Η συνωμοσία Μπόρχες του Γκαστόν Φιόρδα από τις Εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7 Φεβρουαρίου 2018 11:53:00

Ο συγγραφέας Γκαστόν Φιόρδα με το βιβλίο του''Η συνωμοσία Μπόρχες'' αποτίει φόρο τιμής στον κορυφαίο λογοτέχνη...ο οποίος δεν έγραψε ποτέ του μυθιστορήματα.

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ύμνο στην ανάγνωση.Καταφέρνει να δημιουργήσει μια υπέροχη ιστορία γύρω από τον μύθο του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Πηγή άντλησης του τα αρχετυπικά διηγήματα του Μπόρχες. 

Ο Μπόρχες χρησιμοποίησε δύο πολύ ασυνήθιστα λογοτεχνικά στοιχεία: την παραποίηση της πραγματικότητας αναφορικά με την ιστορία κειμένων και την κριτική ανύπαρκτων έργων.Σε αυτή τη λογική στηρίχθηκε ο συγγραφέας Gastón Fiorda για να μας παρουσιάσει μια ιστορία με θέμα τις συνέπειες που θα προκαλούσε στον σημερινό λογοτεχνικό κόσμο,η σκανδαλώδης εικασία ότι αυτή η μείζων προσωπικότητα που όλοι αναγνωρίζουμε ως έναν από τους μεγαλύτερους στοχαστές και πεζογράφους του 20ού αιώνα δεν ήταν παρά ένα κατα-σκεύασμα της ομάδας του περίφημου περιοδικού “Sur”, ένας ατάλαντος συγγραφίσκος που απλώς υπέγραφε τα διηγήματα και τα ποιήματα της ομάδας, με το όνομα Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Λεπτό χιούμορ, «αστυνομικές» ανατροπές και απίστευτο αφηγηματικό… θράσος!

Ο πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι το'' alter ego ''του Gastón Fiorda...στην πραγματικότητα το όνομά του είναι Gastón.

«Αν και ο χαρακτήρας είναι μια λογοτεχνική κατασκευή, τo όνομά  του, ο τόπος όπου ζει και οι δρόμοι που περπατά,τον φέρνουν πιο κοντά στην δική μου πραγματικότητά. Σε αυτό το μυθιστόρημα τα συναισθήματα δεν είναι ψευδή, ούτε οι καταστάσεις και τα γεγονότα, τα οποία κατά κάποιο τρόπο συνέβησαν ,αλλά όχι με τη χρονολογική σειρά με την οποία τοποθετούνται στο βιβλίο. Επιπλέον, καθιστώ τον Μπόρχες, υπεύθυνο για το ενδιαφέρον μου για τη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, αισθάνομαι ταυτισμένος με τους πιθανούς μικρόκοσμους που μπορεί να δρουν,μέσα σε ένα άτομο».

Gastón Fiorda

Ο Αχιλλέας Κυριακίδης είναι γνωστός και για τις σπουδαίες αποδόσεις του στον Μπόρχες....και αυτή η απόδοση του είναι εκπληκτική. 

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203 

Λίγα λόγια για τον Χόρχε Λουίς Μπόρχες:

Εκτός από τα διηγήματά του για τα οποία είναι περισσότερο γνωστός, ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έγραψε επίσης ποίηση, δοκίμια, διάφορα σενάρια, και σημαντικό όγκο λογοτεχνικής κριτικής, προλόγους και βιβλιοκριτικές, επιμελήθηκε πολλές ανθολογίες, και μετέφρασε στα ισπανικά πολλά έργα από αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά (ακόμη και από αρχαία αγγλικά και αρχαία σκανδιναβικά). Το γεγονός ότι τυφλώθηκε (όπως και ο πατέρας του, ενώ ήταν ενήλικας) επηρέασε πολύ τα μετέπειτα γραπτά του. Ιδιαίτερη θέση στα πνευματικά του ενδιαφέροντα έχουν στοιχεία από τη μυθολογία, τα μαθηματικά, τη θεολογία, τη φιλοσοφία και, ως προσωποποίηση αυτών, η αίσθηση του Μπόρχες για τη λογοτεχνία ως ψυχαγωγία — όλα αυτά ο συγγραφέας τα μεταχειρίζεται άλλοτε ως παιγνίδι και άλλοτε τα βλέπει πολύ σοβαρά. Ο Μπόρχες έζησε το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα και έτσι επηρεάστηκε από την περίοδο του Μοντερνισμού και ιδιαίτερα από τον Συμβολισμό. Η πεζογραφία του αναδεικνύει τη σε βάθος μόρφωση του συγγραφέα και είναι πάντοτε περιεκτική. Όπως τον σύγχρονό του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ και τον κάπως παλιότερο Τζέιμς Τζόυς, συνδύασε το ενδιαφέρον του για την πατρίδα του με πολύ ευρύτερα ενδιαφέροντα.Αφηγήθηκε αρκετά ρεαλιστικές ιστορίες της ζωής στη Νότια Αμερική, ιστορίες που αναφέρονταν σε λαϊκούς ήρωες, μάγκες το δρόμου, στρατιώτες, γκάουτσο, ντετέκτιβ, ιστορικές φυσιογνωμίες. Ανέμιξε το πραγματικό με το φανταστικό, και σε μερικές περιπτώσεις, κυρίως στα πρώτα του κείμενα, αυτές οι αναμίξεις δεν απείχαν πολύ από κάποιου είδους απάτη ή παραποίηση της πραγματικότητας.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΑΠΟΦAΣΙΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤEΨΩ, ξέροντας πως η ζημιά θα ’ταν ανεπανόρθωτη. Ο Ντανιέλ, σκυμμένος πάνω από το τραπεζάκι του μπαρ, έδινε τις λεπτομέρειες μιας υπόθεσης που διαγραφόταν ανησυχητική. Θυμάμαι τα λόγια του να πέφτουν αργά από το στόμα του, την κατάπληξη που προκαλούσαν. όχι μόνο επειδή αυτά που έλεγε είχαν να κάνουν με τον Μπόρχες, αλλά και επειδή δε θύμιζαν σε τίποτα τη συνήθη του μετριοπάθεια. «Ο Μπόρχες είναι επινόημα, είναι ένα συλλογικό δημιούργημα…» —η παρεμβολή της σερβιτόρας που ήρθε να ρωτήσει αν θέλαμε τίποτ’ άλλο, του χάλασε τη διάθεση— «…ακόμα και η Κοδάμα αγνοούσε όλα αυτά τα χρόνια πως ο συγγραφέας Μπόρχες δεν ήταν παρά μια κατασκευή, βάσει ενός συμφώνου που παρέμεινε σε ισχύ ώς το θάνατό του.» Ο Ντανιέλ μάζεψε επιδεικτικά τα πράγματά του που ήταν σκορπισμένα στο τραπέζι, κι έφυγε, αφήνοντας να πλανάται μια σκιά αοριστίας. Ζήτησα άλλον έναν καφέ, σαν κάποιον που ζητάει το λογαριασμό περιμένοντας μιαν απάντηση, κι έμεινα να κοιτάζω έξω απ’ το παράθυρο τις συμμετρικές στέγες των μονοκατοικιών της Μπαλβανέρας. Θεώρησα ότι είχε έρθει η ώρα να φύγω από το μπαρ και να γυρίσω σπίτι. αυτό δεν ήταν παρά ο πρόλογος μιας νύχτας, κι αυτή η νύχτα φάνηκε να κλείνει έναν κύκλο που πιστοποιούσε την ύπαρξη αυτού του βιβλίου με τις υποψίες. Μετά από λίγα τετράγωνα ένιωσα την ανάγκη να πιω μια μπίρα, που κατέληξα να την παραγγείλω σ’ ένα καπηλειό στριμωγμένο ανάμεσα στις οδούς Πασέο και Μορένο. Κάποιος, στην άλλη άκρη της αίθουσας, έγραφε κάτι στον τοίχο. δεν έδειχνε να φοβάται τον σερβιτόρο. Όταν τελείωσε, ζήτησε το λογαριασμό και έφυγε. Παρακινημένος απ’ την περιέργεια (κάποια στιγμή θ’ αναφερθώ σ’ αυτήν), αποφάσισα να μετακινηθώ σ’ εκείνο το τραπέζι. Πάνω στον άσπρο σοβά ήταν κακογραμμένη η φράση: Μία είναι η λογοτεχνία, και μέσα σ’ έναν συγγραφέα είναι όλοι οι συγγραφείς. Θεώρησα —εσφαλμένα, ίσως— ότι τα λόγια του Ντανιέλ κι εκείνα τα ορνιθοσκαλίσματα συνδέονταν μεταξύ τους κι αποτελούσαν μέρος του ίδιου γρίφου. Zήτησα άλλη μία μπίρα, αυτή τη φορά με μια-δυο τηγανίτες. Η τηλεόραση πίσω μου διέλυε την ησυχία, ενώ από τις τουαλέτες ερχόταν η έντονη αποφορά του κατρουλιού. Έσυρα τον δεξιό μου δείκτη πάνω στη φράση, που ήταν γραμμένη με μολύβι, και μπήκα με όλο μου το θράσος σ’ ένα μονοπάτι: Τι θα ήταν η ανυπαρξία χωρίς την ύπαρξη του Μπόρχες; Μια επιβεβαίωση, απάντησε ο νους μου, διαποτισμένος από μια ράθυμη διαύγεια. Βγαίνοντας απ’ το μπαρ, ο αέρας μ’ έκανε να στραβοπατήσω, αλλά δεν έπεσα. Έφτασα σπίτι. Κι αποκοιμήθηκα ντυμένος, ψάχνοντας για ενδείξεις. 

