Η συνωμοσία Μπόρχες του Γκαστόν Φιόρδα από τις Εκδόσεις Opera

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7 Φεβρουαρίου 2018 11:53:00

Ο συγγραφέας Γκαστόν Φιόρδα με το βιβλίο του''Η συνωμοσία Μπόρχες'' αποτίει φόρο τιμής στον κορυφαίο λογοτέχνη...ο οποίος δεν έγραψε ποτέ του μυθιστορήματα.

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ύμνο στην ανάγνωση.Καταφέρνει να δημιουργήσει μια υπέροχη ιστορία γύρω από τον μύθο του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Πηγή άντλησης του τα αρχετυπικά διηγήματα του Μπόρχες. 

Ο Μπόρχες χρησιμοποίησε δύο πολύ ασυνήθιστα λογοτεχνικά στοιχεία: την παραποίηση της πραγματικότητας αναφορικά με την ιστορία κειμένων και την κριτική ανύπαρκτων έργων.Σε αυτή τη λογική στηρίχθηκε ο συγγραφέας Gastón Fiorda για να μας παρουσιάσει μια ιστορία με θέμα τις συνέπειες που θα προκαλούσε στον σημερινό λογοτεχνικό κόσμο,η σκανδαλώδης εικασία ότι αυτή η μείζων προσωπικότητα που όλοι αναγνωρίζουμε ως έναν από τους μεγαλύτερους στοχαστές και πεζογράφους του 20ού αιώνα δεν ήταν παρά ένα κατα-σκεύασμα της ομάδας του περίφημου περιοδικού “Sur”, ένας ατάλαντος συγγραφίσκος που απλώς υπέγραφε τα διηγήματα και τα ποιήματα της ομάδας, με το όνομα Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Λεπτό χιούμορ, «αστυνομικές» ανατροπές και απίστευτο αφηγηματικό… θράσος!

Ο πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι το'' alter ego ''του Gastón Fiorda...στην πραγματικότητα το όνομά του είναι Gastón.

«Αν και ο χαρακτήρας είναι μια λογοτεχνική κατασκευή, τo όνομά  του, ο τόπος όπου ζει και οι δρόμοι που περπατά,τον φέρνουν πιο κοντά στην δική μου πραγματικότητά. Σε αυτό το μυθιστόρημα τα συναισθήματα δεν είναι ψευδή, ούτε οι καταστάσεις και τα γεγονότα, τα οποία κατά κάποιο τρόπο συνέβησαν ,αλλά όχι με τη χρονολογική σειρά με την οποία τοποθετούνται στο βιβλίο. Επιπλέον, καθιστώ τον Μπόρχες, υπεύθυνο για το ενδιαφέρον μου για τη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, αισθάνομαι ταυτισμένος με τους πιθανούς μικρόκοσμους που μπορεί να δρουν,μέσα σε ένα άτομο».

Gastón Fiorda

Ο Αχιλλέας Κυριακίδης είναι γνωστός και για τις σπουδαίες αποδόσεις του στον Μπόρχες....και αυτή η απόδοση του είναι εκπληκτική. 

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203 

Λίγα λόγια για τον Χόρχε Λουίς Μπόρχες:

