Το οπτικό νεύρο – Μαρία Γκάινσα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Αυγούστου 2018 17:21:00

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων της Μαρία Γκάινσα, με τίτλο «Το οπτικό νεύρο».

Το οπτικό νεύρο είναι ένα βιβλίο γραμμένο με «ματιές», τις ματιές μιας γυναίκας που εστιάζει σε πίνακες ζωγραφικής, στους καλλιτέχνες που τους ζωγράφισαν, στον ιστορικό τους χρόνο και στην προσωπική ιστορία κάθε ζωγράφου μέσα στο περιβάλλον του. Δεν πρόκειται, όμως, για ένα δοκίμιο ιστορίας της τέχνης, ούτε για κάποια εικαστική προσέγγιση έναντι μιας άλλης. Καθένα από τα έντεκα κεφάλαια του βιβλίου μπορεί να διαβαστεί ως μέρος ενός μυθιστορήματος που αφηγείται μια προσωπική και οικογενειακή ιστορία, ή ως μια διαφορετική ιστορία που εισδύει στη ζωγραφική για να ανιχνεύσει τους μυστηριώδεις δεσμούς ανάμεσα στο έργο τέχνης και τον παρατηρητή του.

Η τεχνοκριτικός Μαρία Γκάινσα λέει ότι, για εκείνη, «ανέκαθεν οι πίνακες βρίσκονταν μέσα στα βιβλία. Αυτός είναι ο φυσικός χώρος της ζωγραφικής για όσους ζουν σε χώρες που βρίσκονται πολύ μακριά από το ‘‘πολιτισμικό κέντρο’’». Γράφοντας το Οπτικό νεύρο —μυθιστόρημα με έντεκα κεφάλαια; τόμος με έντεκα διηγήματα; και τα δύο μαζί;— το όνομά της καταχωρήθηκε αμέσως στη λίστα των εξαιρετικών συγγραφέων λογοτεχνίας, και το βιβλίο έγινε αντικείμενο ενθουσιωδών εγκωμίων.

Ο Oλλανδός συγγραφέας Σέις Νόοτεμποομ, υποψήφιος για Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, αναρωτιόταν προσφάτως σε ένα ολλανδικό περιοδικό:

«Ποια είν’ αυτή η εκπληκτική απατεώνισσα που είναι ικανή να πλέκει τις ζωές ζωγράφων όπως ο υπερφίαλος Φουχίτα ή ο αφελής Ανρί (Ντουανιέ) Ρουσό, με τις ιδιωτικές στιγμές μιας ξεπεσμένης μεγαλοαστικής οικογένειας της Αργεντινής; Ποια είν’ αυτή η πρώην ανταποκρίτρια της New York Times στο Μπουένος Άιρες, που ξέρει να αναμειγνύει υπερβατικούς στοχασμούς για το θάνατο με ανάλαφρες αναφορές στην καθημερινότητα χωρίς να ολισθαίνει στον στείρο σνομπισμό ή στην κοινοτοπία; Ποια είν’ αυτή η αφηγήτρια που μπορεί να συνδέει με εκπληκτική φυσικότητα την Ιστορία της Τέχνης με τους οικογενειακούς αστικούς μύθους;».

Περίληψη:

