Γιατί ο Οδυσσέας Ελύτης συνιστά διακοπές στο νησί του, τη Λέσβο

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
5 Ιουλίου 2018 21:10:00

« Πουθενά σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου, ο Ήλιος και η Σελήνη δεν συμβασιλεύουν τόσο αρμονικά, δεν μοιράζονται τόσο ακριβοδίκαια την ισχύ τους, όσο επάνω σε αυτό το κομμάτι γης που κάποτε, ποιος ξέρει σε τι καιρούς απίθανους, ποιος θεός, για να κάνει το κέφι του, έκοψε και φύσηξε μακριά, ίδιο πλατανόφυλλο καταμεσής του πελάγους. Μιλώ για το νησί, που αργότερα, όταν κατοικήθηκε, ονομάστηκε Λέσβος και που η θέση του, όπως τη βλέπουμε σημαδεμένη στους γεωγραφικούς χάρτες, δεν μοιάζει να ανταποκρίνεται και πολύ στην πραγματικότητα. Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά μια δυο ώρες αφού το πλοίο της γραμμής εγκαταλείψει τη Χίο είναι σαν να εγκαταλείπει ολόκληρο τον γνωστό κόσμο. Μπαίνει σε θάλασσες που άξαφνα μοιάζουν ανεξερεύνητες και ο απροειδοποίητος ταξιδιώτης, που ταλαντεύεται με το ρυθμό της πρωινής φουσκοθαλασσιάς, κρατημένος από τα κάγκελα της γέφυρας, ατενίζει τον ορίζοντα με το ίδιο αίσθημα που θα είχε σε καιρούς αλλοτινούς ένας τυχερός θαλασσοπόρος».

Ο Ελύτης για τη Λέσβο(από το βιβλίο του «Ο ζωγράφος Θεόφιλος»)

Ο Ελύτης μετέβαλε το νησί του από ένα γεωγραφικό σημείο σε «τόπο» ποιητικό, δηλαδή συμπαντικό. Φτάνει να διαβάσουμε λίγους στίχους «Της Σελήνης της Μυτιλήνης»: «Τόσο μου ομόρφηνες τη δυστυχία - που ξέρω: / Μόνο σε Σένα θα το πω παλιά θαλασσινή Σελήνη μου. / Ητανε στο νησί μου κάποτες κει που αν δεν γελιέμαι / Πριν χιλιάδες χρόνους η Σαπφώ κρυφά / Σ' έφερε μέσ' στον κήπο του παλιού σπιτιού μας / Κρούοντας βότσαλα μέσ' στο νερό ν' ακούσω / Πώς σε λένε Σ ε λ ά ν α και πως εσύ κρατείς / Επάνω μας και παίζεις τον καθρέφτη του ύπνου».

Την απαθανατισμένη με τόσους τρόπους σχέση του Οδυσσέα Ελύτη με τη Μυτιλήνη την ενισχύει ιδιαίτερα μια αποστροφή του ίδιου, αμέσως μετά την απονομή σ' αυτόν του βραβείου Νόμπελ: «Οι αρχαίοι Αιολείς βλέπανε τα πάντα μέσα από τη φύση κι έτσι εξηγούν οι αρχαιολόγοι το γεγονός ότι στη Λέσβο δεν βρίσκουνε μνημεία. Η Αιολίδα κρατούσε επαφή με τις Σάρδεις, το Παρίσι της εποχής. Γι' αυτό και οι γυναίκες στη Λέσβο είχαν ελεύθερα ήθη, ήταν αισθησιακές και κομψά ντυμένες και γι' αυτό μπόρεσε να υπάρξει και η Σαπφώ. Είναι μια παράδοση που έφτασε κατά μυστηριώδη τρόπο ώς τις μέρες μας. Εγώ, που μεγάλωσα στην Αθήνα και όχι στη Μυτιλήνη, όπως λένε, έχω αυτή την αίσθηση, σύμφωνα με κάποιον μυστηριώδη νόμο. Έτσι, ένας φίλος μού είχε πει ότι, όταν διαβάζει τα ποιήματά μου, βλέπει τη Μυτιλήνη».