Εκτός από τα διηγήματά του για τα οποία είναι περισσότερο γνωστός, ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έγραψε επίσης ποίηση, δοκίμια, διάφορα σενάρια, και σημαντικό όγκο λογοτεχνικής κριτικής, προλόγους και βιβλιοκριτικές, επιμελήθηκε πολλές ανθολογίες, και μετέφρασε στα ισπανικά πολλά έργα από αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά (ακόμη και από αρχαία αγγλικά και αρχαία σκανδιναβικά). Το γεγονός ότι τυφλώθηκε (όπως και ο πατέρας του, ενώ ήταν ενήλικας) επηρέασε πολύ τα μετέπειτα γραπτά του. Ιδιαίτερη θέση στα πνευματικά του ενδιαφέροντα έχουν στοιχεία από τη μυθολογία, τα μαθηματικά, τη θεολογία, τη φιλοσοφία και, ως προσωποποίηση αυτών, η αίσθηση του Μπόρχες για τη λογοτεχνία ως ψυχαγωγία — όλα αυτά ο συγγραφέας τα μεταχειρίζεται άλλοτε ως παιγνίδι και άλλοτε τα βλέπει πολύ σοβαρά. Ο Μπόρχες έζησε το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα και έτσι επηρεάστηκε από την περίοδο του Μοντερνισμού και ιδιαίτερα από τον Συμβολισμό. Η πεζογραφία του αναδεικνύει τη σε βάθος μόρφωση του συγγραφέα και είναι πάντοτε περιεκτική. Όπως τον σύγχρονό του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ και τον κάπως παλιότερο Τζέιμς Τζόυς, συνδύασε το ενδιαφέρον του για την πατρίδα του με πολύ ευρύτερα ενδιαφέροντα.Αφηγήθηκε αρκετά ρεαλιστικές ιστορίες της ζωής στη Νότια Αμερική, ιστορίες που αναφέρονταν σε λαϊκούς ήρωες, μάγκες το δρόμου, στρατιώτες, γκάουτσο, ντετέκτιβ, ιστορικές φυσιογνωμίες. Ανέμιξε το πραγματικό με το φανταστικό, και σε μερικές περιπτώσεις, κυρίως στα πρώτα του κείμενα, αυτές οι αναμίξεις δεν απείχαν πολύ από κάποιου είδους απάτη ή παραποίηση της πραγματικότητας.

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΑΠΟΦAΣΙΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤEΨΩ, ξέροντας πως η ζημιά θα ’ταν ανεπανόρθωτη. Ο Ντανιέλ, σκυμμένος πάνω από το τραπεζάκι του μπαρ, έδινε τις λεπτομέρειες μιας υπόθεσης που διαγραφόταν ανησυχητική. Θυμάμαι τα λόγια του να πέφτουν αργά από το στόμα του, την κατάπληξη που προκαλούσαν. όχι μόνο επειδή αυτά που έλεγε είχαν να κάνουν με τον Μπόρχες, αλλά και επειδή δε θύμιζαν σε τίποτα τη συνήθη του μετριοπάθεια. «Ο Μπόρχες είναι επινόημα, είναι ένα συλλογικό δημιούργημα…» —η παρεμβολή της σερβιτόρας που ήρθε να ρωτήσει αν θέλαμε τίποτ’ άλλο, του χάλασε τη διάθεση— «…ακόμα και η Κοδάμα αγνοούσε όλα αυτά τα χρόνια πως ο συγγραφέας Μπόρχες δεν ήταν παρά μια κατασκευή, βάσει ενός συμφώνου που παρέμεινε σε ισχύ ώς το θάνατό του.» Ο Ντανιέλ μάζεψε επιδεικτικά τα πράγματά του που ήταν σκορπισμένα στο τραπέζι, κι έφυγε, αφήνοντας να πλανάται μια σκιά αοριστίας. Ζήτησα άλλον έναν καφέ, σαν κάποιον που ζητάει το λογαριασμό περιμένοντας μιαν απάντηση, κι έμεινα να κοιτάζω έξω απ’ το παράθυρο τις συμμετρικές στέγες των μονοκατοικιών της Μπαλβανέρας. Θεώρησα ότι είχε έρθει η ώρα να φύγω από το μπαρ και να γυρίσω σπίτι. αυτό δεν ήταν παρά ο πρόλογος μιας νύχτας, κι αυτή η νύχτα φάνηκε να κλείνει έναν κύκλο που πιστοποιούσε την ύπαρξη αυτού του βιβλίου με τις υποψίες. Μετά από λίγα τετράγωνα ένιωσα την ανάγκη να πιω μια μπίρα, που κατέληξα να την παραγγείλω σ’ ένα καπηλειό στριμωγμένο ανάμεσα στις οδούς Πασέο και Μορένο. Κάποιος, στην άλλη άκρη της αίθουσας, έγραφε κάτι στον τοίχο. δεν έδειχνε να φοβάται τον σερβιτόρο. Όταν τελείωσε, ζήτησε το λογαριασμό και έφυγε. Παρακινημένος απ’ την περιέργεια (κάποια στιγμή θ’ αναφερθώ σ’ αυτήν), αποφάσισα να μετακινηθώ σ’ εκείνο το τραπέζι. Πάνω στον άσπρο σοβά ήταν κακογραμμένη η φράση: Μία είναι η λογοτεχνία, και μέσα σ’ έναν συγγραφέα είναι όλοι οι συγγραφείς. Θεώρησα —εσφαλμένα, ίσως— ότι τα λόγια του Ντανιέλ κι εκείνα τα ορνιθοσκαλίσματα συνδέονταν μεταξύ τους κι αποτελούσαν μέρος του ίδιου γρίφου. Zήτησα άλλη μία μπίρα, αυτή τη φορά με μια-δυο τηγανίτες. Η τηλεόραση πίσω μου διέλυε την ησυχία, ενώ από τις τουαλέτες ερχόταν η έντονη αποφορά του κατρουλιού. Έσυρα τον δεξιό μου δείκτη πάνω στη φράση, που ήταν γραμμένη με μολύβι, και μπήκα με όλο μου το θράσος σ’ ένα μονοπάτι: Τι θα ήταν η ανυπαρξία χωρίς την ύπαρξη του Μπόρχες; Μια επιβεβαίωση, απάντησε ο νους μου, διαποτισμένος από μια ράθυμη διαύγεια. Βγαίνοντας απ’ το μπαρ, ο αέρας μ’ έκανε να στραβοπατήσω, αλλά δεν έπεσα. Έφτασα σπίτι. Κι αποκοιμήθηκα ντυμένος, ψάχνοντας για ενδείξεις. 