Το σπίτι της γιαγιάς μου ήταν ένα κάστρο αρ-ντεκό, με μια στριφογυριστή μαρμάρινη σκάλα που η κουπαστή της έκανε καμπύλη. Είχε κι έναν κήπο που έπιανε μισό τετράγωνο με μια πισίνα είκοσι μέτρων, που σκεπάστηκε για να γίνει γήπεδο σκουός. Στο βάθος του κήπου υπήρχε μια πόρτα κρυμμένη από ένα αναρριχητικό φυτό, προορισμένη για τη στρατιά υπηρετών του σπιτιού. Εμένα μου απαγορευόταν να τη χρησιμοποιώ γιατί, σύμφωνα με τη μαμά μου, αν οι γείτονες με έβλεπαν να μπαινοβγαίνω από κει, θα σκέφτονταν ότι είμαι η κόρη κάποιας υπηρέτριας. Τις λίγες φορές που παράκουσα τον κανόνα, ήταν για να συνοδέψω τον μπαμπά μου στου Αμουτσάστεγι. Βγαίναμε από την «πόρτα υπηρεσίας» γιατί έτσι αποφεύγαμε να κάνουμε τον κύκλο του τετραγώνου. Ο Αμουτσάστεγι ήταν ένας ζωγράφος ζώων που κατοικούσε σ’ ένα ετοιμόρροπο βικτοριανό σπίτι, και τον οποίο ο μπαμπάς μου επισκεπτόταν όχι τόσο για ν’ αγοράσει έργα τέχνης, όσο για να κάνει μια θεραπευτική έξοδο. Καθόταν σε μια ξεχαρβαλωμένη καρέκλα που δεν έμοιαζε ν’ ανήκει σε καμία συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, έπινε τσάι από ένα βαζάκι για μαρμελάδα και χάζευε εικόνες έργων τέχνης πιτσιλισμένες με μούχλα.»

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΤΟ ΕΛΆΦΙ ΤΟΥ ΝΤΡΕ

ΤΟΝ ΝΤΡΕ ΤΟΝ ΓΝΏΡΙΣΑ ένα φθινοπωρινό μεσημέρι. το ελάφι του, ακριβώς πέντε χρόνια αργότερα. Εκείνο το πρώτο μεσημέρι είχα βγει από το σπίτι μ’ ένα λαμπρό ήλιο και ξαφνικά, εντελώς αναπάντεχα, άρχισε να βρέχει. Έριχνε κατακλυσμό, και μέσα σε λίγα λεπτά οι στενοί δρόμοι της γειτονιάς του Μπελγκράνο μετατράπηκαν σε ύπουλα ποτάμια. οι γυναίκες στριμώχνονταν στις γωνίες υπολογίζοντας το πιο ρηχό σημείο για να περάσουν απέναντι. μια γριά χτυπούσε με την ομπρέλα της τη μια μεριά ενός λεωφορείου που δεν ήθελε να της ανοίξει, και στις πόρτες των καταστημάτων οι υπάλληλοι κοιτούσαν πώς το νερό έγλειφε το πεζοδρό¬μιο και έσπευδαν να τοποθετήσουν τις σιδερένιες πρόσθετες πόρτες που είχαν αγοράσει μετά την τελευταία πλημμύρα. Εγώ έπρεπε να συνοδεύσω μια ομάδα ξένων σε μια ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης. Αυτή ήταν η απασχόλησή μου και δεν ήταν άσχημη δουλειά, αλλά ενώ περίμενα τους πελάτες μου κρυμμένη κάτω από το υπόστεγο ενός μπαρ, ένα ταξί πέρασε υπερβολικά κοντά στο πεζοδρόμιο και μου έκα¬νε μούσκεμα το κίτρινο φορεματάκι μου. Τρία αυτοκίνητα αργότερα η βροχή κόπασε τόσο ξαφνικά όσο είχε αρχίσει, και ανάμεσα στις τελευταίες σταγόνες που κρέμονταν απ’ τον ουρανό σαν κουρτίνα με χάντρες, έφτασε το ταξί με τους πελάτες μου. Ήταν βορειοαμερικανοί —ένα ζευγάρι μεσηλίκων, αυτή στα λευκά κι αυτός στα μαύρα— κι έφταναν άψο¬γοι και άβρεχτοι, λες και ο οδηγός τούς είχε μόλις παραλάβει από το στεγνοκαθαριστήριο. Μπήκαμε σ’ ένα σπίτι που είχε παλιά λειτουργήσει ως «Petit Hôtel», μ’ έναν φαρδύ κήπο γύρω γύρω, και που τώρα βρισκόταν στριμωγμένο ανάμεσα σ’ ένα κτίριο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής κι ένα πολυτελές καλιφορνέζικο σαλέ. Ένας μπάτλερ μάς οδήγησε μέχρι το σαλόνι, γλιστρώντας σαν το χέλι ανάμεσα στα έπιπλα. Δεκαπέντε λεπτά αργότερα άνοιξαν κάτι συρόμενες πόρτες, αόρατες ώς εκείνη τη στιγμή, και εμφανίστηκε η συλλέκτρια. Με κοίταξε. Την κοίταξα. Το δίχως άλλο, ήταν καλύτερη από μένα στο παιχνιδάκι του ποιος θα κρατήσει πιο σταθερό το βλέμμα.

