Το οπτικό νεύρο – Μαρία Γκάινσα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Αυγούστου 2018 17:21:00

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων της Μαρία Γκάινσα, με τίτλο «Το οπτικό νεύρο».

Το οπτικό νεύρο είναι ένα βιβλίο γραμμένο με «ματιές», τις ματιές μιας γυναίκας που εστιάζει σε πίνακες ζωγραφικής, στους καλλιτέχνες που τους ζωγράφισαν, στον ιστορικό τους χρόνο και στην προσωπική ιστορία κάθε ζωγράφου μέσα στο περιβάλλον του. Δεν πρόκειται, όμως, για ένα δοκίμιο ιστορίας της τέχνης, ούτε για κάποια εικαστική προσέγγιση έναντι μιας άλλης. Καθένα από τα έντεκα κεφάλαια του βιβλίου μπορεί να διαβαστεί ως μέρος ενός μυθιστορήματος που αφηγείται μια προσωπική και οικογενειακή ιστορία, ή ως μια διαφορετική ιστορία που εισδύει στη ζωγραφική για να ανιχνεύσει τους μυστηριώδεις δεσμούς ανάμεσα στο έργο τέχνης και τον παρατηρητή του.

Η τεχνοκριτικός Μαρία Γκάινσα λέει ότι, για εκείνη, «ανέκαθεν οι πίνακες βρίσκονταν μέσα στα βιβλία. Αυτός είναι ο φυσικός χώρος της ζωγραφικής για όσους ζουν σε χώρες που βρίσκονται πολύ μακριά από το ‘‘πολιτισμικό κέντρο’’». Γράφοντας το Οπτικό νεύρο —μυθιστόρημα με έντεκα κεφάλαια; τόμος με έντεκα διηγήματα; και τα δύο μαζί;— το όνομά της καταχωρήθηκε αμέσως στη λίστα των εξαιρετικών συγγραφέων λογοτεχνίας, και το βιβλίο έγινε αντικείμενο ενθουσιωδών εγκωμίων.

Ο Oλλανδός συγγραφέας Σέις Νόοτεμποομ, υποψήφιος για Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, αναρωτιόταν προσφάτως σε ένα ολλανδικό περιοδικό:

«Ποια είν’ αυτή η εκπληκτική απατεώνισσα που είναι ικανή να πλέκει τις ζωές ζωγράφων όπως ο υπερφίαλος Φουχίτα ή ο αφελής Ανρί (Ντουανιέ) Ρουσό, με τις ιδιωτικές στιγμές μιας ξεπεσμένης μεγαλοαστικής οικογένειας της Αργεντινής; Ποια είν’ αυτή η πρώην ανταποκρίτρια της New York Times στο Μπουένος Άιρες, που ξέρει να αναμειγνύει υπερβατικούς στοχασμούς για το θάνατο με ανάλαφρες αναφορές στην καθημερινότητα χωρίς να ολισθαίνει στον στείρο σνομπισμό ή στην κοινοτοπία; Ποια είν’ αυτή η αφηγήτρια που μπορεί να συνδέει με εκπληκτική φυσικότητα την Ιστορία της Τέχνης με τους οικογενειακούς αστικούς μύθους;».

Περίληψη:

Το σπίτι της γιαγιάς μου ήταν ένα κάστρο αρ-ντεκό, με μια στριφογυριστή μαρμάρινη σκάλα που η κουπαστή της έκανε καμπύλη. Είχε κι έναν κήπο που έπιανε μισό τετράγωνο με μια πισίνα είκοσι μέτρων, που σκεπάστηκε για να γίνει γήπεδο σκουός. Στο βάθος του κήπου υπήρχε μια πόρτα κρυμμένη από ένα αναρριχητικό φυτό, προορισμένη για τη στρατιά υπηρετών του σπιτιού. Εμένα μου απαγορευόταν να τη χρησιμοποιώ γιατί, σύμφωνα με τη μαμά μου, αν οι γείτονες με έβλεπαν να μπαινοβγαίνω από κει, θα σκέφτονταν ότι είμαι η κόρη κάποιας υπηρέτριας. Τις λίγες φορές που παράκουσα τον κανόνα, ήταν για να συνοδέψω τον μπαμπά μου στου Αμουτσάστεγι. Βγαίναμε από την «πόρτα υπηρεσίας» γιατί έτσι αποφεύγαμε να κάνουμε τον κύκλο του τετραγώνου. Ο Αμουτσάστεγι ήταν ένας ζωγράφος ζώων που κατοικούσε σ’ ένα ετοιμόρροπο βικτοριανό σπίτι, και τον οποίο ο μπαμπάς μου επισκεπτόταν όχι τόσο για ν’ αγοράσει έργα τέχνης, όσο για να κάνει μια θεραπευτική έξοδο. Καθόταν σε μια ξεχαρβαλωμένη καρέκλα που δεν έμοιαζε ν’ ανήκει σε καμία συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, έπινε τσάι από ένα βαζάκι για μαρμελάδα και χάζευε εικόνες έργων τέχνης πιτσιλισμένες με μούχλα.»