Η Μυτιλήνη δεν απουσιάζει ούτε από το κορυφαίο έργο του Το «Άξιον εστί»

«Και πιο πολύ πιο βαθιά πίσω απ’ τα κύματα στο Νησί με τους κόλπους των ελαιώνων….στα νερά της Γέρας ν’ ακουμπά τα δάχτυλα και τα πέντε ν’ ανάβουνε χωριά ο Παπάδος ο Πλακάδος ο Παλαιόκηπος ο Σκόπελος και ο Μεσαγρός εξουσία και κλήρος της γενιάς μου».Ο Ελύτης για τα χωριά της Γέρας της Λέσβου, και το χωριό του τον Παπάδο (απόσπασμα από το ποίημά του ‘Το Άξιον Εστί).

Ωδή για τον φουστανελά της εικαστικής

Ιδού, όμως τι έγραψε ο ποιητής και για το Μουσείο του ζωγράφου Θεόφιλου στο βιβλίο του για τη ζωή και το έργο του επίσης Λέσβιου λαικού ζωγράφου:

« Την άνοιξη του 1935, ο ποιητής Ανδρέας Εμπειρίκος κι εγώ αποβιβαζόμασταν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Μια πρόσκληση να περάσουμε τις ημέρες του Πάσχα σε σπίτι φιλικό ήταν η αφορμή. Αλλά η αιτία η βαθύτερη ήταν να βαδίσουμε πάνω στα ίχνη που δεν μπορεί παρά να είχε αφήσει, πεθαίνοντας εκεί ένα χρόνο πριν, ο λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος. (…)

Έπρεπε, ρωτώντας δεξιά κι αριστερά, να φτάσουμε ως τους πιο στενούς συγγενείς του ζωγράφου, να μάθουμε όσο γίνεται περισσότερα πράγματα γι’ αυτόν και, θυμάμαι, ότι με το χτυποκάρδι, που δίνει σε κάθε συλλέκτη το προαίσθημα ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο κινούσαμε κάθε πρωί για την αποστολή μας. Από δρόμους άφτιαχτους, κακοτράχαλους, μισοπατημένους απ’ το βλαστομάνημα του Μαγιού, προωθηθήκαμε ως τις πιο ξεμοναχιασμένες άκριες του νησιού, ως τα πιο λιγοσύχναστα χωριά και δεν αφήσαμε καφενείο για καφενείο που να μη σταματήσουμε.

Όσο που να ‘ρθει ο καφές ή η λεμονάδα, το μάτι μας είχε κιόλας φέρει βόλτα εκατό φορές τους τέσσερις τοίχους του μαγαζιού. Κι όταν, όπως μας έλαχε μερικές φορές, σπάνιες είναι η αλήθεια, επισημαίναμε αναρτημένο έργο του Θεόφιλου, με τρόπο φέρναμε την κουβέντα, ζητούσαμε πληροφορίες, αρχινούσαμε τα παζάρια, τέλος, φορτώναμε στο αυτοκίνητό μας το λάφυρο και φεύγαμε.

Δε θυμάμαι πια καθόλου πώς έγινε κι ένα απογεματάκι, στην έπαυλη που μας φιλοξενούσε, παρουσιάστηκε ο Παναγιώτης Κεφάλας. Ήταν ο αδερφός του Θεόφιλου. Ένας φτωχός, κακογερασμένος μαραγκός, με πέντε παιδιά, που δεν ήξερε αν άνοιξε η τύχη του ή αν οι δυο Αθηναίοι που έδειχναν τόσο πολύ να ενδιαφέρονται για τα καμώματα του “αχμάκη”, του αδερφού του, τον κοροϊδεύανε. (…) Στο τέλος, κουβάλησε όλα τα προσωπικά αντικείμενα του αδερφού του, τα πινέλα του, τα τεφτέρια του, τα πιο ασήμαντα μικροπράγματά του. Ήθελε, βέβαια, να μας ευχαριστήσει. Αλλά είχε σχεδόν αρχίσει, θα ‘λεγες, να συγκινείται κι ο ίδιος από την περίπτωση του “αχμάκη” που, σίγουρα, σ’ όλη την ως τότε ζωή του θα ελεεινολογούσε. Η φωνή του έτρεμε, θυμάμαι, το βράδυ που τον παρακαλέσαμε να μας μιλήσει για τη φαμίλια του, για τη ζωή του κοντά στο Θεόφιλο, για τα περιστατικά των παιδικών τους χρόνων.