Ήταν ντυμένη στα γκρίζα. Γύρω απ’ το στόμα είχε τις πικρές ρυτίδες των γυναικών που έχουν περάσει τα σαράντα, η γαμψή της μύτη ήταν όπλο κοφτερό, και πάνω στο κασμιρένιο πουλόβερ της φορούσε μια χρυσή καρφίτσα με κάποιο ζωάκι που, εξαιτίας της απόστασης που διατήρησε από μένα σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, δεν κατάφερα να αναγνωρίσω. Η γυναίκα με εξέτασε προσεκτικά με την ίδια κατάπληξη με την οποία το προηγούμενο βράδυ μου είχε πει από το τηλέφωνο ότι δεν καταλάβαινε την επιμονή μου να έρθω κι εγώ, εφόσον μπορούσε μια χαρά να δείξει τους πίνακες και μόνη της. Εγώ είχα προσπαθήσει να της εξηγήσω ότι στην εταιρεία μου ήμουν διευθύντρια, γραμματέας, βοηθός και ξεναγός μαζί —αν και όχι μ’ αυτά τα λόγια—, κι ότι έτσι λειτουργούσαν αυτές οι ιδιωτικές ξεναγήσεις χάρη στις οποίες τα έφερνα βόλτα.

«Εντάξει, βλέπω ότι είστε φιλόδοξη, σας περιμένω στις δώδεκα» είπε εκείνη πριν κλείσει. Και την επόμενη μέρα ήμουν εκεί κι έσταζα βρόμικο νερό πάνω στο κερωμένο παρ¬κέ της. Η γυναίκα έστειλε να φέρουν παπούτσια για ν’ αλλάξω. Λεπτά αργότερα, εκτελούσα χρέη ξεναγού με κάτι τριχωτές άσπρες παντόφλες για κάποιους ανθρώπους που εί¬χαν χάσει πια πάσα ιδέα για μένα. Τα μόνα που μου απόμεναν ήταν κάποιο εφευρετικό σχόλιο και το κοφτερό μου βλέμμα, κι ενώ ήμουν πάνω-κάτω στο σωστό δρόμο, σκόνταψα πάνω σε ένα γκριπιτσιλωτό άλογο που κάλπαζε προς το μέρος μου κάτω από έναν μολυβένιο ουρανό. Κοίταξα την οικοδέσποινά μου μια στιγμή —ούτε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου—, αλλά τα μάτια μου ήταν καταδικασμένα να μην μπορούν να ξεγελάσουν κανέναν. Εκείνη χαμογέλασε ικανοποιημένη: «Αlfred de Dreux. Δεν τον διδάσκεστε στη σχολή; Στον δέκατο ένατο αιώνα;» είπε ενώ άναβε ένα τσιγάρο με φιλ¬ντισένιο φίλτρο μέσα στα μακριά της δάχτυλα, για τα οποία ήταν προφανές πως ένιωθε περήφανη. «Φυσικά. Είναι ένας καταπληκτικός πίνακας» είπα.

Έγραψαν:

«Με τη Μαρία Γκάινσα κάνει την εμφάνισή του ένα νέο είδος γραφής, το οποίο συνταιριάζει θαυμαστά τη λογοτεχνία με την ιστορία της τέχνης, υπό τη μορφή του ευκολοδιάβαστου δοκιμίου. Η ηρωίδα της διαθέτει μια αφηγηματική φωνή ικανή για οποιοδήποτε στιλιστικό επίτευγμα.»

– La Nación

Το βιβλίο της Μαρίας Γκάινσα έχει κυριολεκτικά «απογειωθεί». Μεταφρασμένο σε περισσότερες από 15 γλώσσες, έχει δει να ανοίγονται μπροστά του οι πόρτες των καλύτερων εκδοτικών οίκων, όπως ο γαλλικός Gallimard.

