Η συνωμοσία Μπόρχες του Γκαστόν Φιόρδα από τις Εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7 Φεβρουαρίου 2018 11:53:00

Ο συγγραφέας Γκαστόν Φιόρδα με το βιβλίο του''Η συνωμοσία Μπόρχες'' αποτίει φόρο τιμής στον κορυφαίο λογοτέχνη...ο οποίος δεν έγραψε ποτέ του μυθιστορήματα.

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ύμνο στην ανάγνωση.Καταφέρνει να δημιουργήσει μια υπέροχη ιστορία γύρω από τον μύθο του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Πηγή άντλησης του τα αρχετυπικά διηγήματα του Μπόρχες. 

Ο Μπόρχες χρησιμοποίησε δύο πολύ ασυνήθιστα λογοτεχνικά στοιχεία: την παραποίηση της πραγματικότητας αναφορικά με την ιστορία κειμένων και την κριτική ανύπαρκτων έργων.Σε αυτή τη λογική στηρίχθηκε ο συγγραφέας Gastón Fiorda για να μας παρουσιάσει μια ιστορία με θέμα τις συνέπειες που θα προκαλούσε στον σημερινό λογοτεχνικό κόσμο,η σκανδαλώδης εικασία ότι αυτή η μείζων προσωπικότητα που όλοι αναγνωρίζουμε ως έναν από τους μεγαλύτερους στοχαστές και πεζογράφους του 20ού αιώνα δεν ήταν παρά ένα κατα-σκεύασμα της ομάδας του περίφημου περιοδικού “Sur”, ένας ατάλαντος συγγραφίσκος που απλώς υπέγραφε τα διηγήματα και τα ποιήματα της ομάδας, με το όνομα Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Λεπτό χιούμορ, «αστυνομικές» ανατροπές και απίστευτο αφηγηματικό… θράσος!

Ο πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι το'' alter ego ''του Gastón Fiorda...στην πραγματικότητα το όνομά του είναι Gastón.

«Αν και ο χαρακτήρας είναι μια λογοτεχνική κατασκευή, τo όνομά  του, ο τόπος όπου ζει και οι δρόμοι που περπατά,τον φέρνουν πιο κοντά στην δική μου πραγματικότητά. Σε αυτό το μυθιστόρημα τα συναισθήματα δεν είναι ψευδή, ούτε οι καταστάσεις και τα γεγονότα, τα οποία κατά κάποιο τρόπο συνέβησαν ,αλλά όχι με τη χρονολογική σειρά με την οποία τοποθετούνται στο βιβλίο. Επιπλέον, καθιστώ τον Μπόρχες, υπεύθυνο για το ενδιαφέρον μου για τη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, αισθάνομαι ταυτισμένος με τους πιθανούς μικρόκοσμους που μπορεί να δρουν,μέσα σε ένα άτομο».

Gastón Fiorda

Ο Αχιλλέας Κυριακίδης είναι γνωστός και για τις σπουδαίες αποδόσεις του στον Μπόρχες....και αυτή η απόδοση του είναι εκπληκτική. 

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203 

Λίγα λόγια για τον Χόρχε Λουίς Μπόρχες:

Εκτός από τα διηγήματά του για τα οποία είναι περισσότερο γνωστός, ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έγραψε επίσης ποίηση, δοκίμια, διάφορα σενάρια, και σημαντικό όγκο λογοτεχνικής κριτικής, προλόγους και βιβλιοκριτικές, επιμελήθηκε πολλές ανθολογίες, και μετέφρασε στα ισπανικά πολλά έργα από αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά (ακόμη και από αρχαία αγγλικά και αρχαία σκανδιναβικά). Το γεγονός ότι τυφλώθηκε (όπως και ο πατέρας του, ενώ ήταν ενήλικας) επηρέασε πολύ τα μετέπειτα γραπτά του. Ιδιαίτερη θέση στα πνευματικά του ενδιαφέροντα έχουν στοιχεία από τη μυθολογία, τα μαθηματικά, τη θεολογία, τη φιλοσοφία και, ως προσωποποίηση αυτών, η αίσθηση του Μπόρχες για τη λογοτεχνία ως ψυχαγωγία — όλα αυτά ο συγγραφέας τα μεταχειρίζεται άλλοτε ως παιγνίδι και άλλοτε τα βλέπει πολύ σοβαρά. Ο Μπόρχες έζησε το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα και έτσι επηρεάστηκε από την περίοδο του Μοντερνισμού και ιδιαίτερα από τον Συμβολισμό. Η πεζογραφία του αναδεικνύει τη σε βάθος μόρφωση του συγγραφέα και είναι πάντοτε περιεκτική. Όπως τον σύγχρονό του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ και τον κάπως παλιότερο Τζέιμς Τζόυς, συνδύασε το ενδιαφέρον του για την πατρίδα του με πολύ ευρύτερα ενδιαφέροντα.Αφηγήθηκε αρκετά ρεαλιστικές ιστορίες της ζωής στη Νότια Αμερική, ιστορίες που αναφέρονταν σε λαϊκούς ήρωες, μάγκες το δρόμου, στρατιώτες, γκάουτσο, ντετέκτιβ, ιστορικές φυσιογνωμίες. Ανέμιξε το πραγματικό με το φανταστικό, και σε μερικές περιπτώσεις, κυρίως στα πρώτα του κείμενα, αυτές οι αναμίξεις δεν απείχαν πολύ από κάποιου είδους απάτη ή παραποίηση της πραγματικότητας.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΑΠΟΦAΣΙΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤEΨΩ, ξέροντας πως η ζημιά θα ’ταν ανεπανόρθωτη. Ο Ντανιέλ, σκυμμένος πάνω από το τραπεζάκι του μπαρ, έδινε τις λεπτομέρειες μιας υπόθεσης που διαγραφόταν ανησυχητική. Θυμάμαι τα λόγια του να πέφτουν αργά από το στόμα του, την κατάπληξη που προκαλούσαν. όχι μόνο επειδή αυτά που έλεγε είχαν να κάνουν με τον Μπόρχες, αλλά και επειδή δε θύμιζαν σε τίποτα τη συνήθη του μετριοπάθεια. «Ο Μπόρχες είναι επινόημα, είναι ένα συλλογικό δημιούργημα…» —η παρεμβολή της σερβιτόρας που ήρθε να ρωτήσει αν θέλαμε τίποτ’ άλλο, του χάλασε τη διάθεση— «…ακόμα και η Κοδάμα αγνοούσε όλα αυτά τα χρόνια πως ο συγγραφέας Μπόρχες δεν ήταν παρά μια κατασκευή, βάσει ενός συμφώνου που παρέμεινε σε ισχύ ώς το θάνατό του.» Ο Ντανιέλ μάζεψε επιδεικτικά τα πράγματά του που ήταν σκορπισμένα στο τραπέζι, κι έφυγε, αφήνοντας να πλανάται μια σκιά αοριστίας. Ζήτησα άλλον έναν καφέ, σαν κάποιον που ζητάει το λογαριασμό περιμένοντας μιαν απάντηση, κι έμεινα να κοιτάζω έξω απ’ το παράθυρο τις συμμετρικές στέγες των μονοκατοικιών της Μπαλβανέρας. Θεώρησα ότι είχε έρθει η ώρα να φύγω από το μπαρ και να γυρίσω σπίτι. αυτό δεν ήταν παρά ο πρόλογος μιας νύχτας, κι αυτή η νύχτα φάνηκε να κλείνει έναν κύκλο που πιστοποιούσε την ύπαρξη αυτού του βιβλίου με τις υποψίες. Μετά από λίγα τετράγωνα ένιωσα την ανάγκη να πιω μια μπίρα, που κατέληξα να την παραγγείλω σ’ ένα καπηλειό στριμωγμένο ανάμεσα στις οδούς Πασέο και Μορένο. Κάποιος, στην άλλη άκρη της αίθουσας, έγραφε κάτι στον τοίχο. δεν έδειχνε να φοβάται τον σερβιτόρο. Όταν τελείωσε, ζήτησε το λογαριασμό και έφυγε. Παρακινημένος απ’ την περιέργεια (κάποια στιγμή θ’ αναφερθώ σ’ αυτήν), αποφάσισα να μετακινηθώ σ’ εκείνο το τραπέζι. Πάνω στον άσπρο σοβά ήταν κακογραμμένη η φράση: Μία είναι η λογοτεχνία, και μέσα σ’ έναν συγγραφέα είναι όλοι οι συγγραφείς. Θεώρησα —εσφαλμένα, ίσως— ότι τα λόγια του Ντανιέλ κι εκείνα τα ορνιθοσκαλίσματα συνδέονταν μεταξύ τους κι αποτελούσαν μέρος του ίδιου γρίφου. Zήτησα άλλη μία μπίρα, αυτή τη φορά με μια-δυο τηγανίτες. Η τηλεόραση πίσω μου διέλυε την ησυχία, ενώ από τις τουαλέτες ερχόταν η έντονη αποφορά του κατρουλιού. Έσυρα τον δεξιό μου δείκτη πάνω στη φράση, που ήταν γραμμένη με μολύβι, και μπήκα με όλο μου το θράσος σ’ ένα μονοπάτι: Τι θα ήταν η ανυπαρξία χωρίς την ύπαρξη του Μπόρχες; Μια επιβεβαίωση, απάντησε ο νους μου, διαποτισμένος από μια ράθυμη διαύγεια. Βγαίνοντας απ’ το μπαρ, ο αέρας μ’ έκανε να στραβοπατήσω, αλλά δεν έπεσα. Έφτασα σπίτι. Κι αποκοιμήθηκα ντυμένος, ψάχνοντας για ενδείξεις. 

