Η συνωμοσία Μπόρχες του Γκαστόν Φιόρδα από τις Εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7 Φεβρουαρίου 2018 11:53:00

Ο συγγραφέας Γκαστόν Φιόρδα με το βιβλίο του''Η συνωμοσία Μπόρχες'' αποτίει φόρο τιμής στον κορυφαίο λογοτέχνη...ο οποίος δεν έγραψε ποτέ του μυθιστορήματα.

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ύμνο στην ανάγνωση.Καταφέρνει να δημιουργήσει μια υπέροχη ιστορία γύρω από τον μύθο του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Πηγή άντλησης του τα αρχετυπικά διηγήματα του Μπόρχες. 

Ο Μπόρχες χρησιμοποίησε δύο πολύ ασυνήθιστα λογοτεχνικά στοιχεία: την παραποίηση της πραγματικότητας αναφορικά με την ιστορία κειμένων και την κριτική ανύπαρκτων έργων.Σε αυτή τη λογική στηρίχθηκε ο συγγραφέας Gastón Fiorda για να μας παρουσιάσει μια ιστορία με θέμα τις συνέπειες που θα προκαλούσε στον σημερινό λογοτεχνικό κόσμο,η σκανδαλώδης εικασία ότι αυτή η μείζων προσωπικότητα που όλοι αναγνωρίζουμε ως έναν από τους μεγαλύτερους στοχαστές και πεζογράφους του 20ού αιώνα δεν ήταν παρά ένα κατα-σκεύασμα της ομάδας του περίφημου περιοδικού “Sur”, ένας ατάλαντος συγγραφίσκος που απλώς υπέγραφε τα διηγήματα και τα ποιήματα της ομάδας, με το όνομα Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Λεπτό χιούμορ, «αστυνομικές» ανατροπές και απίστευτο αφηγηματικό… θράσος!

Ο πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι το'' alter ego ''του Gastón Fiorda...στην πραγματικότητα το όνομά του είναι Gastón.

«Αν και ο χαρακτήρας είναι μια λογοτεχνική κατασκευή, τo όνομά  του, ο τόπος όπου ζει και οι δρόμοι που περπατά,τον φέρνουν πιο κοντά στην δική μου πραγματικότητά. Σε αυτό το μυθιστόρημα τα συναισθήματα δεν είναι ψευδή, ούτε οι καταστάσεις και τα γεγονότα, τα οποία κατά κάποιο τρόπο συνέβησαν ,αλλά όχι με τη χρονολογική σειρά με την οποία τοποθετούνται στο βιβλίο. Επιπλέον, καθιστώ τον Μπόρχες, υπεύθυνο για το ενδιαφέρον μου για τη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, αισθάνομαι ταυτισμένος με τους πιθανούς μικρόκοσμους που μπορεί να δρουν,μέσα σε ένα άτομο».

Gastón Fiorda

Ο Αχιλλέας Κυριακίδης είναι γνωστός και για τις σπουδαίες αποδόσεις του στον Μπόρχες....και αυτή η απόδοση του είναι εκπληκτική. 

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203 

Λίγα λόγια για τον Χόρχε Λουίς Μπόρχες:

Εκτός από τα διηγήματά του για τα οποία είναι περισσότερο γνωστός, ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έγραψε επίσης ποίηση, δοκίμια, διάφορα σενάρια, και σημαντικό όγκο λογοτεχνικής κριτικής, προλόγους και βιβλιοκριτικές, επιμελήθηκε πολλές ανθολογίες, και μετέφρασε στα ισπανικά πολλά έργα από αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά (ακόμη και από αρχαία αγγλικά και αρχαία σκανδιναβικά). Το γεγονός ότι τυφλώθηκε (όπως και ο πατέρας του, ενώ ήταν ενήλικας) επηρέασε πολύ τα μετέπειτα γραπτά του. Ιδιαίτερη θέση στα πνευματικά του ενδιαφέροντα έχουν στοιχεία από τη μυθολογία, τα μαθηματικά, τη θεολογία, τη φιλοσοφία και, ως προσωποποίηση αυτών, η αίσθηση του Μπόρχες για τη λογοτεχνία ως ψυχαγωγία — όλα αυτά ο συγγραφέας τα μεταχειρίζεται άλλοτε ως παιγνίδι και άλλοτε τα βλέπει πολύ σοβαρά. Ο Μπόρχες έζησε το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα και έτσι επηρεάστηκε από την περίοδο του Μοντερνισμού και ιδιαίτερα από τον Συμβολισμό. Η πεζογραφία του αναδεικνύει τη σε βάθος μόρφωση του συγγραφέα και είναι πάντοτε περιεκτική. Όπως τον σύγχρονό του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ και τον κάπως παλιότερο Τζέιμς Τζόυς, συνδύασε το ενδιαφέρον του για την πατρίδα του με πολύ ευρύτερα ενδιαφέροντα.Αφηγήθηκε αρκετά ρεαλιστικές ιστορίες της ζωής στη Νότια Αμερική, ιστορίες που αναφέρονταν σε λαϊκούς ήρωες, μάγκες το δρόμου, στρατιώτες, γκάουτσο, ντετέκτιβ, ιστορικές φυσιογνωμίες. Ανέμιξε το πραγματικό με το φανταστικό, και σε μερικές περιπτώσεις, κυρίως στα πρώτα του κείμενα, αυτές οι αναμίξεις δεν απείχαν πολύ από κάποιου είδους απάτη ή παραποίηση της πραγματικότητας.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΑΠΟΦAΣΙΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤEΨΩ, ξέροντας πως η ζημιά θα ’ταν ανεπανόρθωτη. Ο Ντανιέλ, σκυμμένος πάνω από το τραπεζάκι του μπαρ, έδινε τις λεπτομέρειες μιας υπόθεσης που διαγραφόταν ανησυχητική. Θυμάμαι τα λόγια του να πέφτουν αργά από το στόμα του, την κατάπληξη που προκαλούσαν. όχι μόνο επειδή αυτά που έλεγε είχαν να κάνουν με τον Μπόρχες, αλλά και επειδή δε θύμιζαν σε τίποτα τη συνήθη του μετριοπάθεια. «Ο Μπόρχες είναι επινόημα, είναι ένα συλλογικό δημιούργημα…» —η παρεμβολή της σερβιτόρας που ήρθε να ρωτήσει αν θέλαμε τίποτ’ άλλο, του χάλασε τη διάθεση— «…ακόμα και η Κοδάμα αγνοούσε όλα αυτά τα χρόνια πως ο συγγραφέας Μπόρχες δεν ήταν παρά μια κατασκευή, βάσει ενός συμφώνου που παρέμεινε σε ισχύ ώς το θάνατό του.» Ο Ντανιέλ μάζεψε επιδεικτικά τα πράγματά του που ήταν σκορπισμένα στο τραπέζι, κι έφυγε, αφήνοντας να πλανάται μια σκιά αοριστίας. Ζήτησα άλλον έναν καφέ, σαν κάποιον που ζητάει το λογαριασμό περιμένοντας μιαν απάντηση, κι έμεινα να κοιτάζω έξω απ’ το παράθυρο τις συμμετρικές στέγες των μονοκατοικιών της Μπαλβανέρας. Θεώρησα ότι είχε έρθει η ώρα να φύγω από το μπαρ και να γυρίσω σπίτι. αυτό δεν ήταν παρά ο πρόλογος μιας νύχτας, κι αυτή η νύχτα φάνηκε να κλείνει έναν κύκλο που πιστοποιούσε την ύπαρξη αυτού του βιβλίου με τις υποψίες. Μετά από λίγα τετράγωνα ένιωσα την ανάγκη να πιω μια μπίρα, που κατέληξα να την παραγγείλω σ’ ένα καπηλειό στριμωγμένο ανάμεσα στις οδούς Πασέο και Μορένο. Κάποιος, στην άλλη άκρη της αίθουσας, έγραφε κάτι στον τοίχο. δεν έδειχνε να φοβάται τον σερβιτόρο. Όταν τελείωσε, ζήτησε το λογαριασμό και έφυγε. Παρακινημένος απ’ την περιέργεια (κάποια στιγμή θ’ αναφερθώ σ’ αυτήν), αποφάσισα να μετακινηθώ σ’ εκείνο το τραπέζι. Πάνω στον άσπρο σοβά ήταν κακογραμμένη η φράση: Μία είναι η λογοτεχνία, και μέσα σ’ έναν συγγραφέα είναι όλοι οι συγγραφείς. Θεώρησα —εσφαλμένα, ίσως— ότι τα λόγια του Ντανιέλ κι εκείνα τα ορνιθοσκαλίσματα συνδέονταν μεταξύ τους κι αποτελούσαν μέρος του ίδιου γρίφου. Zήτησα άλλη μία μπίρα, αυτή τη φορά με μια-δυο τηγανίτες. Η τηλεόραση πίσω μου διέλυε την ησυχία, ενώ από τις τουαλέτες ερχόταν η έντονη αποφορά του κατρουλιού. Έσυρα τον δεξιό μου δείκτη πάνω στη φράση, που ήταν γραμμένη με μολύβι, και μπήκα με όλο μου το θράσος σ’ ένα μονοπάτι: Τι θα ήταν η ανυπαρξία χωρίς την ύπαρξη του Μπόρχες; Μια επιβεβαίωση, απάντησε ο νους μου, διαποτισμένος από μια ράθυμη διαύγεια. Βγαίνοντας απ’ το μπαρ, ο αέρας μ’ έκανε να στραβοπατήσω, αλλά δεν έπεσα. Έφτασα σπίτι. Κι αποκοιμήθηκα ντυμένος, ψάχνοντας για ενδείξεις. 

