Άννα Καρένινα-Λέων Τολστόη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
8 Μαΐου 2018 16:30:00

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Τολστόη " Άννα Καρένινα"σε μετάφραση της Κοραλίας Μακρή.

Η Άννα Καρένινα ,είναι μια γυναίκα με μεγάλο πάθος, μια ερωτευμένη γυναίκα ,που κινεί τον έρωτα του Βρόνσκι και πνίγεται στα αδιέξοδα.Είναι η κεντρική ψηφίδα σ’ αυτό το κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό πλαίσιο του οποίου οι κανόνες διέπουν τη συμπεριφορά των  μελών της αριστοκρατίας.

Το βιβλίο μεταφράστηκε σε δεκάδες γλώσσες και κυκλοφόρησε στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Με βάση το μυθιστόρημα έχουν ανεβεί σε πολλές χώρες διάφορες θεατρικές παραστάσεις, ενώ στη σκηνή παίχτηκε ακόμα με τη μορφή μπαλέτου, όπερας, ακόμη και μιούζικαλ. Επίσης έχουν γυριστεί από διάφορους σκηνοθέτες και αρκετές κινηματογραφικές ταινίες, με πιο διάσημη την ομώνυμη χολιγουντιανή παραγωγή του 1935 (Άννα Καρένινα), στην οποία τον ρόλο της Άννας Καρένινα υποδύεται η Γκρέτα Γκάρμπο.

Οι ευτυχισμένες οικογένειες είναι ίδιες κι απαράλλαχτες - όμως κάθε δυστυχισμένη οικογένεια τη βαραίνει η δική της, η ιδιαίτερη δυστυχία». Αυτή η πρώτη, αμφιλεγόμενη φράση της Άννας Καρένινα, του κορυφαίου για πολλούς μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόη, ανοίγει την αυλαία σε ένα πραγματικά μοναδικό λογοτεχνικό ταξίδι.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

Η διάσημη ιστορία αγάπης, ασίγαστου πάθους και προδοσίας ανέδειξε τον Τολστόι σ' έναν από τους σπουδαιότερους λογοτέχνες στην ιστορία και μας συνέστησε την τραγική Άννα Αρκάντιεβνα Καρένινα, ηρωίδα-σύμβολο του θυελλώδους έρωτα και της μοιχείας. Γραμμένo στα τέλη του 19ου αιώνα, μέσα σε μόλις 4 χρόνια, η Άννα Καρένινα των 1.200 σελίδων είναι μια σπουδή στη λογοτεχνική δομή. Με αφορμή μια ιστορία ερωτικής προδοσίας, ο κόμης Λέων Τολστόι υφαίνει μια βαθιά μελέτη στην ανθρώπινη ηθική. Και αν για πολλούς τα 8 μέρη του βιβλίου, οι 1.200 σελίδες και η ηθική με την ευρύτερή της έννοια είναι αποτρεπτικά, κακώς: η Άννα Καρένινα είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο ανάγνωσμα - το πιο εντυπωσιακό, δε, είναι ότι ο ίδιος ο Τολστόηαρχικά ανησυχούσε μήπως το έργο του αυτό «παραήταν απλό.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