Εκείνο το Σάββατο, ξύπνησα αποφασισμένος να μην ανοίξω στον ήλιο που γλιστρούσε μέσα απ’ τις περσίδες. Η ζέστη ήταν αφόρητη. Σήκωσα τα μαλλιά που μου ’χαν πέσει στο μέτωπο, και με κόπο ανακάθισα στο κρεβάτι. Όταν συνήλθα, άγγιξα τη φουσκωμένη κοιλιά μου και κατάλαβα ότι όλο μου το σώμα ήταν μούσκεμα. Μια γυναίκα με επισκεπτόταν μία φορά την εβδομάδα. Μου καθάριζε, μου χαμογελούσε κι ήταν μαζί μου. Λέω «με επισκεπτόταν», γιατί δεν την πλήρωνα. η Ντέμπορα δεν ήθελε να με χρεώσει. Εκείνη η μέρα ήταν η μέρα της. Το περίεργο είναι ότι την περίμενα, αναπλάθοντας ένα χαρακτήρα που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα τον εγκατέλειπα. κάτι ανάμεσα στον έξω κόσμο και στον μέσα μου. Δίπλα μου, μια μισοτελειωμένη παρτίδα σκάκι. πάνω στο κομοδίνο, μια φωτογραφία ενός αρχαίου ελβετικού νομίσματος και ο δεύτερος τόμος του Δον Κιχώτη. Mη έχοντας τι άλλο να κάνω, σκέφτηκα τον Ντανιέλ και τον παράξενο τρόπο με τον οποίο είχε ειρωνευτεί τον Μπόρχες. Και χωρίς να το πάρω είδηση επιδόθηκα σε εικασίες φτάνοντας μέχρι τον Ουόλς, σαν κάποιον που αρχίζει να μελετάει τον Μαρξ, με πρακτικό σεβασμό και μια φράση που τα συνόψιζε όλα: Τον τουφεκίσανε αλλά ζει ακόμα. Ο τουφεκισμένος ήταν ο Χουάν Κάρλος Λιβράγα, αυτός με την τρύπα στο μάγουλο και στο λαρύγγι. αυτός με το κονιορτοποιημένο σαγόνι και τα θλιμμένα μάτια όπου ακόμα αιωρείται μια σκιά θανάτου. Έλεγα να κάνω μια επίσκεψη στην αδελφή μου το απόγευμα, όταν θα ’φευγε η Ντέμπορα. Είχαν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε. ήταν, αν θυμάμαι καλά, στο Μοντεβιδέο, στην Πλατεία Ιντεπεντένσια, υπό τη σκέπη του μνημείου τού Αρτίγας. Τότε ήταν που μου είπε: Γυρίζω στη Μαδρίτη, δεν μπορώ να μείνω άλλο εδώ. Αγκαλιαστήκαμε πιστεύοντας πως δεν έμελλε να ξαναϊδωθούμε. Όμως, μετά από πέντε χρόνια επέστρεψε στο Μπουένος Άιρες. κι εκείνο το απόγευμα θα μου εξηγούσε γιατί. Πρώτα ένας καβγάς απ’ το δρόμο. μετά, το τηλέφωνο: η Ντέμπορα, για να μου πει πως δε θα ’ρχόταν. Έκλεισε χωρίς να περιμένει την απάντησή μου.