Εκείνο το Σάββατο, ξύπνησα αποφασισμένος να μην ανοίξω στον ήλιο που γλιστρούσε μέσα απ’ τις περσίδες. Η ζέστη ήταν αφόρητη. Σήκωσα τα μαλλιά που μου ’χαν πέσει στο μέτωπο, και με κόπο ανακάθισα στο κρεβάτι. Όταν συνήλθα, άγγιξα τη φουσκωμένη κοιλιά μου και κατάλαβα ότι όλο μου το σώμα ήταν μούσκεμα. Μια γυναίκα με επισκεπτόταν μία φορά την εβδομάδα. Μου καθάριζε, μου χαμογελούσε κι ήταν μαζί μου. Λέω «με επισκεπτόταν», γιατί δεν την πλήρωνα. η Ντέμπορα δεν ήθελε να με χρεώσει. Εκείνη η μέρα ήταν η μέρα της. Το περίεργο είναι ότι την περίμενα, αναπλάθοντας ένα χαρακτήρα που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα τον εγκατέλειπα. κάτι ανάμεσα στον έξω κόσμο και στον μέσα μου. Δίπλα μου, μια μισοτελειωμένη παρτίδα σκάκι. πάνω στο κομοδίνο, μια φωτογραφία ενός αρχαίου ελβετικού νομίσματος και ο δεύτερος τόμος του Δον Κιχώτη. Mη έχοντας τι άλλο να κάνω, σκέφτηκα τον Ντανιέλ και τον παράξενο τρόπο με τον οποίο είχε ειρωνευτεί τον Μπόρχες. Και χωρίς να το πάρω είδηση επιδόθηκα σε εικασίες φτάνοντας μέχρι τον Ουόλς, σαν κάποιον που αρχίζει να μελετάει τον Μαρξ, με πρακτικό σεβασμό και μια φράση που τα συνόψιζε όλα: Τον τουφεκίσανε αλλά ζει ακόμα. Ο τουφεκισμένος ήταν ο Χουάν Κάρλος Λιβράγα, αυτός με την τρύπα στο μάγουλο και στο λαρύγγι. αυτός με το κονιορτοποιημένο σαγόνι και τα θλιμμένα μάτια όπου ακόμα αιωρείται μια σκιά θανάτου. Έλεγα να κάνω μια επίσκεψη στην αδελφή μου το απόγευμα, όταν θα ’φευγε η Ντέμπορα. Είχαν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε. ήταν, αν θυμάμαι καλά, στο Μοντεβιδέο, στην Πλατεία Ιντεπεντένσια, υπό τη σκέπη του μνημείου τού Αρτίγας. Τότε ήταν που μου είπε: Γυρίζω στη Μαδρίτη, δεν μπορώ να μείνω άλλο εδώ. Αγκαλιαστήκαμε πιστεύοντας πως δεν έμελλε να ξαναϊδωθούμε. Όμως, μετά από πέντε χρόνια επέστρεψε στο Μπουένος Άιρες. κι εκείνο το απόγευμα θα μου εξηγούσε γιατί. Πρώτα ένας καβγάς απ’ το δρόμο. μετά, το τηλέφωνο: η Ντέμπορα, για να μου πει πως δε θα ’ρχόταν. Έκλεισε χωρίς να περιμένει την απάντησή μου.