Επιστρέφοντας από την Αμερική, τον Ιούνιο του 1961, σταμάτησα για λίγες μέρες στο Παρίσι. Και καθώς βγήκα να χαζέψω στους δρόμους, το πρώτο πράγμα που είδα ήτανε, σε μια βιτρίνα βιβλιοπωλείου όπου συνήθιζα να πηγαίνω άλλοτε, η μεγάλη “αφίσα” της έκθεσης Θεόφιλου που είχε ανοίξει, ακριβώς εκείνη την εβδομάδα, στις αίθουσες του Λούβρου. Η καρδιά μου άρχισε να χτυπά δυνατά. Ε λοιπόν ναι, υπήρχε δικαιοσύνη σ’ αυτό τον κόσμο. (…)

Στις μεγάλες αίθουσες του Λούβρου, καθώς τριγύριζα τώρα και ξανακοίταζα τα έργα αυτά, ένιωθα κοντά στο αίσθημα της υπερηφάνειας, τ’ ομολογώ, κι ένα άλλο αίσθημα ξεριζωμού, κάτι σαν αυτό που είχα νιώσει στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου με τα μάρμαρα του Παρθενώνα. Μοιραία, συλλογιζόμουνα τα περισσότερα απ’ αυτά θα σκόρπιζαν μια μέρα στις συλλογές της Ευρώπης ή της Αμερικής. Και το άλλο βράδυ, καθώς έτρωγα με τον Teriade, του το εξομολογήθηκα.

Πήρε ένα ύφος παράξενο, με κοίταξε στα μάτια κι αντί να μου αποκριθεί, με ρώτησε αν είχα σκοπό, τώρα που επέστρεφα στην Ελλάδα, να πάω στη Μυτιλήνη. Θα είχε, λέει, μια θερμή παράκληση να μου κάνει: να πληροφορηθώ και να του γράψω αν, ανάμεσα στη Χώρα και στη Βαρειά, βρισκότανε κανένα οικόπεδο κατάλληλο για Μουσείο. “Μουσείο;” ρώτησα ξαφνιασμένος. “Ναι, για το Μουσείο Θεόφιλου” μου αποκρίθηκε ήρεμα. Μια μέρα, Ιούλιος του ‘65 ήτανε, παραξενευτήκαμε κι οι ίδιοι που όλα είχαν τελειώσει. Έβλεπες τους τοίχους, απάνου ως κάτου, ντυμένους με τα ίδια χρώματα που έξω απ’ τα ανοιχτά παράθυρα υπήρχανε και απλώνονταν και ζούσανε πραγματικά, στις ελιές, στις ροδιές, στις στέγες, στον ουρανό, ένα πανηγύρι άξιο της ψυχής εκείνου που μας είχε συγκεντρώσει εκεί. Φωνάξαμε έναν παπά στο γειτονικό εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής να λειτουργήσει. (…) Στεκόμασταν αμίλητοι, με τα χέρια δεμένα μπροστά, σα να ταξιδεύαμε, σα να ‘φευγε ο χρόνος δεξιά κι αριστερά μας με αόρατα κύματα. Η ιστορία ενός ανθρώπου είχε τελειώσει για μας κι άρχιζε για τους άλλους – και για τους αιώνες.

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Festen – Οικογενειακή γιορτή- Βασισμένο στην ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ

Το «Festen» είναι σήμερα μια ταινία-σταθμός που η φόρμα δεν μπλέκεται στο περιεχόμενό της, παραδίδοντάς μας ένα ατόφιο σινεμά από αυτό που είχε να δει ο κόσμος από το γαλλικό Νέο Κύμα του Γκοντάρ και του Τριφό. Με ένα σενάριο-γροθιά στο στομάχι, με τον πρώτο και ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Νίκου Ταμπάκη με τίτλο «Από τη Θερμοκρασία στη γνώση»