Εκείνο το Σάββατο, ξύπνησα αποφασισμένος να μην ανοίξω στον ήλιο που γλιστρούσε μέσα απ’ τις περσίδες. Η ζέστη ήταν αφόρητη. Σήκωσα τα μαλλιά που μου ’χαν πέσει στο μέτωπο, και με κόπο ανακάθισα στο κρεβάτι. Όταν συνήλθα, άγγιξα τη φουσκωμένη κοιλιά μου και κατάλαβα ότι όλο μου το σώμα ήταν μούσκεμα. Μια γυναίκα με επισκεπτόταν μία φορά την εβδομάδα. Μου καθάριζε, μου χαμογελούσε κι ήταν μαζί μου. Λέω «με επισκεπτόταν», γιατί δεν την πλήρωνα. η Ντέμπορα δεν ήθελε να με χρεώσει. Εκείνη η μέρα ήταν η μέρα της. Το περίεργο είναι ότι την περίμενα, αναπλάθοντας ένα χαρακτήρα που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα τον εγκατέλειπα. κάτι ανάμεσα στον έξω κόσμο και στον μέσα μου. Δίπλα μου, μια μισοτελειωμένη παρτίδα σκάκι. πάνω στο κομοδίνο, μια φωτογραφία ενός αρχαίου ελβετικού νομίσματος και ο δεύτερος τόμος του Δον Κιχώτη. Mη έχοντας τι άλλο να κάνω, σκέφτηκα τον Ντανιέλ και τον παράξενο τρόπο με τον οποίο είχε ειρωνευτεί τον Μπόρχες. Και χωρίς να το πάρω είδηση επιδόθηκα σε εικασίες φτάνοντας μέχρι τον Ουόλς, σαν κάποιον που αρχίζει να μελετάει τον Μαρξ, με πρακτικό σεβασμό και μια φράση που τα συνόψιζε όλα: Τον τουφεκίσανε αλλά ζει ακόμα. Ο τουφεκισμένος ήταν ο Χουάν Κάρλος Λιβράγα, αυτός με την τρύπα στο μάγουλο και στο λαρύγγι. αυτός με το κονιορτοποιημένο σαγόνι και τα θλιμμένα μάτια όπου ακόμα αιωρείται μια σκιά θανάτου. Έλεγα να κάνω μια επίσκεψη στην αδελφή μου το απόγευμα, όταν θα ’φευγε η Ντέμπορα. Είχαν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε. ήταν, αν θυμάμαι καλά, στο Μοντεβιδέο, στην Πλατεία Ιντεπεντένσια, υπό τη σκέπη του μνημείου τού Αρτίγας. Τότε ήταν που μου είπε: Γυρίζω στη Μαδρίτη, δεν μπορώ να μείνω άλλο εδώ. Αγκαλιαστήκαμε πιστεύοντας πως δεν έμελλε να ξαναϊδωθούμε. Όμως, μετά από πέντε χρόνια επέστρεψε στο Μπουένος Άιρες. κι εκείνο το απόγευμα θα μου εξηγούσε γιατί. Πρώτα ένας καβγάς απ’ το δρόμο. μετά, το τηλέφωνο: η Ντέμπορα, για να μου πει πως δε θα ’ρχόταν. Έκλεισε χωρίς να περιμένει την απάντησή μου.