Εκείνο το Σάββατο, ξύπνησα αποφασισμένος να μην ανοίξω στον ήλιο που γλιστρούσε μέσα απ’ τις περσίδες. Η ζέστη ήταν αφόρητη. Σήκωσα τα μαλλιά που μου ’χαν πέσει στο μέτωπο, και με κόπο ανακάθισα στο κρεβάτι. Όταν συνήλθα, άγγιξα τη φουσκωμένη κοιλιά μου και κατάλαβα ότι όλο μου το σώμα ήταν μούσκεμα. Μια γυναίκα με επισκεπτόταν μία φορά την εβδομάδα. Μου καθάριζε, μου χαμογελούσε κι ήταν μαζί μου. Λέω «με επισκεπτόταν», γιατί δεν την πλήρωνα. η Ντέμπορα δεν ήθελε να με χρεώσει. Εκείνη η μέρα ήταν η μέρα της. Το περίεργο είναι ότι την περίμενα, αναπλάθοντας ένα χαρακτήρα που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα τον εγκατέλειπα. κάτι ανάμεσα στον έξω κόσμο και στον μέσα μου. Δίπλα μου, μια μισοτελειωμένη παρτίδα σκάκι. πάνω στο κομοδίνο, μια φωτογραφία ενός αρχαίου ελβετικού νομίσματος και ο δεύτερος τόμος του Δον Κιχώτη. Mη έχοντας τι άλλο να κάνω, σκέφτηκα τον Ντανιέλ και τον παράξενο τρόπο με τον οποίο είχε ειρωνευτεί τον Μπόρχες. Και χωρίς να το πάρω είδηση επιδόθηκα σε εικασίες φτάνοντας μέχρι τον Ουόλς, σαν κάποιον που αρχίζει να μελετάει τον Μαρξ, με πρακτικό σεβασμό και μια φράση που τα συνόψιζε όλα: Τον τουφεκίσανε αλλά ζει ακόμα. Ο τουφεκισμένος ήταν ο Χουάν Κάρλος Λιβράγα, αυτός με την τρύπα στο μάγουλο και στο λαρύγγι. αυτός με το κονιορτοποιημένο σαγόνι και τα θλιμμένα μάτια όπου ακόμα αιωρείται μια σκιά θανάτου. Έλεγα να κάνω μια επίσκεψη στην αδελφή μου το απόγευμα, όταν θα ’φευγε η Ντέμπορα. Είχαν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε. ήταν, αν θυμάμαι καλά, στο Μοντεβιδέο, στην Πλατεία Ιντεπεντένσια, υπό τη σκέπη του μνημείου τού Αρτίγας. Τότε ήταν που μου είπε: Γυρίζω στη Μαδρίτη, δεν μπορώ να μείνω άλλο εδώ. Αγκαλιαστήκαμε πιστεύοντας πως δεν έμελλε να ξαναϊδωθούμε. Όμως, μετά από πέντε χρόνια επέστρεψε στο Μπουένος Άιρες. κι εκείνο το απόγευμα θα μου εξηγούσε γιατί. Πρώτα ένας καβγάς απ’ το δρόμο. μετά, το τηλέφωνο: η Ντέμπορα, για να μου πει πως δε θα ’ρχόταν. Έκλεισε χωρίς να περιμένει την απάντησή μου.