«…γιὰ νὰ φτάσουμε στὰ ἄγνωστο πρέπει νὰ περάσουμε ἀπό γνωστοὺς δρόμους· ἀπό αὑτούς ἀσφαλέστερος εἶναι ἡ λεωφόρος τῆς Θερμοδυναμικῆς». G.Ν. LEWIS Πόσο συνειδητοποιοῦμε τόν μοναδικὸ πλοῦτο μας; Ὁ καθένας εἶναι κάτοχος ἑνός δείγματος τοῦ πολυπλοκότερου φυσικοῦ ἀντικειμένου, τοῦ πιὸ ἐντυπωσιακοῦ προϊόντος τῆς Ἐξέλιξης – τοῦ ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τα Πλωτά Νησιά - Πέρα απ' τα Πλωτά Νησιά" του Εουτζένιο Μπάρμπα –Εκδόσεις Δωδώνη

Ξανακυκλοφορεί σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα "Τα Πλωτά Νησιά"από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η παρούσα ανανεωμένη έκδοση περιέχει και κεφάλαια από το βιβλίο Πέρα απ’ τα Πλωτά Νησιά. O Eουτζένιο Μπάρμπα είναι ένας ζωντανός  θρύλος του θεάτρου. Ανάμεσα στα πολυάριθμα βραβεία και τις ...

Διαβάστε περισσότερα

Bράβευση του Γ. Δαρδανού για την πολύτιμη προσφορά του στα γράμματα και τις επιστήμες,με τις εκδόσεις του!

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τον Γιώργο Δαρδανό (εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω) «για το σύνολο της υπερπεντηκονταετούς αδιάλειπτης προσφοράς στα γράμματα και τις επιστήμες με τις εκδόσεις του που αποτελούν ουσιαστική πολιτιστική συμβολή στη διάδοση στη σημερινή Ελλάδα των σημαντικών κλασικών έργων παγκόσμιας ...

Διαβάστε περισσότερα

«Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οpera

Οι εκδόσεις Opera για μια ακόμη φορά μας προτείνουν βιβλία που αξίζει να διαβάσουμε.Βιβλία που θα μας  προβληματίσουν. Διαβάζοντας «Το αγόρι» του Μάρκους Μαλτ,από την πρώτη κιόλας σελίδα,νομίζεις ότι ταξιδεύεις σε μια καλογυρισμένη κινηματογραφική ταινία. Η περιγραφή του κόβει την ανάσα. Δεν μπορείς να αφήσεις το ...

Διαβάστε περισσότερα

Όταν τα νερά άλλαξαν

Κάποτε, ένας μεγάλος προφήτης προειδοποίησε τον κόσμο όλο, ότι πλησίαζε μια μαύρη μέρα για την ανθρωπότητα. Μια μέρα όπου τα νερά, απ’ άκρη σ’ άκρη, θα στέρευαν εντελώς. Λίμνες, ποτάμια, βρύσες, ρυάκια, πηγάδια, όλα θα ξεραίνονταν και δεν θα ήταν δυνατό να βρεθεί ούτε μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Η Γεωργία Παρασκευά μιλάει για τη σπουδαιότητα της «Επιστροφής των Παραμυθιών» στη ζωή μας

«Η Επιστροφή των Παραμυθιών» το νέο έργο της Γεωργίας Παρασκευά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη συγγραφέα και σας την παρουσιάζει: - Πώς μπορούμε να «βάλουμε» τη χώρα των παραμυθιών στη ζωή μας; Τη Χώρα των Παραμυθιών μπορούμε να τη «βάλουμε» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Δικαιοσύνη» του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ από τις εκδόσεις Ροές

Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Γερμανόφωνοι συγγραφείς», επανακυκλοφορεί σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση το μυθιστόρημα Δικαιοσύνη του σπουδαίου Φρήντριχ Ντύρρενματτ. Μέσα σε ένα κατάμεστο εστιατόριο, ο σύμβουλος του καντονιού της Ζυρίχης Ίζαακ Κόλερ πυροβολεί θανάσιμα τον φίλο του και καθηγητή γερμανικής φιλολογίας Βίντερ μπροστά στα ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο « Στέλλα» του Γκαίτε κυκλοφορεί σε μια έκδοση υψηλής αισθητικής από την Κάπα Εκδοτική

Κυκλοφόρησε από την Κάπα Εκδοτική,το θεατρικό έργο του Γκαίτε «Στέλλα», για πρώτη φορά στα ελληνικά, σε μία εξαιρετική μετάφραση από τον καταξιωμένο Έλληνα μεταφραστή Γιώργο Δεπάστα ενώ στη φιλολογική επιμέλεια ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Αξίξει να αναφέρουμε ότι η έκδοση είναι πραγματικό "κόσμημα" και τον σχεδιασμό της ...