Δεν έχω ιδέα γιατί ύψωσα τη φωνή μου, γιατί συνέχισα να μιλάω χωρίς να συνειδητοποιήσω τη γελοιότητά μου. Tρόμαξα να ηρεμήσω. Βοήθησε η απόφασή μου να κάνω ντους. Και να λουστώ. Τέλος, άναψα τον υπολογιστή. μια φράση της Μαρίας Κοδάμα, στη νεκρώσιμη ακολουθία του Μπόρχες, μ’ έκανε να στηθώ στην καρέκλα, σαν να ’ταν έναυσμα να πιάσω δουλειά: Θυμάμαι, και εξακολουθώ να εκπλήσσομαι γι’ αυτό, πόσο ρόδινα ήταν ακόμα τα μάγουλά του. μα και τη γαλήνη που τον έκανε, έστω και νεκρό, να φαίνεται σαν να ’χε βυθιστεί σε ύπνο βαθύ. Καμία νύξη για τα σημάδια του καρκίνου. Ούτε για εκείνη την αδυναμία που τον είχε καταλάβει ανάμεσα στα τέλη του 1985 και στον Ιούνιο του 1986. Είναι βέβαιο ότι η Κοδάμα ήθελε ν’ αποδώσει την αρχοντιά ενός ανθρώπου που μοναδικό του αίτημα ήταν η αξιοπρέπεια, ακόμα και στη μοναξιά της τελευταίας του νύχτας, στο διαμέρισμα της Γκραντ Ρυ 28, στη Γενεύη.

Ξανάπιασα την αναζήτηση στο διαδίκτυο, ώσπου έπεσα στη φωνή του συγγραφέα, να επισημαίνει το λάθος της εγγραφής του στο Ληξιαρχείο: Ο πατέρας μου με είχε δηλώσει ως Χόρχε Φρανσίσκο Ισιδόρο Μπόρχες. Μόλις το 1939, με αφορμή το θάνατο του πατέρα μου, διαπίστωσα το λάθος και έσπευσα να προβώ στις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσω αυτό το παρόραμα που με είχε εντυπωσιάσει με το πυκνό του μυστήριο.1 Δεν έχανα ποτέ ευκαιρία ν’ αναφερθώ στην ιεροτελεστικότητα της λογοτεχνίας του, τον τρόπο με τον οποίο επικαλούνταν τη λήθη ως ευφημισμό της πραγματικότητας. Και αν επρόκειτο για μυθοπλασία —ένας προσεκτικός τρόπος ν’ αποκαλέσεις την προδοσία—, δεν είχε και πολλή σημασία. Μπορεί κανείς ν’ αμφισβητήσει ότι η τέχνη της γραφής υποθάλπει μιαν απάτη; Υπ’ αυτήν την έννοια, αποδέχθηκα την αοριστία της θεωρίας του Ντανιέλ, καθώς και της φράσης του γέρου στο καπηλειό. Αργότερα μου φάνηκαν παράλογα, τόσο η ιστορία όσο και το ενδιαφέρον μου. μ’ άλλα λόγια, το οντολογικό παράδοξο και ενδεχομένως ανυπόστατο ότι κάτι, κάποιος, είναι δυνατόν να συνυπάρχει με το αδύνατόν του να υπάρχει. Κάθισα πιο βαθιά στην καρέκλα και ξαναδιάβασα κάποιους στίχους από τον Πυρετό του Μπουένος Άιρες.

