Η Χλόη Βερίτη μιλάει στο Timelink για τις «Νομικές Περιπέτειες» του Τζον Π. Γουίν που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Δωδώνη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
29 Ιουλίου 2019 11:41:00

Από τις εκδόσεις Δωδώνη, στη σειρά Ραδιοφωνικό θέατρο, κυκλοφορεί το βιβλίο του Τζον Π. Γουίν «Νομικές Περιπέτειες» σε μετάφραση Αλέξανδρου Παΐκου και στη γλωσσική επιμέλεια η Χλόη Βερίτη.

Λίγα λόγια για τις Νομικές Περιπέτειες:

Οι ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ περιέχουν δεκατέσσερα ραδιοφωνικά θεατρικά, δεκατέσσερις διαφορετικές δραματοποιημένες φανταστικές νομικές υποθέσεις, γραμμένες από τον Τζον Π. Γουίν με αρχικό τίτλο « Η ετυμηγορία σας». Κοινή αρχή που προκύπτει από κάθε μία από αυτές τις ιστορίες είναι ότι η δικαιοσύνη βασίζεται στα γεγονότα και μόνον αυτά. Καθώς μάλιστα η κοινή αντίληψη περί δικαίου αναπόφευκτα επηρεάζεται από συναισθήματα, διερευνάται και το ερώτημα «Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;».

Η μετάφραση των υποθέσεων έγινε από τον Αλέξανδρο Παΐκο, έγκριτο δικηγόρο, και τα επεισόδια μεταδόθηκαν από το ραδιόφωνο του ΡΙΚ το 1976 με τον τίτλο «Αστυνομικές Περιπέτειες».

Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη Χλόη Βερίτη και σας την παρουσιάζει:

-Πώς θα χαρακτηρίζατε τις ιστορίες στις Νομικές Περιπέτειες;

Ενδιαφέρουσες. Οι περισσότερες από τις ιστορίες θα μπορούσαν να συμβούν στον καθένα μας. Αφορούν κάποια νομικά θέματα που εμφανίζονται συχνά πυκνά στη ζωή μας, όπως για παράδειγμα κληρονομικά θέματα ή θέματα που σχετίζονται με την ασφαλιστική μας κάλυψη, με εταιρείες ή με τράπεζες. Συμβαίνουν καθημερινά τέτοιες περιπέτειες. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε να χειριστούμε κάποιο περιστατικό, πιθανόν να μας εμπλέξει σε νομικούς μπελάδες. Σίγουρα πρόκειται για μικρά θεατρικά έργα που θα μας οδηγήσουν σε προβληματισμό.

-Γιατί αποφασίσατε τώρα να επιμεληθείτε και να εκδώσετε τη μετάφραση αυτών των θεατρικών κειμένων από τον πατέρα σας;

Θεώρησα ότι πρόκειται μια αξιόλογη δουλειά που δεν έπρεπε να χαθεί. Από την άλλη τα κείμενα αυτά συνδυάζουν δυο από τις μεγαλύτερές μου αγάπες: το θέατρο και τη νομική. Η απόφαση είναι παλιά. Απλώς η διαδικασία προς έκδοση του βιβλίου υπήρξε από μόνη της μια δαιδαλώδης και χρονοβόρα νομική περιπέτεια, καθώς είχα να αντιμετωπίσω θέματα δικαιωμάτων που περιλάμβαναν τις συμβάσεις μεταξύ του βρετανικού κολοσσού του BBC και του κρατικού καναλιού της Κύπρου, του ΡΙΚ. Όφειλα λοιπόν να διανύσω μια δύσκολη νομική διαδρομή, αν ήθελα να εκδοθεί το βιβλίο αυτό εις μνήμην του αείμνηστου πατέρα μου, του Αλέξανδρου Παΐκου, δικηγόρου, barrister-at-law της νομικής σχολής Middle Temple Inn Λονδίνου. Άλλωστε αν ήταν μαζί μας είμαι σίγουρη ότι αυτό θα ήθελε να κάνω: να οπλιστώ με την επιμονή που ανάμεσα σε άλλα μου κληροδότησε, για να πετύχω τον στόχο μου, αγνοώντας τις απογοητεύσεις της πορείας. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και πάλι τη νομική υπηρεσία του BBC και την αντίστοιχη του ΡΙΚ που αντιλήφθηκαν τη σημασία της δουλειάς αυτής και με διευκόλυναν. Εγκάρδιες ευχαριστίες απευθύνω επίσης και στον Εκδοτικό Οίκο Δωδώνη για την τόσο φροντισμένη έκδοση.