Διαβάστε περισσότερα

"Ανασυνειδησία -Ιπποκρατίδης τύραννος και τυραννούμενος "του Αλέξανδρου Αρδαβάνη

Ο ογκολόγος και ποιητής Αλέξανδρος Αρδαβάνης καταγράφει σκέψεις και συναισθήματα στη νέα του ποιητική συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Ο Αλέξανδρος Αρδαβάνης στην παρουσίαση του βιβλίου του είχε δηλώσει: «Πρέπει να γίνεσαι κι εσύ πολυμήχανος. Να κάνεις διαρκώς πιρουέτες ανάμεσα στο απρόσιτο πάντα “ιδανικό” και ...

Διαβάστε περισσότερα

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας Moυλτατούλι".

Από τις εκδόσεις Αιώρα κυκλοφορεί το κλασικό βιβλίο "Μαξ Χάβελααρ ή Οι δημοπρασίες καφέ της Ολλανδικής Εμπορικής Εταιρείας, του Μουλτατούλι". Ο Μαξ Χάβελααρ, Ολλανδός δημόσιος υπάλληλος, καταφθάνει στο νέο του πόστο στην Ιάβα, ολλανδική αποικία κατά τον 19ο αιώνα, όπου διαπιστώνει τη διαφθορά και την εκμετάλλευση που ...

Διαβάστε περισσότερα

Το εμβληματικό διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξίδιον» κυκλοφορεί στη Μικρή Σειρά των Εκδόσεων Αιώρα.

Ο Γεώργιος Βιζυηνός δεν παλιώνει, δεν φθείρεται με τον χρόνο. Η ανάγνωση των έργων του, κάθε φορά, ευφραίνει την καρδιά. Τα διηγήματά του, κείμενα υψηλής λογοτεχνικής αξίας, απα- ράμιλλου γλωσσικού πλούτου και αποκαλυπτικά ψυχογραφήματα, έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος της λογοτεχνικής μας ιστορίας αλλά και της ελληνικότητας. Το ...

Διαβάστε περισσότερα

" Ο Φάρος " του Κόνορ Μακφέρσον κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ακροβατώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία, τις κλασσικές ιστορίες μυστηρίου, το δράμα, τον μαγικό ρεαλισμό, με χιούμορ, με εξαιρετικά διαγραμμένους χαρακτήρες και ευφυείς διαλόγους, το έργο είναι στην ουσία ένα «μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα». Mια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση ...

Διαβάστε περισσότερα

Το « Μικρό Πόνι » του Πάκο Μπεθέρα κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

«Αν φυσιολογικός είναι αυτός που μισεί το διαφορετικό, τότε το παιδί μου δεν θέλω να είναι ούτε φυσιολογικό, ούτε συνηθισμένο». Το βαθειά κοινωνικό και πολύ ευαίσθητο αυτό έργο του βραβευμένου Πάκο Μπεθέρα, αποτελεί μια γροθιά στο στομάχι. Ένα έργο επίκαιρο, το οποίο αφορά στο σχολικό ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ναπολέων» του Έμιλ Λούντβιχ –Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

To εμβληματικό βιβλίο «Ναπολέων» μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Πρόκειται για μια βιογραφία του Ναπολέοντα, που η στρατηγική και πολιτική ιδιοφυΐα του τον οδήγησαν στο θρόνο του αυτοκράτορα των Γάλλων. Με τη θέληση και την ευφυΐα του σφράγισε την Γαλλία. Ο Έμιλ Λούντβιχ με ζωντανό ...

Διαβάστε περισσότερα

Το σπουδαίο έργο του διαλογιστή Thich Nhat Hanh "Φόβος-Πώς να διώξουμε την τοξική παρουσία του από τη ζωή μας "κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αιώρα

«Όταν δεν νιώθεις φόβο, μπορείς να δεις πιο καθαρά πώς συνδέεσαι με τους άλλους. Όταν δεν νιώθεις φόβο, έχεις περισσότερο χώρο για κατανόηση και συμπόνια. Όταν δεν νιώθεις φόβο, είσαι πραγματικά ελεύθερος». Το δεύτερο βιβλίο, μετά τη «Σιωπή», του Τικ Νιατ Χαν, που κυκλοφορεί στα ελληνικά ...