Δεν έχω ιδέα γιατί ύψωσα τη φωνή μου, γιατί συνέχισα να μιλάω χωρίς να συνειδητοποιήσω τη γελοιότητά μου. Tρόμαξα να ηρεμήσω. Βοήθησε η απόφασή μου να κάνω ντους. Και να λουστώ. Τέλος, άναψα τον υπολογιστή. μια φράση της Μαρίας Κοδάμα, στη νεκρώσιμη ακολουθία του Μπόρχες, μ’ έκανε να στηθώ στην καρέκλα, σαν να ’ταν έναυσμα να πιάσω δουλειά: Θυμάμαι, και εξακολουθώ να εκπλήσσομαι γι’ αυτό, πόσο ρόδινα ήταν ακόμα τα μάγουλά του. μα και τη γαλήνη που τον έκανε, έστω και νεκρό, να φαίνεται σαν να ’χε βυθιστεί σε ύπνο βαθύ. Καμία νύξη για τα σημάδια του καρκίνου. Ούτε για εκείνη την αδυναμία που τον είχε καταλάβει ανάμεσα στα τέλη του 1985 και στον Ιούνιο του 1986. Είναι βέβαιο ότι η Κοδάμα ήθελε ν’ αποδώσει την αρχοντιά ενός ανθρώπου που μοναδικό του αίτημα ήταν η αξιοπρέπεια, ακόμα και στη μοναξιά της τελευταίας του νύχτας, στο διαμέρισμα της Γκραντ Ρυ 28, στη Γενεύη.

Ξανάπιασα την αναζήτηση στο διαδίκτυο, ώσπου έπεσα στη φωνή του συγγραφέα, να επισημαίνει το λάθος της εγγραφής του στο Ληξιαρχείο: Ο πατέρας μου με είχε δηλώσει ως Χόρχε Φρανσίσκο Ισιδόρο Μπόρχες. Μόλις το 1939, με αφορμή το θάνατο του πατέρα μου, διαπίστωσα το λάθος και έσπευσα να προβώ στις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσω αυτό το παρόραμα που με είχε εντυπωσιάσει με το πυκνό του μυστήριο.1 Δεν έχανα ποτέ ευκαιρία ν’ αναφερθώ στην ιεροτελεστικότητα της λογοτεχνίας του, τον τρόπο με τον οποίο επικαλούνταν τη λήθη ως ευφημισμό της πραγματικότητας. Και αν επρόκειτο για μυθοπλασία —ένας προσεκτικός τρόπος ν’ αποκαλέσεις την προδοσία—, δεν είχε και πολλή σημασία. Μπορεί κανείς ν’ αμφισβητήσει ότι η τέχνη της γραφής υποθάλπει μιαν απάτη; Υπ’ αυτήν την έννοια, αποδέχθηκα την αοριστία της θεωρίας του Ντανιέλ, καθώς και της φράσης του γέρου στο καπηλειό. Αργότερα μου φάνηκαν παράλογα, τόσο η ιστορία όσο και το ενδιαφέρον μου. μ’ άλλα λόγια, το οντολογικό παράδοξο και ενδεχομένως ανυπόστατο ότι κάτι, κάποιος, είναι δυνατόν να συνυπάρχει με το αδύνατόν του να υπάρχει. Κάθισα πιο βαθιά στην καρέκλα και ξαναδιάβασα κάποιους στίχους από τον Πυρετό του Μπουένος Άιρες.