-Ποιες είναι οι μνήμες που σας γεννιούνται από το έργο του πατέρα σας;

Πολλές και νοσταλγικές. Μνήμες και εικόνες από μια άλλη εποχή όπου οι ρόλοι στην οικογένεια ήταν ξεκάθαροι αλλά ίσοι, και πυξίδα μας ήταν αρχές και αξίες. Η αγάπη για τη γνώση, ο σεβασμός για τον εαυτό μας και για τους άλλους, η ελευθερία λόγου ήταν μερικά μόνο από τα μαθήματα ζωής που πρόσφεραν απλόχερα οι γονείς μου σε μένα και στον αδελφό μου με ποικίλους τρόπους. Θυμάμαι τα απογεύματα του καλοκαιριού μια έφηβη να συζητά με τον πατέρα της κάτω από το γιασεμί του ανθισμένου κήπου. Τον χειμώνα κουβεντιάζαμε κοντά στο τζάκι. Είναι το ίδιο που πυροδοτεί μέχρι σήμερα συζητήσεις και προβληματισμούς στον Θεατρικό μας Πολυχώρο «Εστία» στη Λευκωσία. Μελετούσαμε μαζί αγγλική λογοτεχνία, θεατρικά κείμενα περισσότερο.Παλεύαμε με τα νοήματα, με τους χαρακτήρες, με την αγγλική και την ελληνική γλώσσα. Παρέα μας ο Ντίκενς, ο Μπέρναρντ Σω, ο Έντγκαρ Άλαν Πόε, ο Σάλιντζερ… Κάπως έτσι γνώρισα τον Βασιλιά Ληρ, την Τιτάνια, τον Σάιλοκ… Αγαπούσε πολύ το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, την ιστορία, τις γλώσσες, την ετυμολογία των λέξεων. Τα αγαπούσε με το ίδιο πάθος που τα αγαπούσε και η μητέρα μου, Μαρούλα Τζούβα-Παΐκου, εκπαιδευτικός και συγγραφέας. Έτσι το πατρικό μας, η σημερινή «Εστία» δηλαδή, συχνά φιλοξενούσε ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών αλλά και της πολιτικής σκηνής. Θυμάμαι κάποια μέρα που κατάφερα να τον πείσω να με πάρει μαζί του στο δικαστήριο. Ήθελα πολύ να τον ακούσω να αγορεύει. Μαγεύτηκα… Στα νεανικά μου μάτια φάνταζε πολύ επιβλητικός, πολύ σπουδαίος. Και ήταν… είναι. Θυμάμαι την επιμονή του να φοιτήσω στη Νομική. Πράγματι έδωσα εξετάσεις και πέρασα με επιτυχία. Ήταν πολύ χαρούμενος. Με κέρδισε όμως η φιλολογία. Πιστεύω ότι τόσο εκείνος, όσο και η μητέρα μου, έβαλαν το λιθαράκι τους, ο καθένας με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο, έτσι ώστε να αγαπήσω τις τέχνες και τα γράμματα περισσότερο από τη μαχόμενη δικηγορία.

Γενικώς… μάχομαι πάντα.

Έγινα μάχιμη εκπαιδευτικός τελικά. Μέχρι σήμερα διερωτώμαι αν ήταν η καλύτερη προσωπική μου επιλογή.

-Όλες οι νομικές περιπέτειες έχουν κάτι να μας διδάξουν. Εσείς ποια ξεχωρίζετε;

Όλες οι νομικές περιπέτειες είναι αξιόλογες και πρωτότυπες. Δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια από αυτές. Αν υπάρχει κάποιο κοινό διδακτικό στοιχείο στο βιβλίο αυτό μάλλον είναι πως, όταν μιλάμε για νομικές παραμέτρους, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι στα μάτια του νόμου είμαστε ασυγχώρητοι αν δεν έχουμε, έστω στοιχειώδεις, νομικές γνώσεις. Κι αυτό γιατί μια βασική νομική αρχή είναι πως «η άγνοια του νόμου δεν επιτρέπεται». Με άλλα λόγια σε κανένα δικαστήριο δεν μπορείς να επικαλεστείς ότι δεν γνώριζες τον νόμο. Η άγνοια του νόμου είναι αδικαιολόγητη και δεν απαλλάσσει κανέναν από την προβλεπόμενη ποινή. Με αυτή την έννοια λοιπόν τα νομικά ερωτήματα που τίθενται διαθέτουν προστιθέμενη αξία. Είναι διαχρονικά αλλά και χρήσιμα. Ο καθένας μας θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για τη νομοθεσία.

-Πόσο σύγχρονες θεωρείτε ότι είναι οι νομικές περιπέτειες;

Υπάρχει ένα στοιχείο ρετρό, θα έλεγα, ναι. Κάποιες ιστορίες είναι «παλαιάς κοπής», αν και όχι όλες. Αυτό ακριβώς όμως είναι που τους προσδίδει τη μαγεία τους. Είναι σπιρτόζικα θεατρικά, με φαντασία και γρήγορη πλοκή, ωραία στημένα και έτσι βοηθούν να μπεις στο νόημα άμεσα. Αυτό αποτελεί ένα σύγχρονο στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα στους ρυθμούς της εποχής μας ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Ας μη ξεχνάμε την τριπλή τους ιδιότητα. Απευθύνονται σε αναγνώστες, σε ακροατές αλλά και σε θεατές που ενδιαφέρονται για τον νόμο χωρίς να είναι απαραίτητα νομικοί.

