτσος Αλεξανδρόπουλος: Νύχτες και Αυγές-Eπανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Οι εκδόσεις Γκοβόστη επανεκδίδουν το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Μήτσου Αλεξανδρόπουλου «Νύχτες και Αυγές». Είναι σημαντικό για τους νεότερους να γνωρίσουν , αυτό το σπουδαίο έργο και για τους παλαιότερους να θυμηθούν το διαχρονικό όραμα του ανθρώπου για ελευθερία, ισονομία και κοινωνική δικαιοσύνη. «Αισθάνομαι πως έγραφα συνέχεια το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Master Class-Ανώτερο σεμινάριο με τη Μαρία Κάλλας» του Τέρενς ΜακΝάλι

Το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass», που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν,κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Ο τολμηρός συγγραφέας του  Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ιμμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ-Κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Ένα ποιητικό έργο με πικρό χιούμορ για την πνευματική τύφλωση της εποχής. Ο Tόμας Μπέρνχαρντ φαίνεται να λέει ,μέσα από το σπουδαίο αυτό έργο του, πως η φιλοσοφία αρρωσταίνει τους ανθρώπους αντί να τους γιατρεύει, θρηνώντας σαρκαστικά για την αντιπνευματική εποχή μας, που μοιάζει να τελειώνει. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ήρωες σε στάση εργασίας" της Ιωάννας Θέου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

Οι εκδόσεις Δωδώνη συνεχίζουν να μας παρουσιάζουν σπουδαία έργα στη σειρά Ελληνικό Θέατρο σε μια δύσκολη εποχή. Είναι σημαντικό να διαβάζουμε κλασικά έργα αλλά και σύγχρονα που αντικατοπτρίζουν τα δύσκολα σημεία των καιρών. Με σεβασμό η Ιωάννα Θέου σατιρίζει τη σύγχρονη κοινωνία με τον δικό της ...

Διαβάστε περισσότερα

Ημερολόγιο Ποίησης 2019-Η γενιά του '70-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το Ημερολόγιο των Εκδόσεων Γκοβόστη για το 2019 είναι αφιερωμένο στην ποίηση.   Σημείωμα του Εκδότη Κωνσταντίνου Ι.Γκοβόστη: ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ του 2019 και πιο συγκεκριμένα η ποίηση της γενιάς του ’70, καθώς -παραφράζοντας ελαφρώς τον Νοβάλις- η ποίηση λατρεύει και γιατρεύει τις πληγές που άνοιξε ο χρόνος ...

Διαβάστε περισσότερα

Ηλίβατος πέτρη της Κατερίνας Κατσίρη-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

H ποίηση της Κατερίνας Κατσίρη σε αγγίζει ...σε συγκινεί …. Προσπαθεί μέσα από τα ποιήματά της να εκφράσει κυρίως αυτό που κρύβει η ζωή… Είναι σημαντικό να διαβαστεί απ’ όλους μας γιατί η ποίηση βελτιώνει τη ζωή. Ο έρωτας απόμεινε πληγή στην πέτρα που κρατιέμαι δρόμος Κάποια μέρα που θα βγεις από ...

Διαβάστε περισσότερα

Μεσ' από τις θάλασσες της Στέλλας Ρωτού-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Στη σειρά ελληνική πεζογραφία των εκδόσεων Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Στέλλας Ρώτου με τίτλο «Μεσ' από τις θάλασσες». «Το όνειρο που έμεινε όνειρο είναι η απαρχή ενός καινούργιου στόχου…» Μέσα από 14 διηγήματα, με λόγο αυθεντικό και με προσωπικό στυλ, η συγγραφέας κατορθώνει να ακτινογραφήσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Festen – Οικογενειακή γιορτή- Βασισμένο στην ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ

Το «Festen» είναι σήμερα μια ταινία-σταθμός.Με ένα σενάριο-γροθιά στο στομάχι, με τον πρώτο και μόνο λόγο να έχουν οι ηθοποιοί κι αυτό το μακρύ ταξίδι μιας ημέρας μέσα στη νύχτα, στη νύχτα της ανθρώπινης ψυχής. Κυκλοφόρησε  για πρώτη φορά στα ελληνικά σε βιβλίο από την Κάπα ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Νίκου Ταμπάκη με τίτλο «Από τη Θερμοκρασία στη γνώση»

«…γιὰ νὰ φτάσουμε στὰ ἄγνωστο πρέπει νὰ περάσουμε ἀπό γνωστοὺς δρόμους· ἀπό αὑτούς ἀσφαλέστερος εἶναι ἡ λεωφόρος τῆς Θερμοδυναμικῆς». G.Ν. LEWIS Πόσο συνειδητοποιοῦμε τόν μοναδικὸ πλοῦτο μας; Ὁ καθένας εἶναι κάτοχος ἑνός δείγματος τοῦ πολυπλοκότερου φυσικοῦ ἀντικειμένου, τοῦ πιὸ ἐντυπωσιακοῦ προϊόντος τῆς Ἐξέλιξης – τοῦ ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Πλωτά Νησιά - Πέρα απ' τα Πλωτά Νησιά" του Εουτζένιο Μπάρμπα –Εκδόσεις Δωδώνη

Ξανακυκλοφορεί σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα "Τα Πλωτά Νησιά"από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η παρούσα ανανεωμένη έκδοση περιέχει και κεφάλαια από το βιβλίο Πέρα απ’ τα Πλωτά Νησιά. O Eουτζένιο Μπάρμπα είναι ένας ζωντανός  θρύλος του θεάτρου. Ανάμεσα στα πολυάριθμα βραβεία και τις ...