Δεν έχω ιδέα γιατί ύψωσα τη φωνή μου, γιατί συνέχισα να μιλάω χωρίς να συνειδητοποιήσω τη γελοιότητά μου. Tρόμαξα να ηρεμήσω. Βοήθησε η απόφασή μου να κάνω ντους. Και να λουστώ. Τέλος, άναψα τον υπολογιστή. μια φράση της Μαρίας Κοδάμα, στη νεκρώσιμη ακολουθία του Μπόρχες, μ’ έκανε να στηθώ στην καρέκλα, σαν να ’ταν έναυσμα να πιάσω δουλειά: Θυμάμαι, και εξακολουθώ να εκπλήσσομαι γι’ αυτό, πόσο ρόδινα ήταν ακόμα τα μάγουλά του. μα και τη γαλήνη που τον έκανε, έστω και νεκρό, να φαίνεται σαν να ’χε βυθιστεί σε ύπνο βαθύ. Καμία νύξη για τα σημάδια του καρκίνου. Ούτε για εκείνη την αδυναμία που τον είχε καταλάβει ανάμεσα στα τέλη του 1985 και στον Ιούνιο του 1986. Είναι βέβαιο ότι η Κοδάμα ήθελε ν’ αποδώσει την αρχοντιά ενός ανθρώπου που μοναδικό του αίτημα ήταν η αξιοπρέπεια, ακόμα και στη μοναξιά της τελευταίας του νύχτας, στο διαμέρισμα της Γκραντ Ρυ 28, στη Γενεύη.

Ξανάπιασα την αναζήτηση στο διαδίκτυο, ώσπου έπεσα στη φωνή του συγγραφέα, να επισημαίνει το λάθος της εγγραφής του στο Ληξιαρχείο: Ο πατέρας μου με είχε δηλώσει ως Χόρχε Φρανσίσκο Ισιδόρο Μπόρχες. Μόλις το 1939, με αφορμή το θάνατο του πατέρα μου, διαπίστωσα το λάθος και έσπευσα να προβώ στις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσω αυτό το παρόραμα που με είχε εντυπωσιάσει με το πυκνό του μυστήριο.1 Δεν έχανα ποτέ ευκαιρία ν’ αναφερθώ στην ιεροτελεστικότητα της λογοτεχνίας του, τον τρόπο με τον οποίο επικαλούνταν τη λήθη ως ευφημισμό της πραγματικότητας. Και αν επρόκειτο για μυθοπλασία —ένας προσεκτικός τρόπος ν’ αποκαλέσεις την προδοσία—, δεν είχε και πολλή σημασία. Μπορεί κανείς ν’ αμφισβητήσει ότι η τέχνη της γραφής υποθάλπει μιαν απάτη; Υπ’ αυτήν την έννοια, αποδέχθηκα την αοριστία της θεωρίας του Ντανιέλ, καθώς και της φράσης του γέρου στο καπηλειό. Αργότερα μου φάνηκαν παράλογα, τόσο η ιστορία όσο και το ενδιαφέρον μου. μ’ άλλα λόγια, το οντολογικό παράδοξο και ενδεχομένως ανυπόστατο ότι κάτι, κάποιος, είναι δυνατόν να συνυπάρχει με το αδύνατόν του να υπάρχει. Κάθισα πιο βαθιά στην καρέκλα και ξαναδιάβασα κάποιους στίχους από τον Πυρετό του Μπουένος Άιρες.