-Κατά τη διάρκεια της επιμέλειας προέκυψε ότι η σύγχρονη νομική ματιά διαφέρει κατά πολύ από παλαιότερες προσεγγίσεις;

Σε γενικές γραμμές δεν έχουν αλλάξει πολλά, τουλάχιστον σε σχέση με τις ιστορίες που συμπεριλαμβάνονται εδώ, καθώς υπάρχουν και πολλές άλλες καταγραμμένες ιστορίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα έκδοση. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως στην ιστορία «Ένας απρόσκλητος επισκέπτης» όπου ο δικαστής εντοπίζει κενό στη νομοθεσία περί οικογενειακού ασύλου, το οποίο όμως έχει καλυφθεί σήμερα, ισχύει ό,τι και παλαιότερα.

-Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;

Στο βιβλίο αναφέρεται η υπόθεση της Έντιθ Τόμσον, μια πολύκροτη υπόθεση κακοδικίας της αρχής του 20ου αιώνα. Τα άδικα ουκ ευλογούνται, αλλά είναι αλήθεια πως ο νόμος μπορεί να γίνει άδικος. Αν και όλοι έχουμε το δικαίωμα μιας δίκαιας δίκης, κάποιες φορές εκδίδονται λανθασμένες ή άδικες αποφάσεις. Δυστυχώς η δικαιοσύνη δεν αποδίδεται πάντα σε όλες τις περιπτώσεις με αποτέλεσμα να παραβιάζονται θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Στις μέρες μας παρατηρείται έντονη αμφισβήτηση της ανεξαρτησίας του θεσμού της δικαιοσύνης. Δεν υπάρχει όμως άλλη επιλογή παρεκτός από την ενεργό υπεράσπιση των πανανθρώπινων αξιών και της δικαιοσύνης. Αλλιώς κινδυνεύουμε να κρίνουμε δια βοής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αθωώνουμε ενόχους ή να καταδικάζουμε αθώους από τον καναπέ μας, διαμορφώνοντας ένα παραμορφωμένο περί δικαίου αίσθημα που μόνη του βάση είναι ποιος «ακολουθεί» ποιον. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά η υπεράσπιση όχι του γράμματος αλλά του πνεύματος του νόμου. Αν πραγματικά θέλουμε να δούμε έναν καλύτερο κόσμο, είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη και τους εκπροσώπους της.

Μετάφραση: Παΐκος Αλέξανδρος

Επιμέλεια: Βερίτη Χλόη

Επιμέλεια σειράς: Μαγκλάρα Κλεονίκη

Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Μιχαηλάρη Αριάδνη

https://www.dodonipublications.gr/product/12699/nomikes-peripeteies.html

Διαβάστε την πρώτη ιστορία με τίτλο (Παραλία. Ακούγονται χαρούμενες παιδικές φωνές.)

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Και να σου λένε μερικοί ότι δεν έχουμε καλό κλίμα, Λάινο, αγάπη μου. Ορίστε! Η Μαίρη γράφει πως οι βροχές στην Ισπανία ήταν καταρρακτώδεις! Ενώ εμείς εδώ στην Αγγλία έχουμε θερμοκρασία πάνω από εικοσιεπτά βαθμούς. Μα είναι απίστευτο!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάντως, δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στον αιώνα των πάγων, καθώς λέει. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Διάβαζα σήμερα ένα άρθρο κάποιου καθηγητή πανεπιστημίου για τον καιρό…

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Γεια σας, κύριε Πάρι.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω! Καλημέρα σας, γιατρέ!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ω! Χαίρετε, γιατρέ! Πώς και είστε μόνος;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Η σύζυγος ακόμα δεν αποφάσισε ποιες καρτ ποστάλ θ’ αγοράσει. Αυτό συμβαίνει πάντα.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ελάτε, γιατρέ. Καθίστε μαζί μας.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ευχαριστώ. Μα, πού είναι ο γιος σας;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ο Ντέιβιντ; Α! Ο καζανόβας μας είναι και πάλι ερωτευμένος!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Χα χα χα! Ε, όχι δα κι ερωτευμένος από τα τέσσερά του χρόνια!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και ποιο είναι το τυχερό κορίτσι;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ένα συνομήλικό του κοριτσάκι. Πάντως, η αλήθεια είναι πως ο γιος μου παρουσιάζει όλα τα συμπτώματα μεγάλου έρωτα. Πρώτα της έδωσε το παγωτό του και τώρα της χτίζει κάστρο στην άμμο.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Αν θέλεις να πετύχεις στη ζωή, πρέπει ν’ αρχίσεις από νεαρή ηλικία. Α! Να κι η γυναίκα μου! Καλώς την Τζέιν! Αγόρασες τις καρτ ποστάλ που ήθελες;

