Τα τρία πέπλα

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1 Οκτωβρίου 2018 22:23:00

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μικρό χωριό πολύ μακριά από εδώ, σε μια εποχή αλλοτινή, διαφορετική από τη σημερινή, υπήρχε το έθιμο οι κοπέλες να ράβουν και να κεντούν μόνες τους το πέπλο του γάμου τους. Αν το πέπλο δεν ήταν έτοιμο, ο γάμος δεν μπορούσε να γίνει.
Εκείνη την εποχή, λοιπόν, τρεις νέες κοπέλες ήταν πολύ χαρούμενες γιατί οι αγαπημένοι τους τις είχαν ζητήσει σε γάμο. Η στιγμή που πάντα ονειρεύονταν θα γινόταν πια πραγματικότητα. Ωστόσο, έπρεπε, πρώτα η καθεμία να κεντήσει το πέπλο της.


Η πρώτη, ανυπόμονη καθώς ήταν για το μεγάλο γεγονός, ασχολήθηκε από νωρίς με τις ετοιμασίες του γάμου. Ήθελε, λέει, η γαμήλια τελετή να είναι η πιο εντυπωσιακή που είχε δει ποτέ το χωριό. Ονειρευόταν έναν μεγάλο γάμο, με πολλούς καλεσμένους, έναν γάμο μέσα στα λούσα και τα πλούτη. Περιουσία είχε ο γαμπρός αρκετή, οπότε θα μπορούσε να κάνει σίγουρα τον πιο φανταχτερό γάμο, που κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να ξεχάσει και όλοι θα μιλούσαν για αυτόν μέρες και μήνες μετά. Δυστυχώς, έπρεπε πρώτα να φτιάξει το πέπλο της, γιατί αλλιώς τίποτα από όλα όσα ονειρευόταν δεν μπορούσε να γίνει. Τι έθιμο κι αυτό! Γιατί έπρεπε να υπάρχει; Δεν ήταν τίποτα άλλο από μια καθυστέρηση, ένα εμπόδιο που την κρατούσε μακριά από την καινούργια της ζωή. Αχ! Πόσο ανυπομονούσε να είναι κι αυτή ανάμεσα στις παντρεμένες, να τη φωνάζουν «κυρία» κι όχι αυτό το απαίσιο και ενοχλητικό «δεσποινίς», να είναι επιτέλους η κυρία του κυρίου... Αλλά πρώτα έπρεπε να γίνει το πέπλο, όπως πρόσταζε αυτό το καταραμένο έθιμο, που δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα εμπόδιο στο μεγάλο γεγονός, στη σπουδαία γαμήλια τελετή, όπου όλοι θα μπορούσαν να θαυμάσουν την τύχη της.


Φυσώντας και ξεφυσώντας, διάλεξε βιαστικά ένα ύφασμα, πήρε μια βελόνα, πήρε μια κλωστή κι άρχισε να το κεντά. Μέσα-έξω-μέσα-έξω-μέσα-έξω-μέσα-έξω... σαν αστραπή έτρεχε το βελονάκι πάνω στο ύφασμα, όσο εκείνη ονειρευόταν την καινούργια της ζωή: «Θα έχω ένα μεγάλο σπίτι, ένα αρχοντικό... στολισμένο με τα καλύτερα και τα ακριβότερα έπιπλα, με πολλά δωμάτια και, φυσικά, με μια μεγάλη σάλα, όπου θα διοργανώνω τις πιο πολυσυζητημένες δεξιώσεις· θα έχω υπηρέτες ένα σωρό, να τρέχουν πάνω κάτω όλη μέρα για να ικανοποιήσουν τα θελήματά μου· θα έχω κήπο μεγάλο, τεράστιο, και κηπουρούς να τον φροντίζουν για να είναι ο πιο όμορφος κήπος που είχε δει ποτέ άνθρωπος. Θα έχω άλογα, σκυλιά, γατιά· Θα έχω, βέβαια, και παιδιά γιατί κάθε σωστή κυρία πρέπει να έχει παιδιά. Όχι ένα και δύο, όμως, λες και είμαι καμιά φτωχιά που δεν έχω να τα μεγαλώσω. Τουλάχιστον τέσσερα ή και περισσότερα, πολλά παιδιά, που θα φοράν τα πιο ακριβά ρούχα και θα πηγαίνουν στα πιο ακριβά σχολεία».