Διαβάστε περισσότερα

Οπου κι αν σκάψεις είναι φως – Ημερολόγιο 2019 Αιώρα

Οι Εκδόσεις Αιώρα μας προτείνουν ,για μια ακόμη χρονιά ,ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ημερολόγιο για το 2019 .Είναι μικρά "κοσμήματα αισθητικής"που έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό. Ανάμεσα τους και εγώ που περιμένω πάντα με την ίδια ανυπομονησία να δω τα νεα χρώματα και τα υπέροχα αποφεύγματα που μέσα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ένας γιός»:Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Αλεχάντρο Παλόμας κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Opera

Για μια ακόμη φορά οι εκδόσεις Opera επιλέγουν εκδοτικές προτάσεις που θα μας εντυπωσιάσουν και θα μας ταξιδέψουν σ'εναν κόσμο μαγικό... Eίναι δύσκολο να διακρίνεις την πραγματικότητα από τη λογοτεχνική επινόηση του Αλεχάντρο Παλόμας. Μέσα από τα βιβλία του δημιούργησε σπουδαίες προσωπικότητες.Ο ίδιος έχει δηλώσει:«Είναι πολύ ...

Διαβάστε περισσότερα

"Iστορία μιας λευκής φάλαινας" του Λουίς Σεπούλβεδα-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

Το καινούργιο βιβλίο του Λουίς Σεπούλβεδα, «Iστορία μιας λευκής φάλαινας» μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Opera. Ο Λουίς Σεπούλβεδα είναι από τους πλέον διάσημους Χιλιανούς συγγραφείς , με πλούσιο ιστορικό κοινωνικής και πολιτικής δράσης. Η ζωή του είναι μια διαρκής περιπλάνηση και συλλογή εμπειριών, που ο ...

Διαβάστε περισσότερα

Το σπαθί του στρατηλάτη – Οι περιπέτειες του ήπιου θερμοκήπιου 4

Στο τέταρτο βιβλίο της επιτυχημένης σειράς του Χρήστου Δημόπουλου για παιδιά και εφήβους, ο Ήπιος Θερμοκήπιος αναζητά το χαμένο σπαθί του Μεγάλου Αλεξάνδρου, συνδυάζοντας πάντα το χιούμορ και την περιπέτεια με τη μάθηση. Εκπληκτική η γραφή του Χρήστου Δημόπουλου με στοιχεία ιστορικής περιπέτειας. Λίγα λόγια για την ...

Διαβάστε περισσότερα

Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Το μυθιστόρημα αυτό ανήκει στα μεγάλα έργα του συγγραφέα και παρουσιάζει με απλή και ρεαλιστική γραφή τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα της εποχής του.Κοινωνικές αντιφάσεις, διαφθορά και σύγκρουση συμφερόντων. Μέσα στο μυθιστόρημα "Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι" αντικρίζουμε τη φτώχεια, την αδικία αλλά και τον ξεπεσμό των ταπεινών και καταφρονεμένων! Λίγα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο λαγός και το λιοντάρι

Μια φορά κι έναν καιρό, στα βάθη της απέραντης ζούγκλας, υπήρχε μια πανέμορφη σαβάνα. Εκεί περνούσαν τις ώρες τους ευχάριστα ελέφαντες, αντιλόπες, φίδια, ζέμπρες… όλων των ειδών τα ζώα, μικρά και μεγάλα. Την ημέρα τέντωναν απολαυστικά τα κορμάκια τους στον ήλιο και το βράδυ μαζεύονταν ...

Διαβάστε περισσότερα

Το συγκλονιστικό «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Mετά το εξαιρετικό βιβλίο του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες «Εκατό χρόνια μοναξιάς»οι εκδόσεις Ψυχογιός ετοίμασαν ένα ακόμη  συγκλονιστικό έργο του το «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου». Λίγα λόγια για το βιβλίο: Την ημέρα που θα τον σκότωναν, ο Σαντιάγο Νασάρ σηκώθηκε στις πεντέμισι το πρωί για να περιμένει το ...

Διαβάστε περισσότερα