Η Άννα Καρένινα είναι ένα αριστούργημα που ταξιδεύει από γενιά σε γενιά, μεταφέροντας προβληματισμούς αναλλοίωτους ανά τους αιώνες. Έργο επικό, με τεράστιο εύρος και βάθος θεμάτων, στο οποίο βρίσκονται σε τέλεια ισορροπία το δράμα, η ηθική και ο φιλοσοφικός στοχασμός. Πώς πρέπει να ζήσουμε τη ζωή μας όταν οι πλέον προσφιλείς ψευδαισθήσεις μας διαλύονται; Από ποια πιστεύω πρέπει να πιαστούμε τότε; Νά ένα ερώτημα… Ένα μυθιστόρημα για το νόημα της ζωής και της ευτυχίας. Ο Τολστόη διδάσκει ότι το αιώνιο λάθος των ανθρώπων είναι να ταυτίζουν την ευτυχία τους με την πραγματοποίηση των πόθων τους. Την ίδια στιγμή μέσα από απλά γεγονότα, ο Τολστόι συνθέτει ένα βαθύ και διαχρονικό μυθιστόρημα για τα ακανθώδη ζητήματα της ζωής και της θρησκευτικής πίστης. Με τις δραματικές αντιπαραθέσεις των χαρακτήρων, η Άννα Καρένινα ανάγεται σε τέχνη υψηλών προδιαγραφών. Οι ήρωες και τα θέματα του βιβλίου υπερβαίνουν τα χρονικά και χωρικά όριά τους, καθώς αντιπροσωπεύουν την αέναη πάλη του ανθρώπου να κατανοήσει το μυστήριο της ζωής ενώ πρέπει να συμφιλιωθεί με την πραγματικότητα του θανάτου.

http://www.govostis.gr/product/1216/nna-karenina.html

Σημείωμα του εκδότη:

H Άννα Καρένινα κατέχει περίοπτη θέση ανάμεσα στα σπουδαία κλασικά μυθιστορήματα. Η αριστοκρατική τάξη στην οποία ανήκει και ο Τολστόι παρουσιάζεται παραπαίουσα, ενώ η αρχική ρήση περί οικογενειακής ευτυχίας έτσι όπως διατυπώνεται από την αρχή ακόμα του έργου διά στόματος Αμπλόνσκη θέτει τον φιλοσοφικό στοχασμό του συγγραφέα “Όλες οι ευτυχισμένες οικογένειες μοιάζουν η μία με την άλλη, η κάθε δυστυχισμένη είναι δυστυχισμένη με τον δικό της τρόπο”.

Στον Τολστόη οι περιγραφές του αστικού τοπίου είναι σχεδόν ανύπαρκτες, αν και οι ήρωές του ζουν και κινούνται στη Μόσχα και στην Αγία Πετρούπολη. Αντιθέτως, οι περιγραφές της υπαίθρου είναι εκτεταμένες και λεπτομερείς. Όσον αφορά τους χαρακτήρες του, ο Τολστόι δεν θεωρεί τίποτα ανούσιο και ανάξιο περιγραφής. Γι’ αυτό, άλλωστε, και τους πλάθει τόσο ζωντανούς, τόσο πραγματικούς, νιώθουμε σχεδόν πως κινούνται ανάμεσά μας καθώς διαβάζουμε το βιβλίο. Στον Τολστόη υπάρχουν απεχθείς ήρωες που ωστόσο γνωρίζουν μια στιγμιαία έστω λύτρωση, μιαν άφεση, ενώ οι πλέον αγαπητοί ήρωες περνούν οπωσδήποτε από μια δοκιμασία που θέτει υπό αμφισβήτηση το ηθικό μεγαλείο τους.

Από την Άννα Καρένινα απουσιάζουν οι αναφορές στα παιδικά χρόνια των ηρώων - μοιάζει να μην έχουν παιδική ηλικία. Βεβαιώς για τους 30άρηδες ήρωες του Τολστόη η έλλειψη γονικού καμβά, τούς υποχρεώνει να σταθούν μόνοι τους, να αναλάβουν τις ευθύνες τους να ακολουθήσουν ή να αγνοήσουν συνειδητά τις αρχές και τα κοινωνικά πρότυπα. Η ιστορία της Άννας Καρένινα δεν είναι αυτή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, μια ιστορία αγάπης δυο παιδιών που τη διέλυσαν οι σκληροί άνθρωποι, αλλά μια ιστορία ενηλίκων που υπόκειται σε όρια. Είναι ο καμβάς της επικείμενης σύγκρουσης ανάμεσα στον παλιό κόσμο των άκαμπτων θρησκευτικών κανόνων, των παγιωμένων ρόλων των φύλων και μιας κοινωνίας χωρίς δυνατότητα κοινωνικής κινητικότητας, και του νέου κόσμου που οι παγιωμένες αντιλήψεις περί ηθικής αμφισβητούνται, του νέου κόσμου των χωρισμών, των διαχωρισμών, των ιδεολογικών ζυμώσεων και της γυναικείας χειραφέτησης.