Δεν έχω ιδέα γιατί ύψωσα τη φωνή μου, γιατί συνέχισα να μιλάω χωρίς να συνειδητοποιήσω τη γελοιότητά μου. Tρόμαξα να ηρεμήσω. Βοήθησε η απόφασή μου να κάνω ντους. Και να λουστώ. Τέλος, άναψα τον υπολογιστή. μια φράση της Μαρίας Κοδάμα, στη νεκρώσιμη ακολουθία του Μπόρχες, μ’ έκανε να στηθώ στην καρέκλα, σαν να ’ταν έναυσμα να πιάσω δουλειά: Θυμάμαι, και εξακολουθώ να εκπλήσσομαι γι’ αυτό, πόσο ρόδινα ήταν ακόμα τα μάγουλά του. μα και τη γαλήνη που τον έκανε, έστω και νεκρό, να φαίνεται σαν να ’χε βυθιστεί σε ύπνο βαθύ. Καμία νύξη για τα σημάδια του καρκίνου. Ούτε για εκείνη την αδυναμία που τον είχε καταλάβει ανάμεσα στα τέλη του 1985 και στον Ιούνιο του 1986. Είναι βέβαιο ότι η Κοδάμα ήθελε ν’ αποδώσει την αρχοντιά ενός ανθρώπου που μοναδικό του αίτημα ήταν η αξιοπρέπεια, ακόμα και στη μοναξιά της τελευταίας του νύχτας, στο διαμέρισμα της Γκραντ Ρυ 28, στη Γενεύη.

Ξανάπιασα την αναζήτηση στο διαδίκτυο, ώσπου έπεσα στη φωνή του συγγραφέα, να επισημαίνει το λάθος της εγγραφής του στο Ληξιαρχείο: Ο πατέρας μου με είχε δηλώσει ως Χόρχε Φρανσίσκο Ισιδόρο Μπόρχες. Μόλις το 1939, με αφορμή το θάνατο του πατέρα μου, διαπίστωσα το λάθος και έσπευσα να προβώ στις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσω αυτό το παρόραμα που με είχε εντυπωσιάσει με το πυκνό του μυστήριο.1 Δεν έχανα ποτέ ευκαιρία ν’ αναφερθώ στην ιεροτελεστικότητα της λογοτεχνίας του, τον τρόπο με τον οποίο επικαλούνταν τη λήθη ως ευφημισμό της πραγματικότητας. Και αν επρόκειτο για μυθοπλασία —ένας προσεκτικός τρόπος ν’ αποκαλέσεις την προδοσία—, δεν είχε και πολλή σημασία. Μπορεί κανείς ν’ αμφισβητήσει ότι η τέχνη της γραφής υποθάλπει μιαν απάτη; Υπ’ αυτήν την έννοια, αποδέχθηκα την αοριστία της θεωρίας του Ντανιέλ, καθώς και της φράσης του γέρου στο καπηλειό. Αργότερα μου φάνηκαν παράλογα, τόσο η ιστορία όσο και το ενδιαφέρον μου. μ’ άλλα λόγια, το οντολογικό παράδοξο και ενδεχομένως ανυπόστατο ότι κάτι, κάποιος, είναι δυνατόν να συνυπάρχει με το αδύνατόν του να υπάρχει. Κάθισα πιο βαθιά στην καρέκλα και ξαναδιάβασα κάποιους στίχους από τον Πυρετό του Μπουένος Άιρες.