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν μου άρεσαν. Θα ψάξω και στο άλλο κατάστημα που είναι στην προκυμαία.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Καλημέρα, Τζέιν! Έλα, κάθισε να σου πω τα νεότερα για τον Ντέιβιντ. Είναι ερωτευμένος βλέπεις.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ερωτευμένος; Κιόλας;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και μάλιστα δουλεύει πολύ σκληρά για να κερδίσει την αγάπη της.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν νομίζω τα πράγματα να είναι όπως τα λες. Μόλις τον είδα. Αυτός καθόταν σαν πασάς σ’ ένα στρώμα θαλάσσης κι εκείνη τον έσπρωχνε.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Μα του είπα χίλιες φορές να μην μπαίνει στη θάλασσα μόνος!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Πάντως φαινόντουσαν τρισευτυχισμένοι οι δυο τους. Σαν βασιλιάς έμοιαζε ο Ντέιβιντ.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Τον βλέπεις πουθενά;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Όχι! Όχι! Δεν τον βλέπω πουθενά. Εσύ; Τον βλέπεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου! Να! Να τος! Τον βλέπω! Είναι εκεί κάτω στους βράχους. Εκεί που είναι ο κυματοθραύστης.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Λάινο! Λάινο! Κοίτα! Τον παρασύρουν τα κύματα!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Τι πας να κάνεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάω να σώσω το παιδί μου! Φωνάξτε γρήγορα τον ναυαγοσώστη!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Περίμενε! Έρχομαι κι εγώ!

ΜΟΥΣΙΚΗ Ας ακούσουμε τώρα την έγκυρη νομική γνώμη του Δικαστού Λέον.

ΔΙΚΑΣΤΗΣ: Ο Μέγας Δικηγόρος και Φιλόσοφος Σερ Φράνσις Μπέικον έγραψε ότι η ανάγκη μπορεί να αποτελέσει υπεράσπιση σε περίπτωση κατηγορίας για φόνο. Έφερε ως παράδειγμα μια υπόθεση όπου δύο άντρες βρίσκονταν πάνω σε μία σχεδία η οποία χωρούσε μόνο ένα πρόσωπο. Υποστήριξε με έμφαση ότι, αν, για να σώσει τη ζωή του, ο ένας έσπρωχνε τον άλλον στη θάλασσα, δεν θα ήταν ένοχος δολοφονίας. Αυτή, όμως, η ερμηνεία του νόμου δεν επιδοκιμάστηκε σε μεταγενέστερη υπόθεση το 1884. Πάντως, προσωπικά, δεν νομίζω ότι οι ένορκοι ή ο Δικαστής θα αποφαίνονταν ότι ο Πάρι ήταν ένοχος είτε δολοφονίας είτε ανθρωποκτονίας. Ήταν υποχρεωμένος να πάρει μια απόφαση στη στιγμή και πιστεύω ότι έντιμα θεώρησε ότι, αν ο δρ Κόουλμαν εξακολουθούσε να στηρίζεται στην άκρη του στρώματος θαλάσσης, ο γιος του Ντέιβιντ θα πνιγόταν. Αν και, κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει διάκριση στα μάτια του νόμου μεταξύ της δολοφονίας ενός άλλου ανθρώπου με σκοπό να σώσεις τον εαυτό σου και της δολοφονίας κάποιου με σκοπό να σώσεις τη ζωή ενός στενού συγγενούς, στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα θεωρηθεί ότι ο Πάρι φέρει ποινική ευθύνη για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν.

Ασφαλώς, ουδέποτε είχε πρόθεση να τον σκοτώσει κι έτσι η κατηγορία για φόνο δεν ευσταθεί. Για να μπορέσει η κατηγορούσα αρχή να τον καταδικάσει για ανθρωποκτονία, θα είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι αγνόησε επικινδύνως τη ζωή του δρα Κόουλμαν. Τα γεγονότα, όμως, τα έχετε ακούσει. Ο Πάρι ήταν υποχρεωμένος να κάνει μια αιφνίδια επιλογή κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Δεν νομίζω ότι επέδειξε επικίνδυνη ενέργεια με κανένα τρόπο, έστω κι αν έσπρωξε το χέρι του γιατρού απ’ το στρώμα θαλάσσης. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο δρ Κόουλμαν θα πνιγόταν. Για να μπορέσει να πετύχει την καταδίκη του Πάρι, η κυρία Κόουλμαν είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι ενήργησε με αμέλεια, με άλλα λόγια ότι έκανε μία πράξη που ο μέσος λογικός άνθρωπος δεν θα έκανε. Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να πείσει είτε τους ενόρκους είτε το Δικαστήριο ότι πράγματι ο Πάρι ενήργησε αμελώς.