Κωνσταντίνος Ι. Γκοβόστης

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

[…] OΤΑN γύρισε σπίτι του ο Βρόνσκη, βρήκε ένα μπιλιετάκι της Άννας, που του ’γραφε: «Είμαι άρρωστη και πολύ δυστυχισμένη. Δεν μπορώ να βγω, όμως δεν μπορώ άλλο και να μη σας βλέπω. Ελάτε το βράδυ. Στις εφτά ο Αλιεξιέι Αλιεξάντροβιτς θα πάει στο συμβούλιο και θα παραμείνει ίσαμε τις δέκα». Αφού κάποια στιγμή σκέφτηκε ότι ήταν παράξενο που η Άννα τον καλούσε σπίτι της, παρ’ όλη τη ρητή αντίθετη απαίτηση του άντρα της, αποφάσισε να πάει. O Βρόνσκη κείνον τον χειμώνα είχε προαχτεί σε συνταγματάρχη και για τούτο δεν έμενε πια στο σύνταγμα, αλλά κατοικούσε μόνος σε σπίτι. Αφού πήρε το λουτρό του και προγευμάτισε, ξάπλωσε αμέσως στον καναπέ και μέσα σε πέντε λεπτά όλες οι αναμνήσεις των απαίσιων σκηνών, που είχε δει τις τελευταίες μέρες, μπερδεύτηκαν και συνδέθηκαν με την παράσταση της Άννας και του μουζίκου-κυνηγού, που ’παιξε σπουδαίο ρόλο στο κυνήγι της αρκούδας, κι ο Βρόνσκη αποκοιμήθηκε. Όταν ξύπνησε –είχε κιόλας σκοτεινιάσει– τρέμοντας σύγκορμος απ’ την τρομάρα άναψε βιαστικά ένα κερί. «Τι ήταν; Τι; Τι ήταν αυτό το τρομερό που είδα στ’ όνειρό μου; Αχ, ναι, ναι. O μουζίκος του κυνηγιού, θαρρώ, κοντούτσικος, τόσος δα, βρόμικος, κάτι έκανε σκυμμένος και ξαφνικά μίλησε γαλλικά και πρόφερε κάποια παράξενα λόγια. Nαι, τίποτ’ άλλο δεν είδα», στοχάστηκε, «όμως, γιατί ήταν τόσο τρομερό;» Αναθυμήθηκε πάλι ζωηρά τον μουζίκο και κείνες τις ακατανόητες γαλλικές λέξεις που έλεγε κι ένα ρίγος φρίκης διέτρεξε τη ράχη του πάλι. «Τι ανοησίες!» στοχάστηκε και κοίταξε το ρολόι. Ήταν η ώρα πια οχτώμιση. Κάλεσε με το κουδούνι τον υπηρέτη, ντύθηκε βιαστικά και βγήκε, ξεχνώντας ολότελα τ’ όνειρο και καταστενοχωρημένος μονάχα γιατί άργησε. Όταν το αμάξι του σταμάτησε μπροστά στο μέγαρο Καρένιν, κοίταξε το ρολόι του και ήταν εννιά παρά δέκα. Το ψηλό, στενό, κλειστό αμάξι, που συνήθως χρησιμοποιούσε η Άννα, ζεμένο μ’ ένα ζευγάρι γκρίζα άλογα, στεκόταν παραπέρα.