Έλεγε κι ονειρευόταν, συνέχεια, αυτά και άλλα τέτοια, κι ούτε που κοίταζε πού έπεφτε το βελονάκι της. Όταν, τελικά, έριξε το βλέμμα της στο κέντημά της, είδε ότι ήταν γεμάτο με ασσυμετρίες και λάθη. Για μια στιγμή πάγωσε. Τι να έκανε τώρα; Να το χάλαγε και να το ξανάφτιαχνε από την αρχή; Απαπαπαπά! Αυτό θα σήμαινε ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση για τον γάμο της. Όχι, όχι, κάτι τέτοιο με τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει. Το κοίταξε, το ξανακοίταξε... κι ύστερα ανασήκωσε τους ώμους και μονολόγησε: «Άντε καλέ! Τι ανοησίες κάθομαι και σκέφτομαι κι ανησυχώ; Τόσο αστραφτερή που θα είμαι εγώ εκείνη τη μέρα, τόσο πλούσια και λαμπερά που θα είναι τα πάντα γύρω μου, ούτε που θα προσέξει κανείς το πέπλο μου!»


...Κι η μέρα του γάμου έφτασε. Πολύ σύντομα, όπως ήθελε και κείνη. Όμως, νά που όλοι πρόσεξαν και σχολίασαν το προχειροφτιαγμένο πέπλο με τα αταίριαστα σχέδια, τους κόμπους και τα κενά. Όλοι πρόσεξαν το πέπλο που είχε γίνει με βιασύνη και χωρίς καμία απολύτως φροντίδα!


Μα το χειρότερο ήταν ότι το πέπλο αποδείχθηκε προφητικό για τη ζωή που είχε αργότερα η νεαρή κοπέλα. Ναι, όλα ήταν όπως τα είχε θελήσει. Και το μεγάλο σπίτι είχε, και τους υπηρέτες και τους κήπους και μισή ντουζίνα παιδιά, μα σαν ήρθαν τα πρώτα προβλήματα και οι δυσκολίες, εκείνη και ο άντρας της έκαναν ό,τι ακριβώς είχε κάνει εκείνη με τα λάθη στο πέπλο της. Έκαναν σαν να μην υπήρχαν! Και φυσικά, τα προβλήματα και οι δυσκολίες μεγάλωναν και μεγάλωναν και μεγάλωναν, ώσπου στο τέλος, μέσα σε αυτό το μεγάλο σπίτι, δεν έμεναν παρά δύο ξένοι που δεν είχαν τίποτα να πουν ο ένας με τον άλλον, τίποτα να μοιραστούν, καμιά κουβέντα να ανταλλάξουν και το μόνο που ένιωθαν μέσα τους ήταν μοναξιά και μια κρυφή απέχθεια ο ένας για τον άλλον.


Η δεύτερη κοπέλα ήταν η καλύτερη ράφτρα του χωριού, με σπάνια μαεστρία και ταλέντο στην τέχνη του κεντήματος. Ό,τι έφτιαχνε ήταν αριστούργημα που θα το ζήλευαν ακόμα και οι θεοί. Όταν έφτασε ο καιρός να παντρευτεί, από πολύ νωρίς καταπιάστηκε με το πέπλο της. «Θα βάλω όλη μου την τέχνη, όλες μου τις γνώσεις, όλο μου το μεράκι… και το πέπλο μου θα είναι πραγματικά χωρίς ψεγάδι. Θα φτιάξω το τέλειο πέπλο και όλοι θα το θαυμάσουν μόλις το δουν!»