Στον καύσωνα της μέρας ήρθαν να προστεθούν κάποιες υποχρεώσεις. Εκκρεμούσε, πολλές μέρες, η αγορά μιας δερματικής κρέμας και ενός μπλίστερ ιτρακοναζόλης για τη μόλυνση στο κεφάλι μου. το θέμα είχε και μαθηματικές διαστάσεις, αφού κάθε τρεις μέρες μάτωνε και γέμιζε πύον. Πήγα στο φαρμακείο γωνία Αλσίνα και Έντρε Ρίος όπου μου έκαναν πάντα έκπτωση, και μετά στο σούπερ μάρκετ για τρία πράγματα: ψωμί, μάτε και ζάχαρη. Και στο διάδρομο με τα γλυκίσματα, τύχη αγαθή, έπεσα πάνω στον γέρο του καπηλειού. Σφύριζε αδιάφορα κάτι που θύμιζε ένα δακρύβρεχτο τάνγκο, και απόλυτα προσηλωμένος δοκίμαζε κάποια χορευτικά βήματα κάτω απ’ τις κρυφές ματιές του προσωπικού. Πήγα να τον πιάσω από τον ώμο, αλλά κάτι μπήκε ανάμεσά μας (μια φωνή, μια πτώση, ένας καβγάς), και με το που ξαναγύρισα να δω, ο γέρος είχε φύγει. Μόλις μπήκα σπίτι, χτύπησε το κινητό μου. Ήταν η Σοφία, η αδελφή μου: καλύτερα να βρισκόμασταν το βραδάκι, γιατί το απόγευμα είχε μια δουλειά. Εγώ επέμεινα στο αρχικό πρόγραμμα. Εκείνη παρέμεινε αμετάπειστη, με μιαν αυταρχικότητα που δεν τόλμησα ν’ αψηφήσω. Υπό τις αναγκαστικές περιστάσεις, αφοσιώθηκα στις διορθώσεις του μυθιστορήματος Εν ονόματι του Θεού, ένα κείμενο που δεν έλεγα να το τελειώσω, με ξεδιάντροπες προθέσεις λογοτεχνικών νεωτερισμών, ο κεντρικός χαρακτήρας του οποίου, Λούκα Μόρις, ένας νεαρός μόλις δεκαεπτά ετών, σκοτώνει τη μητέρα του κι ένα παιδί, δήθεν υπό το κράτος μιας μυστικιστικής υστερίας. Μετά από λίγες ώρες, εγκατέλειψα. Μα κι αυτό αποτελούσε μέρος του μυθιστορήματός μου: η εγκατάλειψη. όχι πια του Εν ονόματι του Θεού, μα ενός άλλου, πιο παράτολμου, με θέμα τις διαστροφές ενός παρελθόντος που επιχειρούσε να το ανασυνθέσει με ρητορικά αξιώματα, σαν την αναδρομική ανάλυση μιας ζωής, και που θα μπορούσε να έχει μια κατάληξη ανάλογη με αυτήν του Μπόρχες: Τη μέρα που θα πάρουν είδηση ότι είμαι απατεώνας, όταν θα διαβάσουν τις λίγες πραγματικές σελίδες που έχω γράψει, θα καταλάβουν τι σφάλμα έκαναν και θα με διώξουν κακήν-κακώς από παντού.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Γκαστόν Φιόρδα γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1979. Είναι δημοσιογράφος και πτυχιούχος Φιλοσοφίας. Έχει μεταπτυχιακό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικεύεται στη μελέτη των ολοκληρωτικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής. Είναι μέλος του Κέντρου Σπουδών Πολιτικής του Κράτους και της Κοινωνίας. "Η συνωμοσία Μπόρχες" είναι το πρώτο του λογοτεχνικό έργο.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203

Εκδόσεις Όπερα

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

«Τοξικοί άνθρωποι και πώς να τους αντιμετωπίσετε» -Μπερνάντο Σταματέας

Ένα βιβλίο κλειδί για όσους θέλουν να αναγνωρίσουν τους τοξικούς ανθρώπους γύρω τους και να μάθουν να τους αντιμετωπίζουν χωρίς να δηλητηριάζουν την ψυχή τους. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ενάλιος. Οι τοξικοί άνθρωποι προσδένονται σαν τσιμεντόλιθοι στους αστραγάλους σας και σας προσκαλούν να κολυμπήσετε στο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Σκοτεινά παραμύθια» του Ντύλαν Τόμας