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΤΟ ΕΛΆΦΙ ΤΟΥ ΝΤΡΕ

ΤΟΝ ΝΤΡΕ ΤΟΝ ΓΝΏΡΙΣΑ ένα φθινοπωρινό μεσημέρι. το ελάφι του, ακριβώς πέντε χρόνια αργότερα. Εκείνο το πρώτο μεσημέρι είχα βγει από το σπίτι μ’ ένα λαμπρό ήλιο και ξαφνικά, εντελώς αναπάντεχα, άρχισε να βρέχει. Έριχνε κατακλυσμό, και μέσα σε λίγα λεπτά οι στενοί δρόμοι της γειτονιάς του Μπελγκράνο μετατράπηκαν σε ύπουλα ποτάμια. οι γυναίκες στριμώχνονταν στις γωνίες υπολογίζοντας το πιο ρηχό σημείο για να περάσουν απέναντι. μια γριά χτυπούσε με την ομπρέλα της τη μια μεριά ενός λεωφορείου που δεν ήθελε να της ανοίξει, και στις πόρτες των καταστημάτων οι υπάλληλοι κοιτούσαν πώς το νερό έγλειφε το πεζοδρό¬μιο και έσπευδαν να τοποθετήσουν τις σιδερένιες πρόσθετες πόρτες που είχαν αγοράσει μετά την τελευταία πλημμύρα. Εγώ έπρεπε να συνοδεύσω μια ομάδα ξένων σε μια ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης. Αυτή ήταν η απασχόλησή μου και δεν ήταν άσχημη δουλειά, αλλά ενώ περίμενα τους πελάτες μου κρυμμένη κάτω από το υπόστεγο ενός μπαρ, ένα ταξί πέρασε υπερβολικά κοντά στο πεζοδρόμιο και μου έκα¬νε μούσκεμα το κίτρινο φορεματάκι μου. Τρία αυτοκίνητα αργότερα η βροχή κόπασε τόσο ξαφνικά όσο είχε αρχίσει, και ανάμεσα στις τελευταίες σταγόνες που κρέμονταν απ’ τον ουρανό σαν κουρτίνα με χάντρες, έφτασε το ταξί με τους πελάτες μου. Ήταν βορειοαμερικανοί —ένα ζευγάρι μεσηλίκων, αυτή στα λευκά κι αυτός στα μαύρα— κι έφταναν άψο¬γοι και άβρεχτοι, λες και ο οδηγός τούς είχε μόλις παραλάβει από το στεγνοκαθαριστήριο. Μπήκαμε σ’ ένα σπίτι που είχε παλιά λειτουργήσει ως «Petit Hôtel», μ’ έναν φαρδύ κήπο γύρω γύρω, και που τώρα βρισκόταν στριμωγμένο ανάμεσα σ’ ένα κτίριο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής κι ένα πολυτελές καλιφορνέζικο σαλέ. Ένας μπάτλερ μάς οδήγησε μέχρι το σαλόνι, γλιστρώντας σαν το χέλι ανάμεσα στα έπιπλα. Δεκαπέντε λεπτά αργότερα άνοιξαν κάτι συρόμενες πόρτες, αόρατες ώς εκείνη τη στιγμή, και εμφανίστηκε η συλλέκτρια. Με κοίταξε. Την κοίταξα. Το δίχως άλλο, ήταν καλύτερη από μένα στο παιχνιδάκι του ποιος θα κρατήσει πιο σταθερό το βλέμμα.