Διάλεξε, λοιπόν, προσεκτικά το πιο καλό ύφασμα, διάλεξε την κατάλληλη βελόνα και την πιο σωστή κλωστή. Στο μυαλό της είχε ήδη φανταστεί το σχέδιο που θα κεντούσε μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Μέσα... Έξω... Μέσα... Έξω... Μέσα... Έξω... αργοπήγαινε το βελονάκι. Κάθε της κίνηση προσεχτική, βαριά, αργή, σχεδόν ευλαβική. Τίποτα δεν ήταν αφημένο στην τύχη, τίποτα δεν γινόταν χωρίς να το έχει σκεφτεί δυο και τρεις φορές. Μα κάποια στιγμή, κουρασμένη όπως ήταν από την ασταμάτητη, γεμάτη προσήλωση εργασία, ξέφυγε το βελονάκι και το πρώτο λάθος έγινε. Το κοίταξε η κοπέλα και αναφώνησε: «Όχι! Έκανα λάθος!»


Και σαν να μην ήταν μόνο αυτό, έτσι όπως κοιτούσε το πέπλο της, της φάνηκε πως όλες οι βελονιές ήταν κάπως αδέξιες, φτωχές, ανεπαρκείς, πρόχειρες. Όχι κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να το επιτρέψει. Εκείνη θα έφτιαχνε το πιο τέλειο πέπλο, χωρίς κανένα απολύτως ψεγάδι ή προχειρότητα. Άλλη λύση δεν υπήρχε παρά να ξηλώσει το κέντημά της και να το ξαναπιάσει από την αρχή.


Κι έτσι και έγινε! Μα νά που σύντομα έγινε πάλι το ίδιο. Ούτε η δεύτερη προσπάθειά της ήταν επιτυχής. Κάποιο μικρό λαθάκι έγινε πάλι, μα ήταν αρκετό για να την κάνει να χαλάσει όλο το πέπλο και να ξαναρχίσει από την αρχή. Το ίδιο έγινε και την τρίτη, και την τέταρτη και την πέμπτη φορά, και ποιος ξέρει πόσες φορές χάλασε το πέπλο της και έπιασε να το ξαναφτιάξει; Μέχρι που στο τέλος... τα κατάφερε! Το πέπλο τελείωσε και ήταν πράγματι… τέλειο!

Αλάνθαστο, χωρίς ούτε ένα τοσοδά ψεγάδι, χωρίς την παραμικρή ατέλεια. Μόνο που...
...ο χρόνος είχε πάρει πια τα δικαιώματά του... Τα μαλλιά της ήταν τώρα λευκά σαν το χιόνι, το πρόσωπό της γεμάτο ρυτίδες, τα χέρια της ζαρωμένα, το βλέμμα της κουρασμένο. Ο αρραβωνιαστικός είχε πια παντρευτεί μια άλλη γυναίκα και είχε κάνει τη δική του οικογένεια. Όμως, εκείνο που επιθυμούσε η άλλοτε νεαρή ράφτρα, έγινε. Το τέλειο πέπλο της όλος ο κόσμος το θαύμασε... όταν το είδαν ως σάβανο να καλύπτει το άψυχο γερασμένο κορμί της. Και ποτέ κανείς δεν ξέχασε την έξοχη ράφτρα που κέντησε το πέπλο της… μέχρι την τελευταία της πνοή!