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ κυκλοφόρησε το 36ο τομίδιο της επιτυχημένης σειράς microMEGA / Λογοτεχνία. Μια μοναδική συλλογή διηγημάτων του Ντύλαν Τόμας με τον τίτλο «Σκοτεινά παραμύθια», σε μετάφραση της Έφης Φρυδά, η οποία υπογράφει και το επίμετρο. Ποιητής, αρθρογράφος ο Ντύλαν Tόμας ζούσε μέσα στην ποίηση. ...

Διαβάστε περισσότερα

"Οι πόρνες" του Γκυ Ντε Μωπασάν κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ροές

 Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ και στη σειρά «Ξένη Λογοτεχνία» κυκλοφόρησε το βιβλίο «Οι πόρνες», μία ακόμη συλλογή διηγημάτων του Γκυ ντε Μωπασσάν, σε μετάφραση του Σταυρούλας Αργυροπούλου και επιμέλεια της Μαρίας Σπυριδοπούλου, η οποία υπογράφει και το εκτενές επίμετρο. Ο σπουδαίος Γάλλος εκπρόσωπος του νατουραλισμού, Γκυ ...

Διαβάστε περισσότερα

Μήτσος Αλεξανδρόπουλος: Νύχτες και Αυγές-Eπανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Οι εκδόσεις Γκοβόστη επανεκδίδουν το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Μήτσου Αλεξανδρόπουλου «Νύχτες και Αυγές». Είναι σημαντικό για τους νεότερους να γνωρίσουν , αυτό το σπουδαίο έργο και για τους παλαιότερους να θυμηθούν το διαχρονικό όραμα του ανθρώπου για ελευθερία, ισονομία και κοινωνική δικαιοσύνη. «Αισθάνομαι πως έγραφα συνέχεια το ...

Διαβάστε περισσότερα

«Master Class-Ανώτερο σεμινάριο με τη Μαρία Κάλλας» του Τέρενς ΜακΝάλι

Το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass», που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν,κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Ο τολμηρός συγγραφέας του  Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ιμμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ-Κυκλοφορεί από την Κάπα εκδοτική

Ένα ποιητικό έργο με πικρό χιούμορ για την πνευματική τύφλωση της εποχής. Ο Tόμας Μπέρνχαρντ φαίνεται να λέει ,μέσα από το σπουδαίο αυτό έργο του, πως η φιλοσοφία αρρωσταίνει τους ανθρώπους αντί να τους γιατρεύει, θρηνώντας σαρκαστικά για την αντιπνευματική εποχή μας, που μοιάζει να τελειώνει. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ήρωες σε στάση εργασίας" της Ιωάννας Θέου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

Οι εκδόσεις Δωδώνη συνεχίζουν να μας παρουσιάζουν σπουδαία έργα στη σειρά Ελληνικό Θέατρο σε μια δύσκολη εποχή. Είναι σημαντικό να διαβάζουμε κλασικά έργα αλλά και σύγχρονα που αντικατοπτρίζουν τα δύσκολα σημεία των καιρών. Με σεβασμό η Ιωάννα Θέου σατιρίζει τη σύγχρονη κοινωνία με τον δικό της ...

Διαβάστε περισσότερα

Ημερολόγιο Ποίησης 2019-Η γενιά του '70-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το Ημερολόγιο των Εκδόσεων Γκοβόστη για το 2019 είναι αφιερωμένο στην ποίηση.   Σημείωμα του Εκδότη Κωνσταντίνου Ι.Γκοβόστη: ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ του 2019 και πιο συγκεκριμένα η ποίηση της γενιάς του ’70, καθώς -παραφράζοντας ελαφρώς τον Νοβάλις- η ποίηση λατρεύει και γιατρεύει τις πληγές που άνοιξε ο χρόνος ...