Όσον αφορά τον ναυαγοσώστη, αυτός επέδειξε αμέλεια. Προσλήφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο για να προσέχει τους λουόμενους. Δεν έχει καμιά απολύτως σημασία το γεγονός ότι υπάρχει Συνταγματική Διάταξη η οποία επιβάλλει ή δεν επιβάλλει το συγκεκριμένο καθήκον στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το Συμβούλιο τον προσέλαβε, για να προσέχει τους λουόμενους στην παραλία κι εκείνος δεν εκτέλεσε κανονικά το καθήκον αυτό. Αν ήθελε να πάει στον οδοντίατρο για εξέταση, τότε το Συμβούλιο ήταν υποχρεωμένο να βεβαιωθεί ότι πραγματικά υπήρχε αρμόδιος ναυαγοσώστης στη θέση του για να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Είναι φανερό ότι είναι ένοχος αμέλειας. Συμπερασματικά, δεν νομίζω ότι η κυρία Κόουλμαν θα δυσκολευτεί να πετύχει σημαντικές αποζημιώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εντιμότατε κύριε Σέσιλ, σας ευχαριστώ. Κυρίες και κύριοι, ακούσατε το έργο «Η Διάσωση».

ΝΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ:

Αρχίζοντας από την πρώτη ερώτηση του Προέδρου, δηλαδή κατά πόσον ο κ. Πάρι είναι υπεύθυνος για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν, υπάρχει οπωσδήποτε ευθύνη για ανθρωποκτονία. Δεν πιστεύω ότι τίθεται ζήτημα για ανθρωποκτονία εκ προμελέτης, καθώς οι σχέσεις του θανόντος με τον θύτη ήταν καλές. Εξάλλου υπάρχει και το εξής μεγάλο ζήτημα: εάν ο κ. Πάρι επέτρεπε στον δρα Κόουλμαν να στηριχτεί στο στρώμα θαλάσσης τότε, το πιο πιθανόν θα ήταν να πνιγούν όλοι τους. Οπότε, σύμφωνα με τον παραπάνω συλλογισμό, θεωρώ ότι ο κ. Πάρι θα κατηγορηθεί για ανθρωποκτονία με βάση το Άρθρο 205 του Περί Ποινικού Κώδικα Νόμου.Το γεγονός ότι η πράξη του κ. Πάρι έγινε για να προστατεύσει τον ίδιο, αλλά κυρίως το ανήλικο τέκνο του, είναι μία πολύ σοβαρή παράμετρος η οποία θα εξεταστεί. Το δικαστήριο θα εξετάσει αν και κατά πόσον θα καταδικαστεί ο κ. Πάρι ή αν θα αθωωθεί λόγω έκτακτης ανάγκης που προέκυψε τη δεδομένη στιγμή. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι προστάτευσε το ανήλικο τέκνο του και τον εαυτό του, αποτελεί μια πολύ καλή βάση υπεράσπισης κι έναν πολύ καλό μετριαστικό παράγοντα της ποινής.

Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα του Προέδρου, δεν θεωρώ ότι μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει οποιεσδήποτε αποζημιώσεις εναντίον του κ. Πάρι καθότι, ναι μεν ο κ. Κόουλμαν επιτέθηκε (Αρ. 26 Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος) εναντίον του κ. Πάρι και ως εκ τούτου θα μπορούσε να ζητήσει αποζημιώσεις, αλλά τίθεται και το ζήτημα της ειδικής υπεράσπισης (Αρ. 27, (α) Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος). Εάν ο εναγόμενος δρα για προστασία άλλου, αυτό αποτελεί ειδική υπεράσπιση.

Σε σχέση με το τρίτο ερώτημα του Προέδρου, οπωσδήποτε μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει αποζημιώσεις εναντίον του ναυαγοσώστη και κυρίως εναντίον του Δημοτικού Συμβουλίου (εκ προστήσεως ευθύνης) λόγω παράβασης της υποχρέωσης του Συμβουλίου να παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια στους λουόμενους.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Για τον συγγραφέα, Τζον Π. Γουίν, πολύ λίγα είναι γνωστά. Το πραγματικό του όνομα ήταν Hans Wolfgang Priwin και ήταν Γερμανο-Εβραίος. Στη Γερμανία εργάστηκε ως δημοσιογράφος τόσο στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων όσο και σε γερμανικές εφημερίδες. Προφανώς η εβραϊκή του καταγωγή δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την καριέρα του στη Γερμανία και έτσι άλλαξε το όνομά του και πήγε στο Λονδίνο όπου προσλήφθηκε στο BBC ως ραδιοφωνικός παραγωγός. Από το 1937 μέχρι το 1940 έγραφε για το Βρετανικό Ραδιοφωνικό Ίδρυμα την πολύ πετυχημένη και δημοφιλέστατη ραδιοφωνική αστυνομική σειρά «Ντετέκτιβ Χόρνλι». Το 1947 πήρε την αγγλική υπηκοότητα και το 1953 παντρεύτηκε τη συνάδελφό του, Τζόαν Κλαρκ με την οποία απόκτησαν μια κόρη. Ακολούθησαν και άλλες πολλές επιτυχίες στα ραδιοφωνικά κουίζ γενικών γνώσεων τα οποία έγραφε ο ίδιος.Η σειρά «Η Ετυμηγορία σας» ήταν η τελευταία του δουλειά. Ο Τζον Π. Γουίν πέθανε το 1978 στην Ιρλανδία.