«Η Άννα ξεκίνησε να ’ρθει σπίτι μου», στοχάστηκε. «Κι αυτό θα ’ταν το καλύτερο. Μου κάνει πολύ κακό να μπω σ’ αυτό το σπίτι. Τώρα όμως, ό,τι έγινε, έγινε. Nα κρυφτώ δεν μπορώ», συμπέρανε, και με κείνες τις αβίαστες κινήσεις, που είχε συνηθίσει από παιδί, κινήσεις ανθρώπου, που δεν έχει να ντραπεί για τίποτα, κατέβηκε απ’ το έλκηθρό του και πλησίασε στην πόρτα. Η πόρτα άνοιξε από μέσα κι ο θυρωρός, κρατώντας το φοδραρισμένο με γούνα σκέπασμα των ποδιών, πρόβαλε και κάλεσε το αμάξι με τα γκρίζα άλογα. Παρόλο που ο Βρόνσκη δε συνήθιζε να προσέχει τις λεπτομέρειες, σημείωσε το γεμάτο απορία βλέμμα του θυρωρού. Καθώς έμπαινε στην είσοδο, σχεδόν έπεσε πάνω στον Καρένιν. Το γλομπάκι του αεριόφωτος έπεφτε ολόισια πάνω στο καταβλημένο και χωρίς αίμα πρόσωπο, που το σκίαζε το πλατύγυρο μαύρο καπέλο, και στην άσπρη γραβάτα, που γυάλιζε μέσα απ’ το γούνινο γιακά του πανωφοριού. Τ’ ακίνητα, θολά μάτια του Καρένιν, καρφώθηκαν στο πρόσωπο του Βρόνσκη. O νέος υποκλίθηκε κι ο Αλιεξιέι Αλιεξάντροβιτς, κινώντας τις μασέλες, σαν κάτι να μασούσε, άγγιξε με το χέρι του το καπέλο και προσπέρασε. O Βρόνσκη τον είδε που με το κεφάλι του τεντωμένο, πάντα μπροστά, κάθισε στ’ αμάξι, πήρε απ’ το παράθυρο το σκέπασμα και τα κιάλια απ’ τα χέρια του θυρωρού, χωρίς να στραφεί, και τ’ αμάξι ξεκίνησε. O Βρόνσκη μπήκε στην είσοδο. Τα φρύδια του ήταν ζαρωμένα και τα μάτια του άστραφταν με μια λάμψη γεμάτη θυμό και περηφάνια. «Oρίστε, κατάσταση!» στοχαζόταν. «Αν ο άνθρωπος αυτός πάλευε, διεκδικώντας την τιμή του, θα μπορούσα κι εγώ να ενεργήσω, να εκφράσω τα αισθήματά μου. Όμως αυτή η αδυναμία ή η παλιανθρωπιά…

Έτσι με βάνει στη θέση του απατεώνα, τη στιγμή, που μήτε θέλησα ποτέ, μήτε θέλω να ’μαι τέτοιος». Απ’ τη μέρα που ο Βρόνσκη είχε συζητήσει με την Άννα, στον κήπο της γριάς Βριέντε, οι απόψεις του είχαν αλλάξει. Παρασυρόμενος απ’ την αδυναμία της Άννας, που του δινόταν ολοκληρωτικά και περίμενε μονάχα απ’ αυτόν την απόφαση της τύχης της, έτοιμη προκαταβολικά να δεχτεί τα πάντα, έπαψε πια να σκέφτεται πως ο δεσμός αυτός μπορούσε κάποτε να τελειώσει, όπως λογάριαζε τότε. Τα φιλόδοξα σχέδιά του πάλι υποχώρησαν και, συναισθανόμενος ότι είχε πια βγει από κείνον τον κύκλο της δράσης, που όλα ήταν προκαθορισμένα, παραδινόταν ολοκληρωτικά στο αίσθημά του, που ολοένα και πιο δυνατά τον έδενε με την Άννα. […]