Στον καύσωνα της μέρας ήρθαν να προστεθούν κάποιες υποχρεώσεις. Εκκρεμούσε, πολλές μέρες, η αγορά μιας δερματικής κρέμας και ενός μπλίστερ ιτρακοναζόλης για τη μόλυνση στο κεφάλι μου. το θέμα είχε και μαθηματικές διαστάσεις, αφού κάθε τρεις μέρες μάτωνε και γέμιζε πύον. Πήγα στο φαρμακείο γωνία Αλσίνα και Έντρε Ρίος όπου μου έκαναν πάντα έκπτωση, και μετά στο σούπερ μάρκετ για τρία πράγματα: ψωμί, μάτε και ζάχαρη. Και στο διάδρομο με τα γλυκίσματα, τύχη αγαθή, έπεσα πάνω στον γέρο του καπηλειού. Σφύριζε αδιάφορα κάτι που θύμιζε ένα δακρύβρεχτο τάνγκο, και απόλυτα προσηλωμένος δοκίμαζε κάποια χορευτικά βήματα κάτω απ’ τις κρυφές ματιές του προσωπικού. Πήγα να τον πιάσω από τον ώμο, αλλά κάτι μπήκε ανάμεσά μας (μια φωνή, μια πτώση, ένας καβγάς), και με το που ξαναγύρισα να δω, ο γέρος είχε φύγει. Μόλις μπήκα σπίτι, χτύπησε το κινητό μου. Ήταν η Σοφία, η αδελφή μου: καλύτερα να βρισκόμασταν το βραδάκι, γιατί το απόγευμα είχε μια δουλειά. Εγώ επέμεινα στο αρχικό πρόγραμμα. Εκείνη παρέμεινε αμετάπειστη, με μιαν αυταρχικότητα που δεν τόλμησα ν’ αψηφήσω. Υπό τις αναγκαστικές περιστάσεις, αφοσιώθηκα στις διορθώσεις του μυθιστορήματος Εν ονόματι του Θεού, ένα κείμενο που δεν έλεγα να το τελειώσω, με ξεδιάντροπες προθέσεις λογοτεχνικών νεωτερισμών, ο κεντρικός χαρακτήρας του οποίου, Λούκα Μόρις, ένας νεαρός μόλις δεκαεπτά ετών, σκοτώνει τη μητέρα του κι ένα παιδί, δήθεν υπό το κράτος μιας μυστικιστικής υστερίας. Μετά από λίγες ώρες, εγκατέλειψα. Μα κι αυτό αποτελούσε μέρος του μυθιστορήματός μου: η εγκατάλειψη. όχι πια του Εν ονόματι του Θεού, μα ενός άλλου, πιο παράτολμου, με θέμα τις διαστροφές ενός παρελθόντος που επιχειρούσε να το ανασυνθέσει με ρητορικά αξιώματα, σαν την αναδρομική ανάλυση μιας ζωής, και που θα μπορούσε να έχει μια κατάληξη ανάλογη με αυτήν του Μπόρχες: Τη μέρα που θα πάρουν είδηση ότι είμαι απατεώνας, όταν θα διαβάσουν τις λίγες πραγματικές σελίδες που έχω γράψει, θα καταλάβουν τι σφάλμα έκαναν και θα με διώξουν κακήν-κακώς από παντού.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Γκαστόν Φιόρδα γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1979. Είναι δημοσιογράφος και πτυχιούχος Φιλοσοφίας. Έχει μεταπτυχιακό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικεύεται στη μελέτη των ολοκληρωτικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής. Είναι μέλος του Κέντρου Σπουδών Πολιτικής του Κράτους και της Κοινωνίας. "Η συνωμοσία Μπόρχες" είναι το πρώτο του λογοτεχνικό έργο.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203