Η τρίτη κοπέλα έπιασε κι αυτή από νωρίς να φτιάξει το πέπλο της. Είχε ένα συγκεκριμένο σχέδιο ήδη στο μυαλό της κι αυτό θα προσπαθούσε να φτιάξει. Διάλεξε ένα καλό ύφασμα, μια καλή βελόνα και μια καλή κλωστή και ξεκίνησε. Μέσα έξω, μέσα έξω, μέσα έξω, κυλούσε το βελονάκι πάνω στο ύφασμα, σαν βαρκούλα που αρμενίζει σε γαλήνια νερά. Κι εκείνη σιγοτραγουδούσε σε κάθε βελονιά. Το δούλευε προσεκτικά και με υπομονή, κάνοντας διάλειμμα όποτε ένιωθε ότι είχε κουραστεί. Όμως, νά που άθελά της, έκανε κι εκείνη το πρώτο λάθος. Τι να έκανε τώρα; Να αφήσει εκεί το λάθος να φαίνεται, δεν το ήθελε, αλλά και να ξηλώσει όλο το κέντημα, άδικο ήταν· τόσο κόπο είχε κάνει! Το κοιτούσε, προβληματισμένη, ώσπου μια σκέψη πέρασε από το μυαλό της: «Κι αν αλλάξω ελαφρώς το σχέδιο που έχω στον νου μου; Αν κεντήσω γύρω από το λάθος ένα άλλο σχέδιο; Αν καταφέρω και κάνω το λάθος να φαίνεται σωστό;» Έτσι και έκανε, λοιπόν! Κεντώντας επιδέξια γύρω γύρω από το μικρό της λαθάκι, κατάφερε σε λίγο να το κάνει μέρος ενός καινούργιου σχέδιου, που μάλιστα της φαινόταν και πιο εντυπωσιακό από το αρχικό που είχε στο μυαλό της. Και το ψεγάδι; Ούτε που φαινόταν! Το αντίθετο, μάλιστα. Τώρα, ήταν η σωστή βελονιά στο σωστό σημείο!


Το ίδιο έκανε, κι όταν ήρθε το δεύτερο λάθος. Άλλαξε λίγο το σχέδιο και νά που πάλι το λάθος έγινε… σωστό! Κάθε φορά, λοιπόν, που μια βελονιά τής ξέφευγε, εκείνη προσάρμοζε το σχέδιό της έτσι ώστε να φανεί η όμορφη πλευρά της στραβοβελονιάς της, κι έτσι το πέπλο προχωρούσε και ομόρφαινε μέρα με τη μέρα.


Σαν ήρθε η μέρα του γάμου της, όλοι θαύμασαν το πρωτότυπο πέπλο και παίνεσαν την προκομμένη κοπέλα. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το πέπλο ήταν προφητικό. Η κοπέλα είχε μια ζωή καλή. Αυτό δεν σημαίνει, χωρίς δυσκολίες, προβλήματα και στενοχώριες. Αυτά κανείς δεν μπορεί να τα αποφύγει, όσο και να προσπαθεί. Αλλά νά, κάθε που μια δυσκολία εμφανιζόταν στη ζωή της οικογένειάς της, και εκείνη και ο άντρας της και τα παιδιά τους, αντί να κάνουν ότι δεν υπάρχει, δέχονταν τη δυσκολία ως μέρος της ζωής τους και προσπαθούσαν μαζί να την ξεπεράσουν με τρόπο απλό και πρακτικό, ίσως προσαρμόζοντας λίγο τον τρόπο που ζούσαν σε μια νέα κατάσταση.


Η κοπέλα κράτησε το πέπλο μέχρι τα βαθιά γεράματα και όταν τα παιδιά και τα εγγόνια της, τη ρωτούσαν πώς τα κατάφερε και έφτιαξε ένα τόσο ξεχωριστό πέπλο, εκείνη ποτέ δεν παρέλειπε να λέει σε όλους το μικρό μυστικό της...
Ήταν ένα πέπλο φτιαγμένο από λάθη!

 

Πηγή: Rob Parkinson, Transforming Tales, How stories can change people, Jessica Kingsley Publishers, 2009
Απόδοση στα ελληνικά: Μαρία Ζουράρη

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Τοξικοί άνθρωποι και πώς να τους αντιμετωπίσετε» -Μπερνάντο Σταματέας

Ένα βιβλίο κλειδί για όσους θέλουν να αναγνωρίσουν τους τοξικούς ανθρώπους γύρω τους και να μάθουν να τους αντιμετωπίζουν χωρίς να δηλητηριάζουν την ψυχή τους. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ενάλιος. Οι τοξικοί άνθρωποι προσδένονται σαν τσιμεντόλιθοι στους αστραγάλους σας και σας προσκαλούν να κολυμπήσετε στο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Σκοτεινά παραμύθια» του Ντύλαν Τόμας

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ κυκλοφόρησε το 36ο τομίδιο της επιτυχημένης σειράς microMEGA / Λογοτεχνία. Μια μοναδική συλλογή διηγημάτων του Ντύλαν Τόμας με τον τίτλο «Σκοτεινά παραμύθια», σε μετάφραση της Έφης Φρυδά, η οποία υπογράφει και το επίμετρο. Ποιητής, αρθρογράφος ο Ντύλαν Tόμας ζούσε μέσα στην ποίηση. ...