Διαβάστε περισσότερα

Ηλίβατος πέτρη της Κατερίνας Κατσίρη-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

H ποίηση της Κατερίνας Κατσίρη σε αγγίζει ...σε συγκινεί …. Προσπαθεί μέσα από τα ποιήματά της να εκφράσει κυρίως αυτό που κρύβει η ζωή… Είναι σημαντικό να διαβαστεί απ’ όλους μας γιατί η ποίηση βελτιώνει τη ζωή. Ο έρωτας απόμεινε πληγή στην πέτρα που κρατιέμαι δρόμος Κάποια μέρα που θα βγεις από ...

Διαβάστε περισσότερα

Μεσ' από τις θάλασσες της Στέλλας Ρωτού-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Στη σειρά ελληνική πεζογραφία των εκδόσεων Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Στέλλας Ρώτου με τίτλο «Μεσ' από τις θάλασσες». «Το όνειρο που έμεινε όνειρο είναι η απαρχή ενός καινούργιου στόχου…» Μέσα από 14 διηγήματα, με λόγο αυθεντικό και με προσωπικό στυλ, η συγγραφέας κατορθώνει να ακτινογραφήσει ...

Διαβάστε περισσότερα

Festen – Οικογενειακή γιορτή- Βασισμένο στην ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ

Το «Festen» είναι σήμερα μια ταινία-σταθμός.Με ένα σενάριο-γροθιά στο στομάχι, με τον πρώτο και μόνο λόγο να έχουν οι ηθοποιοί κι αυτό το μακρύ ταξίδι μιας ημέρας μέσα στη νύχτα, στη νύχτα της ανθρώπινης ψυχής. Κυκλοφόρησε  για πρώτη φορά στα ελληνικά σε βιβλίο από την Κάπα ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Νίκου Ταμπάκη με τίτλο «Από τη Θερμοκρασία στη γνώση»

«…γιὰ νὰ φτάσουμε στὰ ἄγνωστο πρέπει νὰ περάσουμε ἀπό γνωστοὺς δρόμους· ἀπό αὑτούς ἀσφαλέστερος εἶναι ἡ λεωφόρος τῆς Θερμοδυναμικῆς». G.Ν. LEWIS Πόσο συνειδητοποιοῦμε τόν μοναδικὸ πλοῦτο μας; Ὁ καθένας εἶναι κάτοχος ἑνός δείγματος τοῦ πολυπλοκότερου φυσικοῦ ἀντικειμένου, τοῦ πιὸ ἐντυπωσιακοῦ προϊόντος τῆς Ἐξέλιξης – τοῦ ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Πλωτά Νησιά - Πέρα απ' τα Πλωτά Νησιά" του Εουτζένιο Μπάρμπα –Εκδόσεις Δωδώνη

Ξανακυκλοφορεί σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα "Τα Πλωτά Νησιά"από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η παρούσα ανανεωμένη έκδοση περιέχει και κεφάλαια από το βιβλίο Πέρα απ’ τα Πλωτά Νησιά. O Eουτζένιο Μπάρμπα είναι ένας ζωντανός  θρύλος του θεάτρου. Ανάμεσα στα πολυάριθμα βραβεία και τις ...

Διαβάστε περισσότερα

Bράβευση του Γ. Δαρδανού για την πολύτιμη προσφορά του στα γράμματα και τις επιστήμες,με τις εκδόσεις του!

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τον Γιώργο Δαρδανό (εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω) «για το σύνολο της υπερπεντηκονταετούς αδιάλειπτης προσφοράς στα γράμματα και τις επιστήμες με τις εκδόσεις του που αποτελούν ουσιαστική πολιτιστική συμβολή στη διάδοση στη σημερινή Ελλάδα των σημαντικών κλασικών έργων παγκόσμιας ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οpera

Οι εκδόσεις Opera για μια ακόμη φορά μας προτείνουν βιβλία που αξίζει να διαβάσουμε.Βιβλία που θα μας  προβληματίσουν. Διαβάζοντας «Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ,από την πρώτη κιόλας σελίδα,νομίζεις ότι ταξιδεύεις σε μια καλογυρισμένη κινηματογραφική ταινία. Η περιγραφή του κόβει την ανάσα. Δεν μπορείς να αφήσεις το ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν τα νερά άλλαξαν