Εκδόσεις Όπερα

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

ΜΟΝΑΧΟ: Το νέο διεθνές best seller από τον Ρόμπερτ Χάρις κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα από τα πολυαναμενόμενα βιβλία της χρονιάς μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Πρόκειται για το «Μόναχο» του Ρόμπερτ Χάρις, ένα συγκλονιστικό βιβλίο, που έχει μεταφραστεί σε 22 γλώσσες. Ένα δυνατό κατασκοπευτικού θρίλερ που έχει ως φόντο τη μοιραία Διάσκεψη του Μονάχου, εκεί δηλαδή όπου παίχτηκε ...

Διαβάστε περισσότερα

Το υπέροχο κλασικό βιβλίο «Τα ασημένια πατίνια» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Οι εκδόσεις Μίνωας μας παρουσιάζουν,στην εκπληκτική σειρά «Γαλάζια Βιβλιοθήκη» ένα ακόμη κλασικό έργο,που δε θα πρέπει να λείπει από καμία βιβλιοθήκη. "Το βιβλίο αυτό θα το πρότεινα σε μικρούς και μεγάλουν γιατί είναι ένα μυθιστόρημα γεμάτο συγκίνηση και ενδιαφέρον". "Ζωντανεύει τον ιδιόρρυθμο τρόπο ζωής των Ολλανδών. Επίσης, εάν ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το πιο τρελό τριήμερο» της Κέλλυς Σταμουλάκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση

 Ένα συναρπαστικό ταξίδι με μοναδικό όριο την ανθρώπινη φαντασία και τελικό προορισμό την αγάπη για τη ζωή. Η καταξιωμένη συγγραφέας και σκηνοθέτης, Κέλλυ Σταμουλάκη, επιστρέφει με το νέο της βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση και μας υπόσχεται "Το πιο τρελό τριήμερο". Σε έναν κόσμο που ...

Διαβάστε περισσότερα

"Βάρκα στο γιαλό":Τα άγνωστα παιδικά χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μίνωας

Η Μάρω Θεοδωράκη, συγγραφέας των βιβλίων «Η Σερενάτα για το κανταδοχώρι», «Γιαγιά σ’ α γαπώ», «Να ζεις δυνατά» υπογράφει το βιβλίο "Βάρκα στον γιαλό" που απευθύνεται σε παιδιά 8-12 ετών. Το βιβλίο περιγράφει τα παιδικά και νεανικά χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη.Φωτίζει τις πτυχές της ζωής του ...

Διαβάστε περισσότερα

Τα τρία πέπλα

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μικρό χωριό πολύ μακριά από εδώ, σε μια εποχή αλλοτινή, διαφορετική από τη σημερινή, υπήρχε το έθιμο οι κοπέλες να ράβουν και να κεντούν μόνες τους το πέπλο του γάμου τους. Αν το πέπλο δεν ήταν έτοιμο, ο ...

Διαβάστε περισσότερα

Η ποίηση on the road

Νέοι ποιητές διαβάζουν και συζητούν την εποχή τουςαπό 1η Οκτωβρίου οι δράσεις στο ΔΘΠ με ελεύθερη είσοδο Ποιητές, νέοι και παλιότεροι, συνυπάρχουν,συνομιλούν και μάς ταξιδεύουν σε γνωστά καιάγνωστα μονοπάτια της ποιητικής γραφής.Πρόκειται για μια σύμπραξη του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά καιτης «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Φιλική Εταιρεία Πνεύματος» του Δημήτρη Καρύδα

Από τις εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί το βιβλίο του Δημήτρη Καρύδα.Πρόκειται για ένα βιβλιοφιλικό θρίλερ με νουάρ ατμόσφαιρα και κεντρικό θέμα τη λογοκλοπή, μια τοιχογραφία που αναφέρεται στον λογοτεχνικό κόσμο αλλά και στις ανθρώπινες συμπεριφορές. Με μια μη γραμμική αφήγηση και συχνά φλας-μπακ, ο συγγραφέας «παίζει» ...