Eκδόσεις Δωδώνη

Συνέντευξη:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Γεννημένος απ’ αυτούς που δεν έπρεπε. Ομόκλινος αυτών που δεν έπρεπε. Φονέας αυτών που δεν έπρεπε. Η Κάπα Εκδοτική προσφέρει στο αναγνωστικό και θεατρόφιλο κοινό την κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή Οιδίπους Τύραννος σε νέα μετάφραση του Γιάννη Λιγνάδη. Τον τόμο εμπλουτίζουν με κείμενά τους, γραμμένα ειδικά ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ιππόλυτος» του Ευριπίδη κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Και ούτε ξέρω από λαγνεία – έχω ακουστά γι’ αυτήν, ή έχω δει τη ζωγραφιά της κάπου, ανόρεχτα, γιατί είναι αμόλυντη η ψυχή μου Η Κάπα Εκδοτική προσφέρει στο αναγνωστικό και θεατρόφιλο κοινό το αριστούργημα του Ευριπίδη Ιππόλυτος, στην εξαιρετική μετάφραση που είχε συνθέσει ο ποιητής Στρατής Πασχάλης για την ...

Διαβάστε περισσότερα

Η «Φαίδρα» το αριστούργημα του Ρακίνα κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Η Κάπα Εκδοτική προσφέρει στο αναγνωστικό και θεατρόφιλο κοινό ένα από τα κορυφαία δείγματα του γαλλικού κλασικισμού. Ο ποιητής Στρατής Πασχάλης, ύστερα από τριάντα χρόνια ενασχόλησης με το αριστούργημα του Ρακίνα, καταθέτει την τέταρτη και οριστική εκδοχή της μετάφρασης της Φαίδρας. Στον τόμο προτάσσεται εκτενής εισαγωγή, γραμμένη ...

Διαβάστε περισσότερα

"Tο παλιό μου πιάνο" η ποιητική συλλογή της Χλόης Βερίτη αφιερωμένη στον Μάνο Τόκα

Η ποιητική συλλογή της Χλόης Βερίτη είναι αφιερωμένη στον αγαπημένο της φίλο Μάριο Τόκα. Ο τίτλος της συλλογής είναι πολύ χαρακτηριστικός «Το παλιό μου πιάνο». Αυτό το πιάνο της Χλόης, όπου μαζί με τον Μάριο Tόκα και την παρέα τους μαζεύονταν τις νύχτες και τραγουδούσαν. Αυτές τις ...

Διαβάστε περισσότερα

H συγγραφέας Μαρία Αθανασοπούλου μιλάει για το νέο της έργο "Δημοκρατία, Βία και Εξουσία" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο συγγραφικό έργο της Μαρίας Αθανασοπούλου με τίτλο «Δημοκρατία, Βία και Εξουσία».Η συγγραφέας σε συνέντευξη της στο Timelink δίνει απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα όπως: -Πώς λειτουργούν αυτοί οι τρείς πολιτικοί όροι; -Ποιος από τους τρεις παραμένει ενεργός στην εποχή μας; Πρόκειται για μια ...

Διαβάστε περισσότερα

«Εργατική τάξη και επανάσταση» του Γιώργου Ρούση κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Στη σειρά «Ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες» κυκλοφορεί το βιβλίο του Έλληνα διανοούμενου, συγγραφέα και καθηγητή Γιώργου Ρούση με τίτλο «Εργατική τάξη και επανάσταση». Όπως μας αναφέρει ο συγγραφέας Γιώργος Ρούσης το ερώτημα το οποίο γίνεται προσπάθεια να απαντηθεί σε τούτη τη μελέτη είναι κατά πόσο η ...

Διαβάστε περισσότερα

«Εναγωνίως αγχιβατώντας» του Νίκου Μουρίκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Mετά την πρώτη ποιητική συλλογή του Νίκου Μουρίκη, με τίτλο ¨Γενεαλογία του πείσματος"  κυκλοφόρησε η δεύτερη ποιητική συλλογή του με τίτλο "Εναγωνίως αγχιβατώντας". Πρόκειται για 40 επιλεγμένα ποιήματα που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Αξίζει ν'αναφέρουμε ότι οι εκδόσεις Γκοβόστη σέβονται το αναγνωστικό τους κοινό προσφέροντας τους πάντα αξιόλογες εκδοτικές ...