Ήταν ντυμένη στα γκρίζα. Γύρω απ’ το στόμα είχε τις πικρές ρυτίδες των γυναικών που έχουν περάσει τα σαράντα, η γαμψή της μύτη ήταν όπλο κοφτερό, και πάνω στο κασμιρένιο πουλόβερ της φορούσε μια χρυσή καρφίτσα με κάποιο ζωάκι που, εξαιτίας της απόστασης που διατήρησε από μένα σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, δεν κατάφερα να αναγνωρίσω. Η γυναίκα με εξέτασε προσεκτικά με την ίδια κατάπληξη με την οποία το προηγούμενο βράδυ μου είχε πει από το τηλέφωνο ότι δεν καταλάβαινε την επιμονή μου να έρθω κι εγώ, εφόσον μπορούσε μια χαρά να δείξει τους πίνακες και μόνη της. Εγώ είχα προσπαθήσει να της εξηγήσω ότι στην εταιρεία μου ήμουν διευθύντρια, γραμματέας, βοηθός και ξεναγός μαζί —αν και όχι μ’ αυτά τα λόγια—, κι ότι έτσι λειτουργούσαν αυτές οι ιδιωτικές ξεναγήσεις χάρη στις οποίες τα έφερνα βόλτα.

«Εντάξει, βλέπω ότι είστε φιλόδοξη, σας περιμένω στις δώδεκα» είπε εκείνη πριν κλείσει. Και την επόμενη μέρα ήμουν εκεί κι έσταζα βρόμικο νερό πάνω στο κερωμένο παρ¬κέ της. Η γυναίκα έστειλε να φέρουν παπούτσια για ν’ αλλάξω. Λεπτά αργότερα, εκτελούσα χρέη ξεναγού με κάτι τριχωτές άσπρες παντόφλες για κάποιους ανθρώπους που εί¬χαν χάσει πια πάσα ιδέα για μένα. Τα μόνα που μου απόμεναν ήταν κάποιο εφευρετικό σχόλιο και το κοφτερό μου βλέμμα, κι ενώ ήμουν πάνω-κάτω στο σωστό δρόμο, σκόνταψα πάνω σε ένα γκριπιτσιλωτό άλογο που κάλπαζε προς το μέρος μου κάτω από έναν μολυβένιο ουρανό. Κοίταξα την οικοδέσποινά μου μια στιγμή —ούτε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου—, αλλά τα μάτια μου ήταν καταδικασμένα να μην μπορούν να ξεγελάσουν κανέναν. Εκείνη χαμογέλασε ικανοποιημένη: «Αlfred de Dreux. Δεν τον διδάσκεστε στη σχολή; Στον δέκατο ένατο αιώνα;» είπε ενώ άναβε ένα τσιγάρο με φιλ¬ντισένιο φίλτρο μέσα στα μακριά της δάχτυλα, για τα οποία ήταν προφανές πως ένιωθε περήφανη. «Φυσικά. Είναι ένας καταπληκτικός πίνακας» είπα.

Έγραψαν:

«Με τη Μαρία Γκάινσα κάνει την εμφάνισή του ένα νέο είδος γραφής, το οποίο συνταιριάζει θαυμαστά τη λογοτεχνία με την ιστορία της τέχνης, υπό τη μορφή του ευκολοδιάβαστου δοκιμίου. Η ηρωίδα της διαθέτει μια αφηγηματική φωνή ικανή για οποιοδήποτε στιλιστικό επίτευγμα.»

– La Nación

Το βιβλίο της Μαρίας Γκάινσα έχει κυριολεκτικά «απογειωθεί». Μεταφρασμένο σε περισσότερες από 15 γλώσσες, έχει δει να ανοίγονται μπροστά του οι πόρτες των καλύτερων εκδοτικών οίκων, όπως ο γαλλικός Gallimard.