Διαβάστε περισσότερα

Κάτω από το Φως του Φάρου-Δημήτρης Μενεδιάτης

Το βιβλίο του Δημήτρη Μενεδιάτη μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "Άλλωστε".Πρόκειται για μια ιστορία αγάπης, λεβεντιάς, και περηφάνιας, ένα βιβλίο ανθρωπιάς, με αντιρατσιστικό μήνυμα και αγάπη για την Ελλάδα, ένα βιβλίο για τον έρωτα, την ανθρωπιά, την οικογένεια, αλλά και την ίδια τη θάλασσα. Λίγα λόγια ...

Διαβάστε περισσότερα

Βόλιος Εμβόλιος: Ένα αληθινό παραμύθι για τα εμβόλια με την υπογραφή του παιδιάτρου Δρ. Σπύρου Μαζάνη

 Ο Βόλιος Εμβόλιος που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Σοκόλη είναι το πρώτο παραμύθι, το οποίο μιλά για τη σημαντικότητα των εμβολίων, προσπαθώντας παράλληλα να καταπολεμήσει τις φοβίες των παιδιών αλλά και να καλλιεργήσει τόσο σε αυτά όσο και στους γονείς τη νοοτροπία ότι η ...

Διαβάστε περισσότερα

Χάραμα στο Αιβαλί σε περιγραφή του μεγάλου Ίωνα ποιητή Ομήρου

Το θέαμα της ανατολής του ηλίου από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης στο Αιβαλί της Τουρκίας , θυμίζει την περιγραφή του Ομήρου , που χαρακτήριζε την αυγή νυχτοθρεμμένη και ροδοδάκτυλη, προσωποποιώντας την σαν κόρη που με τα ροδαλά δάχτυλά της απλώνει το χρώμα γύρω της στον καταπληκτικό ...

Διαβάστε περισσότερα

Το οπτικό νεύρο – Μαρία Γκάινσα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

Από τις εκδόσεις Opera κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων της Μαρία Γκάινσα, με τίτλο «Το οπτικό νεύρο». Το οπτικό νεύρο είναι ένα βιβλίο γραμμένο με «ματιές», τις ματιές μιας γυναίκας που εστιάζει σε πίνακες ζωγραφικής, στους καλλιτέχνες που τους ζωγράφισαν, στον ιστορικό τους χρόνο και στην προσωπική ...

Διαβάστε περισσότερα

Το Χωριό Στεπαντσίκοβο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο Το Χωριό Στεπαντσίκοβο, του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη. Το χωριό Στεπαντσίκοβο έχει τεράστιο ενδιαφέρον στη μελέτη της Ντοστογεφσκικής λογοτεχνικής διαδρομής, λειτουργεί δηλαδή ως δείκτης μιας τεράστιας λογοτεχνικής πορείας που δε σταμάτησε να εξελίσσεται ποτέ. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο φέρνει τον κεντρικό ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο παράδεισος των ζώων» του Ντέιβιντ Τζέιμς Ποϊσάντ-Ένα βιβλίο που ξεχωρίζει στην κατηγορία Αμερικανική πεζογραφία - Διήγημα !

Σε κάθε μία από τις ιστορίες του αξιόλογου βιβλίου «Ο παράδεισος των ζώων» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera, ο βραβευμένος συγγραφέας David James Poissant διερευνά τους αδύναμους δεσμούς των οικογενειών ,όπως δοκιμάζονται από τη δύναμη της αγάπης. Οι εντυπωσιακά αληθινοί χαρακτήρες του βιβλίου ,έχουν φτάσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Προτάσεις βιβλίων για το καλοκαίρι...

Η νέα σειρά των Εκδόσεων Διάπλαση, «Ελληνική Λογοτεχνία» μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κατόρθωσε να αφήσει τη δική της λογοτεχνική σφραγίδα. Ένα εκδοτικό εγχείρημα που κυκλοφόρησε σε λιγότερο από ένα χρόνο τους παρακάτω τίτλους: * «Φιλική Εταιρεία Πνεύματος», Δημήτρης Καρύδας * «Μαγικός αέρας», Βασίλης Κυριλλίδης * ...