– El País

Το αποτέλεσμα θυμίζει σπάνιο πετράδι: μια φωνή που ξαφνιάζει τον αναγνώστη σε κάθε παράγραφο, μια αγκαλιά φρέσκες ιδέες, ένα πρωτότυπο και πολύ πετυχημένο μείγμα από (φαινομενικά ετερόκλητα) υλικά, ένα πασίδηλο αφηγηματικό ταλέντο. Με δυο λόγια, ένα βιβλίο διαφορετικό, που καλά θα κάνετε να το διαβάσετε.

El Mundo

Από συνέντευξη στην Ana Wajszczuk, στην εφημερίδα Página 12 Ana Wajszczuk:

Το οπτικό νεύρο είναι ένα υβριδικό τεχνούργημα με πολλές εισόδους, ένα συνεχές πηγαινέλα από μια κοπέλα σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής, από τη φαντασία στο δοκίμιο και την τεχνοκριτική…

Μαρία Γκάινσα: Εγώ δεν βλέπω τα πράγματα με όρους «φανταστικού ή μη φανταστικού». Για μένα, κάθε κείμενο —από τις διατροφικές συμβουλές στο κουτί των δημητριακών μέχρι το ημερολόγιο των Αδελφών Γκονκούρ— είναι ένα «τόπι», ένα παραμύθι…

Ana Wajszczuk: Από αυτήν την άποψη, πώς αυτοπροσδιορίζεσαι; Είσαι τεχνοκριτικός ή συγγραφέας;

Μαρία Γκάινσα: Ίσως κάτι άλλο, που δεν ξέρω αν έχει όνομα. Έχω την εντύπωση ότι ζω όλη μου τη ζωή μεταξύ δύο κόσμων. Παλιά υπέφερα γι’ αυτό, το ’παιρνα για ελάττωμα, για έλλειψη εξειδίκευσης. Σήμερα, θεωρώ ότι μπορεί να είναι και προσόν. Κριτικός με την αυστηρή έννοια του όρου δεν είμαι. Αλλά ούτε με παίρνω για συγγραφέα. Ας πούμε καλύτερα ότι είμαι μια γυναίκα που δακτυλογραφεί πολύ γρήγορα με τα μάτια κλειστά.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=211

Η συγγραφέας

Η Μαρία Γκάινσα (María Gainza) γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες. Εργάστηκε ως ανταποκρίτρια της New York Times και της ArtNews στο Μπουένος Άιρες, και για περισσότερα από δέκα χρόνια ως τακτική συνεργάτις της εφημερίδας Página 12, στον τομέα της τεχνοκριτικής. Διοργάνωσε μαθήματα για καλλιτέχνες και σεμινάρια για τεχνοκριτικούς, και συνεργάστηκε στην έκδοση βιβλίων. Το 2011 δημοσίευσε τα Επιλεγμένα κείμενα — μια συλλογή δοκιμίων και σημειώσεων για την τέχνη στην Αργεντινή. Το οπτικό νεύρο —συνδυασμός μυθιστορήματος και συλλογής διηγημάτων— είναι το πρώτο της λογοτεχνικό έργο. Μεταφράστηκε σε οκτώ γλώσσες και κυκλοφορεί σε περισσότερες από δέκα χώρες.

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

 

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το μυθιστόρημα αυτό ανήκει στα μεγάλα έργα του συγγραφέα και παρουσιάζει με απλή και ρεαλιστική γραφή τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα της εποχής του.Κοινωνικές αντιφάσεις, διαφθορά και σύγκρουση συμφερόντων. Μέσα στο μυθιστόρημα "Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι" αντικρίζουμε τη φτώχεια, την αδικία αλλά και τον ξεπεσμό των ταπεινών και καταφρονεμένων! Λίγα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο λαγός και το λιοντάρι

Μια φορά κι έναν καιρό, στα βάθη της απέραντης ζούγκλας, υπήρχε μια πανέμορφη σαβάνα. Εκεί περνούσαν τις ώρες τους ευχάριστα ελέφαντες, αντιλόπες, φίδια, ζέμπρες… όλων των ειδών τα ζώα, μικρά και μεγάλα. Την ημέρα τέντωναν απολαυστικά τα κορμάκια τους στον ήλιο και το βράδυ μαζεύονταν ...