– El País

Το αποτέλεσμα θυμίζει σπάνιο πετράδι: μια φωνή που ξαφνιάζει τον αναγνώστη σε κάθε παράγραφο, μια αγκαλιά φρέσκες ιδέες, ένα πρωτότυπο και πολύ πετυχημένο μείγμα από (φαινομενικά ετερόκλητα) υλικά, ένα πασίδηλο αφηγηματικό ταλέντο. Με δυο λόγια, ένα βιβλίο διαφορετικό, που καλά θα κάνετε να το διαβάσετε.

El Mundo

Από συνέντευξη στην Ana Wajszczuk, στην εφημερίδα Página 12 Ana Wajszczuk:

Το οπτικό νεύρο είναι ένα υβριδικό τεχνούργημα με πολλές εισόδους, ένα συνεχές πηγαινέλα από μια κοπέλα σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής, από τη φαντασία στο δοκίμιο και την τεχνοκριτική…

Μαρία Γκάινσα: Εγώ δεν βλέπω τα πράγματα με όρους «φανταστικού ή μη φανταστικού». Για μένα, κάθε κείμενο —από τις διατροφικές συμβουλές στο κουτί των δημητριακών μέχρι το ημερολόγιο των Αδελφών Γκονκούρ— είναι ένα «τόπι», ένα παραμύθι…

Ana Wajszczuk: Από αυτήν την άποψη, πώς αυτοπροσδιορίζεσαι; Είσαι τεχνοκριτικός ή συγγραφέας;

Μαρία Γκάινσα: Ίσως κάτι άλλο, που δεν ξέρω αν έχει όνομα. Έχω την εντύπωση ότι ζω όλη μου τη ζωή μεταξύ δύο κόσμων. Παλιά υπέφερα γι’ αυτό, το ’παιρνα για ελάττωμα, για έλλειψη εξειδίκευσης. Σήμερα, θεωρώ ότι μπορεί να είναι και προσόν. Κριτικός με την αυστηρή έννοια του όρου δεν είμαι. Αλλά ούτε με παίρνω για συγγραφέα. Ας πούμε καλύτερα ότι είμαι μια γυναίκα που δακτυλογραφεί πολύ γρήγορα με τα μάτια κλειστά.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=211

Η συγγραφέας

Η Μαρία Γκάινσα (María Gainza) γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες. Εργάστηκε ως ανταποκρίτρια της New York Times και της ArtNews στο Μπουένος Άιρες, και για περισσότερα από δέκα χρόνια ως τακτική συνεργάτις της εφημερίδας Página 12, στον τομέα της τεχνοκριτικής. Διοργάνωσε μαθήματα για καλλιτέχνες και σεμινάρια για τεχνοκριτικούς, και συνεργάστηκε στην έκδοση βιβλίων. Το 2011 δημοσίευσε τα Επιλεγμένα κείμενα — μια συλλογή δοκιμίων και σημειώσεων για την τέχνη στην Αργεντινή. Το οπτικό νεύρο —συνδυασμός μυθιστορήματος και συλλογής διηγημάτων— είναι το πρώτο της λογοτεχνικό έργο. Μεταφράστηκε σε οκτώ γλώσσες και κυκλοφορεί σε περισσότερες από δέκα χώρες.

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

 

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Eπανακυκλοφορεί το best seller «Eat Pray Love» της Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ από τις εκδόσεις Μίνωας

Επανακυκλοφορεί, από τις εκδόσεις Μίνωας, ένα από τα πλέον αγαπημένα και πολυδιαβασμένα βιβλία της εποχής μας. To βιβλίο «Eat Pray Love» δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα της εποχής μας. Τι μπορεί να κάνει κάποια πληγωμένη ψυχή μετά το διαζύγιο; Σίγουρα να ακολουθήσει τις συμβουλές της Ελίζαμπεθ ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέα εκπληκτική και παιδαγωγική σειρά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας: Ειρήνη-Επιστήμονες-Γυναίκες-Ποδοσφαιριστές

Οι εκδόσεις Μίνωας, σε αποκλειστικότητα με τον έγκριτο γαλλικό εκδοτικό οίκο Gallimard, παρουσιάζουν τα βιβλία της σειράς 40! Μια νέα σειρά βιβλίων με μοντέρνα αισθητική που απευθύνεται σε αναγνώστες 8 έως 99 ετών κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας, σε μετάφραση της Κλαιρ Νεβέ. Υπέρμαχοι της ειρήνης, αγωνίστριες ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Μαίρη Πόπινς ζωντανεύει από τις Εκδόσεις Μίνωας σε μια μοναδική διασκευή για παιδιά