Στον καύσωνα της μέρας ήρθαν να προστεθούν κάποιες υποχρεώσεις. Εκκρεμούσε, πολλές μέρες, η αγορά μιας δερματικής κρέμας και ενός μπλίστερ ιτρακοναζόλης για τη μόλυνση στο κεφάλι μου. το θέμα είχε και μαθηματικές διαστάσεις, αφού κάθε τρεις μέρες μάτωνε και γέμιζε πύον. Πήγα στο φαρμακείο γωνία Αλσίνα και Έντρε Ρίος όπου μου έκαναν πάντα έκπτωση, και μετά στο σούπερ μάρκετ για τρία πράγματα: ψωμί, μάτε και ζάχαρη. Και στο διάδρομο με τα γλυκίσματα, τύχη αγαθή, έπεσα πάνω στον γέρο του καπηλειού. Σφύριζε αδιάφορα κάτι που θύμιζε ένα δακρύβρεχτο τάνγκο, και απόλυτα προσηλωμένος δοκίμαζε κάποια χορευτικά βήματα κάτω απ’ τις κρυφές ματιές του προσωπικού. Πήγα να τον πιάσω από τον ώμο, αλλά κάτι μπήκε ανάμεσά μας (μια φωνή, μια πτώση, ένας καβγάς), και με το που ξαναγύρισα να δω, ο γέρος είχε φύγει. Μόλις μπήκα σπίτι, χτύπησε το κινητό μου. Ήταν η Σοφία, η αδελφή μου: καλύτερα να βρισκόμασταν το βραδάκι, γιατί το απόγευμα είχε μια δουλειά. Εγώ επέμεινα στο αρχικό πρόγραμμα. Εκείνη παρέμεινε αμετάπειστη, με μιαν αυταρχικότητα που δεν τόλμησα ν’ αψηφήσω. Υπό τις αναγκαστικές περιστάσεις, αφοσιώθηκα στις διορθώσεις του μυθιστορήματος Εν ονόματι του Θεού, ένα κείμενο που δεν έλεγα να το τελειώσω, με ξεδιάντροπες προθέσεις λογοτεχνικών νεωτερισμών, ο κεντρικός χαρακτήρας του οποίου, Λούκα Μόρις, ένας νεαρός μόλις δεκαεπτά ετών, σκοτώνει τη μητέρα του κι ένα παιδί, δήθεν υπό το κράτος μιας μυστικιστικής υστερίας. Μετά από λίγες ώρες, εγκατέλειψα. Μα κι αυτό αποτελούσε μέρος του μυθιστορήματός μου: η εγκατάλειψη. όχι πια του Εν ονόματι του Θεού, μα ενός άλλου, πιο παράτολμου, με θέμα τις διαστροφές ενός παρελθόντος που επιχειρούσε να το ανασυνθέσει με ρητορικά αξιώματα, σαν την αναδρομική ανάλυση μιας ζωής, και που θα μπορούσε να έχει μια κατάληξη ανάλογη με αυτήν του Μπόρχες: Τη μέρα που θα πάρουν είδηση ότι είμαι απατεώνας, όταν θα διαβάσουν τις λίγες πραγματικές σελίδες που έχω γράψει, θα καταλάβουν τι σφάλμα έκαναν και θα με διώξουν κακήν-κακώς από παντού.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Γκαστόν Φιόρδα γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1979. Είναι δημοσιογράφος και πτυχιούχος Φιλοσοφίας. Έχει μεταπτυχιακό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικεύεται στη μελέτη των ολοκληρωτικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής. Είναι μέλος του Κέντρου Σπουδών Πολιτικής του Κράτους και της Κοινωνίας. "Η συνωμοσία Μπόρχες" είναι το πρώτο του λογοτεχνικό έργο.

http://www.operabooks.gr/contents/books.php?books_id=203

Εκδόσεις Όπερα

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Ο Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ-Κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ένα έργο ανθρώπινο, ευαίσθητο, συγκινητικό, με ποιητικές αποχρώσεις, που ακροβατεί ανάμεσα στο δραματικό και το κωμικό. Ο θείος Βάνιας, που ο Τσέχωφ τον χαρακτηρίζει "σκηνές από τη ζωή στο χωριό σε τέσσερις πράξεις", θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματολογίας. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο κτήμα ...