Διαβάστε περισσότερα

"Οι πόρνες" του Γκυ Ντε Μωπασάν κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ροές

 Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ και στη σειρά «Ξένη Λογοτεχνία» κυκλοφόρησε το βιβλίο «Οι πόρνες», μία ακόμη συλλογή διηγημάτων του Γκυ ντε Μωπασσάν, σε μετάφραση του Σταυρούλας Αργυροπούλου και επιμέλεια της Μαρίας Σπυριδοπούλου, η οποία υπογράφει και το εκτενές επίμετρο. Ο σπουδαίος Γάλλος εκπρόσωπος του νατουραλισμού, Γκυ ...

Διαβάστε περισσότερα

Μήτσος Αλεξανδρόπουλος: Νύχτες και Αυγές-Eπανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Οι εκδόσεις Γκοβόστη επανεκδίδουν το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Μήτσου Αλεξανδρόπουλου «Νύχτες και Αυγές». Είναι σημαντικό για τους νεότερους να γνωρίσουν , αυτό το σπουδαίο έργο και για τους παλαιότερους να θυμηθούν το διαχρονικό όραμα του ανθρώπου για ελευθερία, ισονομία και κοινωνική δικαιοσύνη. «Αισθάνομαι πως έγραφα συνέχεια το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Master Class-Ανώτερο σεμινάριο με τη Μαρία Κάλλας» του Τέρενς ΜακΝάλι

Το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass», που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν,κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Ο τολμηρός συγγραφέας του  Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ιμμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ-Κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Ένα ποιητικό έργο με πικρό χιούμορ για την πνευματική τύφλωση της εποχής. Ο Tόμας Μπέρνχαρντ φαίνεται να λέει ,μέσα από το σπουδαίο αυτό έργο του, πως η φιλοσοφία αρρωσταίνει τους ανθρώπους αντί να τους γιατρεύει, θρηνώντας σαρκαστικά για την αντιπνευματική εποχή μας, που μοιάζει να τελειώνει. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ήρωες σε στάση εργασίας" της Ιωάννας Θέου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

Οι εκδόσεις Δωδώνη συνεχίζουν να μας παρουσιάζουν σπουδαία έργα στη σειρά Ελληνικό Θέατρο σε μια δύσκολη εποχή. Είναι σημαντικό να διαβάζουμε κλασικά έργα αλλά και σύγχρονα που αντικατοπτρίζουν τα δύσκολα σημεία των καιρών. Με σεβασμό η Ιωάννα Θέου σατιρίζει τη σύγχρονη κοινωνία με τον δικό της ...

Διαβάστε περισσότερα

Ημερολόγιο Ποίησης 2019-Η γενιά του '70-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το Ημερολόγιο των Εκδόσεων Γκοβόστη για το 2019 είναι αφιερωμένο στην ποίηση.   Σημείωμα του Εκδότη Κωνσταντίνου Ι.Γκοβόστη: ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ του 2019 και πιο συγκεκριμένα η ποίηση της γενιάς του ’70, καθώς -παραφράζοντας ελαφρώς τον Νοβάλις- η ποίηση λατρεύει και γιατρεύει τις πληγές που άνοιξε ο χρόνος ...

Διαβάστε περισσότερα

Ηλίβατος πέτρη της Κατερίνας Κατσίρη-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

H ποίηση της Κατερίνας Κατσίρη σε αγγίζει ...σε συγκινεί …. Προσπαθεί μέσα από τα ποιήματά της να εκφράσει κυρίως αυτό που κρύβει η ζωή… Είναι σημαντικό να διαβαστεί απ’ όλους μας γιατί η ποίηση βελτιώνει τη ζωή. Ο έρωτας απόμεινε πληγή στην πέτρα που κρατιέμαι δρόμος Κάποια μέρα που θα βγεις από ...