Διαβάστε περισσότερα

«Εκτροφείο θηραμάτων» της Γεωργίας Μιχαλαριά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Aπο τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο της Γεωργίας Μιχαλαριά με τίτλο "Εκτροφείο θηραμάτων". Μια αναπάντεχη σύνθεση ηρώων που τραγουδούν δυνατά για να καλύψουν το στατικό θόρυβο του σύμπαντος. Ασπρόμαυροι αντιήρωες που, άλλοτε με πικρή διαύγεια και άλλοτε με δονκιχωτική αισιοδοξία, επιδίδονται σε απέλπιδες προσπάθειες να ...

Διαβάστε περισσότερα

"Πάθος για Ζωή"-Η ζωή του Βαν Γκογκ του Ίρβινγκ Στόουν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Aπό τις εκδόσεις Γκοβόστη, κυκλοφορεί το βιβλίο του Ίρβιν Στόουν «Πάθος για ζωή». Πρόκειται για τη βιογραφία του μεγάλου ζωγράφου Βικέντιου Βαν Γκογκ. Μέσα στις σελίδες του ξεδιπλώνονται άγνωστες και γνωστές πτυχές της ζωής του.Το πλούσιο συγγραφικό υλικό προέρχεται από την αλληλογραφία του ζωγράφου με τον ...

Διαβάστε περισσότερα

«Διακοπές στο Παρίσι» του Σώμερσετ Μωμ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί ένα από τα κορυφαία έργα ενός από τους σπουδαιότερους βρετανούς συγγραφείς του 20ου αιώνα. Ο Σώμερσετ Μωμ υπήρξε ένας εξαιρετικός μυθιστοριογράφος αλλά και θεατρικός συγγραφέας. Τα έργα του είναι μοναδικά μεταφέρονται στο θέατρο αλλά και στον κινηματογράφο.Τα βιβλία του έχουν διαβαστεί ...

Διαβάστε περισσότερα

"Κλεμμένες λιακάδες" της Μαρίας Παναγοπούλου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Ένας ανίερος έρωτας. Μια ιερή φιλία. Και η αέναη μάχη ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι. Ποιος θα νικήσει; Και με ποιο τίμημα; Από την συγγραφέα του μπεστ σέλερ «Είδα τον εαυτό μου στα μάτια σου» Υποψήφιο για Βραβείο Βιβλίου Public 2018. Η Μαρία Παναγοπούλου σε συνέντευξη ...

Διαβάστε περισσότερα

Υπέροχη καλοκαιρινή πρόταση από τις εκδόσεις Μίνωας:«Το χρονικό ενός πολυταξιδεμένου γάτου» της Χίρο Αρικάουα

«Καθώς απαριθμούμε τις αναμνήσεις ενός ταξιδιού, ξεκινάμε για το επόμενο. Τιμώντας αυτούς που προηγήθηκαν. Τιμώντας κι αυτούς που θα ακολουθήσουν. Και μια μέρα, θα ξανασυναντήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους κάπου πέρα απ’ τον ορίζοντα.» Το βιβλίο «Το χρονικό ενός πολυταξιδεμένου Γάτου» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα κλασικά αγαπημένα βιβλία της Ένιντ Μπλάιτον επανεκδίδονται από τις εκδόσεις Μίνωας

Οι εκδόσεις Μίνωας φροντίζουν πάντα τα παιδιά να διαβάζουν μικρά αριστουργήματα. Αυτή τη φορά επανεκδίδουν σε ολοκαίνουριες προσεγμένες εκδόσεις τη σειρά «Περιπέτεια» της Ένιντ Μπλάιτον, της συγγραφέως που διαβάστηκε από εκατομμύρια αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο, δίνοντας την ευκαιρία στους νέους αναγνώστες να διαβάσουν τα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Δύο χρόνια διακοπές» του Ιούλιου Βερν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Οι εκδόσεις Μίνωας συνεχίζουν να μας εκπλήσσουν ευχάριστα με κάθε νέα τους έκδοση αφού πρόκειται για βιβλία με εξαιρετικές επιμέλειες, μεταφράσεις και καλαίσθητα εξώφυλλα.Εκδόσεις που αγαπούν και σέβονται το αναγνωστικό τους κοινό. Ακόμα ένα σπουδαίο μυθιστόρημα από τον μεγάλο Γάλλο συγγραφέα Ιούλιο Βερν κυκλοφορεί στην εμβληματική ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τη μέρα που στέρεψε ο Λάδωνας –Η ψυχοκόρη-της Χρύσας Λυκούδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Το μυθιστόρημα της Χρύσας Λυκούδη με τίτλο «Τη μέρα που στέρεψε ο Λάδωνας», μας «βουτάει» στην κυριολεξία στα νερά του όμορφου ποταμού.Πρόκειται για μια ιστορία γεμάτη από συναισθήματα και μυστήριο. Η συγγραφέας πήγαινε όταν ήταν μικρή στο ορεινό χωριό Λυκούρια Καλαβρύτων, όπου πηγάζει ο ποταμός Λάδωνας.Τον ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι φύλακες της λίμνης» της Βασιλικής Διαμαντή μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ωκεανός

Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Βασιλικής Διαμαντή με τίτλο "Οι φύλακες της λίμνης". Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα κοινωνικό, τοποθετημένο όμως πολύ καλά στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής του. Ένας ύμνος στην δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και στο ταξίδι της μέσα σε πολέμους ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Κοντυλένια του νησιού» της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Μετά την "Τρικυμία" η συγγραφέας Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη επανέρχεσαι με ένα νέο μυθιστόρημα που βασίζεται σε αληθινή ιστορία.Αυτή τη φορά  μας παρουσιάζει την Κοντυλένια. H Κοντυλένια ήταν πραγματικό πρόσωπο. Γεννήθηκε στο γραφικό Μεγανήσι της Λευκαδίτικης Πολυνησίας και όπως έχει δηλώσει η συγγραφέας την ιστορία της την αφηγήθηκε ...

Διαβάστε περισσότερα

Θέματα Λογοτεχνίας -Τεύχος 59 -Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Mε το 59ο τεύχος, τα Θέματα Λογοτεχνίας εισέρχονται στον εικοστό δεύτερο χρόνο της παρουσίας τους στα ελληνικά γράμματα. Με την ευκαιρία αυτή προχωρήσαμε όχι μόνο στην τυπογραφική ανανέωσή του αλλά, κυρίως, στην ανανέωση της ύλης του. Εκτός από την ποίηση και την πεζογραφία –που ούτως ή άλλως ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα Ποιητικά, Τεύχος 34 —κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Ένα περιοδικό έχει ενδιαφέρον όταν είναι κάθε φορά ίδιο και διαφορετικό. Ίδιο όσον αφορά τη γενική θεώρησή του, διαφορετικό ως προς την οπτική των κειμένων που δημοσιεύει. Ελπίζουμε ότι σ’ αυτήν την κατεύθυνση κινείται και το παρόν τεύχος: αφενός μιλάει για την ποίηση, ελληνική και ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι Θυελλοφύλακες του Άρανμορ της Κάθριν Ντόιλ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

«Μαγευτικό και συναρπαστικό, σε παρασύρει σαν το κύμα». Κάθριν Ράντελ, συγγραφέας «Μια ιστορία που συνδυάζει τους κέλτικους μύθους με σύγχρονα θέματα σχετικά με τους οικογενειακούς δεσμούς, τη μνήμη και την αδελφική αντιπαλότητα. Οι λάτρεις του Χάρι Πότερ και του Πέρσι Τζάκσον μπορούν να προσθέσουν τον Φιον ...

Διαβάστε περισσότερα

«Από τα Ψηλαλώνια στο Φεγγάρι» του Διονύση Σιμόπουλου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται από την πρώτη προσεδάφιση ανθρώπου στη Σελήνη και με αφορμή την επέτειο αυτή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το νέο βιβλίο  του κορυφαίου αστροφυσικού  Διονύση Σιμόπουλου με τίτλο «Από τα Ψηλαλώνια στο Φεγγάρι». Ο κορυφαίος διευθυντής του Πλανηταρίου, ο οποίος τότε ζούσε και ...

Διαβάστε περισσότερα

Καλοκαιρινές προτάσεις:«Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Η Άλκη Ζέη φροντίζει πάντα τα παιδιά να μαθαίνουν όλα όσα γίνονται δίπλα τους με σωστό τρόπο. Στο βιβλίο «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της»,που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, ασχολείται με σημερινά προβλήματα όπως η εξάρτηση των ανήλικων παιδιών από τα ναρκωτικά. Η δύσκολη ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο κηπουρός της νύχτας» από τους αδερφούς Φαν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι εκδόσεις Μεταίχμιο μας παρουσιάζουν αξιόλογες εκδοτικές προτάσεις για μικρούς και μεγάλους αναγνώστες. « Ο κηπουρός της νύχτας» είναι ένα τρυφερό παραμύθι ….ονειρεμένο…Οι ομορφιές της φύσης μπορούν πάντα να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά. Εκπληκτική έκδοση με καλαίσθητο εξώφυλλο και ιδιαίτερα προσεγμένη εικονογράφηση. Ένας μυστηριώδης κηπουρός μεταμορφώνει ...

Διαβάστε περισσότερα