Διαβάστε περισσότερα

Άνθρωποι και ξωτικά - Σέλμα Λάγκερλεφ

 Από τις εκδόσεις Ζαχαρόπουλος κυκλοφορεί το βιβλίο της Σέλμα Λάγκερλεφ με τίτλο «Άνθρωποι και ξωτικά».Ένα αξιόλογο βιβλίο που δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη μας. Η Σέλμα Λάγκερλεφ τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, «για τον ευγενή ιδεαλισμό, τη ζωηρή φαντασία και την πνευματική αντίληψη που ...

Διαβάστε περισσότερα

Tέσσερα υπέροχα βιβλία , με πρωταγωνιστή τον «Μπέρτι τον Βρομύλο»του Άλαν ΜακΝτόναλντ κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta

Έρχεται ο Μπέρτι, το πιο τρελό αγόρι του σχολείου. Αν δεν προλάβατε να τρέξετε μακριά για να γλιτώσετε, τότε κρατήστε τη μύτη σας, γιατί είναι Βρομύλος. Ο Μπέρτι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις  Susaeta  σε μετάφραση της Αργυρούς Πιπίνη  και σκορπίζει Λάσπες παντού! Τα κάνει Όλα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Μη μ’ αφήσεις ποτέ" του Καζούο Ισιγκούρο -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο υπογράφει ένα δυστοπικό, εφιαλτικό μυθιστόρημα για την ίδια την ανθρώπινη φύση και την εύθραυστη ουσία της ζωής, που ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Booker, ενώ μεταφέρθηκε με επιτυχία και στον κινηματογράφο με τίτλο "Never let me go"με πρωταγωνιστές την Κάρι Μάλιγκαν,τον Άντριου ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο θάλαμος αρ.6 του Άντον Τσέχωφ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

«Η ζωή είναι μία δυσάρεστη παγίδα» Άντον Τσέχωφ Ο θάλαμος αρ.6 ένα από τα κορυφαία λογοτεχνικά έργα του Άντον Τσέχoφ,κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη,σε μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου. Πρόκειται για τα τολμηρότερα, σκληρότερα και πιο επαναστατικά κείμενα της εποχής του, θίγει μια θεματολογία πολύ ασυνήθιστη για ...

Διαβάστε περισσότερα

Άρμστρονγκ - Tο περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στο φεγγάρι –Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα υπέροχο παραμύθι που θα ταξιδέψει τους μικρούς αναγνώστες στο φεγγάρι, μια ιστορία όπου τα όνειρα καθορίζονται από τη φαντασία και οι μεγαλύτεροι πρωτοπόροι είναι οι μικρότεροι από όλους. Ο ταλαντούχος Τόρμπεν Κούλμαν έχει φτιάξει μια ιστορία όπου τα όνειρα καθορίζονται από τη φαντασία και οι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Σοπενχάουερ ως παιδαγωγός του Φρήντριχ Νίτσε-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ και στη σειρά Φιλοσοφική Βιβλιοθήκη κυκλοφόρησε το έργο του Φρήντριχ Νίτσε με τον τίτλο «Ο Σοπεγχάουερ ως παιδαγωγός», σε μετάφραση και με σχόλια της Εύης Μαυρομμάτη, με εισαγωγή και σε επιμέλεια του Δημήτρη Υφαντή. Ο Nίτσε είναι ένας από τους περισσότερο μεταφρασμένους ...

Διαβάστε περισσότερα

Η λέσχη των λαγωνικών:Tρία διασκεδαστικά βιβλία περιπέτειας κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta

Τρία βιβλία που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον των νεαρών αναγνωστών, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta. Πρόκειται για μια εκπληκτική δουλειά της 46χρονης Ισπανίδας Μaria Mañeru,με αξιόλογη εικονογράφηση,εντυπωσιακά εξώφυλλα και καλοδουλεμένη μετάφραση. Οι σελίδες τους είναι προσεγμένες αφού οι χρωματιστές γραμματοσειρές κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών.  Λίγα λόγια ...