Η σειρά «Κλασικοί θησαυροί» συλλέγει τα σημαντικότερα μυθιστορήματα της παγκόσμιας και της ελληνικής λογοτεχνίας και τα παρουσιάζει διασκευασμένα για παιδιά, ώστε να μείνουν για πάντα χαραγμένα στο μυαλό μας! Ένα από αυτά τα διαχρονικά κλασικά αριστουργήματα είναι τα κατορθώματα της Μαίρη Πόπινς που έχουν κερδίσει αναμφισβήτητα ...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδόσεις Ψυχογιός: Διεθνής επιτυχία για τη Λένα Μαντά!

Η πρώτη σε πωλήσεις συγγραφέας στην Ελλάδα Λένα Μαντά απέσπασε τιμητική διάκριση, καθώς, σύμφωνα με το Amazon Crossing, το βιβλίο της THE HOUSE BY THE RIVER (ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ) ξεπέρασε τους 100.000 αναγνώστες. Πρόκειται ίσως για το πιο αγαπημένο βιβλίο της συγγραφέως, καθώς στην ...

Διαβάστε περισσότερα

«Υγιής καινούργιος κόσμος- Δαμάζοντας το μυαλό» της Ρούμπι Ουάξ - Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Opera

Η Ρούμπι Ουάξ μας παρουσιάζει συγκεκριμένα βήματα για να ξεμπερδέψουμε το μυαλό μας και να πάρουμε μια ανάσα. Μια ανάσα πολύτιμη για τη ζωή μας. Πώς θα το πετύχουμε;Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο ξεκίνημα του βιβλίου της που κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις Opera, πρέπει να ξεπεράσουμε το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το σύνθημα» του Μουράτη Κοροσιάδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί «Το σύνθημα» του Μουράτη Κοροσιάδη. Πρόκειται για εννέα διηγήματα με πρωταγωνιστή σχεδόν σ 'όλα έναν μοναχικό άντρα που με τη δική του ξεχωριστή παρουσία αφήνει το σημάδι του. Μέσα από τα διηγήματα ο συγγραφέας ,με στοχαστική διάθεση θέτει ερωτήματα για ...

Διαβάστε περισσότερα

«Όσο μετράει που αγαπήσαμε» της Ρούλας Γαλάνη- Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί στη σειρά ελληνική ποίηση το νέο βιβλίο της Ρούλας Γαλάνη με τίτλο «Όσο μετράει που αγαπήσαμε». Το «Όσο μετράει που αγαπήσαμε» στοιχειοθετεί ένα πολύτιμο εργαλείο ανίχνευσης της ανθρώπινης ύπαρξης. […] Η μνήμη φωταγωγεί καταστάσεις, με τις οποίες ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αίροτες ερετικοί και άλλες ιστορίες» του Χρήστου Αργυρού

Ο έρωτας επιτρέπει αναλύσεις. Επιβάλλει διαφορετικές οπτικές…γίνεται εκρηκτικός….σε μεταμορφώνει.Ο Χρήστος Αργυρού μας παρουσιάζει όμορφες ιστορίες που σίγουρα σε μια απ' αυτές θ’ αναγνωρίσετε και τη δική σας. Λίγα λόγια για το βιβλίο: Δεκατέσσερις και πέντε ιστορίες. Οι δεκατέσσερις στροβιλίζονται γύρω από τον έρωτα. Έρωτες αντισυμβατικοί, ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέα υπέροχα νανουρίσματα με cd κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Διάπλαση

Εννέα υπέροχα νανουρίσματα κυκλοφορούν σε μια ολοκαίνουργια συλλογή σε στίχους Χρύσας Σκοπελίτου και Ιωάννη Πάττα με την πρωτότυπη μουσική του Παναγιώτη Γιατράκου. Γνωστοί Έλληνες καλλιτέχνες ντύνουν με τη φωνή τους υπέροχα νανουρίσματα για μωράκια που μπορούν όμως να γαληνέψουν μικρούς και μεγάλους. Τα νανουρίσματα είναι πολύ σημαντικά ...