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Λέων Τολστόη (1828-1910) είναι ένας από τους κορυφαίους λογοτέχνες, γνωστός στο ευρύ κοινό πρωτίστως για τα έργα του "Πόλεμος και Ειρήνη" και "Άννα Καρένινα", που συγκαταλέγονται στα σημαντικότερα μυθιστορήματα όλων των εποχών. Η ζωή του Τολστόη χαρακτηρίστηκε από μεγάλες αντιθέσες, καθώς τα πρώτα άσωτα χρόνια της αριστοκρατίας τα διαδέχτηκε η ριζοσπαστική μεταστροφή του προς την άρνηση του πλούτου, τη φιλανθρωπία και προς έναν ιδιόμορφο ειρηνιστικό και χριστιανικό αναρχισμό, που έτυχε θαυμασμού από προσωπικότητες όπως ο Γκάντι και επισφραγίστηκε με τον αφορισμό της Ρωσικής Εκκλησίας. Η στροφή στην κοσμοθεωρία του άρχισε να συντελείται με την απογοήτευση που γεύτηκε πολεμώντας με τον ρώσικο στρατό σε διάφορα μέτωπα μέχρι το 1856, όταν και έγραφε τα πρώτα του έργα, αυτοβιογραφικά σε μεγάλο βαθμό. Ο πόλεμος γυμνός, χωρίς πατριωτικά πλουμίδια, σκιαγραφήθηκε στα "Διηγήματα της Σεβαστούπολης" (1855). Λίγο μετά ο Τολστόη αφοσιώθηκε στα κτήματά του, γράφοντας παράλληλα τους "Κοζάκους" (1863) και τον "Πολικούσκα" (1863), έκφραση της γοητείας που του ασκούσε ο χωριάτικος τρόπος ζωής και συνάμα της αποστροφής του για την αριστοκρατική τάξη πραγμάτων, της οποίας ο καθωσπρεπισμός στηλιτεύτηκε στην "Άννα Καρένινα" (1875-77). Στον "Πόλεμο και Ειρήνη" (1865-69), έργο που βασίστηκε σε ιστορικές μαρτυρίες και ντοκουμέντα όπως τα επεξεργάστηκε η πολιτική σκέψη του Τολστόη, επιχειρήθηκε η ανατροπή της ιστορικής μυθοπλασίας, η αποκαθήλωση των ηγετικών μορφών και η ανάδειξη του ρόλου των απλών στρατιωτών. Στα τελευταία έργα του, όπως είναι "Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς"" (1886), "Η σονάτα του Κρόιτσερ" (1887-9), "Ο Διάβολος" (1889-90) και η "Ανάσταση" (1899), ο Τολστόη ανέλυσε πτυχές της γνήσιας χριστιανικής αρετής σε αντιδιαστολή με τον τυπικισμό, μια αρετή που εφάρμοσε ζώντας ασκητικά, παρά τις σοβαρές αντιρρήσεις της γυναίκας του και την αποστασιοποίηση του από το οργανωμένο κράτος και την επίσημη Εκκλησία. Πλήθη όμως ολόκληρα τον θεωρούσαν πρότυπο και προσπαθούσαν να τον γνωρίσουν από κοντά, στη δύση πλέον της ζωής του.

Εκδόσεις Γκοβόστη

Επιμέλεια:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com  

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Ο Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ-Κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική

Ένα έργο ανθρώπινο, ευαίσθητο, συγκινητικό, με ποιητικές αποχρώσεις, που ακροβατεί ανάμεσα στο δραματικό και το κωμικό. Ο θείος Βάνιας, που ο Τσέχωφ τον χαρακτηρίζει "σκηνές από τη ζωή στο χωριό σε τέσσερις πράξεις", θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματολογίας. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο κτήμα ...

Διαβάστε περισσότερα

Άνθρωποι και ξωτικά - Σέλμα Λάγκερλεφ

 Από τις εκδόσεις Ζαχαρόπουλος κυκλοφορεί το βιβλίο της Σέλμα Λάγκερλεφ με τίτλο «Άνθρωποι και ξωτικά».Ένα αξιόλογο βιβλίο που δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη μας. Η Σέλμα Λάγκερλεφ τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, «για τον ευγενή ιδεαλισμό, τη ζωηρή φαντασία και την πνευματική αντίληψη που ...