Διαβάστε περισσότερα

«Όχι τα λόγια» της Εύης Μαυρομμάτη

Από τις εκδόσεις Ροές και στη σειρά «Ποίηση» κυκλοφόρησε το βιβλίο της Εύης Μαυρομμάτη με τίτλο «Όχι τα λόγια». Τα 34 ποιήματα της συλλογής λειτουργούν σαν τα κομμάτια ενός παζλ. Τα γεγονότα σπάνε και συναρμολογούνται ξανά από χέρι ενήλικο ή παιδικό. Ή κι απ’ τα δυο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Κάρι μας» του Theodore Dreiser-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Ένα από τα σημαντικότερα αμερικανικά μυθιστορήματα, αρκετά πρωτοπόρο, είναι «η Κάρι μας» του Ντρέζερ,κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg,σε μετάφραση της Έλλης Φιλοκύπρου. Είναι το πρώτο έργο του αμερικανικού νατουραλισμού και ουσιαστικά το πρώτο κοινωνικό μυθιστόρημα που παρουσιάστηκε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού. Με πλήθος θαυμαστές πρόθυμους ...

Διαβάστε περισσότερα

Το Νησί των Θησαυρών του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον-Κλασικό αγαπημένο-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Μια σύγχρονη ματιά στο αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας σε καλοδουλεμένη απόδοση από τις εκδόσεις Ψυχογίος. Ο Τζιμ Χόουκινς ζει μια ήρεμη ζωή στο πανδοχείο του πατέρα του, μέχρι που εμφανίζεται ένας γέρος θαλασσόλυκος, ο οποίος, λίγο αργότερα, θα πεθάνει. Ο Τζιμ ανακαλύπτει στο σεντούκι του τον ...

Διαβάστε περισσότερα

Η μαύρη Καλλονή-Κλασικό αγαπημένο-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Το βιβλίο «Η μαύρη Καλλονή» ανήκει στη σειρά «κλασικά αγαπημένα»των εκδόσεων Ψυχογιός. Η Μαύρη Καλλονή είναι μυθιστόρημα της Άννα Σιούελ, που εκδόθηκε το 1877. Πρόκειται για τη φανταστική αυτοβιογραφία ενός καλοαναθρεμμένου και ευγενικού αλόγου, συνηθισμένου στην καλοσύνη, που όμως έσπασε το πόδι του εξαιτίας ενός μεθυσμένου ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι Νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών» της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Susaeta

Ένα υπέροχο βιβλίο για τον σχολικό εκφοβισμό που θα βοηθήσει τα παιδιά να καταλάβουν,με απλό και διδακτικό τρόπο,πόσα προβλήματα δημιουργεί…αλλά και να κατανοήσουν την αξία της φιλίας. Πρωταγωνιστής,ένας ντροπαλός και συναισθηματικός ξιφίας,ο Ιερεμίας. Η μύτη του αφηγείται την ιστορία εκφοβισμού που έχει δεχτεί από τους νταήδες ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο δερματοστίκτης του ‘Αουσβιτς-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Ο Δερματοστίκτης του Άουσβιτς είναι ένα  βιβλίο που φέρνει νέα δεδομένα σε όσα ξέραμε για το στρατόπεδο συγκέντρωσης των SSΟ και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός. 23 Απριλίου 1942. Ένας νεαρός Εβραίος Σλοβάκος μεταφέρεται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς. «Σώζεται» από τους χιλιάδες κρατουμένους και γίνεται ο δερματοστίκτης ...

Διαβάστε περισσότερα

Η "Αλλαγή Φρουράς" της Κλέλιας Χαρίση στη Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι παρουσιάσεις της νέας δίγλωσσης ποιητικής συλλογής της δημοσιογράφου-ποιήτριας Κλέλιας Χαρίση ’’Αλλαγή Φρουράς –Change of Guard’’ 21 Μαρτίου την Παγκόσμια ημέρα ποίησης στο Λονδίνο και 17 Απριλίου 2018 στον ΙΑΝΟ, Σταδίου 24, η Κλέλια Χαρίση και οι εκδόσεις ΙΑΝΟΣ παρουσίασαν ...

Διαβάστε περισσότερα

"Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία" του Stuart Miller-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Η Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο που γράφτηκε για φοιτητές, αλλά προσφέρει σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να διαμορφώσουν μια σφαιρική εικόνα για την Ευρώπη. Ένα σεμινάριο Ιστορίας για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα γεγονότα, τους ανθρώπους και τις ιδέες ...