Κάποτε, ένας μεγάλος προφήτης προειδοποίησε τον κόσμο όλο, ότι πλησίαζε μια μαύρη μέρα για την ανθρωπότητα. Μια μέρα όπου τα νερά, απ’ άκρη σ’ άκρη, θα στέρευαν εντελώς. Λίμνες, ποτάμια, βρύσες, ρυάκια, πηγάδια, όλα θα ξεραίνονταν και δεν θα ήταν δυνατό να βρεθεί ούτε μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Γεωργία Παρασκευά μιλάει για τη σπουδαιότητα της «Επιστροφής των Παραμυθιών» στη ζωή μας

«Η Επιστροφή των Παραμυθιών» το νέο έργο της Γεωργίας Παρασκευά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη συγγραφέα και σας την παρουσιάζει: - Πώς μπορούμε να «βάλουμε» τη χώρα των παραμυθιών στη ζωή μας; Τη Χώρα των Παραμυθιών μπορούμε να τη «βάλουμε» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Δικαιοσύνη» του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Γερμανόφωνοι συγγραφείς», επανακυκλοφορεί σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση το μυθιστόρημα Δικαιοσύνη του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ. Μέσα σε ένα κατάμεστο εστιατόριο, ο σύμβουλος του καντονιού της Ζυρίχης Ίζαακ Κόλερ πυροβολεί θανάσιμα τον φίλο του και καθηγητή γερμανικής φιλολογίας Βίντερ μπροστά στα ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο « Στέλλα» του Γκαίτε κυκλοφορεί σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Κυκλοφόρησε από την Κάπα Εκδοτική,το θεατρικό έργο του Γκαίτε «Στέλλα», για πρώτη φορά στα ελληνικά, σε μία εξαιρετική μετάφραση από τον καταξιωμένο Έλληνα μεταφραστή Γιώργο Δεπάστα ενώ στη φιλολογική επιμέλεια ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Αξίξει να αναφέρουμε ότι η έκδοση είναι πραγματικό "κόσμημα" και τον σχεδιασμό της ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ανασυνειδησία -Ιπποκρατίδης τύραννος και τυραννούμενος "του Αλέξανδρου Αρδαβάνη

Ο ογκολόγος και ποιητής Αλέξανδρος Αρδαβάνης καταγράφει σκέψεις και συναισθήματα στη νέα του ποιητική συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Ο Αλέξανδρος Αρδαβάνης στην παρουσίαση του βιβλίου του είχε δηλώσει: «Πρέπει να γίνεσαι κι εσύ πολυμήχανος. Να κάνεις διαρκώς πιρουέτες ανάμεσα στο απρόσιτο πάντα “ιδανικό” και ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας Moυλτατούλι".

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας, του Μουλτατούλι". Ο Μαξ Χάβελααρ, Ολλανδός δημόσιος υπάλληλος, καταφθάνει στο νέο του πόστο στην Ιάβα, ολλανδική αποικία κατά τον 19ο αιώνα, όπου διαπιστώνει τη διαφθορά και την εκμετάλλευση που ...

Διαβάστε περισσότερα

Το εμβληματικό διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξίδιον» κυκλοφορεί στη Μικρή Σειρά των Εκδόσεων Αιώρα.

Ο Γεώργιος Βιζυηνός δεν παλιώνει, δεν φθείρεται με τον χρόνο. Η ανάγνωση των έργων του, κάθε φορά, ευφραίνει την καρδιά. Τα διηγήματά του, κείμενα υψηλής λογοτεχνικής αξίας, απα- ράμιλλου γλωσσικού πλούτου και αποκαλυπτικά ψυχογραφήματα, έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος της λογοτεχνικής μας ιστορίας αλλά και της ελληνικότητας. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο Φάρος " του Κόνορ Μακφέρσον κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ακροβατώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία, τις κλασσικές ιστορίες μυστηρίου, το δράμα, τον μαγικό ρεαλισμό, με χιούμορ, με εξαιρετικά διαγραμμένους χαρακτήρες και ευφυείς διαλόγους, το έργο είναι στην ουσία ένα «μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα». Mια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση ...

Διαβάστε περισσότερα