Στον καύσωνα της μέρας ήρθαν να προστεθούν κάποιες υποχρεώσεις. Εκκρεμούσε, πολλές μέρες, η αγορά μιας δερματικής κρέμας και ενός μπλίστερ ιτρακοναζόλης για τη μόλυνση στο κεφάλι μου. το θέμα είχε και μαθηματικές διαστάσεις, αφού κάθε τρεις μέρες μάτωνε και γέμιζε πύον. Πήγα στο φαρμακείο γωνία Αλσίνα και Έντρε Ρίος όπου μου έκαναν πάντα έκπτωση, και μετά στο σούπερ μάρκετ για τρία πράγματα: ψωμί, μάτε και ζάχαρη. Και στο διάδρομο με τα γλυκίσματα, τύχη αγαθή, έπεσα πάνω στον γέρο του καπηλειού. Σφύριζε αδιάφορα κάτι που θύμιζε ένα δακρύβρεχτο τάνγκο, και απόλυτα προσηλωμένος δοκίμαζε κάποια χορευτικά βήματα κάτω απ’ τις κρυφές ματιές του προσωπικού. Πήγα να τον πιάσω από τον ώμο, αλλά κάτι μπήκε ανάμεσά μας (μια φωνή, μια πτώση, ένας καβγάς), και με το που ξαναγύρισα να δω, ο γέρος είχε φύγει. Μόλις μπήκα σπίτι, χτύπησε το κινητό μου. Ήταν η Σοφία, η αδελφή μου: καλύτερα να βρισκόμασταν το βραδάκι, γιατί το απόγευμα είχε μια δουλειά. Εγώ επέμεινα στο αρχικό πρόγραμμα. Εκείνη παρέμεινε αμετάπειστη, με μιαν αυταρχικότητα που δεν τόλμησα ν’ αψηφήσω. Υπό τις αναγκαστικές περιστάσεις, αφοσιώθηκα στις διορθώσεις του μυθιστορήματος Εν ονόματι του Θεού, ένα κείμενο που δεν έλεγα να το τελειώσω, με ξεδιάντροπες προθέσεις λογοτεχνικών νεωτερισμών, ο κεντρικός χαρακτήρας του οποίου, Λούκα Μόρις, ένας νεαρός μόλις δεκαεπτά ετών, σκοτώνει τη μητέρα του κι ένα παιδί, δήθεν υπό το κράτος μιας μυστικιστικής υστερίας. Μετά από λίγες ώρες, εγκατέλειψα. Μα κι αυτό αποτελούσε μέρος του μυθιστορήματός μου: η εγκατάλειψη. όχι πια του Εν ονόματι του Θεού, μα ενός άλλου, πιο παράτολμου, με θέμα τις διαστροφές ενός παρελθόντος που επιχειρούσε να το ανασυνθέσει με ρητορικά αξιώματα, σαν την αναδρομική ανάλυση μιας ζωής, και που θα μπορούσε να έχει μια κατάληξη ανάλογη με αυτήν του Μπόρχες: Τη μέρα που θα πάρουν είδηση ότι είμαι απατεώνας, όταν θα διαβάσουν τις λίγες πραγματικές σελίδες που έχω γράψει, θα καταλάβουν τι σφάλμα έκαναν και θα με διώξουν κακήν-κακώς από παντού.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Γκαστόν Φιόρδα γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1979. Είναι δημοσιογράφος και πτυχιούχος Φιλοσοφίας. Έχει μεταπτυχιακό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικεύεται στη μελέτη των ολοκληρωτικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής. Είναι μέλος του Κέντρου Σπουδών Πολιτικής του Κράτους και της Κοινωνίας. "Η συνωμοσία Μπόρχες" είναι το πρώτο του λογοτεχνικό έργο.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203

Εκδόσεις Όπερα

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Το Τρίτο Αστέρι, του Γιώργου Γλυκοφρύδη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διάπλαση

Οι Εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορούν το νέο βιβλίο του Γιώργου Γλυκοφρύδη, «ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΣΤΕΡΙ», που σίγουρα θα γοητεύσει τους αναγνώστες με ένα διαχρονικό ταξίδι από το παρελθόν στο εγγύς μέλλον... Ο αγαπημένος συγγραφέας Γιώργος Γλυκοφρύδης με το νέο του μυθιστόρημα Το Τρίτο Αστέρι εμπλουτίζει τη νέα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Στεντόρεια":H νέα ποιητική συλλογή της Σοφίας Τσίπα

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φερενίκη η δεύτερη ποιητική συλλογή της δημοσιογράφου Σοφίας Τσίπα, με τίτλο «ΣΤΕΝΤΟΡΕΙΑ». Συνεχίζοντας στο μονοπάτι της ποίησης όπου ξεκίνησε το 2016, η Σοφία Τσίπα παρουσιάζει με «στεντόρεια φωνή» 38 ποιητικές συνθέσεις, και πάλι στη φόρμα του ομοιοκατάληκτου στίχου την οποία αγαπά, ...