Διαβάστε περισσότερα

Άννα Καρένινα-Λέων Τολστόη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Τολστόη " Άννα Καρένινα"σε μετάφραση της Κοραλίας Μακρή. Η Άννα Καρένινα ,είναι μια γυναίκα με μεγάλο πάθος, μια ερωτευμένη γυναίκα ,που κινεί τον έρωτα του Βρόνσκι και πνίγεται στα αδιέξοδα.Είναι η κεντρική ψηφίδα σ’ αυτό το κοινωνικό, ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο «Βαν Γκογκ – Γράμματα στον αδελφό του Θεόδωρο» μόλις επανακυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

To βιβλίο «Γράμματα στον αδελφό του Θεόδωρο» κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 1952 ,για πρώτη φορά από τις Εκδόσεις Γκοβόστη, σε μετάφραση του Σπύρου Σκιαδαρέση. Ο εκδοτικός οίκος αποφάσισε να το ανατυπώσει, διατηρώντας το πρωτότυπο, που ήταν επιλογή του εκδότη Κώστα Γκοβόστη. Ο αναγνώστης μέσα από τα γράμματα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο βραβευμένος Γερμανός συγγραφέας Bodo Kirchhoff στην Αθήνα - Προσκεκλημένος των Εκδόσεων Αιώρα και του Geothe-institut

O Bodo Kirchhoff, συγγραφέας του μυθιστορήματος "Όταν δεν το περιμένεις", θα βρεθεί στην Αθήνα για μία συνάντηση και γνωριμία με τους Έλληνες αναγνώστες. Στη Γερμανία το βιβλίο του γνώρισε την αποδοχή του κοινού και των βιβλιοπωλών και διακρίθηκε με το Γερμανικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2016 (Deutscher Buchpreis ...

Διαβάστε περισσότερα

Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης ο Ορχάν Παμούκ

Επίτιμος διδάκτορας στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης αναγορεύτηκε απόψε ο Τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ μετά από απόφαση των πανεπιστημιακών οι οποίοι θέλησαν να τιμήσουν τον παγκοσμίου φήμης συγγραφέα και κάτοχο του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας 2006. Πρόκειται για μία προσωπικότητα με δημοκρατική συνείδηση ...

Διαβάστε περισσότερα

Δεν θα απονεμηθεί Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2018 λόγω σεξουαλικού σκανδάλου!

Η Σουηδική Ακαδημία ανακοίνωσε ότι δεν θα απονείμει βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2018, μετέδωσε το σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων TT. Η ανακοίνωση της απόφασης φαίνεται να είναι άμεση απόρροια της κρίσης που έχει ξεσπάσει μετά την αποκάλυψη σεξουαλικού σκανδάλου στους κόλπους της Ακαδημίας. Το ίδρυμα βρίσκεται στο μάτι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο καπετάν Τσουγκράνας και οι πειρατές του ωκεανού-Αργυρώ Μουντάκη

''Ο καπετάν Τσουγκράνας και οι πειρατές του ωκεανού'' είναι ένα υπέροχο βιβλίο που έρχεται να προβληματίσει μικρούς και μεγάλους μέσα από μια εκπληκτική εικονογράφηση της Κριστίν Μενάρ. Λίγα λόγια για την υπόθεση: Πρόκειται για μια ιστορία ενός πολύ φοβητσιάρη καπετάνιου που όταν βρίσκει έναν χάρτη θησαυρού μέσα ...

Διαβάστε περισσότερα

Δύο νέες συγγραφικές δουλειές από τον Διονύση Μουσμούτη και τις εκδόσεις Πλέσσα

Οι εκδόσεις ΠΛΕΣΣΑ κυκλοφορούν δύο νέες συγγραφικές δουλειές του Διονύση Ν. Μουσμούτη, συγγραφέα και εκδότη του μηνιαίου περιοδικού Ιστορία, με τίτλους «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ TON 19o AIΩΝΑ» (2 τόμοι) και «ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΡΡΕΡ, Η “ΣΚΟΤΕΙΝΗ” ΠΕΡΙΟΔΟΣ (1850-1857)». «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ TON 19o AIΩΝΑ» Τόμος A΄, σελ.: ...

Διαβάστε περισσότερα