Διαβάστε περισσότερα

Μεσ' από τις θάλασσες της Στέλλας Ρωτού-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Στη σειρά ελληνική πεζογραφία των εκδόσεων Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Στέλλας Ρώτου με τίτλο «Μεσ' από τις θάλασσες». «Το όνειρο που έμεινε όνειρο είναι η απαρχή ενός καινούργιου στόχου…» Μέσα από 14 διηγήματα, με λόγο αυθεντικό και με προσωπικό στυλ, η συγγραφέας κατορθώνει να ακτινογραφήσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Festen – Οικογενειακή γιορτή- Βασισμένο στην ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ

Το «Festen» είναι σήμερα μια ταινία-σταθμός.Με ένα σενάριο-γροθιά στο στομάχι, με τον πρώτο και μόνο λόγο να έχουν οι ηθοποιοί κι αυτό το μακρύ ταξίδι μιας ημέρας μέσα στη νύχτα, στη νύχτα της ανθρώπινης ψυχής. Κυκλοφόρησε  για πρώτη φορά στα ελληνικά σε βιβλίο από την Κάπα ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Νίκου Ταμπάκη με τίτλο «Από τη Θερμοκρασία στη γνώση»

«…γιὰ νὰ φτάσουμε στὰ ἄγνωστο πρέπει νὰ περάσουμε ἀπό γνωστοὺς δρόμους· ἀπό αὑτούς ἀσφαλέστερος εἶναι ἡ λεωφόρος τῆς Θερμοδυναμικῆς». G.Ν. LEWIS Πόσο συνειδητοποιοῦμε τόν μοναδικὸ πλοῦτο μας; Ὁ καθένας εἶναι κάτοχος ἑνός δείγματος τοῦ πολυπλοκότερου φυσικοῦ ἀντικειμένου, τοῦ πιὸ ἐντυπωσιακοῦ προϊόντος τῆς Ἐξέλιξης – τοῦ ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Πλωτά Νησιά - Πέρα απ' τα Πλωτά Νησιά" του Εουτζένιο Μπάρμπα –Εκδόσεις Δωδώνη

Ξανακυκλοφορεί σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα "Τα Πλωτά Νησιά"από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η παρούσα ανανεωμένη έκδοση περιέχει και κεφάλαια από το βιβλίο Πέρα απ’ τα Πλωτά Νησιά. O Eουτζένιο Μπάρμπα είναι ένας ζωντανός  θρύλος του θεάτρου. Ανάμεσα στα πολυάριθμα βραβεία και τις ...

Διαβάστε περισσότερα

Bράβευση του Γ. Δαρδανού για την πολύτιμη προσφορά του στα γράμματα και τις επιστήμες,με τις εκδόσεις του!

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τον Γιώργο Δαρδανό (εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω) «για το σύνολο της υπερπεντηκονταετούς αδιάλειπτης προσφοράς στα γράμματα και τις επιστήμες με τις εκδόσεις του που αποτελούν ουσιαστική πολιτιστική συμβολή στη διάδοση στη σημερινή Ελλάδα των σημαντικών κλασικών έργων παγκόσμιας ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οpera

Οι εκδόσεις Opera για μια ακόμη φορά μας προτείνουν βιβλία που αξίζει να διαβάσουμε.Βιβλία που θα μας  προβληματίσουν. Διαβάζοντας «Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ,από την πρώτη κιόλας σελίδα,νομίζεις ότι ταξιδεύεις σε μια καλογυρισμένη κινηματογραφική ταινία. Η περιγραφή του κόβει την ανάσα. Δεν μπορείς να αφήσεις το ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν τα νερά άλλαξαν