Διαβάστε περισσότερα

«Φούσκες» της Κιτ Τσέις κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Ένα υπέροχο βιβλίο για τους μικρούς αναγνώστες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση. Ένα βιβλίο που θα βοηθήσει τα ντροπαλά παιδιά να κάνουν φίλους. Απλά υπέροχη η ιστορία της Κιτ Τσέις που θα μαγέψει μικρούς και μεγάλους. Η εικονογράφηση λιτή και προσεγμένη βοηθά τους μικρούς αναγνώστες να ...

Διαβάστε περισσότερα

Το «ΚΟΥΜ ΚΟΥΑΤ» του Γιάννη Καλαβριανού και της Μαρίας Κοσκινά κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

To Koυμ Κουάτ, το κέρασμα της εποχής που δεν έλειπε από κανένα σπίτι είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου του συγγραφικού διδύμου που κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική στη σειρά «Ελληνικό Θέατρο». Μπορεί να θεωρούμε ότι το Κουμ Κουάτ είναι το παραδοσιακό λικέρ της Κέρκυρας όμως ...

Διαβάστε περισσότερα

" Τα τελευταία μου λόγια " του Σαντιάγο Αμιγκορένα κυκλοφορούν στην εμβληματική σειρά Aldina των εκδόσεων Gutenberg

Ένα ακόμα εκπληκτικό βιβλίο από τις εκδόσεις Gutenberg με τίτλο « Τα τελευταία μου λόγια». Πρόκειται για μια περιπέτεια των τελευταίων ανθρώπων στα τέλη του 21ου αιώνα,μετά από καταστροφές που με οδηγό τις αναμνήσεις τους και αποσπάσματα από κείμενα μεγάλων συγγραφέων, προσπαθούν να ανακαλύψουν τις ...

Διαβάστε περισσότερα

"Άνθρωποι" του Θωμά Στεργιόπουλου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές και στη σειρά «Ελληνική πεζογραφία» κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Θωμά Στεργιόπουλου με τίτλο «Άνθρωποι». Στο βιβλίο αυτό, ο Βορειοηπειρώτης συγγραφέας, με ύφος εντελώς προσωπικό και γλώσσα γήινη που απηχεί τη δύναμη της γης που τον γαλούχησε, μας γνωρίζει τους ανθρώπους που ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο βασιλιάς του μάμπο-μαριάτσι και άλλα διηγήματα " του Χόρχε Ερνάντες -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Ισπανόφωνοι και πορτογαλόφωνοι συγγραφείς», κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ο βασιλιάς του μάμπο-μαριάτσι και άλλα διηγήματα» του Μεξικάνου συγγραφέα Χόρχε Ερνάντες. Η μετάφραση και η επιμέλεια των διηγημάτων έγινε στο Κέντρο Γλωσσών και Πολιτισμών της Ιβηρικής και της Λατινικής Αμερικής Abanico, ...

Διαβάστε περισσότερα

«Αλλαγές» της Φραντζέσκας Αλεξοπούλου-Πετράκη

Στη σειρά «Πολύχρωμοι Χαρταετοί» κυκλοφορεί το βιβλίο «Αλλαγές». Ο τίτλος του βιβλίου μας προδιαθέτει για κάτι ανατρεπτικό…διαφορετικό…μια ενέργεια που θα προκαλέσει τη διαφορά. Οι αλλαγές δεν είναι πάντοτε ευπρόσδεκτες. Είναι φορές που τις επιζητούμε άλλες που τις προκαλούμε και άλλες που θέλουμε να τις αποφύγουμε. Ο ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ο Άνιχνος"-Ο άνθρωπος χωρίς ίχνη της Σπυριδούλας Μπιρπίλη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Από τις εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί ένα υπέροχο βιβλίο που θα βοηθήσει τα παιδιά να βρουν τον δρόμο τους και να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι το σημάδι που θ΄αφήσουν στον κόσμο. Ο μικρός πρωταγωνιστής είναι ένα διαφορετικό παιδί…Ένα παιδί …"χωρίς ίχνη". Η αγωνία της μητέρας του μεγάλη ...