Διαβάστε περισσότερα

Οι Πράκτορες του Πλανήτη βάζουν πλώρη και για Αμερική

Τα νέα μόλις ήρθαν και είναι σπουδαία! Μετά την Κίνα, την Τουρκία, την Αίγυπτο και όλο τον Αραβικό Κόσμο, τα δικαιώματα του πρώτου βιβλίου της best seller σειράς Πράκτορες του Πλανήτη της Ελένης Ανδρεάδη «Γίνε Πράκτορας του Πλανήτη» πουλήθηκαν και στη Βόρεια Αμερική. Συγκεκριμένα, το βιβλίο ...

Διαβάστε περισσότερα

Ζωντανοί και Νεκροί- Κονσταντίν Σιμόνοφ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Ένα ακόμη εξαιρετικό βιβλίο των εκδόσεων Γκοβόστη,με προσεγμένη εισαγωγή, σημειώσεις, βιβλιογραφικά σημειώματα, που απευθύνεται σε αναγνώστες που επιθυμούν να ευχαριστηθούν την ανάγνωση αλλά και να διεισδύσουν στη βαθύτερη σκέψη των συγγραφέων. ''Είναι στιγμές που ο άνθρωπος έχει την εντύπωση πως ο πόλεμος δεν αφήνει μέσα του ...

Διαβάστε περισσότερα

Placebo: Η Σαρίτα Χαΐμ μιλάει για το νέο της βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Ένα βιβλίο που πραγματικά φωτίζει την ελληνική οικογένεια και που στο οποίο θα αναγνωρίσουμε είτε τον εαυτό μας είτε κάποιον γνωστό μας.Άκρως ρεαλιστικό… Οι χαρακτήρες του μυθιστορήματος αναπτύσσουν τον ψυχισμό τους βάσει της θέσης τού καθενός στην οικογένεια, του ρόλου του σε αυτήν, τις φθορές ...

Διαβάστε περισσότερα

«Amour- Ερωτική Ανθολογία» από τις Εκδόσεις Αιώρα

Η γιορτή των ερωτευμένων έφτασε και οι Εκδόσεις Αιώρα το γιορτάζουν, με ένα εξαιρετικό βιβλίο. Ένα «διαχρονικά συναρπαστικό» θέμα, ο έρωτας, γίνεται η αφορμή για μια ερωτική ανθολογία με κείμενα Γάλλων συγγραφέων του 18ου και 19ου αιώνα. Κείμενα των Ντε Σαντ, Καζανόβα, Μπαλζάκ, Μωπασσάν, Σταντάλ και ...

Διαβάστε περισσότερα

Η αμερικανίδα ποιήτρια Αλίκη Μπαρνστόουν στην Αθήνα

Η Εταιρεία Συγγραφέων προσκαλεί το αναγνωστικό κοινό σε μια ανάγνωση και συζήτηση με την Αμερικανίδα ποιήτρια Αλίκη Μπαρνστόουν (Aliki Barnstone) την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018, στις 20:00, στο Βιβλιοπωλείο της Εκδοτικής Αθηνών (Σόλωνος 47). Τη συζήτηση στα αγγλικά, με συνοπτική διερμηνεία στα ελληνικά, θα διευθύνει η ...

Διαβάστε περισσότερα

Σεμινάριο δημιουργικής γραφής με τον Αλέξη Σταμάτη

Το Bookoo και οι Εκδόσεις Ψυχογιός βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουν την έναρξη μαθημάτων δημιουργικής γραφής σε συνεργασία με τον καταξιωμένο συγγραφέα και εισηγητή σεμιναρίων δημιουργικής γραφής Αλέξη Σταμάτη. Ανακαλύψτε τη μαγεία της συγγραφής στη ζεστασιά του νέου μας βιβλιοπωλείου στο κέντρο της ...

Διαβάστε περισσότερα

Η συνωμοσία Μπόρχες του Γκαστόν Φιόρδα από τις Εκδόσεις Opera

Ο συγγραφέας Γκαστόν Φιόρδα με το βιβλίο του''Η συνωμοσία Μπόρχες'' αποτίει φόρο τιμής στον κορυφαίο λογοτέχνη...ο οποίος δεν έγραψε ποτέ του μυθιστορήματα. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ύμνο στην ανάγνωση.Καταφέρνει να δημιουργήσει μια υπέροχη ιστορία γύρω από τον μύθο του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Πηγή άντλησης του τα ...