Διαβάστε περισσότερα

Bράβευση του Γ. Δαρδανού για την πολύτιμη προσφορά του στα γράμματα και τις επιστήμες,με τις εκδόσεις του!

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τον Γιώργο Δαρδανό (εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω) «για το σύνολο της υπερπεντηκονταετούς αδιάλειπτης προσφοράς στα γράμματα και τις επιστήμες με τις εκδόσεις του που αποτελούν ουσιαστική πολιτιστική συμβολή στη διάδοση στη σημερινή Ελλάδα των σημαντικών κλασικών έργων παγκόσμιας ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οpera

Οι εκδόσεις Opera για μια ακόμη φορά μας προτείνουν βιβλία που αξίζει να διαβάσουμε.Βιβλία που θα μας  προβληματίσουν. Διαβάζοντας «Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ,από την πρώτη κιόλας σελίδα,νομίζεις ότι ταξιδεύεις σε μια καλογυρισμένη κινηματογραφική ταινία. Η περιγραφή του κόβει την ανάσα. Δεν μπορείς να αφήσεις το ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν τα νερά άλλαξαν

Κάποτε, ένας μεγάλος προφήτης προειδοποίησε τον κόσμο όλο, ότι πλησίαζε μια μαύρη μέρα για την ανθρωπότητα. Μια μέρα όπου τα νερά, απ’ άκρη σ’ άκρη, θα στέρευαν εντελώς. Λίμνες, ποτάμια, βρύσες, ρυάκια, πηγάδια, όλα θα ξεραίνονταν και δεν θα ήταν δυνατό να βρεθεί ούτε μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Γεωργία Παρασκευά μιλάει για τη σπουδαιότητα της «Επιστροφής των Παραμυθιών» στη ζωή μας

«Η Επιστροφή των Παραμυθιών» το νέο έργο της Γεωργίας Παρασκευά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη συγγραφέα και σας την παρουσιάζει: - Πώς μπορούμε να «βάλουμε» τη χώρα των παραμυθιών στη ζωή μας; Τη Χώρα των Παραμυθιών μπορούμε να τη «βάλουμε» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Δικαιοσύνη» του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Γερμανόφωνοι συγγραφείς», επανακυκλοφορεί σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση το μυθιστόρημα Δικαιοσύνη του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ. Μέσα σε ένα κατάμεστο εστιατόριο, ο σύμβουλος του καντονιού της Ζυρίχης Ίζαακ Κόλερ πυροβολεί θανάσιμα τον φίλο του και καθηγητή γερμανικής φιλολογίας Βίντερ μπροστά στα ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο « Στέλλα» του Γκαίτε κυκλοφορεί σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Κυκλοφόρησε από την Κάπα Εκδοτική,το θεατρικό έργο του Γκαίτε «Στέλλα», για πρώτη φορά στα ελληνικά, σε μία εξαιρετική μετάφραση από τον καταξιωμένο Έλληνα μεταφραστή Γιώργο Δεπάστα ενώ στη φιλολογική επιμέλεια ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Αξίξει να αναφέρουμε ότι η έκδοση είναι πραγματικό "κόσμημα" και τον σχεδιασμό της ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ανασυνειδησία -Ιπποκρατίδης τύραννος και τυραννούμενος "του Αλέξανδρου Αρδαβάνη

Ο ογκολόγος και ποιητής Αλέξανδρος Αρδαβάνης καταγράφει σκέψεις και συναισθήματα στη νέα του ποιητική συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Ο Αλέξανδρος Αρδαβάνης στην παρουσίαση του βιβλίου του είχε δηλώσει: «Πρέπει να γίνεσαι κι εσύ πολυμήχανος. Να κάνεις διαρκώς πιρουέτες ανάμεσα στο απρόσιτο πάντα “ιδανικό” και ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας Moυλτατούλι".

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας, του Μουλτατούλι". Ο Μαξ Χάβελααρ, Ολλανδός δημόσιος υπάλληλος, καταφθάνει στο νέο του πόστο στην Ιάβα, ολλανδική αποικία κατά τον 19ο αιώνα, όπου διαπιστώνει τη διαφθορά και την εκμετάλλευση που ...

Διαβάστε περισσότερα

Το εμβληματικό διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξίδιον» κυκλοφορεί στη Μικρή Σειρά των Εκδόσεων Αιώρα.

Ο Γεώργιος Βιζυηνός δεν παλιώνει, δεν φθείρεται με τον χρόνο. Η ανάγνωση των έργων του, κάθε φορά, ευφραίνει την καρδιά. Τα διηγήματά του, κείμενα υψηλής λογοτεχνικής αξίας, απα- ράμιλλου γλωσσικού πλούτου και αποκαλυπτικά ψυχογραφήματα, έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος της λογοτεχνικής μας ιστορίας αλλά και της ελληνικότητας. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο Φάρος " του Κόνορ Μακφέρσον κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ακροβατώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία, τις κλασσικές ιστορίες μυστηρίου, το δράμα, τον μαγικό ρεαλισμό, με χιούμορ, με εξαιρετικά διαγραμμένους χαρακτήρες και ευφυείς διαλόγους, το έργο είναι στην ουσία ένα «μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα». Mια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση ...

Διαβάστε περισσότερα