Διαβάστε περισσότερα

Tέσσερα υπέροχα βιβλία , με πρωταγωνιστή τον «Μπέρτι τον Βρομύλο»του Άλαν ΜακΝτόναλντ κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta

Έρχεται ο Μπέρτι, το πιο τρελό αγόρι του σχολείου. Αν δεν προλάβατε να τρέξετε μακριά για να γλιτώσετε, τότε κρατήστε τη μύτη σας, γιατί είναι Βρομύλος. Ο Μπέρτι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις  Susaeta  σε μετάφραση της Αργυρούς Πιπίνη  και σκορπίζει Λάσπες παντού! Τα κάνει Όλα ...

Διαβάστε περισσότερα

"Μη μ’ αφήσεις ποτέ" του Καζούο Ισιγκούρο -Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο υπογράφει ένα δυστοπικό, εφιαλτικό μυθιστόρημα για την ίδια την ανθρώπινη φύση και την εύθραυστη ουσία της ζωής, που ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Booker, ενώ μεταφέρθηκε με επιτυχία και στον κινηματογράφο με τίτλο "Never let me go"με πρωταγωνιστές την Κάρι Μάλιγκαν,τον Άντριου ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο θάλαμος αρ.6 του Άντον Τσέχωφ-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

«Η ζωή είναι μία δυσάρεστη παγίδα» Άντον Τσέχωφ Ο θάλαμος αρ.6 ένα από τα κορυφαία λογοτεχνικά έργα του Άντον Τσέχoφ,κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη,σε μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου. Πρόκειται για τα τολμηρότερα, σκληρότερα και πιο επαναστατικά κείμενα της εποχής του, θίγει μια θεματολογία πολύ ασυνήθιστη για ...

Διαβάστε περισσότερα

Άρμστρονγκ - Tο περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στο φεγγάρι –Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα υπέροχο παραμύθι που θα ταξιδέψει τους μικρούς αναγνώστες στο φεγγάρι, μια ιστορία όπου τα όνειρα καθορίζονται από τη φαντασία και οι μεγαλύτεροι πρωτοπόροι είναι οι μικρότεροι από όλους. Ο ταλαντούχος Τόρμπεν Κούλμαν έχει φτιάξει μια ιστορία όπου τα όνειρα καθορίζονται από τη φαντασία και οι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Σοπενχάουερ ως παιδαγωγός του Φρήντριχ Νίτσε-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ

Από τις εκδόσεις ΡΟΕΣ και στη σειρά Φιλοσοφική Βιβλιοθήκη κυκλοφόρησε το έργο του Φρήντριχ Νίτσε με τον τίτλο «Ο Σοπεγχάουερ ως παιδαγωγός», σε μετάφραση και με σχόλια της Εύης Μαυρομμάτη, με εισαγωγή και σε επιμέλεια του Δημήτρη Υφαντή. Ο Nίτσε είναι ένας από τους περισσότερο μεταφρασμένους ...

Διαβάστε περισσότερα

Η λέσχη των λαγωνικών:Tρία διασκεδαστικά βιβλία περιπέτειας κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta

Τρία βιβλία που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον των νεαρών αναγνωστών, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Susaeta. Πρόκειται για μια εκπληκτική δουλειά της 46χρονης Ισπανίδας Μaria Mañeru,με αξιόλογη εικονογράφηση,εντυπωσιακά εξώφυλλα και καλοδουλεμένη μετάφραση. Οι σελίδες τους είναι προσεγμένες αφού οι χρωματιστές γραμματοσειρές κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών.  Λίγα λόγια ...

Διαβάστε περισσότερα

«Όχι τα λόγια» της Εύης Μαυρομμάτη

Από τις εκδόσεις Ροές και στη σειρά «Ποίηση» κυκλοφόρησε το βιβλίο της Εύης Μαυρομμάτη με τίτλο «Όχι τα λόγια». Τα 34 ποιήματα της συλλογής λειτουργούν σαν τα κομμάτια ενός παζλ. Τα γεγονότα σπάνε και συναρμολογούνται ξανά από χέρι ενήλικο ή παιδικό. Ή κι απ’ τα δυο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Κάρι μας» του Theodore Dreiser-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Ένα από τα σημαντικότερα αμερικανικά μυθιστορήματα, αρκετά πρωτοπόρο, είναι «η Κάρι μας» του Ντρέζερ,κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg,σε μετάφραση της Έλλης Φιλοκύπρου. Είναι το πρώτο έργο του αμερικανικού νατουραλισμού και ουσιαστικά το πρώτο κοινωνικό μυθιστόρημα που παρουσιάστηκε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού. Με πλήθος θαυμαστές πρόθυμους ...