Διαβάστε περισσότερα

Πέντε κλασικά "διαμάντια" της παγκόσμιας λογοτεχνίας κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Oι εκδόσεις Ψυχογιός μας παρουσιάζουν μια εκπληκτική σειρά κλασικής λογοτεχνίας που εγκαινιάζεται με πέντε εμβληματικά έργα της παγκόσμιας πεζογραφίας. Αξίζει να πούμε ότι οι μεταφράσεις είναι άψογες και προσεγμένες ενώ τα εξώφυλλα είναι μοντέρνα και μίνιμαλ. Οι συγγραφείς της σειράς είναι:Μέρι Σέλεϊ, Αντόν Τσέχωφ, Χέρμπερτ ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Κοντορεβυθούλης-Του L. Bechstein

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας καλαθοποιός με την γυναίκα του, που είχανε επτά γιους αλλά κάθε παιδί που γεννιόταν ήτανε μικρότερο από το προηγούμενο. Όταν γεννήθηκε το μικρότερο δεν ξεπερνούσε κατά πολύ το μέγεθος του ρεβιθιού και όλοι το φώναζαν Κοντορεβιθούλη. Αν και ...

Διαβάστε περισσότερα

Το αινιγματικό αριστούργημα «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

«Κάθε άνθρωπος είναι μια άβυσσος. Σε πιάνει ίλιγγος να κοιτάζεις μέσα του» Ο Γκέοργκ Μπύχνερ έγραψε το έργο αυτό το 1836 όταν ήταν μόλις 23 ετών αλλά πέθανε από τύφο προτού προλάβει να το ολοκληρώσει. Έγινε γνωστό ως Βόυτσεκ. Πρόκειται για τέσσερα ημιτελή και μισοσβησμένα χειρόγραφα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι δύστυχες πουτάνες της ζωής μου» του Gabriel Garcia Marquez κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ο συγγραφέας που επηρέασε και διαμόρφωσε πολλές γενιές αναγνωστών επανέρχεται από τις Εκδόσεις Ψυχογιός με το βιβλίο «Οι δύστυχες πουτάνες της ζωής μου». Ένα βιβλίο για την εφήμερη σάρκα και τον παντοτινό έρωτα, με τη γοητευτική φωνή, τον αισθησιασμό και τη διεισδυτική ...

Διαβάστε περισσότερα

Το «Περίγραμμα» της Ρέιτσελ Κασκ κυκλοφoρεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Tο πολυσυζητημένο «Περίγραμμα» της Ρέιτσελ Κασκ μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutenberg, σε μετάφραση της Αθηνάς Δημητριάδου. Είναι το πρώτο μέρος της Τριλογίας και θα ακολουθήσουν τα βιβλία «Μετάβαση» και «Κύδος». Η τριλογία της  έχει προκαλέσει κύμα θετικών κριτικών από τα περισσότερα ξένα μέσα. O «Guardian» μάλιστα θεωρεί ...

Διαβάστε περισσότερα

«Μετά το Άουσβιτς: Ανθολογία Γερμανόφωνης Ποίησης» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές ,στη σειρά «Ποιητές του κόσμου», κυκλοφόρησε το βιβλίο «Μετά το Άουσβιτς: Ανθολογία Γερμανόφωνης Ποίησης». Τα σημαντικά αυτά  ποιήματα είναι επιλεγμένα και μεταφρασμένα από τον Γιώργο Καρτάκη ενώ η εισαγωγή είναι του Dirk Uwe Hansen. Πρόκειται για ένα ανθολόγιο που κύριο σκοπό έχει να γνωρίσουμε ...

Διαβάστε περισσότερα

«Πες το μόνο στη μαμά» της Αργυρούς Μουντάκη- Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

Ένα ακόμη υπέροχο βιβλίο με πολλά μηνύματα από την Αργυρώ Μουντάκη. Πόσες φορές έχετε πει στo παιδί σας «Πες μου ό,τι σε απασχολεί;». Με όμορφες ιστορίες η Αργυρώ Μουντάκη ενθαρρύνει τα παιδιά να μιλήσουν στη μαμά και γενικότερα στο οικογενειακό τους περιβάλλον για θέματα που τα τρομάζουν ...

Διαβάστε περισσότερα