Διαβάστε περισσότερα

Τρία παιδικά βιβλία για τις καλοκαιρινές διακοπές από τις εκδόσεις Πορφύρα

Τα σχολεία σταμάτησαν και τώρα είναι ίσως η καλύτερη εποχή του χρόνου για διάβασμα. Όχι για μαθήματα και υποχρεωτικές εργασίες αλλά για ευχάριστα αναγνώσματα που θα διεγείρουν τη φαντασία και θα ενισχύσουν τις γνώσεις των παιδιών με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Οι εκδόσεις Πορφύρα προτείνουν ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Tο σπουδαίο έργο του Μολιέρου, «Ο Μισάνθρωπος» κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική ,σε μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδη.Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 20 Απριλίου 2018 στο Σύγχρονο Θέατρο στην Αθήνα σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη και διασκευή της ίδιας με τον Άρη Ασπρούλη. Λίγα λόγια για το ...

Διαβάστε περισσότερα

Γιατί ο Οδυσσέας Ελύτης συνιστά διακοπές στο νησί του, τη Λέσβο

« Πουθενά σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου, ο Ήλιος και η Σελήνη δεν συμβασιλεύουν τόσο αρμονικά, δεν μοιράζονται τόσο ακριβοδίκαια την ισχύ τους, όσο επάνω σε αυτό το κομμάτι γης που κάποτε, ποιος ξέρει σε τι καιρούς απίθανους, ποιος θεός, για να κάνει το ...

Διαβάστε περισσότερα

Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ της Έλενας Πέγκα

 "Πορνοστάρ" - Το νέο θεατρικό έργο της Έλενας Πέγκα μόλις  κυκλοφόρησε σε βιβλίο από την Κάπα Εκδοτική. Με μια πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα ...

Διαβάστε περισσότερα

Kυκλοφορεί το εμβληματικό "1984" του Τζώρτζ Όργουελ σε νέα διασκευή!

Το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μεγάλου Αδελφού, παρακολουθώντας συνεχώς τους πάντες και τα πάντα μέσα από αμέτρητες διαδραστικές τηλεοθόνες, κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Πρόκειται για ένα προφητικό μυθιστόρημα-σταθμός για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα, το πλέον γνωστό έργο του Τζωρτζ Όργουελ που κυκλοφορεί σε νέα ...

Διαβάστε περισσότερα

Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Το βιβλίο «Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική με αφορμή την ομώνυμη παράσταση του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία του Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα. Η παράσταση του κλασικού αντιπολεμικού αριστουργήματος του Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Η μάνα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Παιδιά ενός κατώτερου Θεού" το έργο του Μάρκ Μέντοφ κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Το γνωστό έργο «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού », γραμμένο το 1979 από τον αμερικανό θεατρικό συγγραφέα Μαρκ Μέντοφ, επανακυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Η κλασικότητα του έργου έγκειται στο γεγονός ότι εξακολουθεί να προβληματίζει και να συγκινεί τον αναγνώστη με το πάντα επίκαιρο ζήτημα της ύπαρξης ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ο Φάουστ του Γκαίτε" σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Ο Φάουστ του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική σε μετάφραση του σκηνοθέτη και πανεπιστημιακού Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, με προλογικό σημείωμα του ίδιου. Η έκδοση περιλαμβάνει επίμετρο ,επιμελημένο από τον Πλάτωνα Μαυρομούστακο και αποσπάσματα από δημοσιεύσεις Ελλήνων και ξένων μελετητών του Γκαίτε, καθώς ...

Διαβάστε περισσότερα

"Η Όπερα της Πεντάρας" του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα από την Κάπα Εκδοτική

Από την Κάπα εκδοστική κυκλοφορεί «Η Όπερα της Πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σε επίμετρο Γιάννη Χουβαρδά. Έργο εμβληματικό της παγκόσμιας δραματουργίας και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του θεάτρου, ήδη από την πρεμιέρα στις 31 Αυγούστου του 1928, η ...

Διαβάστε περισσότερα