Κάποτε, ένας μεγάλος προφήτης προειδοποίησε τον κόσμο όλο, ότι πλησίαζε μια μαύρη μέρα για την ανθρωπότητα. Μια μέρα όπου τα νερά, απ’ άκρη σ’ άκρη, θα στέρευαν εντελώς. Λίμνες, ποτάμια, βρύσες, ρυάκια, πηγάδια, όλα θα ξεραίνονταν και δεν θα ήταν δυνατό να βρεθεί ούτε μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Γεωργία Παρασκευά μιλάει για τη σπουδαιότητα της «Επιστροφής των Παραμυθιών» στη ζωή μας

«Η Επιστροφή των Παραμυθιών» το νέο έργο της Γεωργίας Παρασκευά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη συγγραφέα και σας την παρουσιάζει: - Πώς μπορούμε να «βάλουμε» τη χώρα των παραμυθιών στη ζωή μας; Τη Χώρα των Παραμυθιών μπορούμε να τη «βάλουμε» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Δικαιοσύνη» του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Γερμανόφωνοι συγγραφείς», επανακυκλοφορεί σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση το μυθιστόρημα Δικαιοσύνη του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ. Μέσα σε ένα κατάμεστο εστιατόριο, ο σύμβουλος του καντονιού της Ζυρίχης Ίζαακ Κόλερ πυροβολεί θανάσιμα τον φίλο του και καθηγητή γερμανικής φιλολογίας Βίντερ μπροστά στα ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο « Στέλλα» του Γκαίτε κυκλοφορεί σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Κυκλοφόρησε από την Κάπα Εκδοτική,το θεατρικό έργο του Γκαίτε «Στέλλα», για πρώτη φορά στα ελληνικά, σε μία εξαιρετική μετάφραση από τον καταξιωμένο Έλληνα μεταφραστή Γιώργο Δεπάστα ενώ στη φιλολογική επιμέλεια ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Αξίξει να αναφέρουμε ότι η έκδοση είναι πραγματικό "κόσμημα" και τον σχεδιασμό της ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ανασυνειδησία -Ιπποκρατίδης τύραννος και τυραννούμενος "του Αλέξανδρου Αρδαβάνη

Ο ογκολόγος και ποιητής Αλέξανδρος Αρδαβάνης καταγράφει σκέψεις και συναισθήματα στη νέα του ποιητική συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Ο Αλέξανδρος Αρδαβάνης στην παρουσίαση του βιβλίου του είχε δηλώσει: «Πρέπει να γίνεσαι κι εσύ πολυμήχανος. Να κάνεις διαρκώς πιρουέτες ανάμεσα στο απρόσιτο πάντα “ιδανικό” και ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας Moυλτατούλι".

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας, του Μουλτατούλι". Ο Μαξ Χάβελααρ, Ολλανδός δημόσιος υπάλληλος, καταφθάνει στο νέο του πόστο στην Ιάβα, ολλανδική αποικία κατά τον 19ο αιώνα, όπου διαπιστώνει τη διαφθορά και την εκμετάλλευση που ...

Διαβάστε περισσότερα

Το εμβληματικό διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξίδιον» κυκλοφορεί στη Μικρή Σειρά των Εκδόσεων Αιώρα.

Ο Γεώργιος Βιζυηνός δεν παλιώνει, δεν φθείρεται με τον χρόνο. Η ανάγνωση των έργων του, κάθε φορά, ευφραίνει την καρδιά. Τα διηγήματά του, κείμενα υψηλής λογοτεχνικής αξίας, απα- ράμιλλου γλωσσικού πλούτου και αποκαλυπτικά ψυχογραφήματα, έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος της λογοτεχνικής μας ιστορίας αλλά και της ελληνικότητας. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο Φάρος " του Κόνορ Μακφέρσον κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ακροβατώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία, τις κλασσικές ιστορίες μυστηρίου, το δράμα, τον μαγικό ρεαλισμό, με χιούμορ, με εξαιρετικά διαγραμμένους χαρακτήρες και ευφυείς διαλόγους, το έργο είναι στην ουσία ένα «μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα». Mια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση ...

Διαβάστε περισσότερα