Διαβάστε περισσότερα

Το συγκλονιστικό «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Mετά το εξαιρετικό βιβλίο του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες «Εκατό χρόνια μοναξιάς»οι εκδόσεις Ψυχογιός ετοίμασαν ένα ακόμη  συγκλονιστικό έργο του το «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου». Λίγα λόγια για το βιβλίο: Την ημέρα που θα τον σκότωναν, ο Σαντιάγο Νασάρ σηκώθηκε στις πεντέμισι το πρωί για να περιμένει το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τα υπέροχα Χριστούγεννα του Γατόνου φον Νιάου» της Σοφίας Παράσχου

Μια ακόμη υπέροχη χριστουγεννιάτικη πρόταση από τις εκδόσεις Ψυχογιός που θα διασκεδάσει τους μικρούς αναγνώστες. Ο Γατόνος φον Νιάου δεν αγαπούσε τα Χριστούγεννα και πίστευε πως ήταν μια γιορτή για σπατάλες και βαρετές συγκεντρώσεις γύρω από παραγεμισμένες γαλοπούλες. Γι’ αυτό αρνήθηκε για ακόμη μια φορά ...

Διαβάστε περισσότερα

«Γκριντς, ο κατεργάρης των Χριστουγέννων»-Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο καταπράσινος,κατεργάρης των Χριστουγέννων που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός, είναι ένα υπέροχο Χριστουγεννιάτικο βιβλίο που θα λατρέψουν οι μικροί αναγνώστες. Πρόκειται για την ιστορία του πράσινου, σκανδαλιάρικου αλλά κατά βάθος καλόκαρδου Γκριντς. Εντυπωσιακή ,ασπρόμαυρη εικονογράφηση με κόκκινες λεπτομέρειες. Διαβάζοντας την όμορφη ιστορία του,τα παιδιά θα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ασυνταξίες Λαβυρίνθων" του Τάσου Μιχαηλίδη-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις Εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί η ποιητική συλλογή "Ασυνταξίες λαβυρίνθων" του Τάσου Μιχαηλίδη. Ψηλαφείς τα τοιχία. Γρατζουνάς σημάδια. Υπολογίζεις το κόστος κάθε συγκίνησης. Τεντώνεις την πετονιά. Ελέγχεις, αν σου υφαίνουν έξοδο. Στο χασμουρητό του θηρίου χάνεις τα λογιστικά. Τώρα, αργά. Θα γίνεις ήρωας εραστής δημόσιος κίνδυνος. Αιμορραγείς στον αφαλό. Θ’ άφησες την Αριάδνη εγκαίρως. Στην ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα 13 - Αδέσποτες χιονόμπαλες» έφτασε και αποτελεί ένα από τα ομορφότερα χριστουγεννιάτικα δώρα για παιδιά

Είναι σίγουρα το βιβλίο που περιμένουν με ανυπομονησία όλοι οι μικροί αναγνώστες. Οι νέες περιπέτειες του αγαπημένου τους ήρωα, Γκρεγκ Χέφλι, είναι πλέον γεγονός. Το νέο βιβλίο έχει τίτλο: «Το Ημερολόγιο ενός Σπασίκλα 13: Αδέσποτες Χιονόμπαλες» και αποτελεί τη συνέχεια των περιπετειών του Γκρεγκ από τον ...

Διαβάστε περισσότερα

H Μοντέστ Μινιόν του Honore de Balzac-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Ο Honoré de Balzac στο μυθιστόρημά του Μοντέστ Μινιόν,στήνει ένα ερωτικό παιχνίδι που του δίνει την ευκαιρία να μιλήσει για τις διαχρονικές πρακτικές συγγραφέων και θαυμαστριών τους και την απόσταση ανάμεσα στο έργο τέχνης και τον χαρακτήρα του δημιουργού του. Μια ερωτική περιπέτεια με πολλά αυτοβιογραφικά ...