Διαβάστε περισσότερα

Το Νησί των Θησαυρών του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον-Κλασικό αγαπημένο-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Μια σύγχρονη ματιά στο αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας σε καλοδουλεμένη απόδοση από τις εκδόσεις Ψυχογίος. Ο Τζιμ Χόουκινς ζει μια ήρεμη ζωή στο πανδοχείο του πατέρα του, μέχρι που εμφανίζεται ένας γέρος θαλασσόλυκος, ο οποίος, λίγο αργότερα, θα πεθάνει. Ο Τζιμ ανακαλύπτει στο σεντούκι του τον ...

Διαβάστε περισσότερα

Η μαύρη Καλλονή-Κλασικό αγαπημένο-Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Το βιβλίο «Η μαύρη Καλλονή» ανήκει στη σειρά «κλασικά αγαπημένα»των εκδόσεων Ψυχογιός. Η Μαύρη Καλλονή είναι μυθιστόρημα της Άννα Σιούελ, που εκδόθηκε το 1877. Πρόκειται για τη φανταστική αυτοβιογραφία ενός καλοαναθρεμμένου και ευγενικού αλόγου, συνηθισμένου στην καλοσύνη, που όμως έσπασε το πόδι του εξαιτίας ενός μεθυσμένου ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι Νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών» της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Susaeta

Ένα υπέροχο βιβλίο για τον σχολικό εκφοβισμό που θα βοηθήσει τα παιδιά να καταλάβουν,με απλό και διδακτικό τρόπο,πόσα προβλήματα δημιουργεί…αλλά και να κατανοήσουν την αξία της φιλίας. Πρωταγωνιστής,ένας ντροπαλός και συναισθηματικός ξιφίας,ο Ιερεμίας. Η μύτη του αφηγείται την ιστορία εκφοβισμού που έχει δεχτεί από τους νταήδες ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο δερματοστίκτης του ‘Αουσβιτς-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός

Ο Δερματοστίκτης του Άουσβιτς είναι ένα  βιβλίο που φέρνει νέα δεδομένα σε όσα ξέραμε για το στρατόπεδο συγκέντρωσης των SSΟ και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός. 23 Απριλίου 1942. Ένας νεαρός Εβραίος Σλοβάκος μεταφέρεται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς. «Σώζεται» από τους χιλιάδες κρατουμένους και γίνεται ο δερματοστίκτης ...

Διαβάστε περισσότερα

Η "Αλλαγή Φρουράς" της Κλέλιας Χαρίση στη Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι παρουσιάσεις της νέας δίγλωσσης ποιητικής συλλογής της δημοσιογράφου-ποιήτριας Κλέλιας Χαρίση ’’Αλλαγή Φρουράς –Change of Guard’’ 21 Μαρτίου την Παγκόσμια ημέρα ποίησης στο Λονδίνο και 17 Απριλίου 2018 στον ΙΑΝΟ, Σταδίου 24, η Κλέλια Χαρίση και οι εκδόσεις ΙΑΝΟΣ παρουσίασαν ...

Διαβάστε περισσότερα

"Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία" του Stuart Miller-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

Η Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο που γράφτηκε για φοιτητές, αλλά προσφέρει σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να διαμορφώσουν μια σφαιρική εικόνα για την Ευρώπη. Ένα σεμινάριο Ιστορίας για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα γεγονότα, τους ανθρώπους και τις ιδέες ...

Διαβάστε περισσότερα

Άννα Καρένινα-Λέων Τολστόη-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Τολστόη " Άννα Καρένινα"σε μετάφραση της Κοραλίας Μακρή. Η Άννα Καρένινα ,είναι μια γυναίκα με μεγάλο πάθος, μια ερωτευμένη γυναίκα ,που κινεί τον έρωτα του Βρόνσκι και πνίγεται στα αδιέξοδα.Είναι η κεντρική ψηφίδα σ’ αυτό το κοινωνικό, ...