Διαβάστε περισσότερα

Στο Πατάρι του Gutenberg: Συναντήσεις με αφορμή σημαντικά βιβλία

Tο βιβλιοπωλείο Gutenberg πραγματοποιεί αυτή την περίοδο μια σειρά από συναντήσεις με αφορμή σημαντικά βιβλία. Στο Πατάρι του Gutenberg, κάθε Σάββατο στις 12:00 το μεσημέρι, πρόκειται να γνωρίσουμε τους συγγραφείς και να απολαύσουμε το έργο τους, σε ένα όμορφο και ζεστό «λογοτεχνικό» κλίμα. Με ελεύθερη είσοδο ...

Διαβάστε περισσότερα

''Η γυναίκα του κόσμου και άλλες ιστορίες''-Gustave Flaubert-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Ένα ακόμη εξαιρετικό βιβλίο της σειράς Aldina ,σε πολυτονικό σύστημα, με προσεγμένη εισαγωγή, σημειώσεις, επίμετρο, εργοβιογραφικά και βιβλιογραφικά σημειώματα, που απευθύνεται σε αναγνώστες που επιθυμούν να ευχαριστηθούν την ανάγνωση αλλά και να διεισδύσουν στη βαθύτερη σκέψη των συγγραφέων. Μέσα στα πέντε νεανικά διηγήματα  «Η γυναίκα του κόσμου ...

Διαβάστε περισσότερα

«Άκου το χαρτί…έχει ιστορίες να σου πει!»

Η Βιβλιοθήκη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης «Άκου το χαρτί…έχει ιστορίες να σου πει!», παρουσιάζει, σε συνεργασία με την Ομάδα Άνασσα, το δεύτερο εργαστήρι με θέμα το βιβλίο. Το εργαστήρι, με τίτλο «Τα βιβλία των λαών», πραγματοποιείται την Παρασκευή 9 ...

Διαβάστε περισσότερα

Placebo»: To νέο βιβλίο της Σαρίτα Χαΐμ -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας

Ένα βιβλίο που πραγματικά φωτίζει την ελληνική οικογένεια και που στο οποίο θα αναγνωρίσουμε είτε τον εαυτό μας είτε κάποιον γνωστό μας.Άκρως ρεαλιστικό… Οι χαρακτήρες του μυθιστορήματος αναπτύσσουν τον ψυχισμό τους βάσει της θέσης τού καθενός στην οικογένεια, του ρόλου του σε αυτήν, τις φθορές που ...

Διαβάστε περισσότερα

''Guernica'' του Russell Martin -Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το βιβλίο Guernica-Ο πόλεμος του Πικάσο του Russell Martin σε μετάφραση του Γιάννη Καστανάρα. O συγγραφέας μας εξιστορεί όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την ιστορία του μοναδικού αυτού πίνακα. Είναι ένα εντυπωσιακά προσεγμένο βιβλίο,με λεπτομέρειες που πραγματικά συγκλονίζουν. Όταν στις 26 ...

Διαβάστε περισσότερα

Πρόσκληση…προς όλα τα #Girlboss της Αθήνας σε μια απίστευτη παρουσίαση βιβλίου

Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου στις 19:00 στο The Cube παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το βιβλίο #GIRLBOSS. Η Αμερικανίδια ελληνικής καταγωγής Σοφία Αμορούζο είναι ένα ροκ 'ν' ρολ κορίτσι με ντίσκο καρδιά. Ηταν ένα αουτσάιντερ που τα κατάφερε κόντρα σε όλες τις πιθανότητες. Έκανε όλη ...

Διαβάστε περισσότερα

Να λυπάσαι το έθνος...-Του Χαλίλ Γκιμπράν

Να λυπάσαι το έθνος με το πλήθος τα δόγματα και την κούφια θρησκεία. Να λυπάσαι το έθνος οπού ρούχα φορεί που δεν ύφανε το ίδιο ψωμοτρώει από στάρι που εκείνο δε θέρισε το κρασί του δεν γίνηκε απ’ τις δικές του πατούσες.   Να λυπάσαι το έθνος που δοξάζει μ’ ...