Διαβάστε περισσότερα

Φόνος στην άμαξα – Φέργκους Χιουμ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Το πρώτο best-seller στην ιστορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. Το πιο δημοφιλές μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, το δημιούργημα ενός άγνωστου, μέχρι τότε, Αυστραλού, που ξεπέρασε σε πωλήσεις τον Σέρλοκ Χολμς και μέχρι σήμερα εξακολουθεί, χάρη στην συναρπαστική πλοκή του, να αποτελεί πρότυπο για τους συγγραφείς του ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ρωμαίος και Ιουλιέττα"του William Shakespeare σε μετάφραση Διονύση Καψάλη

Ο Σαίξπηρ υφαίνοντας την τραγική ιστορία των δύο νέων , περνώντας μέσα από ξέφωτα, γιορτές, ειδύλλια, σε μέρη έρημα και σκοτεινά, νεκροταφεία, μνήματα, εξορίες, πίκρες σαν θάνατος, φτάνει στο απαίσιο τέλος, όπου τα αθώα, τραγικά σφάγια, με «την αγάπη τους γραμμένη του θανάτου», πληρώνουν με ...

Διαβάστε περισσότερα

Tα "Επτανησιακά Ανάλεκτα" του Αντώνη Αργυρού

Το βιβλίο αυτό είναι μια κατάθεση ψυχής ,ο συγγραφέας το θέλει να είναι «ΟΙ ΑΓΑΠΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ» Είναι μια σημαντική αναφορά της Επτανησιακής ιστορίας μέσα από γεγονότα της ιστορίας του χωρίου Σπαρτιά της Κεφαλονιάς από τη ίδρυση του μέχρι σήμερα. Στο εισαγωγικό μέρος γίνεται ...

Διαβάστε περισσότερα

Πέθανε ο Γιώργος Σκούρτης

Ο συγγραφέας Γιώργος Σκούρτης άφησε την τελευταία του πνοή, τα ξημερώματα της Δευτέρας, στο νοσοκομείο Αγία Όλγα, σε ηλικία 78 ετών. Πηγαίος λογοτέχνης είχε γράψει πολλά θεατρικά έργα, διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, σενάρια καθώς και στίχους τραγουδιών. Βιβλία του, όπως το εμβληματικό «Μπάρμπα - Τζωρτζ», έχουν μεταφραστεί ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το βιβλίο του Hygge»-Ο Δανέζικος τρόπος να ζεις καλά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, από τις εκδόσεις Μίνωας ,ο πλέον ευπώλητος τίτλος σε όλο τον κόσμο τους τελευταίους μήνες: Το βιβλίο του Hygge! Ο δανέζικος τρόπος να ζεις καλά του Μάικ Βάικινγκ, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ινστιτούτου Έρευνας της Ευτυχίας στη Δανία, σε μετάφραση της Ελένης Τουλούπη. ...

Διαβάστε περισσότερα

Boρράς και νότος της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Για πρώτη φορά στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα της βικτοριανής λογοτεχνίας, το βιβλίο Βορράς και Νότος της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ σε μετάφραση της Βασιλικής Κοκκίνου. Πάντα επίκαιρο, όπως την εποχή που πρωτοδημοσιεύτηκε το 1854, πραγματεύεται μια συναρπαστική ερωτική ιστορία με ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο κουρέας της Σεβίλλης» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Είναι πραγματικά μια υπέροχη πρόταση από τις εκδόσεις Διάπλαση. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ,μέσα από το βιβλίο «Ο κουρέας της Σεβίλλης», ένα σπουδαίο έργο με το οποίο δύσκολα θα ερχόντουσαν σε επαφή. Ένα κωμικό παραμύθι για τον θρίαμβο της αληθινής αγάπης, βασισμένο στην ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα ματια της καρδιας

Το Σάββατο 10 Νοεμβρίου  στις 20:00 στο Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών παρουσιάζει το πρώτο  βιβλίο της Μαρίας  Ζουράρη  «Με τα μάτια της καρδιάς» στα πλαίσια του 7ου Φεστιβάλ αφήγησης της Αθήνας. Η συγγραφέας  μέσα από παραμύθια της παγκόσμιας παράδοσης αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τα Παράθυρα» του Γιώργου Αναγνώστου

Μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γκοβόστη η ποιητική συλλογή Τα Παράθυρα, του Γιώργου Αναγνώστου. «Κλειστά ακόμη τα παράθυρα και ίσως παραμείνουν έτσι για πολύ. Όμως σε κάθε εποχή υπάρχει πάντα η ελπίδα. Κι ένα παράθυρο μπορεί ν’ ανοίξει.» Σοφά τα λόγια του συγγραφέα. «Τα παράθυρα» σε γεμίζουν αισιοδοξία. ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα Ποιητικά - Τεύχος 31-Eκδόσεις Γκοβόστη

Από τον Γιώργο Σεφέρη στον υπερρεαλισμό και τον ρομαντισμό και από τον Ξενόπουλο και τον Αισχύλο στην ποίηση στην εποχή της υπερνεωτερικότητας, το 31ο –αισίως– τεύχος των Ποιητικών υποδέχεται το φθινόπωρο με ζητήματα πολιτικής, αισθητικής και ηθικής της ποίησης που είναι, ή θα έπρεπε να ...

Διαβάστε περισσότερα

Κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ελλάδα 1915-1917 - Μέσα από τα ρωσικά αρχεία» από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Ένα σπάνιo βιβλίο με αποσπάσματα από την έκδοση του γερμανού ιστορικού Χάιντς Ρίχτερ, που περιγράφει την περίοδο έντασης στην Ελλάδα  1915 - 1917 με βάση τα τηλεγραφήματα των ρώσων απεσταλμένων σε Αθήνα, Παρίσι, Ρώμη και Λονδίνο, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Σημείωμα του εκδότη: «Ο καθηγητής Χάιντς ...

Διαβάστε περισσότερα

Με τα φτερά της ελπίδας της Μαριάνθης Πλειώνη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές

Οι εκδόσεις Ροές, στη σειρά Παραμυθολογοτεχνία,δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά,μέσα από μια υπέροχη και προσεγμένη συλλογή ποιημάτων να γνωρίσουν τις "μελωδίες"της ποίησης. Το βιβλίο της Μαριάνθης Πλειώνη ,με τίτλο" Με τα φτερά της ελπίδας"μόλις κυκλοφόρησε. Εκπληκτική εικονογράφηση με την υπογραφή της  Αθηνάς Πετούλη. H ποίηση  είναι πολύ σημαντική ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα «Μονά παπούτσια περιπάτου» της Κατερίνας Αυγέρη μόλις κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί η ποιητική συλλογή «Μονά παπούτσια περιπάτου» της Κατερίνας Αυγέρη. Η συλλογή «Μονά παπούτσια περιπάτου» είναι ιστορίες γυναικών γραμμένες σε δεκαπέντε ποιήματα, είναι σύντομες και αχρείαστες εξομολογήσεις ανθρώπων μόνων που βρήκαν μια σελίδα συντροφιά. Η μητέρα, η γιαγιά, η έγκυος ξαδέλφη, η λεχώνα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Ταξιδιώτης του Ναζίμ Χικμέτ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

Tο βιβλίο του Ναζίμ Χικμέτ με τίτλο" Ταξιδιώτης" κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Δωδωνή στη σειρά Παγκόσμιο Θέατρο. Την επιμέλεια του έργου ανέλαβε η Άννα Χόινα και τη μετάφραση ο Χασάν Μπουγιουκλού. Ο μικρός σταθμός στην Ανατολία –το 1921, κατά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο ή Τουρκικό Πόλεμο της ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η αποπλάνηση των αγγέλων» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

«Η αποπλάνηση των αγγέλων» είναι ένα βιβλίο που αγγίζει ανθρώπινα τον έρωτα και στιγματίζει με τα κείμενά του τη μορφή και το χαρακτήρα της πολυσύνθετης κοινωνίας. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για μία πολύ καλή έκδοση, ενώ η δουλειά του Γιώργου Βελουδή στον πρόλογο και ...

Διαβάστε περισσότερα