Διαβάστε περισσότερα

Το βιβλίο «Βαν Γκογκ – Γράμματα στον αδελφό του Θεόδωρο» μόλις επανακυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

To βιβλίο «Γράμματα στον αδελφό του Θεόδωρο» κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 1952 ,για πρώτη φορά από τις Εκδόσεις Γκοβόστη, σε μετάφραση του Σπύρου Σκιαδαρέση. Ο εκδοτικός οίκος αποφάσισε να το ανατυπώσει, διατηρώντας το πρωτότυπο, που ήταν επιλογή του εκδότη Κώστα Γκοβόστη. Ο αναγνώστης μέσα από τα γράμματα ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο βραβευμένος Γερμανός συγγραφέας Bodo Kirchhoff στην Αθήνα - Προσκεκλημένος των Εκδόσεων Αιώρα και του Geothe-institut

O Bodo Kirchhoff, συγγραφέας του μυθιστορήματος "Όταν δεν το περιμένεις", θα βρεθεί στην Αθήνα για μία συνάντηση και γνωριμία με τους Έλληνες αναγνώστες. Στη Γερμανία το βιβλίο του γνώρισε την αποδοχή του κοινού και των βιβλιοπωλών και διακρίθηκε με το Γερμανικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2016 (Deutscher Buchpreis ...

Διαβάστε περισσότερα

Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης ο Ορχάν Παμούκ

Επίτιμος διδάκτορας στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης αναγορεύτηκε απόψε ο Τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ μετά από απόφαση των πανεπιστημιακών οι οποίοι θέλησαν να τιμήσουν τον παγκοσμίου φήμης συγγραφέα και κάτοχο του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας 2006. Πρόκειται για μία προσωπικότητα με δημοκρατική συνείδηση ...

Διαβάστε περισσότερα

Δεν θα απονεμηθεί Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2018 λόγω σεξουαλικού σκανδάλου!

Η Σουηδική Ακαδημία ανακοίνωσε ότι δεν θα απονείμει βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2018, μετέδωσε το σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων TT. Η ανακοίνωση της απόφασης φαίνεται να είναι άμεση απόρροια της κρίσης που έχει ξεσπάσει μετά την αποκάλυψη σεξουαλικού σκανδάλου στους κόλπους της Ακαδημίας. Το ίδρυμα βρίσκεται στο μάτι ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο καπετάν Τσουγκράνας και οι πειρατές του ωκεανού-Αργυρώ Μουντάκη

''Ο καπετάν Τσουγκράνας και οι πειρατές του ωκεανού'' είναι ένα υπέροχο βιβλίο που έρχεται να προβληματίσει μικρούς και μεγάλους μέσα από μια εκπληκτική εικονογράφηση της Κριστίν Μενάρ. Λίγα λόγια για την υπόθεση: Πρόκειται για μια ιστορία ενός πολύ φοβητσιάρη καπετάνιου που όταν βρίσκει έναν χάρτη θησαυρού μέσα ...

Διαβάστε περισσότερα

Δύο νέες συγγραφικές δουλειές από τον Διονύση Μουσμούτη και τις εκδόσεις Πλέσσα

Οι εκδόσεις ΠΛΕΣΣΑ κυκλοφορούν δύο νέες συγγραφικές δουλειές του Διονύση Ν. Μουσμούτη, συγγραφέα και εκδότη του μηνιαίου περιοδικού Ιστορία, με τίτλους «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ TON 19o AIΩΝΑ» (2 τόμοι) και «ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΡΡΕΡ, Η “ΣΚΟΤΕΙΝΗ” ΠΕΡΙΟΔΟΣ (1850-1857)». «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ TON 19o AIΩΝΑ» Τόμος A΄, σελ.: ...

Διαβάστε περισσότερα