Διαβάστε περισσότερα

Τηθύς-Του Πάνου Τσερόλα

Ξεκινήσαμε νωρίς, τόσο νωρίς που όλα ακόμα ήταν μια αδιαίρετη σκιά. Έπρεπε να τη δείτε. Εκείνη, που ήταν ικανή, ακόμα και στην πιο σημαντική συνέντευξη, στην πιο σημαντική δουλειά, να επιχειρηματολογήσει εκτενώς, γλαφυρά και παραστατικά και με το μοναδικό της μπρίο για τη θεμελιώδη άρνησή ...

Διαβάστε περισσότερα

Πολύ Καλές Ζωές –Το νέο βιβλίο της Τζ. Κ. Ρόουλινγ, της συγγραφέως του Χάρι Πότερ

Το νέο βιβλίο της Ρόουλινγκ μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Η συγγραφέας του Χάρι Πότερ , μιλάει στο βιβλίο της, “πολύ καλές ζωές” για τα οφέλη της αποτυχίας και τη δύναμη της φαντασίας.Μας λέει να ρισκάρουμε στη ζωή μας και να ξεκινήσουμε να ζούμε με ...

Διαβάστε περισσότερα

«Κωνσταντινούπολη.Στις άγνωστες γειτονιές του Κερατίου» με οδηγό τον Αλέξανδρο Μασσαβέτα

Τη διαδρομή μιας πόλης σε αέναη μετάλλαξη αποτυπώνει το οδοιπορικό του Αλέξανδρου Μασσαβέτα «Κωνσταντινούπολη. Στις άγνωστες γειτονιές του Κερατίου», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη, με φωτογραφίες του ίδιου, αλλά και εικόνες τοιχογραφιών, επιγραφών, πορτρέτων και σκίτσων (οι χάρτες έχουν σχεδιαστεί από τον Δημήτρη ...

Διαβάστε περισσότερα

Ζήτω ο άνθρωπος, του Κώστα Γραμματικόπουλου από τις εκδόσεις Βακχικόν

Οι Εκδόσεις Βακχικόν παρουσιάζουν το βιβλίο Ζήτω ο άνθρωπος, του Κώστα Γραμματικόπουλου. Περιγραφή ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ Ο Θεός είναι μία απάντηση χοντροκομμένη, μία έλλειψη λεπτότητας για μας που σκεπτόμαστε. Ουσιαστικά, δεν είναι παρά μια απαγόρευση. Θα μπορούσα να πω, πως είναι μία άτεχνη απαγόρευση. Είναι σαν να μας λένε ...

Διαβάστε περισσότερα

Μιλούκα, του Ντίνου Πετράκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν

Στο κοντινό μέλλον, οι κάτοικοι μιας χώρας έχουν εκλέξει ολοκληρωτική κυβέρνηση. Ο Βασίλης ζει σε μια μεγαλούπολη αυτής της χώρας και εργάζεται σε εταιρεία. Χωρισμένος, με ένα παιδί που σπουδάζει, μένει μόνος του. Ψυχαναγκαστικός, απόμακρος, εγκλωβισμένος σ’ ένα μικρόκοσμο που ο ίδιος δημιούργησε. Η ζωή ...

Διαβάστε περισσότερα

Στρατός ξυπόλητων λέξεων από τις εκδόσεις Βακχικόν

Οι Εκδόσεις Βακχικόν παρουσιάζουν την ποιητική συλλογή "Στρατός ξυπόλητων λέξεων" Περιγραφή Για ενδεχόμενη απολογία:Αγαπώ τα δέντρακι ας ψηλώνουν σκόπιμα.Καθένα μού κρύβει ένα κομμάτι ουρανού,καθένα με καρφώνει στο παρόν. Ή Έσφαξα το παρελθόν,γέμισε η αυλή με αίματακαι ασήμαντες λεπτομέρειες.Άλλη εκδοχή δεν υπάρχει. Η Ιωάννα Διαμαντοπούλου γεννήθηκε το 1960 στην Αθήνα. Φοίτησε ...

Διαβάστε περισσότερα

''Ο Πυγμαλίων''του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω-Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Δωδώνη

''Ο Πυγμαλίων'',του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, κυκλοφορεί στη σειρά "Παγκόσμιο Θέατρο" των Εκδόσεων Δωδώνη. Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα του πολυγραφότατου συγγραφέα, ο οποίος μάλιστα το 1925 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ για την προσφορά του στην παγκόσμια λογοτεχνία. Ο Μπέρναρντ Σω έγραψε τον ...

Διαβάστε περισσότερα